Luuk de Jong

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 10 jun 2022, 14:12
ziege maar ook zagge schreef: 10 jun 2022, 13:57Beter lezen ajb.
Kom op man. Nergens voor nodig. Ik stel gewoon een vraag.
Was niet lullig bedoeld, ik had die argumenten gewoon al genoemd.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

PSV90 schreef: 10 jun 2022, 14:15Heeft dit seizoen meer gespeeld dan in het seizoen voordat hij voor de eerste keer naar PSV kwam.
Tsja, misschien gaat het nu wel weer zo goed ondanks dat we nu bijna een decennium verder zijn, zou best kunnen. Maar kun je daar op rekenen? Dat denk ik dus niet.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Dat is ook wel het leuke aan Luuk de Jong natuurlijk. We hebben het inderdaad niet over een Lewandowski waarbij 101 van de 100 absoluut zeker weten dat het een topper is. Ik roep persoonlijk ook al een tijdje dat ik denk dat hij het ontbrekende puzzelstukje is in ons elftal, maar ik snap heel goed dat anderen daar vraagtekens bij zetten. We zullen het uiteindelijk pas weten als hij daadwerkelijk hier komt te spelen.

Het speelt mee dat ik Luuk in zijn PSV periode al onderschat vond worden. Hij is een spits die ervoor zorgt dat de tegenstander geen druk op onze ploeg kan zetten. Dat hebben velen aanvoerders en trainers in zijn vorige periode aangegeven. Dan denk je PSV goed vast te zetten overal, spelen we van achteruit een vallend balletje op Luuk en zijn we levensgevaarlijk in de ruimte die is ontstaan. Het gaat rondom Luuk over zijn mentaliteit, zijn (gebrek aan) handelingssnelheid, zijn scorend vermogen en natuurlijk terecht zijn kopvermogen, maar over zijn aanspeelpunt kwaliteiten (en de gevolgen daarvan voor tegenstanders) wordt nauwelijks gerept.

Met in de ploeg zo'n surplus aan technische kwaliteit van Cody, Noni en Joey denk ik dat Luuk daarin echt het verschil kan maken. Al zou hij er maar 5 inkoppen in het hele seizoen, dan nog helpt het ons als ploeg enorm vooruit als we hem in de punt hebben staan. En dat zeg ik om mijn punt te maken, want we weten allemaal dat hij koppend een van de beste is van Europa. Dat krijg je er dan ook nog eens bij.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 10 jun 2022, 14:07 En hoe lang gaat ie dan op moeten trainen voordat ie weer 90min per wedstrijd kan spelen of denk jij dat dat zomaar opeens kan?
Huh? Waarom zou dat niet kunnen?

Bergwijn heeft afgelopen seizoen 551 minuten gespeeld in de competitie, Luuk heeft 643 minuten gespeeld.
Waarom kan Bergwijn gewoon hele wedstrijden spelen bij Oranje en zou Luuk dit niet kunnen bij PSV?

Zahavi is 34 en was een van de meest fitte spelers bij PSV, Lewandowski is 33 jaar. Luuk is pas 31 en is eind augustus jarig, in het huidige voetbal betekent dit dat hij nog zeker enkele jaren makkelijk top kan presteren. Jij doet net alsof hij bejaard is en zelden heeft gespeeld
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Die is net zo snel wedstrijdfit als de rest van de selectie inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 10 jun 2022, 15:27
ziege maar ook zagge schreef: 10 jun 2022, 14:07 En hoe lang gaat ie dan op moeten trainen voordat ie weer 90min per wedstrijd kan spelen of denk jij dat dat zomaar opeens kan?
Huh? Waarom zou dat niet kunnen?

Bergwijn heeft afgelopen seizoen 551 minuten gespeeld in de competitie, Luuk heeft 643 minuten gespeeld.
Waarom kan Bergwijn gewoon hele wedstrijden spelen bij Oranje en zou Luuk dit niet kunnen bij PSV?
Ren, wel even to the point blijven he, ik zeg nergens dat het niet kan. Ik stel alleen dat het een wankele keuze is.

Luuk zal net als Bergwijn heus wel een aantal hele wedstrijden kunnen spelen, net als de piepjonge Bergwijn. Maar dit gaat over een heel seizoen van meerdere competities. Daarom moet je Luuk m.i. halen als supersub, maar niet als je grote strijdplan.

Ik denk los daarvan dat Luuk zeker van onschatbare waarde voor ons zou zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 10 jun 2022, 15:39 Ik stel alleen dat het een wankele keuze is.
En ik geef dus aan dat ik niet zie waarom dit het geval zou zijn.
Je komt ook niet met duidelijke argumenten waarom Luuk geen hele wedstrijden zou kunnen spelen als hij gewoon aansluit in de voorbereiding.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Luuk als stormram of plan B halen is echt alles wat ik niet zou doen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 10 jun 2022, 16:05Je komt ook niet met duidelijke argumenten waarom Luuk geen hele wedstrijden zou kunnen spelen als hij gewoon aansluit in de voorbereiding.
Ja meneer Ren, en héél misschien zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik ook helemaal niet stel dat hij geen hele wedstrijden zou kunnen spelen? Je verzint je eigen versie van mijn argumentatie en gaat daar dan vervolgens los op.

Tipje: print deze uit en hang die even een paar weken aan de binnenkant van je pleedeur, dat helpt vast ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zo'n 99% van de spelers moet na de vakantie weer opgetraind worden. Sommigen zelfs nog langer dan de voorbereiding.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 10 jun 2022, 16:15 Ja meneer Ren, en héél misschien zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik ook helemaal niet stel dat hij geen hele wedstrijden zou kunnen spelen?
Wat bedoel je hier dan mee:
ziege maar ook zagge schreef: 10 jun 2022, 14:07 En hoe lang gaat ie dan op moeten trainen voordat ie weer 90min per wedstrijd kan spelen of denk jij dat dat zomaar opeens kan?
Jij denkt dat hij niet zomaar 90 minuten kan spelen, ik leg uit waarom hij dat wel kan.
En je vindt Luuk hierom een wankele keuze, waar ik het dus niet mee eens ben.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 11 jun 2022, 10:44Jij denkt dat hij niet zomaar 90 minuten kan spelen, ik leg uit waarom hij dat wel kan.
En je vindt Luuk hierom een wankele keuze, waar ik het dus niet mee eens ben.
Je gaf Bergwijn als voorbeeld maar ééns in de twee maanden 90 minuten kunnen spelen is heel wat anders dan een druk seizoen lang de belangrijkste man voorin kunnen zijn. Tuurlijk kan Luuk af en toe wel eens 90min spelen, dat is niet m'n vraagteken. Dikke kans dat het goed gaat maar ja omdat ie het al een tijd niet gedaan heeft is het toch minder zeker.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

ziege maar ook zagge schreef: 11 jun 2022, 11:26
Ren Höek schreef: 11 jun 2022, 10:44Jij denkt dat hij niet zomaar 90 minuten kan spelen, ik leg uit waarom hij dat wel kan.
En je vindt Luuk hierom een wankele keuze, waar ik het dus niet mee eens ben.
Je gaf Bergwijn als voorbeeld maar ééns in de twee maanden 90 minuten kunnen spelen is heel wat anders dan een druk seizoen lang de belangrijkste man voorin kunnen zijn. Tuurlijk kan Luuk af en toe wel eens 90min spelen, dat is niet m'n vraagteken. Dikke kans dat het goed gaat maar ja omdat ie het al een tijd niet gedaan heeft is het toch minder zeker.
We moeten er ondertussen toch wel aan gewend zijn dat onze spitsen niet elke wedstrijd 90 minuten spelen, dus ook nu we een nieuwe trainer hebben snap ik het probleem nog niet zo.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Je kan het ook omdraaien. Luuk is fitter dan andere spelers in het nieuwe seizoen. Meer rust, als hij slim is tekent hij voor de 1e training en dan kan hij prima topfit gemaakt worden in de gehele voorbereiding.

Wel kan het natuurlijk zijn dat Luuk ff moet wennen aan de intensiteit van 2x in de week spelen, 90 min en liefst ook weer die belangrijke voortrekkersrol die hij ooit had bij PSV.

Dat vergt wel veel en het logisch dat als je ouder wordt dit wellicht lastiger is vol te houden in de loop van het seizoen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

De vorige keer had De Jong ook een paar wedstrijden nodig, maar was vervolgens al heel snel een meerwaarde. Ik verwacht nu niet anders als hij weer naar PSV komt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

loginnaam schreef: 11 jun 2022, 12:43We moeten er ondertussen toch wel aan gewend zijn dat onze spitsen niet elke wedstrijd 90 minuten spelen, dus ook nu we een nieuwe trainer hebben snap ik het probleem nog niet zo.
Van mij hoeft uiteindelijk ook niemand elke wedstrijd 90 min te maken maar ik zie graag dat dat het gevolg is van tactische keuzes, niet van fysieke beperkingen. Madueke lijkt te blijven wat super is, maar die is wel blessuregevoelig en van Luuk moeten we dus enigszins afwachten hoe het gaat lopen - ik schat 'm hoog in (het blijft immers Luuk), maar vooralsnog niet op 100%. Ik zou daar dus graag één of twee mensen bij willen zien die in principe met wat meer zekerheid 100% aan moeten kunnen, en wel op niveau.

Meerwaarde van Luuk, daar twijfel ik ook totaal niet aan. Sowieso halen als het kan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019



Beste meneer wordt gevolgd door Fabrizio. Loek heeft dus (nog) geen zin in PSV.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Weinig ambitie. Hij kan toch beter over paar jaar naar Mexico gaan. Nu is hij nog helemaal fit
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kan PSV in ieder geval op tijd schakelen nu dat duidelijk is.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ik geloof er geen hout van.
Saibari is underrated.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Rikkert1234 schreef: 12 jun 2022, 19:35 Weinig ambitie. Hij kan toch beter over paar jaar naar Mexico gaan. Nu is hij nog helemaal fit
Het is juist heel ambitieus om nu naar Mexico te gaan. Hij kan daar in een leuke competitie nog wat cashen n m8sschien een prijs pakken. Terugkomen naar een omgeving waar je alles al kent vind ik eerder een teken van een gebrek aan ambitie.

Ik hoop dat het geen vaag internetgerucht is en dat lange Luuk nog de nodige Potten gaat breken in Mexico
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

mr.top schreef: 12 jun 2022, 19:42
Rikkert1234 schreef: 12 jun 2022, 19:35 Weinig ambitie. Hij kan toch beter over paar jaar naar Mexico gaan. Nu is hij nog helemaal fit
Het is juist heel ambitieus om nu naar Mexico te gaan. Hij kan daar in een leuke competitie nog wat cashen n m8sschien een prijs pakken. Terugkomen naar een omgeving waar je alles al kent vind ik eerder een teken van een gebrek aan ambitie.

Ik hoop dat het geen vaag internetgerucht is en dat lange Luuk nog de nodige Potten gaat breken in Mexico
Niet mee eens. Hij kan hier nog op hoog niveau spelen, denk aan Europese wedstrijden, wedstrijden tegen Ajax etc. In Mexico speel je op stuk lager niveau, over paar jaar kan hij nog steeds op dat niveau mee.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Luuk leeft sowieso graag lekker in 't zonnetje, en geef 'm eens ongelijk.

Maar of 't echt zo is, we zullen zien.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 mei 2021

mr.top schreef: 12 jun 2022, 19:42
Rikkert1234 schreef: 12 jun 2022, 19:35 Weinig ambitie. Hij kan toch beter over paar jaar naar Mexico gaan. Nu is hij nog helemaal fit
Het is juist heel ambitieus om nu naar Mexico te gaan. Hij kan daar in een leuke competitie nog wat cashen n m8sschien een prijs pakken. Terugkomen naar een omgeving waar je alles al kent vind ik eerder een teken van een gebrek aan ambitie.

Ik hoop dat het geen vaag internetgerucht is en dat lange Luuk nog de nodige Potten gaat breken in Mexico
Niet mee eens. Als je bij PSV alles aan gort schiet/kopt dan ga je gewoon mee naar Qatar.

Als ie nu, terwijl die al buiten de boot valt, naar Mexico gaat, dan gaat het m niet meer worden denk ik.
Alhoewel je het nooit weet met van Gaal zijn keuze voor Vincent Janssen.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1713
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

In de zomer van 2018 waren zijn vader en zaakwaarnemer gefotografeerd op een Mexicaans vliegveld, het klinkt dus niet onlogisch dat ze weer bij hem uit zijn gekomen, ongeacht of er daadwerkelijke interesse is of dat het om een gerucht gaat.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mick Jagger schreef: 12 jun 2022, 19:49 In de zomer van 2018 waren zijn vader en zaakwaarnemer gefotografeerd op een Mexicaans vliegveld, het klinkt dus niet onlogisch dat ze weer bij hem uit zijn gekomen, ongeacht of er daadwerkelijke interesse is of dat het om een gerucht gaat.
Klopt, ging destijds naar verluid trouwens over Club América... wat dat betreft lijkt Toluca me wel een klein stapje terug.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Luuk de Jong