Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Er is wel degelijk interesse van andere clubs. Vertelde Bergwijn voor de camera. Zolang die 30 miljoen willen betalen zal Ajax mee moeten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Mithras
Lid 2e elftal
3
Berichten: 169
Lid geworden op: 4 nov 2020

Voor een club als Newcastle lijkt Bergwijn me wel een interessante speler.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Als Gakpo Leeds afwijst kan Leeds schakelen naar Bergwijn, iedereen blij..behalve dat kut l-Ajax!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Joenepsv schreef: 23 jun 2022, 07:59
VeresRivne schreef: 23 jun 2022, 07:47

Euh nieuwsflash, dat is de tactiek van de gehele top drie.
Vind zowel PSV als Feyenoord wel iets creatiever in de aankopen. Geld maakt lui. 25 miljoen voor Bergwijn is van de zotte. En alles boven de tien miljoen voor Brobbel ook.
Maar dat zijn twee verschillende dingen, ik had dat bedrag ook niet neergeteld. Maar verder kun je naar de volgende namen kijken Van Ewijk, Hilgers, Micky van de Ven, Hoever, Quinten Timber, Ekkelenkamp, de broertjes Van de Berg, Til, ....
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Verdorie zo'n bericht over een eventueel vertrek van Alvarez doet mij weinig goeds ivm Vinicius Souza. Go team John
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 23 jun 2022, 08:57 Er is wel degelijk interesse van andere clubs.
Klopt, dat geef ik ook aan.
Maar het blijft bij interesse, Ajax is de enige die daadwerkelijk een serieus bod neerlegt. Als er op hele korte termijn geen andere club komt, dan is de kans groot dat Bergwijn naar Ajax gaat.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Zirkzee, Brobbey en Bergwijn. Dat is wel erg ambitieus zeg, moeten ze even 50 miljoen aan spitsen halen deze zomer.
Feathermen
Bankzitter
2
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Kezmania schreef: 23 jun 2022, 08:01
Feathermen schreef: 23 jun 2022, 07:38 Ik durf mijn PSV bril af te zetten en met zekerheid te zeggen dat Luuk de Jong beter is dat Brobbey en Zirkzee. Ik weet genoeg, kampioen!

Eens, maar roepen dat we ‘al kampioen zijn’ is of een uitspraak van een trol of gewoon dommig. Dat je misschien als favoriet aan het seizoen begint kunnen we niet voorkomen maar dit soort arrogante uitspraken horen niet bij PSV
het kampioen stukje was sarcasme en als grapje bedoeld😅
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Eindhovenvoetbal schreef: 23 jun 2022, 09:26 Zirkzee, Brobbey en Bergwijn. Dat is wel erg ambitieus zeg, moeten ze even 50 miljoen aan spitsen halen deze zomer.
Laten we hopen dat dat niet gaat gebeuren. Indien Luuk niet komt zie ik Zirkzee graag naar ons komen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Daarbij is de oefenmeester op zoek naar een ander type dan Haller, van wie geacht wordt dat hij zijn prestaties van afgelopen seizoen niet meer gaat toppen. De topscorer van afgelopen Eredivisie-seizoen gaat voor naar verluidt 31 miljoen euro vast en 4 miljoen aan nagenoeg zekere bonussen vertrekken naar Borussia Dortmund.

Man man man, precies wat ik zei. Ze willen Haller niet eens en Dortmund verlost ze gewoon van hem door nog even lekker 35 miljoen op tafel te klappen. Ik denk dat ze hem voor 25 ook hadden gehad.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

De enige reden waarom ze typen dat ze een ander type zoeken en dat er verwacht wordt dat hij zijn prestaties niet gaat halen, is omdat hij weg gaat.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ardbeg schreef: 23 jun 2022, 12:57 De enige reden waarom ze typen dat ze een ander type zoeken en dat er verwacht wordt dat hij zijn prestaties niet gaat halen, is omdat hij weg gaat.
Zo gaat het daar altijd idd. Komt een speler niet naar hun? "Wij hadden geen interesse". Wordt de topscorer van vorig seizoen weggekocht? "Ajoh, die hebben we niet meer nodig, we hebben straks brekebeen Brobbey"
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

11 Sir Tinus schreef: 23 jun 2022, 12:54 Daarbij is de oefenmeester op zoek naar een ander type dan Haller, van wie geacht wordt dat hij zijn prestaties van afgelopen seizoen niet meer gaat toppen. De topscorer van afgelopen Eredivisie-seizoen gaat voor naar verluidt 31 miljoen euro vast en 4 miljoen aan nagenoeg zekere bonussen vertrekken naar Borussia Dortmund.

Man man man, precies wat ik zei. Ze willen Haller niet eens en Dortmund verlost ze gewoon van hem door nog even lekker 35 miljoen op tafel te klappen. Ik denk dat ze hem voor 25 ook hadden gehad.
Die 11 goals in de CL was natuurlijk wel uitzonderlijk, maar in anderhalf jaar Eredivisie heeft hij veel doelpunten gemaakt. Ik vind het wel positief om te lezen dat Schreuder een ander type spits wil hebben. Iemand als Haller is niet spectaculair, maar hij maakt wel veel doelpunten voor je. Een zestienmeterspits vind ik namelijk uitstekend passen bij Ajax zoals Haller en in het verleden Huntelaar. Een speler als Brobbey maakt ook zijn goals, maar het gaat wel schelen als het er over een seizoen toch 4-5 minder zijn.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ardbeg schreef: 23 jun 2022, 12:57 De enige reden waarom ze typen dat ze een ander type zoeken en dat er verwacht wordt dat hij zijn prestaties niet gaat halen, is omdat hij weg gaat.
Ik deel toch wel de mening dat Haller zijn huidige prestaties hoogstwaarschijnlijk niet meer gaat overtreffen, en dat ze hem dus op zijn hoogtepunt verkopen. En dat is ook gewoon een kwaliteit, spelers op het juiste moment verkopen. En je levert waarschijnlijk wel iets in als je Haller vervangt door Brobbey, maar het levert je onder de streep ook 20 miljoen op.

Een hele goede deal voor Ajax, helaas.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wat weet die Thijs nou joh. De cijfers zeggen niks! Zondag demonstreren op het malieveld.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 23 jun 2022, 13:14
Ardbeg schreef: 23 jun 2022, 12:57 De enige reden waarom ze typen dat ze een ander type zoeken en dat er verwacht wordt dat hij zijn prestaties niet gaat halen, is omdat hij weg gaat.
. En dat is ook gewoon een kwaliteit, spelers op het juiste moment verkopen.
Daar zijn ze bij Ajax erg goed in ja. Neres is nog zo'n mooi voorbeeld.

Nee zonder dolheid: het komt Ajax ook gewoon aanwaaien. Al sinds Milik ofzo. Je kunt een hele lange lijst van spelers opstellen waarvan je denkt: mwah. En dan komt er doodleuk een random club voorbij die gewoon de oorspronkelijke aankoopprijs of iets in de buurt ervan overmaakt. M.a.w: ze lijken daar gewoon risicoloos te kunnen investeren. Óf het wordt verkocht met winst, of het verlies wordt enorm beperkt. Zo'n situatie als bij ons waar we 3 jaar met Luckassen lopen te leuren is daar gewoon ondenkbaar. Dan had Hellas Verona, QPR of Mainz em gewoon gekocht voor 5 miljoen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 23 jun 2022, 19:53
Brael schreef: 23 jun 2022, 13:14 . En dat is ook gewoon een kwaliteit, spelers op het juiste moment verkopen.
Daar zijn ze bij Ajax erg goed in ja. Neres is nog zo'n mooi voorbeeld.

Nee zonder dolheid: het komt Ajax ook gewoon aanwaaien. Al sinds Milik ofzo. Je kunt een hele lange lijst van spelers opstellen waarvan je denkt: mwah. En dan komt er doodleuk een random club voorbij die gewoon de oorspronkelijke aankoopprijs of iets in de buurt ervan overmaakt. M.a.w: ze lijken daar gewoon risicoloos te kunnen investeren. Óf het wordt verkocht met winst, of het verlies wordt enorm beperkt. Zo'n situatie als bij ons waar we 3 jaar met Luckassen lopen te leuren is daar gewoon ondenkbaar. Dan had Hellas Verona, QPR of Mainz em gewoon gekocht voor 5 miljoen.
Tja, altijd als ik dit soort posts lees dan zie ik weer dat het beeld nogal vertekend is....
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Denk vooral dat dat vooral zo lijkt, maar echt niet per sé zo is.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Zo'n Magallan zit daar ook gewoon zijn contract uit. Valt in dezelfde categorie als Luckassen.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Bandé, Schuurs, Labyad, Klaiber...
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Fanatic-U-s schreef: 23 jun 2022, 20:54 Bandé, Schuurs, Labyad, Klaiber...
Pierie. Wie? Ja, die zit daar ook nog.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat er niet zo veel verschil zit qua aankoopbeleid tussen ajax en PSV, het belangrijkste verschil is het budget. Ook Overmars heeft zijn miskopen gehad en ze hadden natuurlijk een jaar waarin alles samenviel; de investeringen in ervaring, de goede lichting vanuit de jeugdopleiding en Ten Hag. Ik durf ook wel te stellen dat, wanneer Keizer niet ontslagen was, Ten Hag onze volgende trainer geweest zou zijn.

Vanuit die extreem goede periode zijn de bedragen natuurlijk enorm gestegen en ik denk dat ze daar nog steeds profijt van hebben. En op zo'n manier is het natuurlijk redelijk makkelijk risico's nemen - in Nederland is er alleen concurrentie van ons dus de kans dat ajax CL haalt is elk jaar weer gigantisch. Dat ze daar op begroten is niet zo gek en over een tijdje kunnen ze zelfs als nr 2 de CL in.
Laatst gewijzigd door mateja op 23 jun 2022, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Transfermarkt ontkracht dat beeld anders niet. Wober, Sinkgraven, Fischer, Gudelj, Andersen, van der Hoorn, Kristensen, Marin, Scherpen. Om wat voorbeelden te noemen. Er zitten natuurlijk ook echt wel wat financiële miskleunen tussem, maar daar staat tegenover dat er voor nietszeggende of weinig bijzondere jeugdspelers wel weer goed geboerd is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 23 jun 2022, 21:04 Transfermarkt ontkracht dat beeld anders niet. Wober, Sinkgraven, Fischer, Gudelj, Andersen, van der Hoorn, Kristensen, Marin, Scherpen. Om wat voorbeelden te noemen. Er zitten natuurlijk ook echt wel wat financiële miskleunen tussem, maar daar staat tegenover dat er voor nietszeggende of weinig bijzondere jeugdspelers wel weer goed geboerd is.
Zitten wel een paar miskopen bij, maar op zich ook niet per se slechte voetballers. Ook wij hebben genoeg spelers gehad die hier als "niet geslaagd" werden bestempeld en alsnog een mooi bedrag opleverde. Mij schiet zo even snel binnen: Marcelo, Rosario, maar ook Brenet was destijds een goede transfer. We kregen zelfs nog een miljoen voor Behich volgens mij. Maar snap verder ook wel het gevoel dat je over probeert te brengen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 23 jun 2022, 21:04 Transfermarkt ontkracht dat beeld anders niet. Wober, Sinkgraven, Fischer, Gudelj, Andersen, van der Hoorn, Kristensen, Marin, Scherpen. Om wat voorbeelden te noemen. Er zitten natuurlijk ook echt wel wat financiële miskleunen tussem, maar daar staat tegenover dat er voor nietszeggende of weinig bijzondere jeugdspelers wel weer goed geboerd is.
Tja dit is dus precies wat ik bedoel.

Rasmus Kristensen - met winst doorverkocht aan Leeds
Marin - kende een goed seizoen in Italie, staat in de belangstelling van de Italiaanse top met name Inter, bij Cagliar zijn ze net ontevreden
Wober - voor hetzelfde bedrag doorverkocht door Sevilla, Red Bull heeft hogere biedingen afgeslagen
Gudelj - Voor nagenoeg hetzelfde bedrag doorverkocht door zijn Chinese club.
Andersen voor maar anderhalf verkocht, zijn club erop verkocht hem voor ongeveer de helft door
Van der Hoorn - Ja, Swansea dokte twee en een half miloen, die club die ook 4.8 voor Narsingh neerlegde
Scherpen is gewoon afwachten hoe die zich ontwikkelt
Sinkgraven; trainersaankoop.

Kun je namen als Narsingh, Toivonen, Sadilek, Rosario, Behich, Brenet, Gudmundsson, Hiljemark tegenover zetten om maar wat te noemen.
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 23 jun 2022, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Ajax