De feiten en uitslagen van dit seizoen

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Fetisjisten! Gisteren zat ik eens na te denken over onze wedstrijden in de competitie. Op het forum hier werd er ook al druk over gesproken. PSV heeft vooral de moeilijke uitwedstrijden al gespeeld. Ik heb daarom een schema gemaakt met de uitslagen van de top 5 teams (PSV, Ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse.)

Afbeelding

Wat opvalt is dat PSV de thuiswedstrijden tegen de nr 10, 15, 16, 17 en 18 heeft gespeeld. Dat is verreweg het makkelijkste thuisprogramma van de 5 clubs.
PSV heeft zoals verwacht het zwaarste uit-programma gehad. Tegen de nummers 2, 5, 6, 7, 11 en 13.

In het schema hieronder heb ik de plaats op de ranglijst van de tegenstanders bij elkaar opgeteld en bij gem. gedeeld door het aantal wedstrijden. Hoe makkelijker het programma hoe hoger de punten. Een club die de minste punten heeft gehaald heeft dus het zwaarste programma gehad.
Afbeelding

Wat opvalt ten opzichte van de concurrenten is dat PSV verreweg het zwaarste uit-programma heeft gehad. Hier heeft PSV ook de meeste punten laten liggen, zoals te zien in het eerste schema.

Helaas heeft Ajax op dit moment in totaal het makkelijkste programma gehad. Wel een kanttekening dat zij vooral de 'betere' tegenstanders thuis kregen. Uit heeft Ajax namelijk een veel makkelijker programma gehad.

Vitesse doet het erg goed dit seizoen. Zij hebben een iets makkelijker programma gehad dan PSV.


PSV moet zorgen dat het na de januari maand nog steeds op maximaal 3 punten staat. Dan lijkt PSV de favoriet voor de titel.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Mooi overzicht [mention]ComeOnPSV[/mention]. Het objectiveert wat we allemaal ook wel al voelden. Daarbij weten we natuurlijk ook dat clubs als Heerenveen en Roda bijvoorbeeld altijd moeilijke uitwedstrijden zijn, ook al staan ze 17de en 18de.

Toch is dit wel heel bemoedigend, want zeker als er straks hopelijk weer wat fans mogen komen, kan zo’n moeilijke uitwedstrijd een verschil maken.
Gezien de terugval na Europese wedstrijden is het trouwens wel hopen dat alle titelkandidaten er nog wel een tijdje inzitten. In die zin is het dus extra hard hopen dat Ajax naar de EL gaat, want dan hebben ze normaal gesproken toch een ronde of twee meer Europese wedstrijden.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Dank!

Precies er is nog niks aan de hand. Kijk naar Feyenoord en AZ bijvoorbeeld. Zij hebben een veel makkelijker programma gehad en staan al achter ons. Het lijkt mij dat de tweede plaats sowieso binnen is. Eerste zal een hele hevige strijd met Ajax worden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Na januari hebben we Feyenoord en Ajax ook al gehad hè. Dan heb je na net iets meer dan de helft van de competitie alleen nog AZ en Utrecht buitenshuis. Hopelijk kan het stadion over een maand of twee weer wat meer gevuld worden. Dan heb je ook nog eens je extra thuisvoordeel op de momenten dat je het nodig hebt.

Kortom: niks aan de hand. [mention]ShovingNE2[/mention], haal die winterbanden uit de kast!
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Hallo. Gaat u even rustig zitten. Zit u? Mooi!


Ik ga u namelijk vertellen dat PSV kampioenskandidaat 1 is voor de start van de tweede seizoenshelft!
Afbeelding

Hierboven staan alle uitslagen van de top5 teams zoals ook weergegeven in de openingspost. Als u het met aandacht bekijkt ziet u dat PSV makkelijke thuiswedstrijden heeft gehad. De uitwedstrijden waren daardoor een stuk moeilijker! Dat bleek ook zo te zijn, want PSV heeft daar alle punten verloren dit seizoen.

Als we dan naar de rest van de topploegen kijken zien we dat wij van alle 5 de clubs het makkelijkste thuisschema hebben gehad.
MAAR wij hebben ook het moeilijkste uitschema gehad!

Afbeelding

De gegevens hierboven laten duidelijk zien dat PSV het moeilijkste uitprogramma heeft gehad. Hoe lager de score des te moeilijker het programma was.

Dames en heren ik wens u hele fijne kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2021 met een titel voor PSV!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is pure wetenschap.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ze kunnen de schaal al komen brengen.

Nee zonder gekheid. Er is nog nooit zo weinig thuisvoordeel geweest als dit seizoen. PSV heeft haar thuiswedstrijden niet gewonnen omdat ze thuis speelden, maar omdat de tegenstanders van bizar laag niveau waren. Hebben we in de uitwedstrijden punten laten liggen omdat we uit speelden? Of omdat we simpelweg niet goed genoeg waren? De waarheid ligt er waarschijnlijk tussenin, zoals altijd, maar dit seizoen is de factor publiek verdwenen en is kwaliteit doorslaggevender dan ooit. Misschien verliezen we onze komende (thuis) wedstrijden tegen de betere clubs, door kwaliteitsverschil, en winnen we juist al onze uitwedstrijden.

Sorry dat ik zo ongezellig ben. Feit is dat PSV steeds beter begint te lopen en corona uit de selectie verdwenen is. We hebben het leukste PSV elftal in jaren met ditto trainer. Win je 10 januari dan kijk ik er niet van op dat je bijna heel de tweede seizoenshelft wint en makkelijk kampioen wordt. We kunnen hem ook met grote cijfers verliezen. We hebben nog altijd geen flauw idee waar PSV staat. Maar ik heb goeie hoop. Merry Christmas!
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://nos.nl/artikel/2361251-factchec ... lagen.html

Thuis hebben clubs nog steeds een voordeel.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ComeOnPSV schreef: 24 dec 2020, 10:06 https://nos.nl/artikel/2361251-factchec ... lagen.html

Thuis hebben clubs nog steeds een voordeel.
Nou dat zingen daar stop dan ook maar mee..
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ComeOnPSV schreef: 24 dec 2020, 10:06 https://nos.nl/artikel/2361251-factchec ... lagen.html

Thuis hebben clubs nog steeds een voordeel.
Percentage thuisoverwinningen zakt van 46% naar 39%, dat vind ik toch behoorlijk hoor, dat noem ik niet nauwelijks invloed.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb weer de uitslagen bijgewerkt in het schema!
Afbeelding
Afbeelding

PSV heeft na de wedstrijd tegen Ajax uit nu een gemiddelde van 8,0. Dat betekent dat de gemiddelde uit-tegenstander van PSV op de achtste plek staat.
Ajax onze grootste concurrent heeft van de topploegen het makkelijste uitprogramma gehad met een gemiddelde positie van 13,1.

Dat betekent ook dat PSV nog het moeilijkste thuisprogramma krijgt van de topclubs, maar ook het makkelijkste uitprogramma.

Nu wij natuurlijk allemaal weten dat PSV heel moeilijk te kloppen is thuis en dit seizoen tot nog toe alles heeft gewonnen in eredivisieverband, lijkt het er erg goed uit te zien.
Winnen woensdag tegen AZ en we kunnen ook ons thuisgemiddelde flink laten dalen, zonder puntverlies!

De cruciale wedstrijden voor PSV zijn toch wel de uitwedstrijden tegen de nummers 9 tm 18. Dit moet PSV winnen en dan ziet een kampioenschap er ineens heel logisch uit.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De feiten en uitslagen van dit seizoen