Memphis Depay

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maar als je iemand als vriend beschouwt dan laat je 'm alsnog niet vallen, sterker nog dan wil je misschien als één van de weinigen voor 'm opkomen, ik kan me daar toch wel iets bij voorstellen. Zelfs moordenaars houden nog vrienden, zijn dat allemaal idioten?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
MaxedMatthew
Jeugdinternational
2
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 02 jun 2022, 08:35 Maar als je iemand als vriend beschouwt dan laat je 'm alsnog niet vallen, sterker nog dan wil je misschien als één van de weinigen voor 'm opkomen, ik kan me daar toch wel iets bij voorstellen.
Hier kan ik me iets bij voorstellen.
ziege maar ook zagge schreef: 02 jun 2022, 08:35 Zelfs moordenaars houden nog vrienden, zijn dat allemaal idioten?
Maar ik hoop dat dit geen serieuze vraag is :weird:
Laatst gewijzigd door MaxedMatthew op 02 jun 2022, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"Dan moet je maar op dammen gaan".
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Misschien is het wel handig om (o.a.) onderscheid te maken tussen privé steunen en publieke uitingen? Voor dat laatste is wel een vereiste dat je de verhoudingen goed kunt inschatten. Momentje socials checken, avondje tv, telegraafje/ad lezen en je bent al ergens. Maar sommigen lijken te denken (in al hun kwetsbaarheid, want voetballer op hoog niveau) dat hun status als voetballer ook een soort onaantastbaarheid met zich meebrengt, wellicht. Voor slimheid moeten we toch nog wat verder kijken... Maar ook die ouderwetschheid is aan het wankelen: beeldvorming, beeldvorming
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 02 jun 2022, 08:35 Maar als je iemand als vriend beschouwt dan laat je 'm alsnog niet vallen, sterker nog dan wil je misschien als één van de weinigen voor 'm opkomen, ik kan me daar toch wel iets bij voorstellen. Zelfs moordenaars houden nog vrienden, zijn dat allemaal idioten?
Snap niet hoe je überhaupt bevriend kunt zijn met zo'n pauperdebiel, ook voordat het gebeurde.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Grasmat schreef: 02 jun 2022, 10:12
ziege maar ook zagge schreef: 02 jun 2022, 08:35 Maar als je iemand als vriend beschouwt dan laat je 'm alsnog niet vallen, sterker nog dan wil je misschien als één van de weinigen voor 'm opkomen, ik kan me daar toch wel iets bij voorstellen. Zelfs moordenaars houden nog vrienden, zijn dat allemaal idioten?
Snap niet hoe je überhaupt bevriend kunt zijn met zo'n pauperdebiel, ook voordat het gebeurde.
Soort zoekt soort..
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 02 jun 2022, 08:35 Maar als je iemand als vriend beschouwt dan laat je 'm alsnog niet vallen, sterker nog dan wil je misschien als één van de weinigen voor 'm opkomen, ik kan me daar toch wel iets bij voorstellen. Zelfs moordenaars houden nog vrienden, zijn dat allemaal idioten?
Het is meer de uitstraling dat iedereen gek is, behalve zij. 'Niemand weet wat er gebeurt is' - nee dat klopt, maar we weten inmiddels wel dat Promes gewoon een treurige crimineel is. Dat verongelijkte als ze zelf iets verkeerd doen vind ik zo enorm irritant. Het is bijna Trumpiaans.

Voor de goede orde: mocht Memphis terugkomen naar ons sta ik gewoon te juichen hoor. Zo hypocriet ben ik natuurlijk wel :D
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Is ietsje minder genuanceerd, [mention]Grasmat[/mention] maar die vraag stel ik mij ook... ;)
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Als je die casus van Derksen vergelijkt met deze, dan verbaast het me dat sommige een soort van dubbele moraal toepassen. Een volstrekt onbekende mag je verdedigen, je beste vriend mag je niet ondersteunen.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Menno1 schreef: 01 jun 2022, 23:27
ziege maar ook zagge schreef: 01 jun 2022, 23:16 Maar heeft ie niet een heel klein beetje gelijk als hij zegt dat er nog niks bewezen is?
Nou nee. Je bent uiteraard pas schuldig als je dat bent bevonden door een rechter. Maar het bewijs in deze ligt er te dik bovenop om deze knakworst te verdedigen.
Nah, als de bewijzen glashard zijn, maar op een verkeerde manier is bemachtigd en de rechter zegt daarom onschuldig, ben je dan echt onschuldig? Ik vind van niet.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

psvgouda schreef: 02 jun 2022, 08:42 Misschien is het wel handig om (o.a.) onderscheid te maken tussen privé steunen en publieke uitingen? Voor dat laatste is wel een vereiste dat je de verhoudingen goed kunt inschatten. Momentje socials checken, avondje tv, telegraafje/ad lezen en je bent al ergens. Maar sommigen lijken te denken (in al hun kwetsbaarheid, want voetballer op hoog niveau) dat hun status als voetballer ook een soort onaantastbaarheid met zich meebrengt, wellicht. Voor slimheid moeten we toch nog wat verder kijken... Maar ook die ouderwetschheid is aan het wankelen: beeldvorming, beeldvorming
Tsja dat is nou juist zo typerend aan social media: dat privé publiek wordt en andersom. Elke dag weer vertellen en laten zien wat je denkt, wat je doet en wat je ergens van vindt. Kijk eens wat ik eet als ontbijt, en wat ik nou weer meemaakte in de supermarkt! Mensen willen ook dat je dat doet, kijk maar het aantal volgers wat zo'n voetballer heeft, we vinden dat fantaaastisch.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Trixm schreef: 02 jun 2022, 10:54 Als je die casus van Derksen vergelijkt met deze, dan verbaast het me dat sommige een soort van dubbele moraal toepassen. Een volstrekt onbekende mag je verdedigen, je beste vriend mag je niet ondersteunen.
Als je beste vriend een crimineel is zou je dat juist moeten veroordelen als publiek figuur, niet verdedigen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Gewoon een dom bericht van Memphis, waarmee hij bij mij wel weer een paar treetjes omlaag gaat op de respect-ladder. Deels door dit bericht, maar misschien nog wel meer doordat hij blijkbaar goed bevriend is met een low-life als Promes.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Grasmat schreef: 02 jun 2022, 11:48
Trixm schreef: 02 jun 2022, 10:54 Als je die casus van Derksen vergelijkt met deze, dan verbaast het me dat sommige een soort van dubbele moraal toepassen. Een volstrekt onbekende mag je verdedigen, je beste vriend mag je niet ondersteunen.
Als je beste vriend een crimineel is zou je dat juist moeten veroordelen als publiek figuur, niet verdedigen.
Hij is nog niet eens veroordeeld. En dan nog hoef je helemaal niemand publiekelijk te veroordelen. Maar de grap vooral is - en niet zozeer naar jou - als Johan Derksen wordt gecanceled is de wereld te klein, wordt memphis gecanceled, dan is dat volledig terecht.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 02 jun 2022, 12:32
Grasmat schreef: 02 jun 2022, 11:48

Als je beste vriend een crimineel is zou je dat juist moeten veroordelen als publiek figuur, niet verdedigen.
Hij is nog niet eens veroordeeld. En dan nog hoef je helemaal niemand publiekelijk te veroordelen. Maar de grap vooral is - en niet zozeer naar jou - als Johan Derksen wordt gecanceled is de wereld te klein, wordt memphis gecanceled, dan is dat volledig terecht.
Ik snap je punt. Maar ze worden beide niet gecancelled toch? Derksen stopte zelf en op Memphis hebben we alleen maar commentaar. Niemand zegt (hopelijk)dat Memphis niet meer opgeroepen mag worden?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

mateja schreef: 02 jun 2022, 10:37
ziege maar ook zagge schreef: 02 jun 2022, 08:35 Maar als je iemand als vriend beschouwt dan laat je 'm alsnog niet vallen, sterker nog dan wil je misschien als één van de weinigen voor 'm opkomen, ik kan me daar toch wel iets bij voorstellen. Zelfs moordenaars houden nog vrienden, zijn dat allemaal idioten?
Het is meer de uitstraling dat iedereen gek is, behalve zij. 'Niemand weet wat er gebeurt is' - nee dat klopt, maar we weten inmiddels wel dat Promes gewoon een treurige crimineel is. Dat verongelijkte als ze zelf iets verkeerd doen vind ik zo enorm irritant. Het is bijna Trumpiaans.

Voor de goede orde: mocht Memphis terugkomen naar ons sta ik gewoon te juichen hoor. Zo hypocriet ben ik natuurlijk wel :D
Dit dus. De houding dat het allemaal de schuld is mensen die elkaar napraten, en de media. Ben benieuwd wat Depay gaat zeggen mocht Promes worden veroordeeld. Dan zal het wel weer aan iemand anders liggen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Laten we dat maar gewoon afwachten, wat hij dan zegt. Weinig nut om dat nu alvast voor een ander te bepalen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Je lult jezelf natuurlijk wel op voorhand al behoorlijk klem als je nu (zoals Depay) als argument gebruikt dat Promes nog niet eens veroordeeld is. Dan heb je weinig argumenten meer over om Promes te verdedigen op het moment dat hij wel veroordeeld wordt.

Zoals gezegd, gewoon een dom bericht van Depay.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 02 jun 2022, 11:48
Trixm schreef: 02 jun 2022, 10:54 Als je die casus van Derksen vergelijkt met deze, dan verbaast het me dat sommige een soort van dubbele moraal toepassen. Een volstrekt onbekende mag je verdedigen, je beste vriend mag je niet ondersteunen.
Als je beste vriend een crimineel is zou je dat juist moeten veroordelen als publiek figuur, niet verdedigen.
De grap is dat Derksen goede vrienden is met een crimineel en hem zelfs publiekelijk steunt. Niet zomaar een crimineel, maar iemand die liefst 10 jaar cel heeft gekregen. Dacht ook eerst even dat [mention]Trixm[/mention] naar dat verhaal verwees.

Ik vind het goed van Memphis dat hij zijn vriend blijft steunen. Hij moet dit alleen niet publiekelijk zo brengen, dat is niet slim.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 02 jun 2022, 12:55 Je lult jezelf natuurlijk wel op voorhand al behoorlijk klem als je nu (zoals Depay) als argument gebruikt dat Promes nog niet eens veroordeeld is. Dan heb je weinig argumenten meer over om Promes te verdedigen op het moment dat hij wel veroordeeld wordt.

Zoals gezegd, gewoon een dom bericht van Depay.
Tuurlijk niet. Hij zegt: 1) jullie kennen het verhaal niet en 2) er is nieteens wat bewezen. Zelfs als Promes veroordeeld wordt en hij zou Promes alsnog laten vallen kan hij zeggen: ik sprak tenminste niet voor m'n beurt. Maar hij kent wellicht meer van de geschiedenis van Promes, of denkt gewoon vanuit het idee: ook een crimineel heeft een verhaal, en is niet alleen maar crimineel. Vergeet niet dat zijn broer erg lang gezeten heeft. Vanuit het verhaal van Memphis is deze manier van denken m.i. dan ook niet zo vreemd. En het is ook niet vreemd dat wij daar dan weer weinig van begrijpen, een zwart-wit wereld is nl. een stuk overzichtelijker (Y)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dat "jullie kennen het verhaal niet" is tegenwoordig zo'n beetje de standaard-reply van mensen die zich ergens schuldig aan hebben gemaakt en daarna ter verantwoording worden geroepen door de buitenwereld (die inderdaad niet alle details uit iemands leven kent, maar wél aanslaat op datgene waar de persoon zich schuldig aan gemaakt heeft).
We kennen "het verhaal" van Promes niet, dat klopt. De vraag is natuurlijk ook hoe relevant "het verhaal" precies is om te oordelen dat het op zijn zachtst gezegd niet ok is om iemand met een mes te steken. Ik kan me eigenlijk niet echt een "verhaal" voorstellen waarbij dergelijk gedrag opeens heel erg prijzenswaardig is. Het gedeelte van het verhaal dat we wél kennen is namelijk dat er behoorlijk stevige aanwijzingen liggen dat Promes zich schuldig heeft gemaakt aan zware criminaliteit. Dat er niks is bewezen, is niet echt een verdienste van Promes ofzo, dat komt gewoon omdat het onderzoek nog loopt. Daarom is het zo interessant wat Memphis dan gaat zeggen op het moment dat Promes wél veroordeeld wordt. Kennen "we" dan nog steeds het verhaal niet? Is hij dan nog steeds zo trots op de sportieve prestaties van Promes? Zegt hij dan openlijk (wat volgens mij het verstandigste is om te zeggen, maar ik ben Depay natuurlijk niet) dat geweld en criminaliteit niet goed te praten vallen, en altijd veroordeeld moeten worden? Punt is ook dat je, als je in elk geval consequent bent in de zaken waar je over post, ook iets moet posten op het moment dat Promes wél veroordeeld zou worden. Als je dan stil blijft op je social media kanalen, dan maak je daarin ook geen goede beurt.

Verder vul je vooral erg veel in wat Memphis allemaal denkt op dit moment, en vanuit welke invalshoek hij dingen zou bekijken, maar dat weet jij natuurlijk net zo min als iedereen hier op het forum. Je hebt wel gelijk dat Memphis in elk geval niet voor zijn beurt spreekt over de misdaden van Promes. Maar om Promes in deze situatie publiekelijk een paar veren in zijn reet te steken, is dan meteen wel het andere uiterste, natuurlijk. Een intelligente post van Memphis is het alleszins niet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als je zoiets al vindt: hou je bek. Hou het privé rn wacht de zaak af.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 02 jun 2022, 13:25Ik kan me eigenlijk niet echt een "verhaal" voorstellen waarbij dergelijk gedrag opeens heel erg prijzenswaardig is.
Wat??? Heeft Memphis gezegd dat het te prijzen is dat Promes iemand neergestoken heeft???

Ohh excuus, dan trek ik al m'n woorden terug.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Standbeeld schreef: 02 jun 2022, 13:07
Grasmat schreef: 02 jun 2022, 11:48

Als je beste vriend een crimineel is zou je dat juist moeten veroordelen als publiek figuur, niet verdedigen.
De grap is dat Derksen goede vrienden is met een crimineel en hem zelfs publiekelijk steunt. Niet zomaar een crimineel, maar iemand die liefst 10 jaar cel heeft gekregen. Dacht ook eerst even dat @Trixm naar dat verhaal verwees.

Ik vind het goed van Memphis dat hij zijn vriend blijft steunen. Hij moet dit alleen niet publiekelijk zo brengen, dat is niet slim.
haha, ohja die was ik nog even vergeten :lol: verder eens met standbeeld.
Saibari is underrated.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Standbeeld schreef: 02 jun 2022, 13:07 Ik vind het goed van Memphis dat hij zijn vriend blijft steunen. Hij moet dit alleen niet publiekelijk zo brengen, dat is niet slim.
Dit. We weten ook dat Memphis goed bevriend is met Rai Vloet en als hij hem privé steunt is dat op zich wel mooi, maar openlijk moet hij daar niet over spreken of de situatie veroordelen. Zelfde geldt voor zijn relatie met Promes, lijkt me, al lijkt die iets moedwillig gedaan te hebben, dus lijkt me steun juist minder vanzelfsprekend.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nu is de kans dat mijn vrienden iemand proberen dood te steken niet zo heel groot, maar als het onverhoopt toch zou gebeuren en de bewijzen zijn zo duidelijk, dan zou ik hem niet online steunen maar privé flink uit de pan geven. Gek he.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Grasmat schreef: 02 jun 2022, 18:00 Nu is de kans dat mijn vrienden iemand proberen dood te steken niet zo heel groot, maar als het onverhoopt toch zou gebeuren en de bewijzen zijn zo duidelijk, dan zou ik hem niet online steunen maar privé flink uit de pan geven. Gek he.
Iedereen loopt een brandend gebouw in om een kind te redden, totdat hij de hitte voelt.
Saibari is underrated.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Memphis Depay