Sávio

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

RIO schreef: 04 jun 2022, 16:06 Hij is gewoon te goed om te laten lopen.
Dat vindt Ihatarren ook van zichzelf.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Standbeeld schreef: 04 jun 2022, 16:56
Brael schreef: 04 jun 2022, 16:54 Maar financieel hoeft het toch ook geen spectaculaire deal te zijn, als hij sportief wel zijn spektakel oplevert?

Zijn er dan zoveel twijfels over zijn capaciteiten, puur omdat hij geen 28 maar pas 18 is?
Zolang zijn spel daadwerkelijk wordt omgezet in prijzen (kampioenschap of CL) niet nee. Maar we zijn al lang geen vereniging meer, gewoon een vies commercieel bedrijf. :L
Nee, fout. (Bijna) elke Europese voetbalclub probeert met de beschikbare middelen zo goed mogelijk te presteren. Dat sportieve aspect is nog altijd het hoofddoel. Het hoofddoel is niet om zoveel mogelijk geld te genereren (zoals bij veel Amerikaanse sportclubs wel het doel is). Dat geld is uiteraard wel een middel om zoveel mogelijk sportieve prestaties te bereiken, maar is niet het doel. Dat lijkt bij deze transfer wel even vergeten te worden.

Het is een absoluut toptalent dat je gratis en voor niks 2 jaar in een PSV shirt mag hijsen. "Ja maar we verdienen er niks aan" is dan echt de verkeerde reflex.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 04 jun 2022, 16:54Maar financieel hoeft het toch ook geen spectaculaire deal te zijn, als hij sportief wel zijn spektakel oplevert?

Zijn er dan zoveel twijfels over zijn capaciteiten, puur omdat hij geen 28 maar pas 18 is?
Ik twijfel niet over zijn talent, dat spreekt namelijk voor zich. Ik twijfel wel over het idee dat hij vanaf dag 1 basisspeler kan zijn. Als ik hem en Madueke naast elkaar leg, dan is Madueke op bijna alle vlakken beter. Ondertussen zien we ook hoe moeilijk het voor Madueke is om er elke week 2x te staan en dat heeft inderdaad voor een deel met leeftijd te maken. Tel daarbij op dat Sávio van Brazilië naar Nederland verhuist. Daar komt acclimatisatie bij kijken, werkt doorgaans ook niet mee.

Als hij sportief levert: prima, dan kan ik leven met de deal. Maar ik acht het veel waarschijnlijker dat hij tijd nodig heeft en dat we alweer afscheid moeten nemen als hij op stoom begint te komen. Maar zoals ik al zei wacht ik wat dat betreft ook even op de definitieve details. 2 of 3 seizoenen is bijvoorbeeld nogal een verschil.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ykhim schreef: 04 jun 2022, 17:27
Brael schreef: 04 jun 2022, 16:54Maar financieel hoeft het toch ook geen spectaculaire deal te zijn, als hij sportief wel zijn spektakel oplevert?

Zijn er dan zoveel twijfels over zijn capaciteiten, puur omdat hij geen 28 maar pas 18 is?
Ik twijfel niet over zijn talent, dat spreekt namelijk voor zich. Ik twijfel wel over het idee dat hij vanaf dag 1 basisspeler kan zijn. Als ik hem en Madueke naast elkaar leg, dan is Madueke op bijna alle vlakken beter. Ondertussen zien we ook hoe moeilijk het voor Madueke is om er elke week 2x te staan en dat heeft inderdaad voor een deel met leeftijd te maken. Tel daarbij op dat Sávio van Brazilië naar Nederland verhuist. Daar komt acclimatisatie bij kijken, werkt doorgaans ook niet mee.

Als hij sportief levert: prima, dan kan ik leven met de deal. Maar ik acht het veel waarschijnlijker dat hij tijd nodig heeft en dat we alweer afscheid moeten nemen als hij op stoom begint te komen. Maar zoals ik al zei wacht ik wat dat betreft ook even op de definitieve details. 2 of 3 seizoenen is bijvoorbeeld nogal een verschil.
Ok, begrijpelijke redenering.

Ik dicht hem meer potentie toe dan Madueke, en ik denk dat hij er ook redelijk snel kan staan.

En zelfs als dat niet werkt en we nemen over 2 jaar weer afscheid van hem, dan heeft het ons nog steeds weinig gekost natuurlijk. We kunnen er financieel niks op winnen, maar ook niks aan verliezen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

FritskePhilips schreef: 04 jun 2022, 17:06
RIO schreef: 04 jun 2022, 16:06 Hij is gewoon te goed om te laten lopen.
Dat vindt Ihatarren ook van zichzelf.
Ihattaren vindt zichzelf te goed om te lopen ja.

[mention]Ykhim[/mention] zegt dat het indien hij sportief levert een prima deal is maar eigenlijk geldt dat voor elke deal.

Ik denk dat het waardevol kan zijn om als club weer op de kaart te komen met jonge Brazilianen zodat je in de toekomst een keer wel kunt toe happen op die financiële klapper.

Edit. Beetje het Sancho/Bellingham scenario.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 04 jun 2022, 14:23 Dat kan allemaal wel zo zijn, Thijs, maar in je post ontbreekt het cruciale detail dat we Madueke en Bakayoko ook nog rond hebben lopen.

Idealiter haal je zo'n 18-jarig talent met het idee dat hij de tijd heeft om te groeien. Zoiets heeft dan soms twee, drie jaar nodig, maar zo lang gaat hij hier niet rondlopen. Tegen die tijd haalt City hem lekker in huis om hem voor 30 miljoen aan Valencia of Napoli te verkopen. Het andere scenario is dat hij vanaf dag 1 allerlei carrières van linksbacks gaat beëindigen, gedurende twee, drie jaar echt van meerwaarde is en PSV daadwerkelijk sportief succes bezorgt, om daarna lekker aan te sluiten bij ManCity. Die kans is aanwezig, maar niet groot. En in dat scenario loop je óók tegen het probleem aan dat hij Madueke en/of Bakayoko in de weg staat, wat ons vooral geld zou kosten.

Ik lees vaak de vergelijking met Alex, maar dat was toen geen 18-jarige knaap die net kwam kijken. En ook geen aanvaller, terwijl het die linie is waar de centen zitten. Dat is voor PSV inderdaad een cruciale overweging, bovenop de sportieve afwegingen.
Als Savio een supertalent was op rechtsback, dan was de deal een stuk logischer geweest. Maar op rechtsbuiten heb je dus Madueke, Doan, Bakayoko en Vertessen lopen. Die eigenlijk alle 4 minuten horen te krijgen en een behoorlijk kapitaal vertegenwoordigen.

En ik heb het idee dat Savio op linksbuiten minder is dan als rechtsbuiten.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Natuurlijk is hij daar minder. Het is geen linksbuiten.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 04 jun 2022, 17:54 Natuurlijk is hij daar minder. Het is geen linksbuiten.
Precies, dus is het nou niet een deal waar we echt wat aan hebben op het eerste oog. Nieuwe Ronaldo verhaaltjes geloof ik niet zo in, dan was hij wel direct naar City gegaan.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Nja als je Madueke kunt verkopen voor een hoge prijs en 2 jaar Savio hebt dan is het financieel wellicht heel interessant. Bakayoko een jaar verhuren omdat hij keuze nr 4 is kan ook geen kwaad. Mauro heeft het bv juist heel goed gedaan en het lijkt me dat een club als Fortuna of Sparta daar wel op zullen azen.

Ik denk wel dat als die jongen blijkbaar best naar PSV wil dat ze daar een goed plan hebben voorgelegd dus is het niet afhankelijk van wat PSV wil maar wat de eigenaar en de speler wil.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ik vraag me af of, als je alle facetten meerekent, Savio op dit moment beter is dan Bakayoko.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

[mention]Ykhim[/mention] Ik vind de bezetting aan de rechterkant echt een goed argument. Noni, Johan en Saffie. Dat is veel. Jouw argumenten zijn uitstekend, ik vind het alleen kut dat het goede argumenten zijn. Ik wil gewoon een klein stuiterballetje zijn wat blij is omdat een mooie speler komt. Soms vind ik het jammer dat ik te ver nadenk. Snapte wel 😁
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 04 jun 2022, 18:49 @Ykhim Ik vind de bezetting aan de rechterkant echt een goed argument. Noni, Johan en Saffie. Dat is veel. Jouw argumenten zijn uitstekend, ik vind het alleen kut dat het goede argumenten zijn. Ik wil gewoon een klein stuiterballetje zijn wat blij is omdat een mooie speler komt. Soms vind ik het jammer dat ik te ver nadenk. Snapte wel 😁
Ja, dit. Misschien valt het mee. Tot die tijd ben ik siked. Nu ga ik weer m'n rum cocktailtje in de zon verder opdrinken. Een mooi en zonnig weekend voor jullie ook!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

robert_94 schreef: 04 jun 2022, 16:45 Ik vrees ook dat het aankopen van dit soort Braziliaanse talenten niet meer de vetpot voor clubs als PSV gaat zijn. Om de vergelijking met Antony te trekken, die kostte volgens mij rond de 22 Miljoen in totaal. Daar komt nog een aantal jaar dik salaris bij, ongetwijfeld allerlei extra vage zaakwaarnemer kosten en volgens de laatste berichten beschikken zowel zijn oude club (20%?) en Antony zelf over een aanzienlijk doorverkoop %. Nu is Antony voetbaltechnisch gezien een aardig schot in de roos gebleken, maar of Ajax er onderaan de streep meer dan 10 miljoen aan over heeft gehouden, ik moet het maar zien.

Wij zijn , ben ik bang, simpelweg niet in de positie om voor dit soort bedragen zulke risico's te lopen. Als we op deze manier 2 a 3 jaar een gigantisch Braziliaans talent aan ons kunnen binden doet dit voor de club PSV en haar naam/uitstraling in Zuid - Amerika ook veel goeds. Iets waaraan ik me al jaren aan erger is dat juist de interessante Z-A spelers bij Ajax rondlopen ipv bij ons. Momenteel hebben we (potentiële) Cashcows genoeg rondlopen en hebben we ook nog geen idee wat er deze zomer eventueel bijkomt uit de 'talentenpool'. Als hier mannen als Gnonto, Swedberg & consorten uit gehaald worden kan ik er prima mee leven dat we 1 speler hebben rondlopen die niet ons eigendom is.

Als Bakayoko zo'n talent / cash cow is moet hij maar zorgen dat hij beter is. Zo niet, we hebben afgelopen seizoen gezien dat ook onze spelers die niet beoogd basisspelers zijn meer dan genoeg minuten maken. We krijgen er op papier een gigantisch Braziliaans & opwindend talent bij. Laten we daar vooral van genieten!
Spelers die bedragen zoals een Antony moet kosten is voor PSV niet weggelegd op dit moment en kan alleen als het financieel en sportief een flinke groeispurt zou gaan maken. Toch ben ik wel van mening dat het mogelijk moet zijn om financiële inspanningen te kunnen leveren voor een categorie er onder. Dat kan omdat iemand een andere nationaliteit heeft dan een Braziliaanse of Argentijnse, of omdat zo iemand nog een jaar extra nodig heeft. PSV is het ook gelukt om Lozano, die toen als Mexicaans international was en het grootste talent toen was te halen. Die stond er vanaf dag 1 en PSV heeft daar 2 jaar veel plezier van gehad zowel sportief als financieel. En dat zal niet bij alle dergelijke talenten lukken, maar ze zouden er nog wel tussen moeten kunnen zitten. En dan kan je er als club eentje halen in een transferjaar en niet twee of drie.

Verder kan het ook een EN EN verhaal zijn. Het is niet alleen maar het ene of het andere. Het gaat juist om de mix om een goede selectie samen te stellen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 04 jun 2022, 18:49 @Ykhim Ik vind de bezetting aan de rechterkant echt een goed argument. Noni, Johan en Saffie. Dat is veel. Jouw argumenten zijn uitstekend, ik vind het alleen kut dat het goede argumenten zijn. Ik wil gewoon een klein stuiterballetje zijn wat blij is omdat een mooie speler komt. Soms vind ik het jammer dat ik te ver nadenk. Snapte wel 😁
Gelukkig komt dat zelden voor; dat je (teveel) nadenkt.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Moet jij niet slapen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Hij is binnen volgens fabrizio
danko-lazovic
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 588
Lid geworden op: 4 aug 2021
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Nu de vraag of het voor 1 of 2 seizoenen is.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Geen woord meer over Troyes of is dat hetzelfde als Man City? ;)
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Huts a niffauws. Nu wel laten zien dat je het waard bent vriend.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Madueke schreef: 11 jun 2022, 17:06 Geen woord meer over Troyes of is dat hetzelfde als Man City? ;)
Here’s why:



Klopt met wat [mention]Ykhim[/mention] altijd al riep
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Fantastisch.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hoppa! Ben wel benieuwd naar de uitleg rond deze deal. Vind het trouwens wel mooi dat hij zo graag naar PSV wil.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Top! Kei goed dit!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 11 jun 2022, 17:11Klopt met wat @Ykhim altijd al riep
Lief dat je aan me denkt :mrgreen:
PSVehv
Jeugdinternational
2
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Zal dit dan ook betekenen dat madueke mogelijk dichtbij een vertrek is?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sávio