Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zes duels CL is wat anders dan een hele competitie he. Vergeet het maar: daar is de lol na 1 jaar echt vanaf.
Brael schreef: 30 mei 2022, 16:30 Daarnaast: deelname aan de Super League wordt door die groep nog altijd als groter "succes" ervaren dan een kampioenschap van de Eredivisie, denk ik.
Ja: feestje op P2 omdat je 8e bent geworden? Zie je het voor je? Geloof er niets van.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nee, natuurlijk geen feestje. Maar ze zullen zich met een 8e plek in de Super League nog steeds verheven voelen boven een PSV dat kampioen wordt in een landelijke competitie zonder Ajax.

Maar goed, genoeg clubs die ook met een structurele 8e plek in een topcompetitie natuurlijk makkelijk de ArenA blijven vullen. Zo zal het bij Ajax ook gaan, denk ik.

Al denk ik ook dat de hele discussie nooit (in elk geval: niet in de nabije toekomst) relevant gaat worden, want die Super League komt er voorlopig niet, en al zeker niet met Ajax erin.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Toen Ajax in 2016/17 voor het laatst moest afdalen richting Europa League (voorafgaand aan de huidige succesperiode) zaten er de eerste thuiswedstrijd (tegen Luik) welgeteld 31.300 toeschouwers in dat stadion. In de overige thuiswedstrijden resp. 44.000 en 41.000, dat is procentueel vergelijkbaar met zo’n tot 20.000 tot ongeveer 27.300 bij ons. Niet écht volle bak.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Toen Ajax de laatste keer moest afdalen naar de Europa League, tegen Getafe, zaten er ruim 51 duizend mensen op de tribune. De Ajax-vakken zaten gewoon vol. Tijden zijn veranderd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 30 mei 2022, 16:58 Nee, natuurlijk geen feestje. Maar ze zullen zich met een 8e plek in de Super League nog steeds verheven voelen boven een PSV dat kampioen wordt in een landelijke competitie zonder Ajax.
Er is geen discussie meer Ajax/PSV. Als ze naar een super league gaan kunnen ze niet meer mee lullen bij het koffiezetapparaat. Dat gaat dan tussen andere clubs. En als dan een PSV-er en een Feyenoorder over voetbal lullen en een Ajacied komt erbij en zegt: wij spelen tegen City komende week. Echt nobody cares. Voetbal staat en valt met concurrentie en rivaliteit. Die is dan weg. Dan voelen zij zich verheven, mooi man.

In geen 1000 jaar wil ik (net als [mention]VeresRivne[/mention]) in zo'n league spelen. Waar ga je het nog over hebben dan met vrienden en collega's? Niets. Andere clubs uit andere landen hebben nog clubs uit datzelfde land in de competitie. Heb je nog iets. Maar wat ga je doen? Supporters van Real op twitter de maat nemen omdat je een puntje hebt gepakt van ze? Nee joh. Geen kloten aan.

En de Eredivisie blijft gewoon leuk hoor. Don't worry.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Sensation schreef: 30 mei 2022, 14:51 Holy clusterfuck die Mink Peeters. Ooit gebombardeerd tot absoluut toptalent, feiten nu zijn: 20 (!!!!!!) fucking wedstrijden in zijn hele carrière, zat zelfs bij Jong FC Volendam of zelfs Lleida Eportiu op het 4e niveau in Spanje meestal niet eens bij de selectie. Of zelfs bij Jong Almere City.. Niet eens in de selectie... Wat is daar gebeurd joh.
Je ziet dit soort verloop van loopbanen wel eens als een speler plots tegen een zware blessure aanloopt, bij Mink Peeters is wat anders aan de hand. Die is te veel in zichzelf gaan geloven, dacht dat hij er al was terwijl hij stil is blijven staan in zijn ontwikkeling. Op de opleiding bij PSV staat wel een spreuk die op hem van toepassing is. "Hard werken verslaat talent als talent niet hard werkt", bij zijn eerste verhuur in NL aan VVV werd hij al erg op zijn houding aangesproken maar dat heeft hij niet kunnen veranderen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Brael schreef: 30 mei 2022, 16:05
ShovingNE2 schreef: 30 mei 2022, 14:08 Snap ik, zou er ook niets mee hebben als PSV het doet. Toch lees en hoor ik redelijk wat Ajacieden die het wel mooi zouden vinden, maar de Arena is snel leeg als je in de middenmoot bungelt denk ik. Ajax maakt volgens mij die overstap als ze de kans krijgen (wat denk jij), maar dit kon wel eens een misrekening blijken.
Mwah, zo'n Champions League is inmiddels ook een plastic gedrocht geworden, waar Ajax voornamelijk in de middenmoot bungelt. Toch zit het stadion altijd vol, hetzelfde geldt als PSV weer eens Champions League speelt. Elke voetballiefhebber die ik ken, klaagt over de opzet van de CL, maar toch zet iedereen op dinsdag- en woensdagavond weer zijn tv aan als er een leuke pot op is. Zelf ben ik ook onderdeel van deze inconsequentie. Daarom denk ik ook dat bij een Super League deelname de ArenA gewoon vol blijft stromen. Enerzijds heb je de grote groep klagers, die uiteindelijk toch gaan kijken. Anderzijds moet je ook niet onderschatten hoe enorm groot de groep jongeren is, die steeds minder met tradities en dergelijke hebben, en die het aan hun reet roest of Ajax in een plastic competitie speelt, of in een traditionele landelijke competitie.

De enige groep die echt zal afhaken, zijn de zeer consequente romantici. Maar van die groep kun je je afvragen hoeveel er tegenwoordig überhaupt nog blij worden van een potje voetbal.
Ik moet eerlijk zijn dat ik de CL vaak oversla als ik in mijn eentje ben en mijn club is niet actief. De kracht van de CL is wel nog steeds dat het toch een middel is om als je met vrienden bent te kijken, maar de binding is bij mij een stuk dunner. Wat jij zegt onderschrijf ik overigens wel, ik ken veel mensen in de generatie jonger dan dertig die in Nederland geen club supporten en dan bv in het buitenland voor Barca, Real of Liverpool zijn.
De Super League deelname zou de ArenA wel volzitten maar het zou anders zijn. Vroeger had je het Amsterdam Tournament, dat had geen clubcard verplichting en dan zag je Ajax tegen Man Utd, Boca Juniors of Inter. Het hele stadion zat vol, maar dan wel met dagjesmensen die moesten zoeken hoe ze in het juiste vak kwamen. Heel andere betrokkenheid en geen fans met die beleving. Die Super League competitie is redelijk dodelijk voor uitfans ook, want je blijft niet van hop naar her reizen. Het doet me denken aan het gesloten NBA systeem er zullen vast veel mensen fan zijn en kijken maar voor mij is het het moment dat mijn binding ermee wegvalt. In principe is het actief volgen van een club een beetje als het volgen van een soap. Er zijn zoveel processen die boeiend zijn om te volgen, maar als je de Super League ingaat valt een heel deel daarvan ook weg. Voor de wat meer oppervlakkige volger boeit dat allemaal niet maar voor iemand als ik is het nekslag.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Spelers die als tiener heel talentvol zijn en al veel aandacht krijgen, maar die het toch redden kan je in de meeste gevallen in 3 verschillende categorieën onderverdelen. (In willekeurige volgorde) 1. Te veel blessures en chronische pijntjes. 2. De laatste stap niet kunnen maken want op bepaalde aspecten niet goed genoeg en 3. Wel goed genoeg, maar mentaal niet die stap kunnen maken. Bij Mink Peeters lijkt stap 2 en 3 het geval geweest te zijn. Heeft wel wat weg van Bakkali die zich ook al te snel te goed vond en nauwelijks wedstrijden heeft gespeeld en bij steeds kleinere clubs terecht kwam.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Eens [mention]VeresRivne[/mention] .

Ik kijk ook zelden. En de finale was weer een reden waarom. Het boeit me niet. Geen binding met de clubs. Geen echte favoriet dat het spannend is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
5
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 aug 2018
Clubvoorkeur: Ajax

Flekken, Koopmeiners, Dasa...

Laten we hopen op wat rookgordijntjes en geen serieuze interesse in deze spelers. Zou ik absoluut niet vrolijk van worden. Flekken vind ik overbodig, Koopmeiners overschat en bovenal veel te duur, Dasa is niet goed genoeg. Niet beter dan eigen jeugd als Rensch en daar zit Regeer weer achter. En laten we geweldenaar Klaiber niet vergeten...
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik hoop het wel want ajax is kut.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 30 mei 2022, 17:22
Brael schreef: 30 mei 2022, 16:58 Nee, natuurlijk geen feestje. Maar ze zullen zich met een 8e plek in de Super League nog steeds verheven voelen boven een PSV dat kampioen wordt in een landelijke competitie zonder Ajax.
Er is geen discussie meer Ajax/PSV. Als ze naar een super league gaan kunnen ze niet meer mee lullen bij het koffiezetapparaat. Dat gaat dan tussen andere clubs. En als dan een PSV-er en een Feyenoorder over voetbal lullen en een Ajacied komt erbij en zegt: wij spelen tegen City komende week. Echt nobody cares. Voetbal staat en valt met concurrentie en rivaliteit. Die is dan weg. Dan voelen zij zich verheven, mooi man.

In geen 1000 jaar wil ik (net als @VeresRivne) in zo'n league spelen. Waar ga je het nog over hebben dan met vrienden en collega's? Niets. Andere clubs uit andere landen hebben nog clubs uit datzelfde land in de competitie. Heb je nog iets. Maar wat ga je doen? Supporters van Real op twitter de maat nemen omdat je een puntje hebt gepakt van ze? Nee joh. Geen kloten aan.

En de Eredivisie blijft gewoon leuk hoor. Don't worry.
Helemaal met je eens hoor. Maar de ArenA blijft wel volzitten bij een Super League, daar reageerde ik op.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Gravenberch dus voor maximaal 24.5 miljoen naar Bayern..

Bizar wat een geld Ajax verloren heeft aan Mazraoui en Gravenberch door de contracten.

Mazraoui had je voor 30 kunnen verkopen en Gravenberch voor 45?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

En toch is zo'n Gravenberch geen Europese top (gaat ie ook niet worden), en krijgt Ajax er met een éénjarig contract nog bijna 25 mln voor.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Brael schreef: 30 mei 2022, 16:30
guus schreef: 30 mei 2022, 16:20 Driekwart is successupporter en die haken af zodra Ajax onderin bungelt.
Typisch Nederlands als er gewonnen wordt is er interesse in die sport en wil iedereen erbij horen.
Daar geloof ik niet zo in. Zoals gezegd zit de ArenA ook vol als Ajax onderin bungelt in een CL poule, of moet afdalen richting Europa League. Daarnaast: deelname aan de Super League wordt door die groep nog altijd als groter "succes" ervaren dan een kampioenschap van de Eredivisie, denk ik.
Daarnaast is er ook een flinke shift gaande van het fan zijn van een bepaalde club, richting het fan zijn van bepaalde spelers. Marokkaanse jongeren gingen bijvoorbeeld graag naar Ziyech kijken, en als Ziyech bij Ajax speelt, gaan ze naar Ajax kijken. Als dat tegen Real Madrid is, is dat een mooi extra'tje, als het tegen FC Twente is: ook prima.

Ajax is natuurlijk wel een meester in het marketen van hun spelers, zeker in de doelgroep die ik net een beetje beschrijf. Geholpen door de mainstream media die vaak ook lekker meefappen op Ajax-spelers, zal de aantrekkingskracht van Ajax en hun spelers echt enorm groot blijven, vrees ik.
Ik kan je verzekeren dat de lol er snel af is bij het merendeel van de Ajacieden als de club niet meer mee doet om de prijzen. Dure kaartjes, dure reizen en geen kans op prijzen alleen maar als figurant meedoen. Nee hoor, tijden zijn niet verandert. Een Ajacied wil prijzen zien.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 30 mei 2022, 22:48 En toch is zo'n Gravenberch geen Europese top (gaat ie ook niet worden), en krijgt Ajax er met een éénjarig contract nog bijna 25 mln voor.
Inderdaad erg knap want die jongen blinkt niet eens wekelijks uit bij ajax, itt Timber.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Brael schreef: 30 mei 2022, 22:48 En toch is zo'n Gravenberch geen Europese top (gaat ie ook niet worden), en krijgt Ajax er met een éénjarig contract nog bijna 25 mln voor.
Inclusief bonussen hè. Weinig geld voor het grootste talent van Ajax.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Gravenberch is niet het grootste talent van Ajax. Ik vind het enorm veel geld voor een speler die hooguit Europese subtop wordt en nog maar een minimale contractduur heeft.
guus schreef: 30 mei 2022, 22:51 Ik kan je verzekeren dat
Prima dat jij me dingen wil verzekeren, maar zo werkt het gelukkig niet. We verschillen hierover simpelweg van mening.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Standbeeld schreef: 30 mei 2022, 22:52
Brael schreef: 30 mei 2022, 22:48 En toch is zo'n Gravenberch geen Europese top (gaat ie ook niet worden), en krijgt Ajax er met een éénjarig contract nog bijna 25 mln voor.
Inderdaad erg knap want die jongen blinkt niet eens wekelijks uit bij ajax, itt Timber.
Timbertje gaat nu mogelijk naar United maar dat is vanwege Ten Hag. Normaal neemt een PL topclub zo'n kleine CV niet. Beetje een betere versie van Veltman die Timber.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

koetje schreef: 30 mei 2022, 23:05
Standbeeld schreef: 30 mei 2022, 22:52
Inderdaad erg knap want die jongen blinkt niet eens wekelijks uit bij ajax, itt Timber.
Timbertje gaat nu mogelijk naar United maar dat is vanwege Ten Hag. Normaal neemt een PL topclub zo'n kleine CV niet. Beetje een betere versie van Veltman die Timber.
Ik zie hem wel slagen als je aanvallend speelt en hem als libero gebruikt. Het moet niet je laatste man zijn.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Timber heeft zich heel erg goed ontwikkeld en ik begrijp als er clubs zijn die veel geld voor hem willen betalen, maar ik denk dat hij het lastig gaat krijgen in deze competitie. Dan zou er een hele goede en grote verdediger naast hem moeten komen. Timber is in veel dingen goed, maar is niet kopsterk. Het was dan ook geen toeval dat juist hij het kopduel verloor tegen Benfica. Ik zou Spanje of Duitsland een veel meer geschikte competitie voor hem vinden.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ligt ook aan het type voetbal natuurlijk. Die jongen is erg goed aan de bal en enorm snel voor een verdediger. Dus als je ver vooruit wil spelen heb je 10x meer aan hem dan een fysieke en kopsterke CV die niet goed met ruimtes om kan gaan. Want vaak is het wel een keuze tussen beide type CVs omdat er maar weinig CVs zijn die alles hebben.

En bij de beste clubs staan ook vaak 2 CVs die wel aardig complementair aan elkaar zijn natuurlijk. Bij Liverpool zou je hem naast van Dijk kunnen zetten. Bij Man utd ligt er even aan wat ten Hag gaat doen met de brakke achterhoede.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johan-Cruijff schreef: 30 mei 2022, 21:38 Flekken vind ik overbodig, Koopmeiners overschat en bovenal veel te duur, Dasa is niet goed genoeg.
Eens over Koopmeiners en Dasa, al denk ik dat Koopmeiners wel wat kan toevoegen. Maar hoezo is Flekken overbodig? Je hebt toch keepers nodig?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ShovingNE2 schreef: 31 mei 2022, 07:48
Johan-Cruijff schreef: 30 mei 2022, 21:38 Flekken vind ik overbodig, Koopmeiners overschat en bovenal veel te duur, Dasa is niet goed genoeg.
Eens over Koopmeiners en Dasa, al denk ik dat Koopmeiners wel wat kan toevoegen. Maar hoezo is Flekken overbodig? Je hebt toch keepers nodig?
Flekken is nog geen 38. Veel te jong dus.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Logisch. :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

11 Sir Tinus schreef: 30 mei 2022, 11:58 Wat ze bij Ajax doen, doen ze bij PSV ook. Ze willen kwalitatief goede NL spelers halen (precies zoals in de PL met Engelse spelers) en het lijkt alsof ze gewoon een database hebben met de laatste 15 (voor)selecties van het NL11 en dan pikken ze er zoveel mogelijk op. Het is niet voor niets dat Ajax nu met Wijndal, Bergwijn, Flekken en eigenlijk ook Brobbey en Timber toevalig wordt gelinkt aan juist deze 5 spelers. Zo'n Schouten of Weghorst zou zo op het lijstje erbij kunnen. Als Breaking Mike dat vanmiddag roept ben ik niet eens verbaasd. Met Berghuis Promes en Blind hebben ze het ook eerder gedaan.
Haha, het was dus Koopmeiners. Die hebben ze niet voor 20 miljoen. Zit wel een goede kop op maar komt uiteindelijk tekort zou ik zeggen.

Overmars: we kijken eerst naar NL11 spelers die haalbaar zijn.

Ajax