Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Brael schreef: 15 jun 2022, 13:47 Ik ga juist inhoudelijk in op wat Pietertje schrijft, en leg ook duidelijk uit waarom hij te kort door de bocht gaat in mijn ogen. Ik lees zelf bovendien ook wat Pieter schrijft, dus als je geen eigen inbreng hebt, is het niet bijzonder nuttig om telkens de inbreng van Pieter te kopiëren.
Ik leg uit waarom je ongelijk hebt via de woorden van iemand anders en ik sla de tactische en inhoudelijke kennis van Zwart veel hoger aan dan die van jou.
In elk geval is het wel heel gebruikelijk om in die fase van de opbouw niet zo gepositioneerd te staan dat je direct druk kunt ontwikkelen bij knullig balverlies.
Want een counter kan daar nooit ontstaan?
Een speler moet altijd zo gepositioneerd staan dat hij aanspeelbaar is, maar ook meteen in actie kan komen bij eventueel balverlies. Dat is een standaard en belangrijk onderdeel van de pressing tactieken.
De keeper kon hier niks aan doen
Wel degelijk. Aangezien Cillissen prima gepositioneerd staat, maar op het moment van schieten besluit om een hupje te maken waardoor hij niet meteen kan reageren en daardoor te laat is.
de bal gaat tussen de benen van De Ligt door, en in de uiterste hoek. Ziet er lullig uit, vind ik absoluut geen fout.
De Ligt moet daar zijn tegenstander onder druk zetten en er veel korter op zitten, juist door eerst achteruit te lopen en daarna af te wachten krijgt de tegenstander teveel tijd en kan hij uithalen. Duidelijk een fout.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

psvgouda schreef: 15 jun 2022, 11:45
mr.top schreef: 15 jun 2022, 11:15

Het is een combinatie van dom geluk, vechtlust, en heel af en toe wat tactische flexibiliteit.
Zo kun, let wel: k u n, je kampioen worden, inderdaad. Hoe vaak komt het hier niet op neer? Zie 1988 (hoewel er prima potjes bij waren), zie Griekenland (brr... :no: ) in 2004. En nog veel meer
Daarom. Je kunt alles dood analyseren maar aan het einde van de rit komt het toch vaak hier op neer. En vergeet trouwens het controversiële doelpunt niet… :)
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

[mention]Ren Höek[/mention] Ja zeker een fout van De Ligt, ik gaf aan dat ik het geen fout van Cillessen vind, doordat Cillessen totaal geen hulp krijgt van De Ligt en gewoon een verdekt schot (want tussen de benen van De Ligt) in de verste hoek ziet verdwijnen.

Verder prima. Ik lees de tactische analyses van Pieter Zwart ook altijd met veel belangstelling. Grotendeels heeft hij sterke punten, in het geval van deze tegengoal was ik het niet met hem eens. Ik heb duidelijk beargumenteerd waarom ik het niet met hem eens ben, en om daar dan op te reageren met de initiële woorden van Zwart zelf (waar ik dus al op reageerde), dat heeft niks meer te maken met inhoudelijk reageren op elkaar, maar alleen met het herhalen van je eigen (of in dit geval Zwarts) mening.

Wat betreft pressing tactieken en het omschakelen: dat klaar staan om direct te kunnen pressen, is echt pas iets voor de hogere posities op het veld, niet rond de zone waar je zelf aan de eerste opbouw bezig bent.

Dat het allemaal iets feller had gekund: ja. Maar dan nog waren er slechts 2 spelers die daadwerkelijk de counter hadden kunnen onderbreken: De Ligt en BMI.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Meer mensen die proberen dames voetbal te kijken?
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Verschil in speelsters is best groot.

Miedema by far de beste speelster.
Roord speelt dramatisch, scoort wel.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

0 techniek en 0 tactiek, allemaal onbeholpen en “op goed geluk voetbal”

*flies away*
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Het lijkt niet eens op voetbal. Leuk dat die meiden een hobby hebben, maar dit heeft niks met topsport te maken.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Eindhovenvoetbal schreef: 09 jul 2022, 22:38 Het lijkt niet eens op voetbal. Leuk dat die meiden een hobby hebben, maar dit heeft niks met topsport te maken.
Precies dit. Wat huppelende meiden die krachtloos de bal naar elkaar toe spelen; het ziet er niet uit.
#simplythebest
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Gelukkig, dan hoef ik me niet beschaamd te voelen dat het op pupillenvoetbal lijkt. Zoveel slechte aannames oa. Die Martens profiteert volle bak van de hype, kan er maar weinig van
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik kan wel genieten van vd Donk en Groenen. Zowel op voetbaltechnisch gebied als op andere fronten.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Kan er een apart topic komen voor het NL dames huppeltjesbal elftal?
Gebruikersavatar
Stofzuiger
Basisspeler
3
Berichten: 435
Lid geworden op: 14 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het uitvallen van Sari van Veenendaal is het beste wat dit elftal kon overkomen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Op zich wel slim van jullie, om na onze wefstrijd vanmiddag toch nóg slechter "voetbal" daaroverheen te kijken. Dan valt het tempo en de techniek van PSV ineens alleszins mee.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

TylerDurdn schreef: 09 jul 2022, 23:08 Kan er een apart topic komen voor het NL dames huppeltjesbal elftal?
Het staat iedereen vrij een topic te openen. Ook voor zoiets als vrouwenvoetbal.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

deninho32 schreef: 10 jul 2022, 10:33
TylerDurdn schreef: 09 jul 2022, 23:08 Kan er een apart topic komen voor het NL dames huppeltjesbal elftal?
Het staat iedereen vrij een topic te openen. Ook voor zoiets als vrouwenvoetbal.
Het is alleen geen voetbal wat ze spelen :tear:
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Het lijkt er zelfs niet op.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Leon77M
Basisspeler
3
Berichten: 484
Lid geworden op: 8 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Het zal er niet beter op worden als een van de betere ook nog eens wegvalt.

Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Balen voor Nederland. Dit is van wat ik hoor een uitstekende spits voor Nederland. Wat mij overigens opvalt is dat er vrijwel geen hype is rondom het EK van de vrouwen. Je zou tegenwoordig wel voort verwachten dat er vanuit de commercie groot/groter op ingezet wordt. Misschien niet zoals bij de mannen al, maar wel meer dan nu. Het dringt eigenlijk nu pas echt tot mij door dat ze een EK spelen, gek genoeg.
https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/vo ... ~a6247bbc/
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Komt ook door die coach die toch een rare keuze is. Maar ook wel gek dat je niet plat wordt gegooid met Jackie Groenen, Lieke Martens, Danielle van den Donk, Miedema enz, wat mij toch uitstekende uithangborden lijken om op zijn minst enige aandacht te genereren bij de supermarkt en NPO.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

De vorige keer zijn mensen massaal gaan kijken. Van al die mensen zijn de voetballiefhebbers neem ik aan afgehaakt. Hype voorbij.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

We, of ja veel mensen, zitten nu nog steeds in de fase dat het vrouwenvoetbal vergeleken wordt met de mannen. Dat is denk ik niet de juiste insteek. Ik denk dat het vrouwenvoetbal op termijn wel flink meer publiek zal trekken voor een EK. Dat zal dan meer op een organische manier gaan, dan dat het vanuit de commerciële wordt gepusht.. denk ik zo. Toch een gemiste kans vanuit de supermarkten, reclamewereld en dergelijke inderdaad.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Dan moeten ze zichzelf niet spiegelen aan de mannen en gaan klagen over het verschil in loon en andere inkomsten. Laat ze eerst maar eens zelfvoorzienend worden. Tot op heden is het een tak waar PSV en andere clubs geld in een bodemloze put blijven gooien.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

TylerDurdn schreef: 13 jul 2022, 10:44 Dan moeten ze zichzelf niet spiegelen aan de mannen en gaan klagen over het verschil in loon en andere inkomsten. Laat ze eerst maar eens zelfvoorzienend worden. Tot op heden is het een tak waar PSV en andere clubs geld in een bodemloze put blijven gooien.
Vraag mij af in hoeverre dit beeldvorming is en in hoeverre bijvoorbeeld speelsters van PSV hier daadwerkelijk over klagen. Ik ken er toevallig eentje en zij vindt gewoon hetzelfde als jij en ik. Die Amerikaanse zeikerds van het nationale team beïnvloeden de beeldvorming volgens mij ontzettend met hun geklaag. Beetje alsof we alle mannelijke voetballers verwijten dat ze klagen over Coca Cola op persconferenties terwijl alleen Cristiano Ronaldo daar een keer een issue van gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

[mention]Standbeeld[/mention] Ik denk niet dat het vergelijken is met mannenvoetbal, maar vergekijken met andere sporten. Bij hockey, handbal, tennis noem maar op is er een verschil in niveau met de mannen, maar de vrouwen beheersen de sport ook tot in de perfectie. Bij vrouwenvoetbal ziet elke trap eruit alsof het met het verkeerde been is en tactisch gezien is het gewoon bedroevend. Ze beheersen het spel gewoon totaal niet
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 13 jul 2022, 12:09 @Standbeeld Ik denk niet dat het vergelijken is met mannenvoetbal, maar vergekijken met andere sporten. Bij hockey, handbal, tennis noem maar op is er een verschil in niveau met de mannen, maar de vrouwen beheersen de sport ook tot in de perfectie. Bij vrouwenvoetbal ziet elke trap eruit alsof het met het verkeerde been is en tactisch gezien is het gewoon bedroevend. Ze beheersen het spel gewoon totaal niet
Het is ook een kwestie van wennen. Het vrouwenvoetbal groeit nu exponentieel en krijgt steeds meer aandacht. Terwijl bij de andere sporten is het al "normaal". Het vrouwenvoetbal zal ook steeds professioneler en sterker worden doordat er steeds meer geld ingestoken wordt. Ik denk dat het een kwestie van tijd is en dan gaat een WK of EK ook serieuze vormen aannemen. Jaartje of 5 tot 10, schat ik zo in.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Vrouwenvoetbal is een relatief nieuwe sport (de prof versie), waarbij in het voetbal de fysieke kant een belangrijke rol speelt.
Dat is bij andere sporten minder het geval. Maar bijv. een goede mannelijke amateurtennisser wint ook van een vrouwelijke prof, toch hoor je die vergelijking zelden meer. Het tennis is dit stadium al voorbij, zoals zoveel sporten.

Het verschil tussen de mannen en vrouwen in het voetbal is enorm, maar ik snap niet waarom het vrouwenvoetbal zou moeten voldoen aan de eisen van het mannenvoetbal. Die constante vergelijkingen helpen niemand. Het zal een kwestie zijn van de nieuwigheid.
Ik ben het dan ook met [mention]Standbeeld[/mention] eens, dit trekt vanzelf over en de vrouwen gaan steeds professioneler en beter worden.

PS: Dat de vrouwen klagen over het verschil in beloningen is normaal, precies hetzelfde proces was namelijk bij de andere sporten ook het geval zodra de vrouwen professioneler werden en serieus genomen werden. Een mannelijke profvoetballer verdient gemiddeld veel meer dan een vrouwelijke profvoetballer. Een vrouwelijke topper bij een topclub verdient enkele tonnen, zo ongeveer 'slechts' het gemiddelde salaris in de Eredivisie bij de mannen.

In de Eredivisie voor vrouwen kunnen de meesten net rondkomen van hun salaris als prof, tot vrij recent moesten de meeste speelsters er nog een baan bij hebben. Nogal vreemd om dan te klagen over het niveau en ze te vergelijken met de mannen, die in een heel andere wereld leven wat dat betreft. De vrouwen willen zelf ook professioneler en beter worden, een vereiste daarvoor is dat ze kunnen leven van hun salaris en dus fulltime prof kunnen zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het Nederlands Elftal