Centraal vrouwenvoetbal topic

Bespreek hier de verrichtingen van de PSV Vrouwen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

El Sordo schreef: 18 mei 2022, 19:49 Lol, fantastisch idee. Geef dan ook Bruma direct 4,5 keer het salaris van Gakpo. 😂
De gedachte achter dat voorstel is dat je binnen het vrouwenvoetbal het geld als club op een andere manier moet verdienen dan met prijzengeld. Er zijn zat vrouwen met enorm veel volgers. Daar moet het mogelijk zijn om voor redelijk beperkte salariskosten 50 miljoen insta volgers bij elkaar te selecteren.

Alisha Lehmann (geen idee of ze kan voetballen) heeft 7.5 miljoen volgers en verdient zo'n twee ton. Stel je trekt dat door: 11 basisspelers 2,2 miljoen aan salarissen en 82,5 miljoen volgers (waarbij je ook kunt kijken naar zaken als geografische spreiding). Daar moet PSV absoluut munt uit kunnen slaan qua sponsoring, bruggetjes met PSV 1, etc.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als het idee is gericht op winst en, daarbij, volledig is losgetrokken de sport an sich, zie ik niet in waarom eenzelfde vorm van hyperkapitalisme niet van toepassing zou zijn ok het eerste elftal, tenzij je bij voorbaat al ingegraven zit in het, in dit specifieke geval ietwat misogyne, idee dat gelijkheid per definitie niet gelijk is of hoeft te zijn? De noodlottigheid van de klassiekere, zo niet conservatieve, vorm van denken in kapitaal. Bourdieu, lees het voor de grap eens. ;)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 02 feb 2022, 10:45 Wat je er ook op zet, het voetbal blijft niet om aan te gluren.

(Of mag dat ook niet gezegd worden?)
Hmmm.. gluren is wel op het randje :huh:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Kan (of iig wil) niet checken of deze gast gelijk heeft, maar er was wel wat meer aan de hand m.b.t. dat 'equal pay' voor de heren en dames van de nationale teams van de VS.

Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 18 mei 2022, 20:33 Als het idee is gericht op winst en, daarbij, volledig is losgetrokken de sport an sich, zie ik niet in waarom eenzelfde vorm van hyperkapitalisme niet van toepassing zou zijn ok het eerste elftal, tenzij je bij voorbaat al ingegraven zit in het, in dit specifieke geval ietwat misogyne, idee dat gelijkheid per definitie niet gelijk is of hoeft te zijn? De noodlottigheid van de klassiekere, zo niet conservatieve, vorm van denken in kapitaal. Bourdieu, lees het voor de grap eens. ;)
Tja je kunt er allerlei theorieën op los laten, maar profsport draait gewoon om geld. En aangezien er geen 35.000 bezoekers naar het stadion komen voor de vrouwen en er met prijzengeld niet voldoende inkomsten kunnen worden gegenereerd, zul je het anders moeten organiseren. PSV is gewoon een commerciële organisatie.

Ik bekijk dit gewoon puur vanuit de zakelijke benadering, maar het staat ie vrij om er zelf idealistisch naar te kijken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ik vind de scherpe tweedeling zakelijk-idealistisch vreemd, alsof dat per definitie onverenigbaar is. Maar áls je het dan ‘puur zakelijk’ benadert, begrijp ik niet goed waarom dat bij het eerste niet van toepassing zou (kunnen) zijn, want daar valt dan volgens dezelfde gedachte ook veel winst te behalen.

Afijn, volledig gelijktrekken van salarissen op alle niveaus is niet nodig en wellicht ook onwenselijk, maar het ging hier om spelers die voor hun land uitkomen en, dus, ‘ingehuurd’ worden door dezelfde externe organisatie met hetzelfde doel. Ik begrijp niet zo goed waarom dát dan niet gelijkgetrokken kan worden. De facto worden spelers bij hun eigen werkgever dan nog steeds betaald naar kwaliteit.
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal
3
Berichten: 164
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak J
Clubvoorkeur: PSV

Met Joëlle Smits terug als scorende spits, getuigd van een prima ambitie bij de PSV vrouwen. Nu hopen dat dit op korte termijn ook gerealiseerd wordt bij de PSV mannen met een makkelijk scorende spits.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Mooi dat ze weer terug is. PSV gaat er alles aan doen om volgend seizoen het kampioenschap te pakken. Dat is wel duidelijk.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Gewoon een toptransfer van een speelster die ook naar een concurrent had kunnen gaan (zonder te weten of er iets gespeeld heeft).

En ik wil/hoop dat alles en iedereen bij PSV wint, als is het (bij wijze van) de C6. Dus dan vind ik het zeker goed nieuws als het eerste vrouwenelftal een topspeelster haalt. Vol voor het kampioenschap! Laat de mannen maar eens zien hoe het moet.
One can only hope
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Idd wil dat alles wat van PSV is wint. Bij de vrouwen moet het wel een stuk beter, want dit seizoen was het verschil met Twente en Ajax wel erg groot. Deze transfer kan zeker helpen die kloof te overbruggen. Wel van Twente Kika van Es overgenomen, maar verder lijkt dat elftal zo goed als intact te blijven, dus zullen volgend seizoen ook sterk zijn en Ajax ook.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2165
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Rik meldt de transfer ook zojuist op Twitter, alleen paar minuten daarvoor plaatste hij dezelfde tweet, maar ipv Smits stond er de naam van Katja Snoeijs. Ook een goede aanvallende voetbalster, zou Rik een gekke vergissing hebben gemaakt of hij heeft zich voorbij gepraat en komt deze Snoeijs later nog?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dus die overloper van een Miedema gaat niet zomaar Engeland coachen, maar kaapt ook meteen maar de kleur Oranje? :angry:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 24 jun 2022, 23:39 Dus die overloper van een Miedema gaat niet zomaar Engeland coachen, maar kaapt ook meteen maar de kleur Oranje? :angry:
Sinds wanneer is Miedema bondscoach van Engeland dan?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

LoL, ik bedoel Wiegman :lol:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

ziege maar ook zagge schreef: 24 jun 2022, 23:39 Dus die overloper van een Miedema gaat niet zomaar Engeland coachen, maar kaapt ook meteen maar de kleur Oranje? :angry:
Het beviel mij wel; schakelde in de 85e minuut in en had de eerste paar minuten het idee dat we dominant waren.

Totdat ik doorkreeg dat Engeland in Oranje speelde en Nederland in het wit, ipv andersom
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Sinds Wiegman weg is is het niks meer. Die Britse gast kan er niks van.

Je moet mannen ook niet laten coachen…
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

voskat schreef: 25 jun 2022, 08:17 Sinds Wiegman weg is is het niks meer. Die Britse gast kan er niks van.

Je moet mannen ook niet laten coachen…
Ik denk dat de wedstrijd van gisteren vooral liet zien dat je Nederlandse vrouwen niet moeten laten voetballen. :) :tongue
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Sowieso moeten ze de naam van de sport veranderen, wat die 22 vrouwen op dat veld doen heeft niets met voetbal te maken.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Het is zaalvoetbal in slow motion, gespeeld op gras.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ruuddevil schreef: 25 jun 2022, 09:07 Het is zaalvoetbal in slow motion, gespeeld op gras.
Mijn grootvader was fan van het Nederlands vrouwenelftal. De goede man was 90 en het voetbal deed hem oprecht terugdenken aan het spel wat hij zag in de jaren 50 toen hij op een heel ouderwetse manier door Nederland trok om wedstrijden te kijken van de toenmalige profclubs.

Het rare is dat ik hem gelijk gaf toen ik op YouTube oude beelden ging bekijken uit die tijd. De gelijkenis met het vrouwen voetbal van nu is redelijk treffend.
Gebruikersavatar
SomaQan
Meervoudig international
3
Berichten: 1444
Lid geworden op: 4 nov 2020

Net de samenvatting gezien en ik vraag me af hoelang die vliegenvangster van Veenendaal op doel blijft staan. Is er echt geen betere?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25062
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

SomaQan schreef: 25 jun 2022, 09:38 Net de samenvatting gezien en ik vraag me af hoelang die vliegenvangster van Veenendaal op doel blijft staan. Is er echt geen betere?
He, iets meer respect voor onze speelster mag wel. :L
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Hopelijk neemt PSV snel afscheid van haar. Die kan er helemaal maar dan ook echt helemaal niets van. Slechtste keeper die ik ooit heb gezien.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Nou ja, was ooit beste keepster ter wereld. Maar nu idd al een tijdje erg slecht.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12454
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ruuddevil schreef: 25 jun 2022, 10:09 Nou ja, was ooit beste keepster ter wereld. Maar nu idd al een tijdje erg slecht.
In het land der blinden is eenoog koning.
Gebruikersavatar
Dumfel Demfries
Jeugdspeler
1
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jun 2022
Seizoenkaart: Vak K
Clubvoorkeur: PSV

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Centraal vrouwenvoetbal topic