Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Menno1 schreef: 08 jun 2022, 22:10 Ik zie het ook niet gebeuren. Bergwijn kost 25-30 miljoen en is simpelweg verder. Als ik een Arsenal of Everton was, dan neem je eerder Bergwijn dan een Gakpo die 15 miljoen meer moet kosten. Goede speler Gakpo en kwa persoonlijkheid zelfs absolute top, maar uiteindelijk gaat het er om wat je op het veld laat zien. Vandaag is het niet veel in ieder geval.
Zou tien keer eerder voor Gakpo gaan dan Bergwijn, zelfs al kost die eerste meer. Heeft meer talent en meer ontwikkelpotentieel.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat geen enkele scout die Nations League als graadmeter neemt.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

nilssonH schreef: 08 jun 2022, 22:14 Ik denk dat geen enkele scout die Nations League als graadmeter neemt.
En zo wel, dan weet elke fatsoenlijke scout dat Gakpo vanuit de spits gewoon minder is dan wanneer hij echt vanaf links komt.
Gebruikersavatar
SomaQan
Meervoudig international
3
Berichten: 1444
Lid geworden op: 4 nov 2020

Mensen vergeten voor het gemak dat hij tegen een Wales speelt dat met 11 man achter de bal speelt. Laat Gakpo ook tegen een elftal als België spelen die ook willen voetballen en we lopen allemaal de polonaise.

Ik bekijk dingen in perspectief het is veel makkelijker voetballen tegen een topland dan tegen een Getafe, Cadiz of Wales.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Met memphis en bergwijn of weghorst en lang spelen scheelt ook wel een klein beetje.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

SomaQan schreef: 08 jun 2022, 22:16 het is veel makkelijker voetballen tegen een topland dan tegen een Getafe, Cadiz of Wales.
De gemiddelde Ajacied zal je hier geen gelijk in geven. :D
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

SomaQan schreef: 08 jun 2022, 22:16 Mensen vergeten voor het gemak dat hij tegen een Wales speelt dat met 11 man achter de bal speelt.
Dat "vergeet" niemand (al klopt het natuurlijk ook niet helemaal, Wales staat best hoog op het veld te verdedigen). Maar ook in deze omstandigheden mag Gakpo meer laten zien. En met omstandigheden bedoel ik voornamelijk de matige medespelers die weinig op elkaar ingespeeld zijn. Een lastige tegenstander is geen excuus, als je in de top van de PL wil slagen. De prestatie van vandaag is in elk geval geen sollicitatie naar de top 6 van de PL.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja, laten we hem vooral gaan beoordelen op één wedstrijd waarin hij het met B-keuze aan teamgenoten moet doen (ik zou niet eens mee willen doen als ik ook Weghorst en Lang op het formulier zou zien staan) in een potje wat nergens om gaat.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

FritskePhilips schreef: 08 jun 2022, 22:30
SomaQan schreef: 08 jun 2022, 22:16 het is veel makkelijker voetballen tegen een topland dan tegen een Getafe, Cadiz of Wales.
De gemiddelde Ajacied zal je hier geen gelijk in geven. :D
Over Getafe en Ajax gesproken, Deyverson is transfervrij. Ik stel voor dat we hem halen.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Brael schreef: 08 jun 2022, 22:31
SomaQan schreef: 08 jun 2022, 22:16 Mensen vergeten voor het gemak dat hij tegen een Wales speelt dat met 11 man achter de bal speelt.
Dat "vergeet" niemand (al klopt het natuurlijk ook niet helemaal, Wales staat best hoog op het veld te verdedigen). Maar ook in deze omstandigheden mag Gakpo meer laten zien. En met omstandigheden bedoel ik voornamelijk de matige medespelers die weinig op elkaar ingespeeld zijn. Een lastige tegenstander is geen excuus, als je in de top van de PL wil slagen. De prestatie van vandaag is in elk geval geen sollicitatie naar de top 6 van de PL.
Mooi, blijft ie lekker een jaartje bij ons nog.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Hartig Woordje
Bankzitter
3
Berichten: 213
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ik vind Cody altijd zo bleu in Oranje. Die gedrevenheid, verbetenheid, het zelfvertrouwen,, de creativiteit, de drive, die lijken allemaal in zijn koffer te blijven zitten zo gauw hij Zeist binnen rijdt.

Wat natuurlijk meteen de zaak maakt voor een extra jaar bij PSV. Hij mag wat mondainer worden voor hij uitvliegt, nog wat meer groeien als de mooie mens die hij al is.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Gakpo past gewoon niet in dit systeem.
Hij lijkt alles te hebben om ook centraal te kunnen spelen, maar heeft het daar nooit waar gemaakt.
Het is gewoon een enorm goede linksbuiten.
Als Van Gaal wisselt van systeem in een wedstrijd kan je hem makkelijk brengen. In de basis ga je niet veel aan Gakpo hebben in dit systeem.

Geen probleem verder, want Nederland presteert dus moet Gakpo ook beter. Hier gaat hij heel veel van leren.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Grasmat schreef: 08 jun 2022, 22:35 Ja, laten we hem vooral gaan beoordelen op één wedstrijd waarin hij het met B-keuze aan teamgenoten moet doen (ik zou niet eens mee willen doen als ik ook Weghorst en Lang op het formulier zou zien staan) in een potje wat nergens om gaat.
Echt hè het lijkt wel alsof het om een aankoop voor ons gaat, die komen ook altijd met een halve wedstrijd al in “maken of kraken”. Cody heeft Europees tegen betere ploegen gespeeld dan heel dat Wales is, en daar veel meer laten zien. Gelukkig was dat in ons shirt en niet in een oranje shirt.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Het idee dat we Gakpo niet mogen beoordelen omdat er verzachtende omstandigheden zijn voor zijn fletse optreden, is natuurlijk vreemd.
Vrijwel iedereen die constateert dat zijn optreden niet goed was, maakt ook de nuance dat er verzachtende omstandigheden zijn voor zijn fletse beurt gister. En niemand die constateert dat zijn optreden gister niet goed was, doet hiermee aan een "definitieve" maken-of-kraken beoordeling van Gakpo. Sterker nog, iedereen weet dat Gakpo beter kan, maar dat heeft hij simpelweg niet laten zien gister.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Brael schreef: 09 jun 2022, 07:46 Het idee dat we Gakpo niet mogen beoordelen omdat er verzachtende omstandigheden zijn voor zijn fletse optreden, is natuurlijk vreemd.
Vrijwel iedereen die constateert dat zijn optreden niet goed was, maakt ook de nuance dat er verzachtende omstandigheden zijn voor zijn fletse beurt gister. En niemand die constateert dat zijn optreden gister niet goed was, doet hiermee aan een "definitieve" maken-of-kraken beoordeling van Gakpo. Sterker nog, iedereen weet dat Gakpo beter kan, maar dat heeft hij simpelweg niet laten zien gister.
Lees nog eens goed, ik zie toch echt reacties die neerkomen op “na dit optreden zal er niet snel meer een PL club op de stoep staan”. En nee dan heb ik het niet over jouw reactie voordat je in de verdediging schiet ;) Helemaal met jou eens dat iedereen weet dat hij beter kan dan wat hij gister heeft laten zien, maar dat weten de topclubs ook wel.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Hartig Woordje schreef: 09 jun 2022, 00:19 Ik vind Cody altijd zo bleu in Oranje. Die gedrevenheid, verbetenheid, het zelfvertrouwen,, de creativiteit, de drive, die lijken allemaal in zijn koffer te blijven zitten zo gauw hij Zeist binnen rijdt.

Wat natuurlijk meteen de zaak maakt voor een extra jaar bij PSV. Hij mag wat mondainer worden voor hij uitvliegt, nog wat meer groeien als de mooie mens die hij al is.
Je zou ook kunnen beargumenteren dat hij juist een nieuwe omgeving nodig heeft om zich verder te ontwikkelen. Van mij mag hij zijn hele leven bij PSV blijven, maar als hij er achter wil komen of hij top level is dan moet de weerstand voor hem omhoog. Net zoals dat geldt voor jongens die naar ons toe komen. Gaan ze zwemmen of verzuipen ze.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Sensation schreef: 09 jun 2022, 07:53 Lees nog eens goed, ik zie toch echt reacties die neerkomen op “na dit optreden zal er niet snel meer een PL club op de stoep staan”. En nee dan heb ik het niet over jouw reactie voordat je in de verdediging schiet ;) Helemaal met jou eens dat iedereen weet dat hij beter kan dan wat hij gister heeft laten zien, maar dat weten de topclubs ook wel.
Ik zou jou adviseren goed te willen lezen.

Niemand zegt puur op basis van gister dat Liverpool en Man City niet meer op de stoep staan. Hooguit dat de twijfels die er al waren of Gakpo de absolute PL top al aan zou kunnen, gister bevestigd werden. Dat is wel een belangrijke nuance.

En dat topclubs weten dat hij beter kan: uiteraard. Maar topclubs willen ook iemand die stabiel presteert met een bepaalde ondergrens. En de vraag is of Gakpo niet door de ondergrens van de top 6 PL zakte, gisteren.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Brael schreef: 09 jun 2022, 08:00
Sensation schreef: 09 jun 2022, 07:53 Lees nog eens goed, ik zie toch echt reacties die neerkomen op “na dit optreden zal er niet snel meer een PL club op de stoep staan”. En nee dan heb ik het niet over jouw reactie voordat je in de verdediging schiet ;) Helemaal met jou eens dat iedereen weet dat hij beter kan dan wat hij gister heeft laten zien, maar dat weten de topclubs ook wel.
Ik zou jou adviseren goed te willen lezen.

Niemand zegt puur op basis van gister dat Liverpool en Man City niet meer op de stoep staan. Hooguit dat de twijfels die er al waren of Gakpo de absolute PL top al aan zou kunnen, gister bevestigd werden. Dat is wel een belangrijke nuance.

En dat topclubs weten dat hij beter kan: uiteraard. Maar topclubs willen ook iemand die stabiel presteert met een bepaalde ondergrens. En de vraag is of Gakpo niet door de ondergrens van de top 6 PL zakte, gisteren.
Prima, wat jij wilt, geen zin in deze discussie op de vroege ochtend :mrgreen:

Laten we het erop houden dat we Cody een prachtige transfer gunnen maar nog blijer zijn als hij zich een jaar hier doorontwikkeld en een sterk WK speelt.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 09 jun 2022, 08:00
Sensation schreef: 09 jun 2022, 07:53 Lees nog eens goed, ik zie toch echt reacties die neerkomen op “na dit optreden zal er niet snel meer een PL club op de stoep staan”. En nee dan heb ik het niet over jouw reactie voordat je in de verdediging schiet ;) Helemaal met jou eens dat iedereen weet dat hij beter kan dan wat hij gister heeft laten zien, maar dat weten de topclubs ook wel.
Ik zou jou adviseren goed te willen lezen.

Niemand zegt puur op basis van gister dat Liverpool en Man City niet meer op de stoep staan. Hooguit dat de twijfels die er al waren of Gakpo de absolute PL top al aan zou kunnen, gister bevestigd werden. Dat is wel een belangrijke nuance.

En dat topclubs weten dat hij beter kan: uiteraard. Maar topclubs willen ook iemand die stabiel presteert met een bepaalde ondergrens. En de vraag is of Gakpo niet door de ondergrens van de top 6 PL zakte, gisteren.
Dat klinkt toch echt vrij stellig op basis van 1 wedstrijd. Is wel typisch iets van hier lijkt het, altijd wel een reden vinden om onze eigen spelers een stempeltje extra mee te geven. Bergwijn was een choker, Van Nistelrooij had het Europees nog niet laten zien bij PSV, Robben was een duiker, Malen scoorde te weinig en ga zo maar door, Gakpo heeft al enorm veel laten zien tegen veel betere ploegen en stond nu in een bij elkaar geraapt elftal waar hij amper fatsoenlijke ballen kreeg. Was hij gisteren top nee, maar is hij daardoor direct niet meer geschikt voor Liverpool of Manchester City? Wat een onzin.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Tja, waar andere supportersgroepen, ik noem geen namen, hun spelers chronisch ophemelen, lijken wij al sinds jaar en dag het tegenovergestelde te doen. Ik heb nooit zo goed begrepen waarom of wat je er als supporter bij te winnen hebt.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Mwah ja, dat patroon dat jullie zien, zie ik niet direct zo.
Bovendien hebben Malen en Bergwijn ook genoeg moeite om een niveau hoger aan te haken, dus misschien waren de nuances over hun kwaliteiten ook wel terecht. Is Gakpo nu zoveel beter dan Malen en Bergwijn toen die vertrokken?

Gakpo heeft inderdaad enorm veel laten zien, maar de constatering is dat hij gister -ondanks de matige spelers om hem heen- wel beter had gekund.

Zullen topclubs zich puur op deze wedstrijd baseren om tot een oordeel over Gakpo te komen? Nee.
Zullen topclubs zo'n wedstrijd wel laten meewegen in hun beoordeling? Uiteraard.
En volgens mij gebeurt hier op het forum hetzelfde, ik zie die negatieve trend zelf niet zo. Ja, die is er bij sommige leden wel, maar dat zijn doorgaans niet de leden die met goeie onderbouwingen en fatsoenlijke posts komen, dus ik lees daar overheen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hij staat bij diverse clubs nadrukkelijk op de radar. Die gaan hun mening niet bijstellen na een wedstrijd van Oranje om des keizers baard.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Laten we het hopen zou ik zeggen, Cody nog een jaar in Eindhoven.
Saibari is underrated.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Van mij mag Cody ook nog een jaar blijven. Ik vind hem niet klaar voor de absolute top, en ook in de internationale subtop zal het niet zo simpel aanhaken zijn (zie Malen en Bergwijn).

Ik denk dat Cody wel te overtuigen is voor nog een jaar Eindhoven. Aanvoerder, een coach die het absoluut in hem ziet zitten, ambities richting CL en kampioenschap, en bovendien nog een WK waarvoor het wel handig is dat hij veel speelminuten maakt in augustus-oktober. Bovendien natuurlijk grote binding met PSV, en wellicht dat je hem wel kunt prikkelen door het scenario om met een kampioenschap afscheid te nemen van zijn club. Genoeg redenen om hem nog een jaar hier te houden.

Gakpo houden, Sangaré goed verkopen en van de Sangaré-opbrengsten het elftal op 3-4 cruciale plekken versterken. Dat is mijn ideale scenario.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Brael schreef: 09 jun 2022, 08:20 Bovendien hebben Malen en Bergwijn ook genoeg moeite om een niveau hoger aan te haken, dus misschien waren de nuances over hun kwaliteiten ook wel terecht. Is Gakpo nu zoveel beter dan Malen en Bergwijn toen die vertrokken?
Malen? Nee man, dat is buitencategorie. Scoort aan de lopende band, wat een killer. Gakpo mag dromen van dat niveau. Oh wacht…
Brael schreef: 09 jun 2022, 08:51 Van mij mag Cody ook nog een jaar blijven. Ik vind hem niet klaar voor de absolute top, en ook in de internationale subtop zal het niet zo simpel aanhaken zijn (zie Malen en Bergwijn).

Gakpo houden, Sangaré goed verkopen en van de Sangaré-opbrengsten het elftal op 3-4 cruciale plekken versterken. Dat is mijn ideale scenario.
Bergwijn vind ik eigenlijk wel aangehaakt, is wel veel beter geworden en heeft toch best wel wat gespeeld. Hij is dan invaller geworden bij deze club, maar je kunt niet zeggen dat de PL te hoog gegrepen is. Kwam ook meteen binnen met een goal tegen City.

In topvoetbal kom je niet weg met enkel techniek en snelheid. Je zult een stukje intelligentie moeten brengen en Bergwijn heeft dat altijd wel gehad. Cody ook, maar die heeft dus juist een hoger niveau nodig om dat verder te ontwikkelen. Ik denk daarom dat de wedstrijd van gister, mocht hij inderdaad vertrekken, juist een bevestiging is dat hij de PL nodig heeft om die volgende stap te zetten. Hij zal niet over een jaar op exact hetzelfde punt willen zitten als nu, dat hij bij wedstrijden van oranje nog steeds niet zijn stempel kan drukken. Overigens vond ik die Lang helemaal niks, maar die mocht blijven staan en krijgt nog complimenten ook.

Over je laatste punt: ik zie het andersom. Laat Cody maar gaan, die gun ik als kind van de club juist een prachtige transfer en laat PSV daar dan het elftal mee versterken. Ik denk ook dat Cody voor meer dan 37 miljoen verkocht gaat worden. Sangare is echt de man van het team, daar kun je wat omheen bouwen.
Gebruikersavatar
TheSyb
Nationale topspeler
2
Berichten: 1721
Lid geworden op: 10 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Brael schreef: 09 jun 2022, 08:20 Is Gakpo nu zoveel beter dan Malen en Bergwijn toen die vertrokken?
Ik zie deze vraag eigenlijk overal dus ik dacht, laat ik ze eens vergelijken:
- Malen speelde in zijn laatste seizoen met nog een redelijk vergelijkbaar niveau team en haalde (per 90 minuten*) mindere cijfers dan Gakpo, terwijl Malen een spits is (Zonder penalty's: 1.09 G/A per 90 tegenover 0.99 G/A per 90 in het voordeel van Gakpo). Bergwijn had in het laatste halfjaar** bij de club mindere cijfers dan beide, met als belangrijke nuance dat 2019/20 te boeken zal gaan als een heel slecht seizoen. Bergwijn haalde hierin (zonder penalty's) 0.95 G/A per 90. Weliswaar met een stuk minder goals en meer assists dan Gakpo.
* Dit is alleen de Eredivisie, want dat is de beste manier om allen te vergelijken met elkaar
** Minder speeltijd betekent natuurlijk dat cijfers wat vorm-gevoeliger zijn, wat zowel een voordeel als nadeel kan zijn.
- Gakpo's verdedigende kwaliteiten zijn vele malen groter dan die van de anderen. In de vergelijking Bergwijn en Gakpo valt nog enigszins te nuanceren dat het aan de trainer ligt, maar voor Malen is dat excuus er niet. Gakpo had meer dan dubbel het aantal gewonnen tackles en onderscheppingen dan Bergwijn, Malen had er nog iets minder dan laatstgenoemde.
- Hoewel Gakpo procentueel de minste schoten op doel heeft (37,5% tegenover 47,2% (SB) en 54,1% (DM), is bij Gakpo een schot op doel sneller raak (37% tegenover 32% (DM) en 24% (SB)). Gakpo's xG was 8.85 en xA was 8.64, wat laat zien dat zijn afmaken efficiënt is. Bergwijn had in 70% van Gakpo's minuten 4.26 xG (5 goals) en 4.85 xA (10 assists). Malen had 17.26 xG en 5.66 xA (19 goals en 8 assists) in 128% van Gakpo's minuten. Gakpo was dus een stuk efficiënter wat betreft zijn kansen en creëerde ook een stuk meer kansen dan beiden.
- Gakpo is (vice-)aanvoerder, die vanwege Van Ginkel's gebrek aan speeltijd praktisch altijd met de band speelt.

De statistieken spreken in het voordeel van Gakpo. Malen is vooral iemand die het van zijn goals moet hebben en Bergwijn juist van het leveren. Gakpo is wat dat betreft completer dan beide, zeker als je ook nog de verdedigende kwaliteiten van Gakpo tov de andere twee meeneemt. Gakpo is wat mij betreft hoe dan ook verder dan Malen, Bergwijn is een moeilijkere vergelijking, vooral omdat 19/20 zo'n slecht seizoen was, maar de cijfers geven toch ook weer het voordeel aan Gakpo.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo