Sávio

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 03 jun 2022, 19:19 Het wordt gewoon een beetje een klotedeal op deze manier. Laten we hopen dat we er wat meer uit weten te halen dan nu in de media is verschenen.
Juist. Vooral hopen en even afwachten. Je ziet vaker dat de helft mist. Als het wél zo is, is het idd een klotedeal.

Fingers and toes crossed, mate.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Herdgangbokworst schreef: 03 jun 2022, 19:23 Ik zou-wanneer ik PSV zou zijn-helemaal niet aan dit soort constructies beginnen. De Braziliaanse markt wordt al jaren uitgebuit en afgestruind door grote clubs die denken op deze wijze te kunnen verdienen, dan wel profiteren van een 'aanstormend' talent. Een talent dat nog grote stappen moet maken om überhaupt maar in de buurt te komen van het niveau wat vereist is bij City. Zuid-Amerika zit vol van de talenten( aanname) en is een groot continent waar menig pareltje te vinden zou moeten zijn. Dat zou PSV ook op eigen kracht moeten kunnen bewerkstelligen. Maar dan moet je het ook wel willen! PSV was ooit eens een club die vrijwel ieder jaar wel een talent uit Zuid-Amerika wist te behalen, (denk aan Farfan), maar sinds Piet de Visser weg is er eigenlijk maar weinig talenten zijn gekomen, behoudens talenten misschien voor Jong PSV Ik zou liever zien dat PSV eens de hand in eigen boezem steekt en een talent haalt wat onafhankelijk is en niet gebonden is aan allerlei rare constructies.
Als dit HET nieuwe toptalent is en dit de enige manier is dat die jongen hier 2 a 3 jaar speelt, dan moet je altijd ja zeggen.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

We moeten ook onze ogen niet sluiten voor de verandering die het voetbal, met name in die regio, heeft ondergaan. Ik denk dat we niet gek veel meer kunnen doen dan mensen als Gomes voor ons aan het werk zetten. Verhalen zoals die van Mauro zijn f echt uniek in deze tijd, het is ook niet voor niks dat hij zo populair is bij ons. Een speler die zo’n traject volgt en een hart voor de club ontwikkeld gaan we hopelijk nog eens vaker meemaken maar ik hou m’n verwachtingen laag.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Savinho gaat zal wel aansluiten bij het eerste maar ook zijn minuten mee gaan pakken in de KKD verwacht ik.
Als City het Zinchencko voorbeeld ziet snap ik wel dat ze de deal heel interessant vinden.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

AddoCultheld schreef: 03 jun 2022, 19:29
Herdgangbokworst schreef: 03 jun 2022, 19:23 Ik zou-wanneer ik PSV zou zijn-helemaal niet aan dit soort constructies beginnen. De Braziliaanse markt wordt al jaren uitgebuit en afgestruind door grote clubs die denken op deze wijze te kunnen verdienen, dan wel profiteren van een 'aanstormend' talent. Een talent dat nog grote stappen moet maken om überhaupt maar in de buurt te komen van het niveau wat vereist is bij City. Zuid-Amerika zit vol van de talenten( aanname) en is een groot continent waar menig pareltje te vinden zou moeten zijn. Dat zou PSV ook op eigen kracht moeten kunnen bewerkstelligen. Maar dan moet je het ook wel willen! PSV was ooit eens een club die vrijwel ieder jaar wel een talent uit Zuid-Amerika wist te behalen, (denk aan Farfan), maar sinds Piet de Visser weg is er eigenlijk maar weinig talenten zijn gekomen, behoudens talenten misschien voor Jong PSV Ik zou liever zien dat PSV eens de hand in eigen boezem steekt en een talent haalt wat onafhankelijk is en niet gebonden is aan allerlei rare constructies.
Als dit HET nieuwe toptalent is en dit de enige manier is dat die jongen hier 2 a 3 jaar speelt, dan moet je altijd ja zeggen.
Zeker maar je moet ook niet met de beentjes wijd liggen en dit te vaak doen..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld schreef: 03 jun 2022, 19:29
Herdgangbokworst schreef: 03 jun 2022, 19:23 Ik zou-wanneer ik PSV zou zijn-helemaal niet aan dit soort constructies beginnen. De Braziliaanse markt wordt al jaren uitgebuit en afgestruind door grote clubs die denken op deze wijze te kunnen verdienen, dan wel profiteren van een 'aanstormend' talent. Een talent dat nog grote stappen moet maken om überhaupt maar in de buurt te komen van het niveau wat vereist is bij City. Zuid-Amerika zit vol van de talenten( aanname) en is een groot continent waar menig pareltje te vinden zou moeten zijn. Dat zou PSV ook op eigen kracht moeten kunnen bewerkstelligen. Maar dan moet je het ook wel willen! PSV was ooit eens een club die vrijwel ieder jaar wel een talent uit Zuid-Amerika wist te behalen, (denk aan Farfan), maar sinds Piet de Visser weg is er eigenlijk maar weinig talenten zijn gekomen, behoudens talenten misschien voor Jong PSV Ik zou liever zien dat PSV eens de hand in eigen boezem steekt en een talent haalt wat onafhankelijk is en niet gebonden is aan allerlei rare constructies.
Als dit HET nieuwe toptalent is en dit de enige manier is dat die jongen hier 2 a 3 jaar speelt, dan moet je altijd ja zeggen.
De echte toptalenten worden door de Real, PSG, City van deze wereld gekocht voor tientallen miljoenen op 16/17-jarige leeftijd als het niet jonger is. Denk aan Vini Jr. of Endrick Felipe Moreira. Maar je zal vast het nieuwe toptalent voor PSV bedoelen. :L
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Heb altijd al gezegd dat PSV zijn vingers niet moet branden aan dergelijke deals. Er is maar één partij die hier beter van wordt en dat is die verachtelijke City group. En door dit soort deals te sluiten hou je alles in stand wat verrot is aan het voetbal. En buiten dat. Hoezo moeten we persé nóg een rechtsbuiten hebben. En ook nog huren en opleiden voor een andere club. Idioot gedoe.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Als PSV er sportief, danwel financieel beter van wordt: 100% doen. Die speelt hier gewoon hoor. Het huidige nieuwsbericht klinkt niet best maar da's maar Twitter he. Gewoon afwachten.

Laatst gewijzigd door Ardbeg op 03 jun 2022, 19:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Als je het niet doet dan doet een ander het wel, het voetbal is al lang kapot gemaakt. Zonder zulke constructies zul je gewoon nooit (zelden) nog zulke toptalenten in ons rood wit gaan zien.

Ik ben wel met je eens dat er een rechtsvoor moet vertrekken. Bij voorkeur verkoop doan en anders verhuur bakayoko.
Herdgangbokworst
Ballenjongen
1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld schreef: 03 jun 2022, 19:29
Herdgangbokworst schreef: 03 jun 2022, 19:23 Ik zou-wanneer ik PSV zou zijn-helemaal niet aan dit soort constructies beginnen. De Braziliaanse markt wordt al jaren uitgebuit en afgestruind door grote clubs die denken op deze wijze te kunnen verdienen, dan wel profiteren van een 'aanstormend' talent. Een talent dat nog grote stappen moet maken om überhaupt maar in de buurt te komen van het niveau wat vereist is bij City. Zuid-Amerika zit vol van de talenten( aanname) en is een groot continent waar menig pareltje te vinden zou moeten zijn. Dat zou PSV ook op eigen kracht moeten kunnen bewerkstelligen. Maar dan moet je het ook wel willen! PSV was ooit eens een club die vrijwel ieder jaar wel een talent uit Zuid-Amerika wist te behalen, (denk aan Farfan), maar sinds Piet de Visser weg is er eigenlijk maar weinig talenten zijn gekomen, behoudens talenten misschien voor Jong PSV Ik zou liever zien dat PSV eens de hand in eigen boezem steekt en een talent haalt wat onafhankelijk is en niet gebonden is aan allerlei rare constructies.
Als dit HET nieuwe toptalent is en dit de enige manier is dat die jongen hier 2 a 3 jaar speelt, dan moet je altijd ja zeggen.
Wat ik probeer te zeggen is-er is véél meer dan dit talent alleen. Moet het per se een Braziliaan zijn of mag het ook een Colombiaan zijn? En wie zegt dat dit het énige talent is wat er rondloopt die zo goed is waaruit blijkt dat dit een meerwaarde voor PSV zou zijn? Uitgeleend/verkocht aan Troyes. Dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen is het niet? Louche constructie die ervoor zorgt dan wij feitelijk opleiden voor een andere club. We zijn geen opleidingscentrum. Ik hoop dat PSV hiervoor past.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Herdgangbokworst schreef: 03 jun 2022, 19:40 We zijn geen opleidingscentrum.
Dat zijn we dus wel, geen enkele speler ziet ons als eindstation hoor. Slechts de constructie kan anders zijn.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Heissenberrug schreef: 03 jun 2022, 19:40 Als je het niet doet dan doet een ander het wel, het voetbal is al lang kapot gemaakt. Zonder zulke constructies zul je gewoon nooit (zelden) nog zulke toptalenten in ons rood wit gaan zien.

Ik ben wel met je eens dat er een rechtsvoor moet vertrekken. Bij voorkeur verkoop doan en anders verhuur bakayoko.
We hebben elk jaar toptalenten. Of uit de eigen jeugd of jong gescout. Dat kan PSV prima zelf. Laat de City group al die talenten maar bij die opgekochte clubs spelen. Je gaat toch niet een eigen talent verhuren om een huurling met veel minder financieel rendement te laten spelen.
Herdgangbokworst
Ballenjongen
1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 03 jun 2022, 19:31 We moeten ook onze ogen niet sluiten voor de verandering die het voetbal, met name in die regio, heeft ondergaan. Ik denk dat we niet gek veel meer kunnen doen dan mensen als Gomes voor ons aan het werk zetten. Verhalen zoals die van Mauro zijn f echt uniek in deze tijd, het is ook niet voor niks dat hij zo populair is bij ons. Een speler die zo’n traject volgt en een hart voor de club ontwikkeld gaan we hopelijk nog eens vaker meemaken maar ik hou m’n verwachtingen laag.
Goede reactie. Leuk dat je daarover begint. Mauro is echt een ventje met een hart van goud. Die wil echt slagen bij onze club en heeft daar alles voor over.
Als ik dan toch zou moeten kiezen, zou ik hem op linksback zetten( vanwege zijn linkerbeen) én de matige optredens van Max. Maar heb wel mijn twijfels. Voor de langere termijn zal blijken-wanneer hij de kans krijgt- of hij voldoet. Excelsior e.d. zijn geen graadmeter lijkt me voor een club als PSV.
Herdgangbokworst
Ballenjongen
1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 03 jun 2022, 19:41
Herdgangbokworst schreef: 03 jun 2022, 19:40 We zijn geen opleidingscentrum.
Dat zijn we dus wel, geen enkele speler ziet ons als eindstation hoor. Slechts de constructie kan anders zijn.
Je snapt wat ik bedoel toch? Het financiële telt ook mee neem ik aan. Je wilt toch ook verdienen aan een speler die het hier goed doet?
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Joenepsv schreef: 03 jun 2022, 19:44
Heissenberrug schreef: 03 jun 2022, 19:40 Als je het niet doet dan doet een ander het wel, het voetbal is al lang kapot gemaakt. Zonder zulke constructies zul je gewoon nooit (zelden) nog zulke toptalenten in ons rood wit gaan zien.

Ik ben wel met je eens dat er een rechtsvoor moet vertrekken. Bij voorkeur verkoop doan en anders verhuur bakayoko.
We hebben elk jaar toptalenten. Of uit de eigen jeugd of jong gescout. Dat kan PSV prima zelf. Laat de City group al die talenten maar bij die opgekochte clubs spelen. Je gaat toch niet een eigen talent verhuren om een huurling met veel minder financieel rendement te laten spelen.
Wat als hij beter is dan bakayoko en we bakayoko via een verhuur aan Twente (bijvoorbeeld) ook kunnen ontwikkelen. Wat zou daar dan mis aan zijn? Dan heb je nu kwaliteit op het veld waar je nog wat aan gaat verdienen en daarna kan een ontwikkelde bakayoko z’n plek overnemen en een klapper maken. Maar goed, ik ben geen boekhouder en salarissen en transfersommen boeien me niet heel veel, ik wil als supporter gewoon de beste spelers op het veld zien.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 03 jun 2022, 19:44
Heissenberrug schreef: 03 jun 2022, 19:40 Als je het niet doet dan doet een ander het wel, het voetbal is al lang kapot gemaakt. Zonder zulke constructies zul je gewoon nooit (zelden) nog zulke toptalenten in ons rood wit gaan zien.

Ik ben wel met je eens dat er een rechtsvoor moet vertrekken. Bij voorkeur verkoop doan en anders verhuur bakayoko.
We hebben elk jaar toptalenten. Of uit de eigen jeugd of jong gescout. Dat kan PSV prima zelf. Laat de City group al die talenten maar bij die opgekochte clubs spelen. Je gaat toch niet een eigen talent verhuren om een huurling met veel minder financieel rendement te laten spelen.

Elk jaar toptalenten? Wie dan, echt top dan he?
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 03 jun 2022, 19:39 Die speelt hier gewoon hoor.
Bij het begin nog niet. Madueke hebben we op zijn positie.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

ComeOnPSV schreef: 03 jun 2022, 19:52
Ardbeg schreef: 03 jun 2022, 19:39 Die speelt hier gewoon hoor.
Bij het begin nog niet. Madueke hebben we op zijn positie.
Huh?die speelt toch bij Groningen?
Herdgangbokworst
Ballenjongen
1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 03 jun 2022, 19:39 Als PSV er sportief, danwel financieel beter van wordt: 100% doen. Die speelt hier gewoon hoor. Het huidige nieuwsbericht klinkt niet best maar da's maar Twitter he. Gewoon afwachten.

Dat is dus de grote vraag. City koopt alles wat los en vast zit. Dat wil niet automatisch zeggen dat dit talent nu zoveel talent heeft dat het meteen een meerwaarde heeft. Ik ben geen voorstander van dit soort constructies. Het is altijd koffiedik kijken of dit de gewenste resultaten oplevert. Ik zie liever dat PSV 100% eigenaar is én hem zelf opleid tot een grote speler, dan dat een speler op ieder moment teruggeroepen kan worden omdat een bepaalde club andere plannen met hem heeft.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Herdgangbokworst schreef: 03 jun 2022, 19:51 Je snapt wat ik bedoel toch? Het financiële telt ook mee neem ik aan. Je wilt toch ook verdienen aan een speler die het hier goed doet?
Dat gaat dus precies het nieuwe verdienmodel worden; spelers van absolute topclubs (of partijen zoals City Group die spelers bij andere clubs onder brengen op contractbasis) worden verhuurd aan PSV.

PSV leidt de speler op, en deze komt hier tot bloei. Vertrekt de speler uiteindelijk naar de 'moederclub' ontvangt PSV een rijkelijke compensatie.

De speler is geen moment eigendom geweest van PSV, maar PSV verdient wel rijkelijk aan.

The construction in a nutshell.
Herdgangbokworst
Ballenjongen
1
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 03 jun 2022, 19:40 Zonder zulke constructies zul je gewoon nooit (zelden) nog zulke toptalenten in ons rood wit gaan zien.
De vraag is eerder, wat is een 'toptalent'? Kan je dat meten? Volgens mij heeft het vooral met inschatting te maken hoe goed een toptalent kan worden. Een nieuwe Ronaldo zullen we vrijwel zeker nooit meer krijgen, maar je kan mij ook niet wijs maken dat alle zogenaamde 'toptalenten' alleen maar kiezen voor het grote geld. PSV zal creatief en zorgvuldig te werk moeten gaan om die parel te vinden die men als meerwaarde ziet. Ik zie nog volop kansen.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Maar hoe sta je erin als je via zo’n manier wel de nieuwe Ronaldo in Eindhoven kan krijgen?
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

FritskePhilips schreef: 03 jun 2022, 20:07
Herdgangbokworst schreef: 03 jun 2022, 19:51 Je snapt wat ik bedoel toch? Het financiële telt ook mee neem ik aan. Je wilt toch ook verdienen aan een speler die het hier goed doet?
Dat gaat dus precies het nieuwe verdienmodel worden; spelers van absolute topclubs (of partijen zoals City Group die spelers bij andere clubs onder brengen op contractbasis) worden verhuurd aan PSV.

PSV leidt de speler op, en deze komt hier tot bloei. Vertrekt de speler uiteindelijk naar de 'moederclub' ontvangt PSV een rijkelijke compensatie.

De speler is geen moment eigendom geweest van PSV, maar PSV verdient wel rijkelijk aan.

The construction in a nutshell.
Of gewoon een doorverkooppercentage, zoals we zelf met Lammers hebben gedaan.

Misschien moeten we als PSV supporters accepteren dat de tijden van toen niet realistisch meer zijn. Tegenwoordig scout heel de wereld in die landen en zijn de bedragen bij het geringste beetje talent al duizelingwekkend soms. Voor PSV is het risico financieel gewoon te groot om bepaalde bedragen neer te leggen voor spelers die nog geen 10 wedstrijden op het hoogste niveau hebben gespeeld. Buitenkansjes en uitzonderingen daargelaten. Dan kan dit juist een enorm interessante constructie/alternatief zijn. Enerzijds wordt het financieel risico beperkt, anderzijds kan je in beperkte mate wel meeprofiteren als een speler inderdaad tot bloei komt.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Hoop dat het dan wel een afspraak voor 2 jaar is.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ruuddevil schreef: 03 jun 2022, 20:28 Hoop dat het dan wel een afspraak voor 2 jaar is.
De nieuwe Vinicius :lover:
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Vergeet niet dat wij al zo'n 15 jaar geleden voor een periode van drie seizoenen van dhr. Alex Rodrigo Dias da Costa hebben kunnen genieten, zonder dat deze ooit eigendom van onze fijne club is geweest 8)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sávio