Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja, maar dat kunnen andere spelers ook zijn. Daramy kan ook 10 goals maken en 10 assists geven. Die is bij het aantrekken van Bergwijn voorgoed afgeschreven dus.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 03 jun 2022, 12:28 Bergwijn naar ajax is gewoon een versterking hoor.
Ik ben daar niet zo zeker over hoor. Natuurlijk: prima speler, gaat er in de Eredivisie ook gewoon een behoorlijk aantal maken en voorbereiden, maar om van een versterking te kunnen spreken moet je toch ook vooral kijken wat ze nu hebben. Tadic is geen slechte speler en Antony ook niet. Sterker nog: ik durf niet te zeggen of Bergwijn echt beter is dan die andere twee, terwijl je er toch weer tientallen miljoenen aan kwijt bent. Je hebt ondertussen ook nog de dure Daramy die je in principe kunt afschrijven, terwijl je met Berghuis nog iemand hebt die in principe vooral goed is aan de rechterkant.

Er staat daar straks een voorhoede van om en nabij 100 miljoen. Dat zijn dan bijna allemaal spelers die wel leveren, maar dat moet ook voor de helft minder kunnen. Ik zou het in elk geval heel zorgelijk vinden als PSV dergelijk beleid gaat voeren.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Bergwijn 'een afdankertje van PSV' noemen is echt een giller. Ik had heel graag gehad dat wij hem terug zouden halen.

Niet voor dat geld overigens, maar dat terzijde.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 03 jun 2022, 12:48 Ja, maar dat kunnen andere spelers ook zijn. Daramy kan ook 10 goals maken en 10 assists geven. Die is bij het aantrekken van Bergwijn voorgoed afgeschreven dus.
Nonsens, Daramy heeft dat nog nergens in bewezen, zelfs in de Deense competitie stelden zijn cijfers niks voor, Bergwijn heeft het wel al lang en breed bewezen. Dat Daramy voorgoed wordt afgeschreven ben ik volledig met je eens, maar Bergwijn is wel degelijk een upgrade. Wel geheel met [mention]Ykhim[/mention] eens, prima Eredivisie speler die het op grote momenten wel laat afweten, vandaar dat ik vind dat je voor 20-25mil betere spelers of spelers met potentieel veel meer waarde kan vinden.
Laatst gewijzigd door Sensation op 03 jun 2022, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Ga er overigens wel vanuit dat Antony vertrekt als Bergwijn naar Ajax gaat. Wat moet Ajax met Tadic, Antony, Berghuis & Bergwijn? Met Daramy en Ihattaren ook nog daar?
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sensation schreef: 03 jun 2022, 13:01
ShovingNE2 schreef: 03 jun 2022, 12:48 Ja, maar dat kunnen andere spelers ook zijn. Daramy kan ook 10 goals maken en 10 assists geven. Die is bij het aantrekken van Bergwijn voorgoed afgeschreven dus.
Nonsens, Daramy heeft dat nog nergens in bewezen, zelfs in de Deense competitie stelden zijn cijfers niks voor, Bergwijn heeft het wel al lang en breed bewezen. Dat Daramy voorgoed wordt afgeschreven ben ik volledig met je eens, maar Bergwijn is wel degelijk een upgrade. Wel geheel met @Ykhim eens, prima Eredivisie speler die het op grote momenten wel laat afweten, vandaar dat ik vind dat je voor 20-25mil betere spelers of spelers met potentieel veel meer waarde kan vinden.
Wat ik bedoel te zeggen dat iedere buitenspeler van Ajax die alles speelt wel aan die cijfers gaat komen. En ik denk zelfs een Daramy. Als hij dat niet kan dan is het echt een mega-miskoop zeg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 12:27 Overigens vind ik het salaris van Bergwijn nog een groter probleem da zijn transfersom opzichzelf.
Dusja het was een beetje zoals met mijn vriendin toen we ergens hartje Lissabon neerstreken bij een restaurantje wat leuke Cubaanse gerechten had. Ik had wel zin in tapa’s en dergelijke en mijn vriendin nog veel meer, maar toen de steaks er 60 euro waren en de drankjes al 8 euro heb ik gezegd dat we toch maar ergens anders naartoe gingen, maar niet omdat ik het op dat moment niet kon betalen.
Het was een betere analogie als je je vriendin had ingewisseld.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 03 jun 2022, 13:04
Sensation schreef: 03 jun 2022, 13:01

Nonsens, Daramy heeft dat nog nergens in bewezen, zelfs in de Deense competitie stelden zijn cijfers niks voor, Bergwijn heeft het wel al lang en breed bewezen. Dat Daramy voorgoed wordt afgeschreven ben ik volledig met je eens, maar Bergwijn is wel degelijk een upgrade. Wel geheel met @Ykhim eens, prima Eredivisie speler die het op grote momenten wel laat afweten, vandaar dat ik vind dat je voor 20-25mil betere spelers of spelers met potentieel veel meer waarde kan vinden.
Wat ik bedoel te zeggen dat iedere buitenspeler van Ajax die alles speelt wel aan die cijfers gaat komen. En ik denk zelfs een Daramy. Als hij dat niet kan dan is het echt een mega-miskoop zeg.
Dan nog is het niet waar, Antony had dit seizoen weliswaar slechts 23 wedstrijden maar met 8 goals en 4 assists is de kans niet supergroot dat beiden richting dubbele cijfers zouden gaan. Net als het seizoen daarvoor, toen zat hij na 32 wedstrijden op 9 om 8. Net als Neres die in zijn enige topseizoen op 8 goals en 11 assists zat na 29 Eredivisie wedstrijden, de andere seizoenen komt hij niet eens in de buurt. Dus dat elke buitenspeler het zou moeten kunnen vind ik onzin. Het pleit gewoon voor Bergwijn dat hij het wel heeft aangetoond dit te kunnen in de Eredivisie. Dat hij het geld niet waard is vind ik ook, maar dat staat los van de statistieken.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 12:27 Je moet wel twee dingen begrijpen.

Ajax heeft een EV van rond de tweehonderd miljoen. Een deel daarvan is brick and mortar, een deel daarvan zit ook nog in wat andere zaken, een deel is belegd en een deel is liquide middelen. Als Ajax wil legt het dat geld zo op tafel. Los van het feit dat je transfers meestal op afbetaling doet en slechts 20% tot 40% van het bedrag nu direct moet ophoesten.

Het tweede component van het verhaal is echter dat Ajax ook een heel hoog kostenpatroon heeft wat goedgemaakt wordt door verkopen en CL deelname opgeteld met de basisdekking zoals merchandise, tickets etc. Zolang Ajax CL speelt en ook kapitaal op het veld heeft staan is de kans op directe financiele problemen relatief klein. Zodra dat niet meer zo is moet je de bijl gaan zetten in je EV, waarvan je een deel wel en een deel niet makkelijk kan kapitaliseren. Daar weten jullie met de stadiondeal alles van.

Op de keeper beschouwd zijn er dan ook twee zienswijzen. Je hebt de sportieve kant van de organisatie en die zeggen “Oh Bergwijn is een gewledige speler, komt wel goed en die verkopen we voor veel meer [zeg maar wat Henk Spaan in de media verkondigt]” en je hebt de financiele kant van de organisatie en die zegt “Jongens let nou op, een keer zit het tegen en halen we geen CL, krijgen onze goudhaantjes blessures en komen er problemen.” Beiden komen tegenover elkaarte zitten met argumenten en dan is het de vraag wie ‘wint’. Afgelopen winter kan de financiele tak argumenten gehad hebben zoals bijv. De onzekerheid met corona die zowel een hele grote onzekerheid bracht over de totale spelersmarkt als de recettes en dergelijke (kunnen supporters het stadion in) opgeteld met de eerdere tegenvallers die Ajax had. Nu een deel blijkt mee te vallen en corona uit de wereld is kan het zijn dat de ‘voetbalkant’ geholpen door VDS het wint. Overigens vind ik het salaris van Bergwijn nog een groter probleem da zijn transfersom opzichzelf.
Dusja het was een beetje zoals met mijn vriendin toen we ergens hartje Lissabon neerstreken bij een restaurantje wat leuke Cubaanse gerechten had. Ik had wel zin in tapa’s en dergelijke en mijn vriendin nog veel meer, maar toen de steaks er 60 euro waren en de drankjes al 8 euro heb ik gezegd dat we toch maar ergens anders naartoe gingen, maar niet omdat ik het op dat moment niet kon betalen.
Je vergelijkt afgelopen winter met nu, en het is een duidelijk en helder verhaal, maar dat was (opnieuw) niet direct mijn vraag.

Mijn vraag is de vergelijking tussen anderhalf jaar geleden, toen er voor Haller wél zoveel betaald kon worden, en nu. Waarom doet men binnen Ajax nu zoveel lastiger om een bedrag van 22 miljoen op te hoesten dan anderhalf jaar geleden?
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Zolang ze hun geld stuk slaan op posities die al meer dan goed bezet zijn en ze met deze achterhoede en keeper moeten opdraven vind ik het allemaal prima.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Precies dat. Als Ajacied zou ik eerder denken: kloppen de prioriteiten wel?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

ShovingNE2 schreef: 03 jun 2022, 16:13 Als Ajacied zou ik eerder denken: kloppen de prioriteiten wel?
Als Ajacied zou ik denken: waarom ben ik eigenlijk fan van zo een arrogante, zelfingenomen kloteclub?
One can only hope
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Laat Ajax maar +20 miljoen stuk slaan op Bergwijn.
Het maakt ze niet sterker. Lekker voor dat geld halen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Brael schreef: 03 jun 2022, 14:48
VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 12:27 Je moet wel twee dingen begrijpen.

Ajax heeft een EV van rond de tweehonderd miljoen. Een deel daarvan is brick and mortar, een deel daarvan zit ook nog in wat andere zaken, een deel is belegd en een deel is liquide middelen. Als Ajax wil legt het dat geld zo op tafel. Los van het feit dat je transfers meestal op afbetaling doet en slechts 20% tot 40% van het bedrag nu direct moet ophoesten.

Het tweede component van het verhaal is echter dat Ajax ook een heel hoog kostenpatroon heeft wat goedgemaakt wordt door verkopen en CL deelname opgeteld met de basisdekking zoals merchandise, tickets etc. Zolang Ajax CL speelt en ook kapitaal op het veld heeft staan is de kans op directe financiele problemen relatief klein. Zodra dat niet meer zo is moet je de bijl gaan zetten in je EV, waarvan je een deel wel en een deel niet makkelijk kan kapitaliseren. Daar weten jullie met de stadiondeal alles van.

Op de keeper beschouwd zijn er dan ook twee zienswijzen. Je hebt de sportieve kant van de organisatie en die zeggen “Oh Bergwijn is een gewledige speler, komt wel goed en die verkopen we voor veel meer [zeg maar wat Henk Spaan in de media verkondigt]” en je hebt de financiele kant van de organisatie en die zegt “Jongens let nou op, een keer zit het tegen en halen we geen CL, krijgen onze goudhaantjes blessures en komen er problemen.” Beiden komen tegenover elkaarte zitten met argumenten en dan is het de vraag wie ‘wint’. Afgelopen winter kan de financiele tak argumenten gehad hebben zoals bijv. De onzekerheid met corona die zowel een hele grote onzekerheid bracht over de totale spelersmarkt als de recettes en dergelijke (kunnen supporters het stadion in) opgeteld met de eerdere tegenvallers die Ajax had. Nu een deel blijkt mee te vallen en corona uit de wereld is kan het zijn dat de ‘voetbalkant’ geholpen door VDS het wint. Overigens vind ik het salaris van Bergwijn nog een groter probleem da zijn transfersom opzichzelf.
Dusja het was een beetje zoals met mijn vriendin toen we ergens hartje Lissabon neerstreken bij een restaurantje wat leuke Cubaanse gerechten had. Ik had wel zin in tapa’s en dergelijke en mijn vriendin nog veel meer, maar toen de steaks er 60 euro waren en de drankjes al 8 euro heb ik gezegd dat we toch maar ergens anders naartoe gingen, maar niet omdat ik het op dat moment niet kon betalen.
Je vergelijkt afgelopen winter met nu, en het is een duidelijk en helder verhaal, maar dat was (opnieuw) niet direct mijn vraag.

Mijn vraag is de vergelijking tussen anderhalf jaar geleden, toen er voor Haller wél zoveel betaald kon worden, en nu. Waarom doet men binnen Ajax nu zoveel lastiger om een bedrag van 22 miljoen op te hoesten dan anderhalf jaar geleden?
Oh zo. mwoah daar zijn ook verschillende redenen voor.

1. Tadic had intern aangegeven dat hij liever geen centrumspits meer wilde zijn. Dolberg was vertrokken, kortom Ajax had behoefte aan een spits.
2. Op het moment dat Haller werd aangetrokken was PSV nog in de kampioensrace verwikkeld waarbij dus een extra versterking ook het verschil kon maken tussen wel of geen direct CL.
3. Haller was een typische Ten Hag aankoop, Overmars die veel deed om Ten Hag te pleasen. Zoals ook Labyad, Klaiber, Hengelman, Van der Gaag, Marin (Ten Hag was enthousiast tijdens het treffen met Standad waarbij Marin de beste man van het veld was) dat waren.
4. Toen Haller kwam liepen er nog niet zoveel 'Galactico's' met een enorm salaris. Je had Tadic en Blind en in mindere mate Neres. Ondertussen afglopen tijd is het aantal spelers in die categorie alleen maar toegenomen, zie ook Berguis met dat belachelijke salaris. Klaassen die de hofodprijs verdient en Anthony hoeft ook niet op een houtje te bijten, evenals Martinez. Kortom het salarishuis is geexplodeerd. Dan kun je nu met Bergwijn ook wel weer gaan zeggen, ah joh eentje kan er nog wel bij maar op een gegeven moment moet je als financiele man (vrouw) in dat geval ook eens zeggen: enough. Het moment is nog niet logisch, zou wat relevanter worden als bv Anthony vertrok. Sowieso ziet de wereld er anders uit, een transfersom van Onana is verdampt om maar wat te noemen.

[mention]PSV90[/mention] Wie ooit mijn vriendin gezien heeft snapt wel dat ik een ongelfelijke idioot zou zijn die in te wisselen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou niet weten waarom Bergwijn naar Ajax zou gaan. Ja, leuk de CL, maar hij moet dan ook weer naar RKC uit. Ik neem aan dat clubs als AC Milan, Sevilla ook interesse in hem hebben; dat zou voor hem toch een stuk interessanter moeten zijn.

Mocht hij naar Ajax komen ipv Antony, dan speelt hij dus op rechts. Als rechtsbuiten is hij een stuk minder dan als linksbuiten. Beetje zoals Gakpo en ook Malen beter waren vanaf links.

Goed, ik denk dat Bergwijn de Saviola van Ajax is: elke transferperiode hoor je zijn naam, maar hij komt dus nooit.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 17:54
@PSV90 Wie ooit mijn vriendin gezien heeft snapt wel dat ik een ongelfelijke idioot zou zijn die in te wisselen.
Geen idee man. Ik denk eerlijk gezegd dat anderen niet zo siked zijn voor Marijke Helwegen.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 17:54

@PSV90 Wie ooit mijn vriendin gezien heeft snapt wel dat ik een ongelfelijke idioot zou zijn die in te wisselen.
Dat zegt iedereen over z'n vriendin toch?
Jij zou kunnen beginnen met het wisselen van clubvoorkeur bijvoorbeeld :D
La vida és massa curta per no fer broma
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Er schijnen ook andere clubs interesse te hebben, maar die zijn allemaal niet zo wanhopig zoals Ajax letterlijk elke transferperiode is. Grote kans dus dat die de volle mep gaan betalen.

Bergwijn wil naar het WK, dan lijkt me Ajax 'veiliger' dan een andere Europese (sub)topclub.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ardbeg schreef: 03 jun 2022, 18:04
VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 17:54
@PSV90 Wie ooit mijn vriendin gezien heeft snapt wel dat ik een ongelfelijke idioot zou zijn die in te wisselen.
Geen idee man. Ik denk eerlijk gezegd dat anderen niet zo siked zijn voor Marijke Helwegen.
Neuh lijkt me ook niet, maargoed als dit in andere kringen een schoonheidsideaal is (zowel innerlijk als uiterlijk)dan wil mensen daar vooral niet in beletten natuurlijk. Maargoed jullie hebben [mention]trouwepsvfan[/mention] hier rondlopen dat nog niemand die heef veroverd vind ik even onbegrijpelijk. ;)
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

DadOfFour schreef: 03 jun 2022, 18:08
VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 17:54

@PSV90 Wie ooit mijn vriendin gezien heeft snapt wel dat ik een ongelfelijke idioot zou zijn die in te wisselen.
Dat zegt iedereen over z'n vriendin toch?
Jij zou kunnen beginnen met het wisselen van clubvoorkeur bijvoorbeeld :D
Mensen die van clubvoorkeur tussen rivalen wisselen, dat zijn de ergste in mijn ogen. Ik denk dat niemand zit te wachten op iemand die dan bij het Philips Stadion naar zijn vak zit te zoeken en dan zegt 'ja euh sorry, vorig jaar had ik nog een SK bij Ajax en daar waren het allemaal nummers. Maarja, Overmars enzo he...toen heb ik maar beslten PSV fan te worden"
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. — Eric Cantona
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... e-news/amp
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 19:15
DadOfFour schreef: 03 jun 2022, 18:08

Dat zegt iedereen over z'n vriendin toch?
Jij zou kunnen beginnen met het wisselen van clubvoorkeur bijvoorbeeld :D
Mensen die van clubvoorkeur tussen rivalen wisselen, dat zijn de ergste in mijn ogen. Ik denk dat niemand zit te wachten op iemand die dan bij het Philips Stadion naar zijn vak zit te zoeken en dan zegt 'ja euh sorry, vorig jaar had ik nog een SK bij Ajax en daar waren het allemaal nummers. Maarja, Overmars enzo he...toen heb ik maar beslten PSV fan te worden"
Je hoeft geen PSV fan te worden hoor, maar je weet dat voor de meesten hier zo'n beetje alle clubs beter zijn dan Ajax ;)
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

DadOfFour schreef: 03 jun 2022, 20:18
VeresRivne schreef: 03 jun 2022, 19:15

Mensen die van clubvoorkeur tussen rivalen wisselen, dat zijn de ergste in mijn ogen. Ik denk dat niemand zit te wachten op iemand die dan bij het Philips Stadion naar zijn vak zit te zoeken en dan zegt 'ja euh sorry, vorig jaar had ik nog een SK bij Ajax en daar waren het allemaal nummers. Maarja, Overmars enzo he...toen heb ik maar beslten PSV fan te worden"
Je hoeft geen PSV fan te worden hoor, maar je weet dat voor de meesten hier zo'n beetje alle clubs beter zijn dan Ajax ;)
Thoresen heeft het goed uitgelegd zeg maar...


Overigens hoop ik dat Tottenham te hoog in de boom zit voor Bergwijn.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://twitter.com/futuro_footbal/stat ... RWZ53mV9gg

Toch ongezonder dan verwacht?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Gister ook vd Vaart weer na de match van Oranje: Ajax is echt de beste keuze voor Bergwijn. Pierre, die ik normaal niet zo hoog heb zitten, reageerde uitstekend. Hij leek eerst te verbaasd om maar iets te kunnen zeggen, maar zei daarna: er bestaan nog meer clubs dan alleen Ajax he.

Echt een typerend voorbeeld van hoe Ajacieden over hun club denken.

Ajax