Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 19 jun 2022, 12:11
ShovingNE2 schreef: 19 jun 2022, 11:50 De chantage van Van Gaal werkt.

Het is echt te debiel voor woorden dat je je zo laat chanteren. En ook een dieptepunt ooit als bondscoach van Oranje. Spelers chanteren en transferbeleid bepalen. Enge dictator is het.



https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... teren.html
Oh dus nu gaan we De Telegraaf wel op elke letter geloven.... :think:
Sowieso is dit onzin van Van Gaal, hij selecteerde Rensch nog vanuit jong Ajax. Alsof Timber ineens 0 minuten zou gaan maken onder Ten Hag. En ja als ze hier Timber quoten geloof ik dit eerder dan de overige Ajax propaganda
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Wijnaldum wordt ook door hem gechanteerd. Gini moet weg bij PSG anders geen WK. Maar bij andere spelers werkt het anders: Bergwijn mag wel komen om bewerkt te worden naar Ajax te gaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Ze kunnen allemaal de stap maken in de winterstop. Dan naai je je club misschien wel nog iets meer. Heb je 14 wedstrijdjes voor je club gespeeld, WK, Europees met je club en zadel je je club op met een accuut probleem om een nieuwe speler te halen en een extra grote zak geld (dat dan weer wel).
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als Timber moet je die stap wel maken. Dadelijk gaat je carrière bij Ajax als een nachtkaars uit alla Bazoer en Riedewald. Het grote pluspunt nu is dat je een trainer hebt die je daadwerkelijk bij United gaat opstellen. Zoals Blind daar ook ooit basisspeler werd. Denk dat de PL ervaring juist gaat helpen om een basisplek op het WK te krijgen. Je niveau gaat er toch van omhoog.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik verbaas me wel over de meningen hier. Ajax speelt om de prijzen, gaat gewoon weer CL spelen en Timber is er 100% verzekerd van een basisplaats, is ook nog absoluut niet uitgeleerd én wil naar het WK. Dan kun je inderdaad de stap naar ManUtd maken, maar de kans dat je carrière vanuit daar als een nachtkaars uitgaat is nog groter.

Ik vind het een volstrekt logische keuze. Hopelijk denkt Gakpo er net zo over.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het gaat mij niet om de keuze zelf. Maar hoe deze tot stand komt: onder dwang. Net zoals Bergwijn en Wijnaldum gechanteerd worden. Net als Gravenberch denk ik dat Timber nog een jaar nodig heeft in de Eredivisie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Timber speelt zich daar meteen in de basis. Is de enige die daar kan opbouwen. Centrum met Varane. Die anderen kunnen er helemaal niks van. Denk dat Van Gaal nog wat rancune heeft jegens United. Heeft er zelf gefaald maar zal dit zelf uiteraard niet zo zien. Beetje zielig om het zo te doen. Jammer, Ajax zou zeker zwakker zijn geworden met zijn vertrek.
Kezmania
Meervoudig international
3
Berichten: 1047
Lid geworden op: 4 nov 2020

Kingfisher schreef: 19 jun 2022, 12:51 Timber speelt zich daar meteen in de basis. Is de enige die daar kan opbouwen. Centrum met Varane. Die anderen kunnen er helemaal niks van. Denk dat Van Gaal nog wat rancune heeft jegens United. Heeft er zelf gefaald maar zal dit zelf uiteraard niet zo zien. Beetje zielig om het zo te doen. Jammer, Ajax zou zeker zwakker zijn geworden met zijn vertrek.
Dit denk ik ook. Klinkt typisch als van Gaal. Met een aantal PSV’ers in oranje zou het leuk kunnen of moeten zijn maar met die neus op de troon kan het me volledig gestolen worden. Overigens was het een verademing dat het ajax-topic een aantal weken niet meer op de voorpagina verscheen als je het forum opende. Wat mij betreft snel weer stilte uit Amsterdam.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ShovingNE2 schreef: 19 jun 2022, 12:29 Wijnaldum wordt ook door hem gechanteerd. Gini moet weg bij PSG anders geen WK. Maar bij andere spelers werkt het anders: Bergwijn mag wel komen om bewerkt te worden naar Ajax te gaan.
De bondscoach is gewoon bezig om zijn ideale spelers te motiveren om de nodige speeltijd te pakken tot november. Mensen hier kunnen zich beter druk maken om wat hij gezegd heeft tegen Cody Gakpo over een transfer
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 19 jun 2022, 12:44 Dan kun je inderdaad de stap naar ManUtd maken, maar de kans dat je carrière vanuit daar als een nachtkaars uitgaat is nog groter.
Waarom?
De trainer bij ManU is Ten Hag en de achterhoede bij ManU is dringend aan versterking toe. Oftewel, hij gaat altijd speeltijd krijgen en op een hoger niveau dan bij Ajax.

En Van Gaal heeft wel vaker aangetoond dat alleen speeltijd niet heilig is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 19 jun 2022, 13:00Waarom?
De trainer bij ManU is Ten Hag en de achterhoede bij ManU is dringend aan versterking toe. Oftewel, hij gaat altijd speeltijd krijgen en op een hoger niveau dan bij Ajax.

En Van Gaal heeft wel vaker aangetoond dat alleen speeltijd niet heilig is.
Ik hoef toch niet uit te leggen waarom de kans groter is dat z'n carrière een knauw krijgt zodra hij bij ManUtd gaat tekenen, vergeleken met een langer verblijf bij Ajax? Ja: ten Hag is daar nu trainer, maar speeltijd is allesbehalve gegarandeerd. Voor hem drie anderen en ik vind Timber ook niet dermate goed dat ik denk dat hij zich met gemak staande gaat houden in de PL. Het gaat hier om risico's, dat is wat ik zeg. En dat risico is nou eenmaal minder groot bij Ajax.

Van Gaal van chantage beschuldigen gaat me ook wat ver. Dat bondscoaches invloed uitoefenen op de keuzes van spelers is niks nieuws, van Gaal maakt er de laatste tijd vooral een show van. Ik durf wel te zeggen dat als Wijnaldum gewoon geselecteerd was, dit hele thema nooit een issue was geworden. Bovendien kan het voor ons ook gunstig uitpakken, want Gakpo zit in een vergelijkbare situatie. Daar horen we ook niemand over klagen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Zolang Timber zijn contract niet verlengd vind ik alles goed. Ik denk wel dat Timber een speler is zoals Aké die bij een topclub echt wel bruikbaar is. Maar in tegenstelling tot Aké is Timber wel minder met de kop en dat is juist in de PL belangrijk.

Timber is 1.79... dat is niet veel.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Massimo schreef: 18 jun 2022, 23:25 Ajax zal deze zomer nog een aantal grote verkopen en een aantal goede aankopen doen. Bergwijn zou daar eentje van zijn. De inhaalslag ligt vooral bij PSV zelf en als dat goed gebeurt, dan kan PSV prima de strijd met Ajax aan en kan het deze ook winnen.
Er komt sowieso wel een interessant seizoen aan wegens de transformaties. Voor PSV zijn er ook wat keuzes te maken, neemt men extra risico met versterken van de selectie en behoud sterkhouders deze zomer met als mogelijke trade of CL kwalificatie? Die kant zal het wel opgaan schat ik in, wat dat betreft lijkt Benitez wel een goede zet. Toch een ander profiel keeper dan wat de afgelopen vijftien jaar rondliep. Ik denk verder dat de honger bij PSV naar een kampioenschap ook wel weer is toegenomen. Dusja je hebt zomaar kans dat PSV het aankomend jaar wel wordt, al moet daar bij worden gezegd dat je wel erg scherp aan de wind zeilt als er geen grote uitgaande transfers geschieden. Van Nistelrooys start wordt wel bepalend, in hoeverre is hij er echt klaar voor.

Voor Ajax geldt dat er gebouwd moet worden aan een deels nieuw elftal, op heel wat posities zit nog genoeg muziek in het elftal. De honger bij sommigen zal onbewust wel iets minder zijn en daarom is verversing van de selectie ook wel noodzaak. Het wordt tijd om een aantal talenten deze zomer een prominentere rol te geven en te kijken of ze aanhaken. Daarnaast wordt het zien of er meer te halen is uit spelers als Kudus en Daramy. Op wat sleutelposities zijn transfers noodzakelijk, dat is ook wel duidelijk. Met name een . De kans bestaat dat Ajax dit jaar niet als eerste eindigt, tweede zie ik ons altijd wel worden of er moeten echt bijzondere omstandigheden aankomen. Het gebeurt ook relatief zelden dat een club meer dan 4 jaar bovenaan blijft staan. In hoeverre ik daar mee kan leven zal afhangen van het voetbal en de ontwikkeling van spelers. ook wat dat betreft ben ik erg benieuwd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Van Gaal is een narcistische droplul die op nr. 1 heeft zijn eigen ego en nr. 2 Ajax.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VeresRivne schreef: 19 jun 2022, 13:38 al moet daar bij worden gezegd dat je wel erg scherp aan de wind zeilt als er geen grote uitgaande transfers geschieden.
Er viel al voor ongeveer 50 miljoen (bruto) aan transfers dit boekjaar hè?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

koetje schreef: 19 jun 2022, 12:40 Als Timber moet je die stap wel maken. Dadelijk gaat je carrière bij Ajax als een nachtkaars uit alla Bazoer en Riedewald. Het grote pluspunt nu is dat je een trainer hebt die je daadwerkelijk bij United gaat opstellen. Zoals Blind daar ook ooit basisspeler werd. Denk dat de PL ervaring juist gaat helpen om een basisplek op het WK te krijgen. Je niveau gaat er toch van omhoog.
Bazoer heeft het puur op mentaaliteit verknalt en Riedewald kwam qua talent niet in de buurt bij Timber.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

VeresRivne schreef: 19 jun 2022, 13:43
koetje schreef: 19 jun 2022, 12:40 Als Timber moet je die stap wel maken. Dadelijk gaat je carrière bij Ajax als een nachtkaars uit alla Bazoer en Riedewald. Het grote pluspunt nu is dat je een trainer hebt die je daadwerkelijk bij United gaat opstellen. Zoals Blind daar ook ooit basisspeler werd. Denk dat de PL ervaring juist gaat helpen om een basisplek op het WK te krijgen. Je niveau gaat er toch van omhoog.
Bazoer heeft het puur op mentaaliteit verknalt en Riedewald kwam qua talent niet in de buurt bij Timber.
Sla Timber ook hoger aan maar vooral omdat iedereen roept dat Timber zo goed is. Ken hem vooral van zijn potjes tegen PSV en daar ging hij verdedigend toch best een aantal keer de fout in.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 19 jun 2022, 13:43
VeresRivne schreef: 19 jun 2022, 13:38 al moet daar bij worden gezegd dat je wel erg scherp aan de wind zeilt als er geen grote uitgaande transfers geschieden.
Er viel al voor ongeveer 50 miljoen (bruto) aan transfers dit boekjaar hè?
Ik wacht liever even de officiele cijfers af als je het niet erg vindt, met bruto cijfers kan ik niet zoveel. Die zijn in het verleden al zo vaak enorm bedriegelijk geweest.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PSV heeft tijdens de jaarcijfers al gemeld dat het dit boekjaar zwarte cijfers zou schrijven, ongeacht Covid (en ex uitgaande transfers).

Maar als jij denkt dat PSV 'scherp aan de wind zeilt'. Be my guest. Ik denk dat dat heel erg meevalt. Sterker nog: niet het geval is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

koetje schreef: 19 jun 2022, 13:46
VeresRivne schreef: 19 jun 2022, 13:43

Bazoer heeft het puur op mentaaliteit verknalt en Riedewald kwam qua talent niet in de buurt bij Timber.
Sla Timber ook hoger aan maar vooral omdat iedereen roept dat Timber zo goed is. Ken hem vooral van zijn potjes tegen PSV en daar ging hij verdedigend toch best een aantal keer de fout in.
Je kunt tal van spelers afschrijven op een small sample size wedstrijden.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 19 jun 2022, 13:27 Ik hoef toch niet uit te leggen waarom de kans groter is dat z'n carrière een knauw krijgt zodra hij bij ManUtd gaat tekenen, vergeleken met een langer verblijf bij Ajax?
Een knauw is wat anders dan je eerdere bewoording: "als een nachtkaars uitgaan".
Alsof Timber in korte tijd naar de vergetelheid gaat als hij naar ManU gaat.
En dat risico is nou eenmaal minder groot bij Ajax.
Klopt, maar ook bij Ajax kan hij een zware blessure oplopen en daardoor het WK missen. Dan heeft hij en een droomtransfer en het WK misgelopen.
Daarom vind ik het apart en opvallend als Oranje zwaarder weegt dan de club carrière, zoals Timber laat denken met zijn uitspraak.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Ze zijn in Manchester onderhand toch echt wel klaar met die Maguire, Lindelof en die andere bras. Het lijkt me, zeker onder EtH, juist een vrij risicoloze transfer als je kijkt naar het WK.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 19 jun 2022, 12:47 Het gaat mij niet om de keuze zelf. Maar hoe deze tot stand komt: onder dwang. Net zoals Bergwijn en Wijnaldum gechanteerd worden. Net als Gravenberch denk ik dat Timber nog een jaar nodig heeft in de Eredivisie.
Bergwijn speelt weinig maar wordt gewoon geselecteerd. Dus waarom zou Timber niet geselecteerd worden als hij geen basisplaats heeft bij ManU? Het is behoorlijk inconsequent en daarom eerder chantage dan goed bedoeld advies.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

ruuddevil schreef: 19 jun 2022, 14:00
ShovingNE2 schreef: 19 jun 2022, 12:47 Het gaat mij niet om de keuze zelf. Maar hoe deze tot stand komt: onder dwang. Net zoals Bergwijn en Wijnaldum gechanteerd worden. Net als Gravenberch denk ik dat Timber nog een jaar nodig heeft in de Eredivisie.
Bergwijn speelt weinig maar wordt gewoon geselecteerd. Dus waarom zou Timber niet geselecteerd worden als hij geen basisplaats heeft bij ManU? Het is behoorlijk inconsequent en daarom eerder chantage dan goed bedoeld advies.
Omdat achterin de concurrentie moordend is, en voorin relatief weinig.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 19 jun 2022, 13:50 PSV heeft tijdens de jaarcijfers al gemeld dat het dit boekjaar zwarte cijfers zou schrijven, ongeacht Covid (en ex uitgaande transfers).

Maar als jij denkt dat PSV 'scherp aan de wind zeilt'. Be my guest. Ik denk dat dat heel erg meevalt. Sterker nog: niet het geval is.
Ja iedereen kon nog wel inschatten dat aankomend jaar zwarte cijfers kwamen na de verkopen van afgelopen zomer. Het seizoen ervoor ging het EV van veertig naar zeventien miljoen. [Terwijl daarin natuurlijk ook heel wat zaken zoals vaste activa en dergelijke zijn opgenomen.] De vraag is dus hoe hard het EV stijgt en hoeveel geld bereid is deze zomer uit te geven en wat er binnenkomt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 19 jun 2022, 12:47 Het gaat mij niet om de keuze zelf. Maar hoe deze tot stand komt: onder dwang. Net zoals Bergwijn en Wijnaldum gechanteerd worden. Net als Gravenberch denk ik dat Timber nog een jaar nodig heeft in de Eredivisie.
Onzin dat dit onder dwang is. Van Gaal heeft voor de positie van Timber veel meer goede alternatieven dan voor de positie van Bergwijn, dus dan is hoeveel iemand heeft gespeeld toch een logische factor? Gravenberch zal ook minder kans maken als ie bij Bayern op de bank beland, maar juist meer als ie daar basisspeler wordt. Idem voor Gakpo als die naar een grotere club zou gaan.

Ik ben juist blij dat een bondscoach hierin duidelijk is en hoop dat we eens stoppen met die onzin dat een talent al een stap moet maken als ie 1 goed seizoen heeft gehad bij de top van de Eredivisie. Goed dat de bondscoach dat ook duidelijk maakt, want we hebben ook bondscoaches gehad (en die er straks weer zit), die het tegenovergestelde zeiden, waardoor spelers nog eerder een stap wilden maken.

Ajax