NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ben het met jullie eens dat Draymond's waarde niet altijd specifiek in statistieken zitten hoor. Maar toch zal het echt wel beter moeten dan nu het geval is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Draymond's statistieken in de 2019 finals had hij 5 double-doubles en zelfs 2 triple-doubles. Deze serie is ie nog niet één keer in de buurt geweest daarvan. Dat is toch wel een (te) groot verschil voor een speler van zijn kaliber wat mij betreft.

https://www.statmuse.com/nba/ask/draymo ... nals-stats
Thijs schreef: 10 jun 2022, 11:19 Ik hoop dat vannacht de Warriors weer de overwinning pakken wel, want ik gun Steph zijn finals MVP heel erg. Anderzijds gun ik de Celtics ploeg ook wel het succes.
Ja mee eens. Ik heb in de serie wel echt een voorkeur voor de Warriors, maar zou met Boston ook meer dan prima kunnen leven. Sympathiek team waar ook een mooi verhaal achter zit.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is wel echt hoge school basketbal. Wat een eerste kwart zeg.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Warriors pakt hem in het hol van de leeuw met een fantastische Curry, die eindigt op 43 punten. En dat terwijl het eerst nog de vraag was of hij fit zou zijn. Speciale speler man.

Overigens goed hersteld door Draymond, en Wiggins die ook echt opstond in het vierde kwart met 16 (!) rebounds. Celtics daarentegen waren de laatste 5 minuten behoorlijk aan het choken. Maar tot nu toe hebben ze na een nederlaag elke keer een antwoord gehad. Dat zal in San Francisco ook weer moeten gebeuren. Het is echt een geweldige finale aan het worden in ieder geval.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Fantastische Curry gezien. 43 punten terwijl de hele defensie van de Celtics is afgestemd om hem af te stoppen; scoort vrolijk in zijn eentje 40% van de punten. Beste schutter ooit.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Warriors pakken de leiding. De meestal cruciale 5e pot dus gewonnen. Fantastische Wiggins gezien. Celtics kwam nog even knap terug, maar uiteindelijk een verdiende overwinning. Hopelijk komt er een 7e game en pakken ze hun eerste titel in the Chase Center. Dat gaat een gekkenhuis worden dan!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wiggins staat echt op deze playoffs, en is misschien wel gewoon de tweede man na Curry in de finals qua prestaties. Niet alleen offensief, maar ook met name defensief. Hij is zo ongeveer dé reden dat Tatum nog altijd moeite heeft, en Celtics nu al 3 wedstrijden onder de 100 punten is geeindigd. Geweldige transformatie. Verder was GPII ook weer erg goed, lijkt Draymond zich te herstellen en is Thompson klaar voor een klassieke game 6. Curry was matig, maar dat is hem vergeven na de eerste 4 wedstrijden. Wat overigens wel in zijn voordeel spreekt is dat hij dat ook zelf doorhad, en daardoor veel meer als spelmaker speelde dan als schutter. Maar die komt wel weer terug.

Warriors mogen het nu eigenlijk niet meer weggeven, maar de Bucks stonden er ook zo voor. En je weet zeker dat het een heksenketel gaat worden in Boston, dus kan inderdaad zomaar een game 7 worden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Game 7 zou fantastisch zijn. Alleen is dat dan volgens mij wel in de nacht van zondag op maandag, dus eigenlijk niet te doen met werken… dat wordt nog een dilemma als het zover komt.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Lijkt er op dat de Warriors het gaan beslissen in game 6. Aan de ene kant wel jammer, want had de gekte bij Chase Center wel willen zien. Vandaag ook duizenden mensen rond het stadion om de wedstrijd op het grote scherm te bekijken. Zou straks wel los gaan hier in de straat. :)
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En de wissels komen erin. Het is klaar, Warriors in 6! En Curry die dan eindelijk zijn FMVP wint, dat kan toch niet anders.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 17 jun 2022, 05:26 En de wissels komen erin. Het is klaar, Warriors in 6! En Curry die dan eindelijk zijn FMVP wint, dat kan toch niet anders.
Ja, die pakt Curry (eindelijk.) Volledig terecht, another level deze playoffs. En we hebben vuurwerk en getoeter door de straten hier. :D
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik kom alleen even gloryhunten hier.

:party: :party: :party:

Curry :heart:
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Super voor Golden State! Maar wat gun ik het Curry zeg. Eindelijk waardering voor hem als hij de FMVP wint. Geen gezeur meer over Durant of over pech bij tegenstanders. Al weet je het met Skip Bayless nooit natuurlijk 😉. Die zal Wiggins wel FMVP vinden of dat de NBA hem deze cadeau doet omdat hij het gezicht van de NBA is. Ik ga er vanavond voor zitten. Maar wat GSW doet is heel knap. Leuk team om naar te kijken. Respect voor Boston. Prima team dat met de ervaring van deze finals de komende jaren een serieuze titelkandidaat kan zijn.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat is het precies inderdaad. Iedereen is het er over eens dat Curry een superster is, die het basketbal serieus heeft veranderd de afgelopen 10 jaar. Maar toch waren er altijd mitsen en maren. De blessures van Love & Irving in 2015, het niet hebben van een FMVP, de verspilde 3-1 voorsprong in 2016, het aantrekken van Durant voor de volgende 2 titels: altijd was er wel iets. Dat is nu allemaal voorbij, bij deze titel kun je geen asterisk zetten. Curry heeft deze finals naar zich toe getrokken, terwijl dit misschien wel het minst sterke GSW team was van alle 6 finales. En dat gun ik hem enorm, omdat het niet alleen een topspeler is, maar ook zeer likeable persoon die altijd bescheiden is gebleven en in teambelang heeft gedacht.

De top 10 all time discussie zal nu komende tijd wel losbarsten. Ik blijf dat wel een lastige discussie vinden. Maar voor mij hoort Curry nu wel definitief bij de top 5 in deze eeuw, samen met LeBron, Tim Duncan, Kobe & Shaq.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 17 jun 2022, 10:37 Dat is het precies inderdaad. Iedereen is het er over eens dat Curry een superster is, die het basketbal serieus heeft veranderd de afgelopen 10 jaar. Maar toch waren er altijd mitsen en maren. De blessures van Love & Irving in 2015, het niet hebben van een FMVP, de verspilde 3-1 voorsprong in 2016, het aantrekken van Durant voor de volgende 2 titels: altijd was er wel iets. Dat is nu allemaal voorbij, bij deze titel kun je geen asterisk zetten. Curry heeft deze finals naar zich toe getrokken, terwijl dit misschien wel het minst sterke GSW team was van alle 6 finales. En dat gun ik hem enorm, omdat het niet alleen een topspeler is, maar ook zeer likeable persoon die altijd bescheiden is gebleven en in teambelang heeft gedacht.

De top 10 all time discussie zal nu komende tijd wel losbarsten. Ik blijf dat wel een lastige discussie vinden. Maar voor mij hoort Curry nu wel definitief bij de top 5 in deze eeuw, samen met LeBron, Tim Duncan, Kobe & Shaq.
Deze eeuw is nog wel redelijk eenvoudig (al betwijfel ik Steph’s top 5 positie), zal er bij allen wel ongeveer uitzien als:
Lebron James
Tim Duncan
Shaq
Kobe Bryant
Kevin Durant
Kevin Garnett / Paul Pierce
Dwyane Wade
Kawhi Leonard
Steph Curry \ Allen Iverson
Dirk Nowitzki \ Giannis Antetokounmpo

Ik denk dat het ingewikkelder wordt als je aller tijden gaat noemen, zoals nu gedaan wordt. Steph wordt nu door sommigen als top tien allee tijden genoemd, maar ik kan me niet voorstellen dat je hem boven gasten als Shaq, Oscar Robertson, Tim Duncan, Magic Johnson, Kobe Bryant, Larry Bird en zo zou zetten. En dat zal wel moeten als je het over top tien hebt, want MJ, Lebron, Bill Russel, Wilt en Kareem staan eigenlijk in elke lijst.

Beste schutter ooit is ie uiteraard wel boven Ray Allen, Reggie Miller enzovoorts.
Laatst gewijzigd door Thijs op 17 jun 2022, 16:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik had de finale teruggekeken en Steph was weer briljant. Even een mindere fase, maar verder gruwelijk goed. 5 van de 6 wedstrijden top, 1 redelijk. Dan ben je een grootheid en verdient MVP. Draymond was deze wedstrijd ook eens aanwezig en werd eigenlijk per wedstrijd beter. Ook moeten we niet onderschatten hoe belangrijk Gary Payton II was. Jayson Tatum heeft mede door hem maar 1 goede wedstrijd gehad. Jaylen Brown was eigenlijk met afstand de beste Celtic in deze serie met mogelijk Horford of Willams III op de tweede plek. Tatum verdween in grote fases en ook Smart was niet de speler, die hij de afgelopen tijd is geweest. Dat is bijzonder knap van de Warriors, maar maakt ook duidelijk dat deze Celtics toch nog een stap te maken hebben. Ik ben benieuwd of ze daarvoor gaan traden of proberen de huidige groep door te ontwikkelen.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kyrie is gonna Kyrie... En zo lijkt er alweer een einde te komen aan de big 3 bij de Nets.

Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Lebron en Kyrie herenigen? Leuk, maar Durant zal zich genaaid voelen, want die koos echt voor Kyrie met die hele Corona onzin, die Harden wegjoeg. Nu of je er echt slechter van wordt is de vraag, want Kyrie is qua talent en skills een van de beste ooit, maar is in daadwerkelijke prestaties en effect op het team dat nooit echt geweest. Misschien is zijn beste waarde als speler zelfs wel geweest in zijn begindagen bij Cleveland met Lebron.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik zou het wel een typische move van de Lakers vinden. Zoals je terecht zegt is Kyrie eigenlijk alleen echt geslaagd naast LeBron. Maar ze hebben alleen een totaal gebrek aan assets: amper first-round picks de komende jaren, weinig interessante role-players en ik kan mij toch niet voorstellen dat iemand dat 45M contract van Westbrook gaat overnemen. Zij zullen het wederom moeten hebben van de free agency picks die vrij gaan komen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Achja, Kyrie kan me momenteel echt niks boeien. Vind het veel interessanter wat er gaat gebeuren met KD. Zou hij blijven dan?

En wat gaat er verder gebeuren met teams als Dallas (die hebben met Wood een rim protector gehaald voor Doncic) en de Celtics die zich willen door ontwikkelen?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

En Kyrie blijft natuurlijk bij de Nets voor z'n player option. Logisch, want wie gaat er nu zoveel geld laten liggen. Kom op zeg. Wel benieuwd naar de Nets. Wat gaat er gebeuren met Nash? Gaat Kyrie evt. toch nog getraded worden? En wie gaan erbij komen, want zoveel valuable assets hebben de Nets niet. Kyrie en Durant zijn geweldig, maar er moet wel wat bij om echt een serieuze titel contender in de play-offs te worden imo.

Het is echt zonde voor Durant dat hij destijds voor de Nets koos. Als hij bij GSW was gebleven had hij wellicht op termijn echt wel richting de Kobe, MJ en Lebron discussie kunnen groeien. Want Durant is nmi eigenlijk gewoon de beste speler in de NBA.

En verder zou Spurs open staan om Murray te traden... Denk dat een aantal NBA teams hem wel goed zouden kunnen gebruiken.

En deze vind ik ook wel het delen waard over de Curry discussie:

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kyrie blijft wel. Alleen de Lakers wilden hem uiteindelijk echt hebben, maar die hebben al helemaal niks om te traden. De NBA is volgens mij wel een beetje uitgekeken op Mr. Flat Earth. En als gevolg zullen zowel KD als Nash ook blijven. Die drie hebben zich min of meer aan elkaar gecommit. Maar ik ben het met je eens, die zullen opnieuw geen hoge ogen gooien verwacht ik. Nog even los van de ontbrekende perimeter defense, kun je gewoon niet aan op types als Kyrie en Ben Simmons imo.

Interessanter is het wat mij betreft dat de Clippers op weg lijken naar John Wall. Dat is wel echt een geweldige toevoeging op Kawhi en Paul George, die beide niet echt als spelverdeler gebruikt zouden moeten worden. Wall is wel een echte point guard. Alleen het grote probleem is dat alle drie amper fit zijn geweest (en in het geval van Wall ook niet gemotiveerd) de laatste jaren. Maar mits fit, zie ik de Clippers als een titelkandidaat. Want hiernaast hebben ze ook nog spelers als Reggie Jackson, Batum, Kennard, Mann & Marcus Morris op de bank zitten, en met Ty Lue een geweldige coach. Ballmer heeft het goed voor elkaar.
Heruone schreef: 28 jun 2022, 01:05 En verder zou Spurs open staan om Murray te traden... Denk dat een aantal NBA teams hem wel goed zouden kunnen gebruiken.
Hij lijkt op weg naar Atlanta. Dat vind ik interessant hoor, denk dat zijn kwaliteiten heel erg bij Trae Young kunnen passen. Young is defensief echt zeer zwak, terwijl Murray dat absoluut niet is. En andersom kan Murray echt niet goed schieten voor een PG, Young al een stuk beter. Wel wat klein voor een backcourt, maar dat hoeft ook niet altijd alles te zeggen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja klopt. Ik had hem zelf graag gezien bij de Celtics. Ik ben benieuwd wat bij hun gaat gebeuren. Ik ben ook wel stiekem een Celtics fan. Daarnaast vind ik de Mavs ook wel interessant nu ze Wood hebben toegevoegd hoor. Die rim protector hebben ze nodig. Want offensief hebben ze met Doncic echt een unstoppable force, dat is wel gebleken in de play-offs.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 28 jun 2022, 21:45 Interessanter is het wat mij betreft dat de Clippers op weg lijken naar John Wall. Dat is wel echt een geweldige toevoeging op Kawhi en Paul George, die beide niet echt als spelverdeler gebruikt zouden moeten worden. Wall is wel een echte point guard. Alleen het grote probleem is dat alle drie amper fit zijn geweest (en in het geval van Wall ook niet gemotiveerd) de laatste jaren. Maar mits fit, zie ik de Clippers als een titelkandidaat. Want hiernaast hebben ze ook nog spelers als Reggie Jackson, Batum, Kennard, Mann & Marcus Morris op de bank zitten, en met Ty Lue een geweldige coach. Ballmer heeft het goed voor elkaar.
Dit vind ik echt te gek. John Wall en Kawhi Leonard zijn al vele jaren mijn favoriete spelers met daarachter Jimmy Butler (van de nieuwe generatie komen o.a. spelers als Bam Adebayo, Jaylen Brown en Jarret Allen er langzaam een beetje bij voor me). Ik vond het erg triest om te zien hoe John Wall ook geen kans meer leek te krijgen om terug die serieuze speler te worden, die de Wizards na miserabele jaren weer succes bracht. Daarbij ook weinig idee hebbende of er nog iets over is van die geweldige, explosieve speler die hij was. Maar als dit een beetje kan werken hebben ze een geweldige situatie bij de Clippers, want juist die spelverdeler missen ze daar al vele jaren, terwijl ze verder alles hebben. Maar hoeveel wedstrijden de grote drie dan samen zullen spelen? Wanneer zijn Wall, Kawhi en PG tegelijk fit? Dus waar de Nets mentaal fragiele supersterren hebben, hebben de Clippers dat nu mogelijk fysiek. Maar oh wat kijk ik ernaar uit om Kawhi en Wall samen te zien spelen!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Damn, Durant wil dus toch niet blijven! Heel benieuwd hoe dit gaat lopen:

Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 30 jun 2022, 20:53 Damn, Durant wil dus toch niet blijven! Heel benieuwd hoe dit gaat lopen:

Ja, was te verwachten toch. Benieuwd wat er nu inderdaad gaat gebeuren. En ook wat Kyrie nu gaat doen, die zal wel naar de Lakers gaan.

Voor de Nets is de situatie ook wel fijn zeg: geen players, geen picks. Die Durant trade gaat heel belangrijk worden, want dat is zowat hun enigste valuable asset momenteel.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Overigens hebben de Nets nog wel de touwtjes in handen. KD heeft nog een langdurig contract, ze kunnen dus rustig afwachten en kijken welke trade ze het beste vinden passen.

Intussen hebben de Knicks hun point guard aangetrokken met Jalen Brunson. Best een duur grapje voor een prima speler, maar volgens mij is er niemand in Dallas écht rouwig om.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

NBA Basketbal