Luuk de Jong

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Sensation schreef: 15 jun 2022, 12:42
Ardbeg schreef: 15 jun 2022, 12:39 Niemand verandert hier in "gillende schoolmeisjes". Tevens gelooft niemand dat hij de enige en beste optie is van alle spitsen ter wereld. In de vijver waar wij moeten vissen, zit hij wel vrij hoog bovenaan qua haalbare spelers. Niet gek dat mensen daar enthousiast over zijn.
Ik snap ook niet dat er altijd maar de nadruk moet komen op óf extreem positief óf extreem negatief op dit forum. Mogen mensen niet gewoon (gematigd) positief/negatief zijn?
Ik probeer iedere keer een gematigde mening te verkondigen maar dan wordt het meteen ingevuld als: ik snap niet dat je Luuk geen doelpunten machine vindt haha. Zo werkt het denk ik gewoon op een forum.
FC Bracke
Lid 2e elftal
3
Berichten: 171
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ook ik ben van mening dat de prijs die Sevilla vraagt niet onoverkomelijk is. Echter het gewenste salaris geeft twijfel.

Mijn mening - dezelfde voorwaarden als Götze, inclusief een dagdeel bij de friture :-)
En anders maar middels prestatieclausules het aanbod verhogen. Niet simpelweg als basis salaris. Daar kunnen - en willen - we toch niet in mee?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

FC Bracke schreef: 15 jun 2022, 12:58 Ook ik ben van mening dat de prijs die Sevilla vraagt niet onoverkomelijk is. Echter het gewenste salaris geeft twijfel.

Mijn mening - dezelfde voorwaarden als Götze, inclusief een dagdeel bij de friture :-)
En anders maar middels prestatieclausules het aanbod verhogen. Niet simpelweg als basis salaris. Daar kunnen - en willen - we toch niet in mee?
Op basis van prestaties zou ik een zeer goede aanvulling vinden. Scoort hij er 20 en daardoor meer geld? Prima! Gaan we de CL in en dan bonus? Prima! Ik heb meerdere keren beschreven dat ik het nu de risico's niet waard vind, ga je met zulke bonussen werken dek je de risico's af en vind ik het een heel ander verhaal.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Mijn stem is gevallen op: altijd halen. Ik denk wel dat er nog een paar miljoen vanaf kan (totaal: zowel aan de transfersom als de salaris-kant) en daar moet je uiteraard het maximale uit proberen te halen.
#FreeGeneratie4
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Paco Casal schreef: 15 jun 2022, 13:02 Mijn stem is gevallen op: altijd halen. Ik denk wel dat er nog een paar miljoen vanaf kan (totaal: zowel aan de transfersom als de salaris-kant) en daar moet je uiteraard het maximale uit proberen te halen.
Ik snap je beredenatie. Maar had je dan niet beter op: halen tegen lagere prijs kunnen stemmen? Of vind je bijvoorbeeld 6 miljoen met 3 mln salaris per jaar voor 3 jaar ook goed? Ik ben gewoon nieuwsgierig.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Luuk de Jong is een topspits voor PSV, maar zulke situaties moet je wel relatief bekijken en ten opzichte van een Zirkzee zou ik nu de afweging niet maken om de investering in Luuk de Jong het waard te vinden. Luuk is een sterke kopper, als aanspeelpunt met de voeten vind ik hem niet heel sterk, maar hij maakt het elftal zeker een stuk beter nu. Zirkzee ken ik qua type niet goed genoeg, maar zijn cijfers zijn prima voor een net 21 jarige speler die zijn 1e seizoen bij een topclub in België heeft gespeeld zijn 18 goals en 13 assists hoge cijfers in omgerekend goed 34 wedstrijden. Dat is elke 100 minuten bij een goal betrokken, waar dit voor De Jong bij Barca elke 117 minuten was bijvoorbeeld.

Als Zirkzee qua type goed zou passen zou ik de investering daar logischer in vinden, die heeft ook laten zien rendement te hebben en heeft een enorm doorverkooppotentieel. Met beide zou ik tevreden zijn hoor, maar als ik zelf zou moeten kiezen en qua type speler passen ze allebei zou ik in dit geval wel kiezen voor Zirkzee.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

6 miljoen is een mooie prijs toch? Heeft het als invaller prima gedaan bij Barca. Daarnaast moeten we ook niet doen alsof hij 38 is, hij is 32 en kan gewoon nog even mee. Hij heeft weinig restwaarde, dat klopt, maar die had Guardado uiteindelijk ook niet. En hoe zit het met de restwaarde van Bruma, Romero en Baumgartl? Met Zirkzee of Gnonto ben je ook nooit zeker van een financiële klapper. Met Luuk weet je wat je in huis haalt. Laat John er nog een miljoentje vanaf lullen en je hebt voor 5m een topspits naar onze maatstaven.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ardbeg schreef: 15 jun 2022, 12:39 Niemand verandert hier in "gillende schoolmeisjes". Tevens gelooft niemand dat hij de enige en beste optie is van alle spitsen ter wereld. In de vijver waar wij moeten vissen, zit hij wel vrij hoog bovenaan qua haalbare spelers. Niet gek dat mensen daar enthousiast over zijn.
Als ik kijk naar de bedragen die genoemd worden dan heeft Juancho gewoon een goed punt. Het is belachelijk om nog 6 miljoen te willen betalen voor een spits van 32 en hem een salaris te geven zoals dat van Götze.

Je haalt iemand terug die moet vechten tegen zijn eigen legende. Stel dat het lukt… Heel erg stel en hij voldoet aan de verwachtingen dan laat ik mezelf met liefde en plezier volledig afbranden op dit virtuele café. Maar de enige speler die bij terugkomst de verwachtingen heeft ingelost is Phillip Cocu.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

mr.top schreef: 15 jun 2022, 13:23 Maar de enige speler die bij terugkomst de verwachtingen heeft ingelost is Phillip Cocu.
Dat is wat streng. Cocu was enorm goed bij zijn terugkeer en misschien zelfs wel beter dan in zijn eerste periode door zijn toegenomen ervaring en leiderschap.
Sommige spelers waren inderdaad minder maar sommige hebben het gewoon behoorlijk gedaan:
https://www.vi.nl/nieuws/succes-of-tele ... en-bij-PSV
One can only hope
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

DeEintovenaar schreef: 15 jun 2022, 13:00
FC Bracke schreef: 15 jun 2022, 12:58 Ook ik ben van mening dat de prijs die Sevilla vraagt niet onoverkomelijk is. Echter het gewenste salaris geeft twijfel.

Mijn mening - dezelfde voorwaarden als Götze, inclusief een dagdeel bij de friture :-)
En anders maar middels prestatieclausules het aanbod verhogen. Niet simpelweg als basis salaris. Daar kunnen - en willen - we toch niet in mee?
Op basis van prestaties zou ik een zeer goede aanvulling vinden. Scoort hij er 20 en daardoor meer geld? Prima! Gaan we de CL in en dan bonus? Prima! Ik heb meerdere keren beschreven dat ik het nu de risico's niet waard vind, ga je met zulke bonussen werken dek je de risico's af en vind ik het een heel ander verhaal.
Dat zie ik ook het liefst. X bedrag voor % aantal wedstrijden, stevige bonussen bij bepaalde milestones zoals goals en prijzen. Vraag is wel of Luuk dan akkoord gaat want die heeft ook liever zekerheid.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Lorenzo von Matterhorn schreef: 15 jun 2022, 11:03 Halen. Zelf zie ik de spitspositie niet zozeer als een positie voor cashcows. Zet die maar op de vleugels. In de spits zie ik het liefst een bewezen goaltjesmaker. Jonge talenten zijn vaker wisselvallig en choken meer, zeker in grote wedstrijden. Spits is een ervaringsvak en Luuk weet inmiddels om te gaan met de ketchupfles.
Het hoeft natuurlijk niet óf een jong, grillig talent te zijn óf een 30'er. Ik kan je best volgen dat daar iemand met wat ervaring moet staan, maar dat kan ook iemand van 25-28 zijn met voldoende ervaring en nog wat restwaarde. Zeg maar de Luuk die we de eerste periode hadden.

Wat dat betreft zijn de huidige bedragen voor Luuk te hoog, vind ik. Bijna 32, dus geen restwaarde. Dan zijn deze bedragen voor PSV pure afschrijving, en dat is veel geld. Daarnaast weten we wat Luuk allemaal kan, en kunnen we er ook wel vrij zeker van zijn dat hij dat hier zal brengen. Maar we weten ook wat Luuk allemaal niet kan, en dat is ook een behoorlijk rijtje. Luuk is een held, maar niet dermate wondervoetballer dat je die ten koste van alles terug wil halen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

6 miljoen + 9 miljoen salaris = 15 miljoen voor hopelijk 2 top jaren van Luuk. Misschien 3 als hij op zijn 35e nog goed genoeg is.

Ik vind het aardig aan de prijs. Vergeet ook niet dat Luuk 3 vd 5 seizoenen er 20+ maakte naar ook dus 2 seizoenen er een stuk minder.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Altijd halen, maar wel met een jongere spits erbij. Salaris mag wel wat minder.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ykhim schreef: 15 jun 2022, 09:41 Garantie op kwaliteit kost nou eenmaal geld. Je kan wel 10 miljoen stukslaan op Zirkzee, maar die heeft nauwelijks wat bewezen. Zo bezien is 6 miljoen voor Luuk niet zoveel geld. Ja: je bent het vast kwijt, maar het gaat zich normaal gesproken wel terugbetalen in bredere zin.
Precies. Bruma was ook geen garantie en is duurder gebleken. Luuk is as close as garantie kan zijn lijkt mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Menno1 schreef: 15 jun 2022, 13:32
DeEintovenaar schreef: 15 jun 2022, 13:00

Op basis van prestaties zou ik een zeer goede aanvulling vinden. Scoort hij er 20 en daardoor meer geld? Prima! Gaan we de CL in en dan bonus? Prima! Ik heb meerdere keren beschreven dat ik het nu de risico's niet waard vind, ga je met zulke bonussen werken dek je de risico's af en vind ik het een heel ander verhaal.
Dat zie ik ook het liefst. X bedrag voor % aantal wedstrijden, stevige bonussen bij bepaalde milestones zoals goals en prijzen. Vraag is wel of Luuk dan akkoord gaat want die heeft ook liever zekerheid.
Ja precies dit zou mijn ideale contract zijn. Dan is het zeker waard om Luuk te halen, haalbaarheid is wel een dingetje ja.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

d'Oude schreef: 15 jun 2022, 13:29
mr.top schreef: 15 jun 2022, 13:23 Maar de enige speler die bij terugkomst de verwachtingen heeft ingelost is Phillip Cocu.
Dat is wat streng. Cocu was enorm goed bij zijn terugkeer en misschien zelfs wel beter dan in zijn eerste periode door zijn toegenomen ervaring en leiderschap.
Sommige spelers waren inderdaad minder maar sommige hebben het gewoon behoorlijk gedaan:
https://www.vi.nl/nieuws/succes-of-tele ... en-bij-PSV
Leuke link. Maar als je het zo leest dan voldoet het eigenlijk praktisch nooit aan de verwachtingen. Als je ook nu kijkt hoe er over Luuk de Jong wordt gesproken dan verwacht je bij wijze van spreken elke keer een soort engelengezang als hij het veld weer opstapt.

Ik zou al blij zijn, als hij dan toch terugkomt, wanneer hij presteert als een Stan Valckx. 😀 Dan vind ik 6 miljoen nog steeds te veel, maar dan wordt er in ieder geval wel wat gewonnen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

mr.top schreef: 15 jun 2022, 13:52als je het zo leest dan voldoet het eigenlijk praktisch nooit aan de verwachtingen. Als je ook nu kijkt hoe er over Luuk de Jong wordt gesproken dan verwacht je bij wijze van spreken elke keer een soort engelengezang als hij het veld weer opstapt.
Lol ja en reken maar dat het omgekeerde gaat gebeuren: na een paar maanden staat het forum hier weer bol van de figuren die roepen dat dit echt niet meer kan, te oud, trage handelingssnelheid, draaicirkel van een tractor enz :grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 15 jun 2022, 14:02
mr.top schreef: 15 jun 2022, 13:52als je het zo leest dan voldoet het eigenlijk praktisch nooit aan de verwachtingen. Als je ook nu kijkt hoe er over Luuk de Jong wordt gesproken dan verwacht je bij wijze van spreken elke keer een soort engelengezang als hij het veld weer opstapt.
Lol ja en reken maar dat het omgekeerde gaat gebeuren: na een paar maanden staat het forum hier weer bol van de figuren die roepen dat dit echt niet meer kan, te oud, trage handelingssnelheid, draaicirkel van een tractor enz :grin:
Kortom, de verwachtingen moeten nu niet onrealistisch hoog worden. En dat is bij sommigen wel het geval, vind ik.

Luuk is uiteindelijk ook gewoon een spits op leeftijd die het eigenlijk nergens in het buitenland echt heeft gered, en bij Barcelona veelal in heel specifieke situaties als stormram binnen de lijnen kwam (en daar dan wel "leverde").

Prima spits voor PSV, maar een spits met genoeg kanttekeningen en waarvoor de prijzen die nu genoemd worden, te hoog zijn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Een spits op leeftijd. 31 jaar.....

Zoveel spitsen die nog op hun beste niveau spelen van die leeftijd en ouder.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Maar zijn er ook spitsen die, nadat ze rond hun 30e een paar jaar alleen maar als breekijzer waren ingezet, nog terug konden keren naar hele competities fulltime spelen op niveau?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

ShovingNE2 schreef: 15 jun 2022, 14:25 Een spits op leeftijd. 31 jaar.....

Zoveel spitsen die nog op hun beste niveau spelen van die leeftijd en ouder.
Haha ja. Benzema Ronaldo en Lewandowski ook maar laten lopen.
Gebruikersavatar
PapaHiljemark
Talent
1
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 15 jun 2022, 14:28 Maar zijn er ook spitsen die, nadat ze rond hun 30e een paar jaar alleen maar als breekijzer waren ingezet, nog terug konden keren naar hele competities fulltime spelen op niveau?
Telt Giroud?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik ben een groot voorstander van het terughalen van onze captain, alleen heb ik het idee dat PSV te veel een bergwijntje aan het doen is. Zorgt er voor dat de prijs te hoog is. Ik bedoel, 6 miljoen voor een speler met een 1 jarig contract waar je niets meer mee te maken wil hebben als Sevilla zijnde slaat natuurlijk nergens op.
Moet deze maand rond zijn en anders is het jammer maar helaas.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

De discussie rondom Luuk (wel/niet halen) voelt als een "groundhog day" waar we vorig jaar ook al de hele transferperiode in zaten...
Hoop dat er deze keer eerder duidelijkheid is dan op transfer deadline day.
Lijkt me beter voor PSV, Luuk zelf maar zeker ook voor de supporters, dit forum en mezelf.
One can only hope
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik kon het zelf zo snel nergens vinden, maar wat is de reden dat Luuk niet bij Oranje zat de afgelopen interlands?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 15 jun 2022, 14:25 Een spits op leeftijd. 31 jaar.....
Zoveel spitsen die nog op hun beste niveau spelen van die leeftijd en ouder.
(Y)

Dit is ook een discussie die alleen in Nederland mogelijk is.
Ik vergeet nooit meer dat een Nederlandse commentator het tijdens een wedstrijd van PSV het over "de oude, maar zeer ervaren Guardado" had, hij was toen 29 :huh: :lol:

In Nederland ben je als 30er bejaard, wat ondertussen al lang achterhaald is door de sprongen die de voetballerij hierin heeft gemaakt.
De huidige voetballers zijn volwaardige topatleten, waarvan de meesten zeker tot rond hun 35e op hoog niveau actief kunnen blijven.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Luuk de Jong