Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Massimo schreef: 25 mei 2022, 09:59 Daarnaast haal je dan een spits die nog alles te bewijzen heeft voor een Leipzig salaris die ook nog eens extra hoog waarschijnlijk is door zijn transfervrije status. Wel iemand waar je op jonge leeftijd al wel goals van kan verwachten.
Bedoel je dat zijn salaris bij Leipzig waarschijnlijk extra hoog is? Want hij is nu niet transfervrij toch?
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

DeEintovenaar schreef: 25 mei 2022, 10:06
Massimo schreef: 25 mei 2022, 09:59 Daarnaast haal je dan een spits die nog alles te bewijzen heeft voor een Leipzig salaris die ook nog eens extra hoog waarschijnlijk is door zijn transfervrije status. Wel iemand waar je op jonge leeftijd al wel goals van kan verwachten.
Bedoel je dat zijn salaris bij Leipzig waarschijnlijk extra hoog is? Want hij is nu niet transfervrij toch?
Leipzig heeft hem transfervrij kunnen halen en omdat er geen transfersom betaald hoefde te worden, is er meer budget voor tekengeld en salaris. En Brobbey zie ik niet salaris inleveren. Misschien dat Brobbey zijn salaris en tekengeld bij Ajax waard wordt naast zijn transfersom, maar als je aan de bovenkant van het salarishuis zit bij een club, van groot tot klein, dan zal je moeten leveren omdat er anders frictie in de selectie komt. Meer verdienen en minder leveren is nou eenmaal een recept voor onrust.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Massimo schreef: 25 mei 2022, 10:12
DeEintovenaar schreef: 25 mei 2022, 10:06

Bedoel je dat zijn salaris bij Leipzig waarschijnlijk extra hoog is? Want hij is nu niet transfervrij toch?
Leipzig heeft hem transfervrij kunnen halen en omdat er geen transfersom betaald hoefde te worden, is er meer budget voor tekengeld en salaris. En Brobbey zie ik niet salaris inleveren. Misschien dat Brobbey zijn salaris en tekengeld bij Ajax waard wordt naast zijn transfersom, maar als je aan de bovenkant van het salarishuis zit bij een club, van groot tot klein, dan zal je moeten leveren omdat er anders frictie in de selectie komt. Meer verdienen en minder leveren is nou eenmaal een recept voor onrust.
Nee dan had ik hem goed begrepen. Je had het over zijn salaris bij Leipzig. Dat zal inderdaad aan de hele hoge kant zijn, en dat voor een speler die nog veel te bewijzen heeft. Je neemt daarmee toch een groot risico denk ik.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

https://www.vi.nl/nieuws/mcclaren-ziet- ... n-ferguson
Ten Hag maakte indruk bij zijn eerste persconferentie als manager van Manchester United. Zijn grote betrokkenheid en zijn natuurlijke optreden voedden de hoop dat de Tukker de gevallen grootmacht weer aan de praat krijgt.
Het staat er echt.

:lol:
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Mr. Spock schreef: 26 mei 2022, 21:08 https://www.vi.nl/nieuws/mcclaren-ziet- ... n-ferguson
Ten Hag maakte indruk bij zijn eerste persconferentie als manager van Manchester United. Zijn grote betrokkenheid en zijn natuurlijke optreden voedden de hoop dat de Tukker de gevallen grootmacht weer aan de praat krijgt.
Het staat er echt.

:lol:
Net zo natuurlijk als de kop van Dirk Kuyt
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
5
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 aug 2018
Clubvoorkeur: Ajax

Thijs schreef: 24 mei 2022, 20:56 Mooie genuanceerde kijk.
Ik denk dat beleid met dik betalen voor spelers als Brobbey, Wijndal en Bergwijn uiteindelijk maakt dat Ajax zijn (financiële) voorsprong zal verliezen. Op alledrie ga je namelijk nooit echt winst kunnen maken als je ze haalt. Brobbey is heel vaak geblesseerd en vooral fysiek opvallend, wat moeilijk samengaat, want als ie hier al zo vaak geblesseerd raakt, wat gebeurt er dan als hij in een competitie speelt, die fysiek een paar niveaus hoger is? Wijndal is een linksback,dus daar wordt ook zelden dik winst op gemaakt, omdat die in de Eredivisie ook moeilijk echt getest worden enBergwijn is al te licht bevonden bij Spurs…
Eens, je moet creatiever zijn om de financiële huishouding onder controle te houden. Tagliafico en Martinez zijn hun transferbedragen en dwars waard geweest en hebben samen iets meer dan tien miljoen gekost. Toch zie je dat een 'creatievere' aankoop van buitenaf ook vaak ellende oplevert. Alvarez heeft zich herpakt na een moeizame start en Antony maakt zijn talent waar, maar daar kun je een hele rits aan miskopen tegenover zetten. Te denken aan Bandé, Magallan en Marin van de afgelopen jaren. Ook moet Ajax jeugdspelers blijven verkopen, anders verdampt er teveel geld. Er is een periode geweest dat je transfersommetjes pakte op Sierhuis, Cerny, Matusiwa, Zeefuik, Eiting, Ekkelenkamp en De Wit. Geen topbedragen, maar ze vertrokken ook niet gratis zoals Kasanwirjo, Danilo en Timber bijvoorbeeld doen. Dat had je ook wat miljoentjes of een percentage doorverkoop op moeten leveren. Daar vind ik Ajax wat nalatig.

Het enige voordeel wat ik al eerder benoemde is de relatieve zekerheid die je inbouwt door hen te kopen. Je kan die inschatting wat beter maken dan wanneer je een buitenlandse speler haalt. Bergwijn is in mijn ogen te duur, maar je weet wat je krijgt. Haal je een speler als Daramy dan is dat een grotere gok, ondanks dat hij wellicht de helft goedkoper is. Maar in zo'n geval kan 'goedkoop' ook duurkoop zijn. Waarbij ik wil aantekenen dat twaalf miljoen niet goedkoop is, slechts in verhouding tot de transfersom die Bergwijn moet kosten. Voor twaalf miljoen hoor je normaal gesproken een speler te kopen met enorm veel talent of iemand die er direct staat. Aan beide kwalificaties voldoet Daramy niet.
Tadic centraal zie ik echt niet. Nu is dat leuk als ie daar af en toe speelt, maar als centrale verdedigers het fysiek maken moet je zien hoe lang hij dat uithoudt. Die is sterk op zijn retour, dus ofwel gaat hij voor de #10 positie ofwel gaat ie op mentaliteit eenzelfde rol vervullen als de afgelopen jaren, maar op een steeds lager niveau. Dit is ook niet iemand die zijn eergevoel opzij zal zetten, dus Ajax kan die het beste kwijtraken, want anders wordt dit een probleem voor ze.
Hier ben ik het dan weer totaal mee oneens. Als ik me bij iemand geen zorgen maak over zijn fysieke gesteldheid dan is Tadic het wel. In het jaar dat we piekten in de CL was hij ook heel sterk op die positie. Staat bij Servië ook vaak in de as op gesteld. Tadic heeft een goed overzicht en oog voor mensen om hem heen, combinerend sterk. Haller is in het meevoetballende gedeelde vrij matig, daardoor wordt hij ook zo weinig in het positiespel betrokken en hoop ik dat hij na zijn topseizoen qua rendement ook vertrekt. Die is volgend jaar nog maar de helft waard van de minimaal dertig miljoen die je er nu voor kan vangen. Nu profiteren van die hype en deze zomer verkopen!
Die keepers mogen van mij ook alledrie blijven en het uitvechten. Gorter kan nog iets worden, maar Pasveer heeft een uitzonderlijk seizoen gehad, wat hij nooit gaat opvolgen. En Stekelenburg is al grotendeels met pensioen, dus daar kun je ook niet op bouwen. Als je het bij die drie houdt heeft Ajax volgend seizoen wat wij dit seizoen hadden…
Ik zie geen reden waarom Pasveer die lijn niet door kan trekken. Die hield erg vaak de nul, straalde rust uit en maakte weinig fouten. Heeft pech gehad met een gebroken vinger, maar maakt verder een goede en fitte indruk. Die heeft me enorm verbaasd, was zelf ook wat sceptisch toen hij een periode als eerste keeper zou moeten gaan fungeren. Ik riep destijds om een rentree van Onana, maar begrijp inmiddels volledig waarom Ten Hag dat niet deed. Bleek uiteindelijk ook wel toen hij een serie wedstrijden moest keepen. In de verste verte niet de keeper die hij ooit was bij Ajax. Stekelenburg is een degelijke back-up. Pakt geen punten, maar kost je ook geen punten. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Drommel, die lijkt meer punten te hebben gekost dan te hebben gepakt. Dat vind ik een wezenlijk verschil. Wie weet komt dat talent er nog uit wanneer hij wat meer tijd krijgt achter een nieuwe eerste keeper. Op dat scenario hoop ik ook bij Gorter, die krijgt nu nog een jaar extra de tijd om de 'oudjes' eruit te spelen. Lukt hem dat niet dan is hij dus ook niet goed genoeg.
ShovingNE2 schreef: 25 mei 2022, 09:47 19 miljoen is gewoon slecht als je kansen hebt laten liggen om te verlengen omdat je dacht dat er een optie in zat. Gravenberch moest de nieuwe Frenkie/De Ligt worden voor Ajax qua transfersom.
Dat Overmars uitging van een niet bestaande optie en het contract van Gravenberch dus niet (goed) kende was een regelrechte flater. Dat mag een technisch directeur niet gebeuren, zeker niet bij een van de cashcows van het elftal. Maar kansen laten liggen om te verlengen? Dat was ook geen zekerheid. De onderhandelingen met Gravenberch liepen ook heel stroperig toen hij 18 werd en hij wilde toen ook voor maximaal drie jaar bijtekenen. Ik geloof niet dat er een intentie was bij kamp Gravenberch/Raiola om dat contract nog eens op te waarderen. Wat dat betreft heb je er nu een mooi bedrag uitgehaald voor een speler van net 20 met een 1-jarig contract. Alle partijen tevreden. Nu door en op zoek naar een vervanger, ik vind het naïef om met enkel Taylor en Kudus het seizoen in te gaan als vervangers. Hopelijk gaat Ajax de markt op. Eriksen zou een droom zijn, dat zou je op zijn minst moeten proberen. In de Nederlandse competitie zie ik geen geschikte opties.

Verder er wederom geruchten rondom Giovani van Palmeiras. Die moet een Bergwijn-achtig bedrag kosten als ik de Braziliaanse media mag geloven. Kan enkel betekenen dat er hevig aan Antony wordt getrokken. Jammer, ik had gehoopt dat hij nog een jaar zou blijven. Het blijft altijd maar weer afwachten of een (dure) vervanger hetzelfde kan leveren en op welke termijn dat gaat zijn. Je gaat er in ieder geval niet op vooruit op de korte termijn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Johan-Cruijff schreef: 27 mei 2022, 11:30 Maar kansen laten liggen om te verlengen? Dat was ook geen zekerheid. De onderhandelingen met Gravenberch liepen ook heel stroperig toen hij 18 werd en hij wilde toen ook voor maximaal drie jaar bijtekenen.
Vader Gravenberch was anders heel erg duidelijk hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Johan-Cruijff[/mention] normaal heb ik wel wag kritiek op jouw posts, maar deze vind ik goed onderbouwd en genuanceerd.
Vraag me wel af waar je de minimaal 30M voor Ballet vandaan haalt, dat gaat toch geen weldenkende club betalen?
Ik denk dat Ajax het komend seizoen best lastig gaat krijgen om de juiste spelers aan te trekken. Geldt ook voor PSV overigens, maar die vist toch in een ietwat andere vijver.
La vida és massa curta per no fer broma
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
5
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 aug 2018
Clubvoorkeur: Ajax

DadOfFour schreef: 27 mei 2022, 11:37 @Johan-Cruijff normaal heb ik wel wag kritiek op jouw posts, maar deze vind ik goed onderbouwd en genuanceerd.
Vraag me wel af waar je de minimaal 30M voor Ballet vandaan haalt, dat gaat toch geen weldenkende club betalen?
Ik denk dat Ajax het komend seizoen best lastig gaat krijgen om de juiste spelers aan te trekken. Geldt ook voor PSV overigens, maar die vist toch in een ietwat andere vijver.
Omdat Haller een hoog rendement heeft gehaald dit seizoen. In de eredivisie topscorer geworden met 21 doelpunten en daarnaast nog 7 assist geleverd in 31 wedstrijden. Na Tadic met 13 goals en 19 assist de speler die het meest betrokken is bij doelpunten. In de Champions League 11 goals en 2 assist in 8 wedstrijden. Dat zijn behoorlijk goede cijfers, toch? Veel clubs lijken niet veel verder te kijken dan dat. Duitse media noemen hem bij Dortmund en Bayern, waarschijnlijk omdat hij bij Eintracht goede jaren heeft gekend. Dat beeld is blijven hangen in combinatie met de goede cijfers van afgelopen jaar. Dat hij de helft van de tijd vrij apathisch op het veld staat en voetballend weinig levert doet blijkbaar minder ter zake. Ajax (maar ook Haller) zouden behoorlijk stom zijn om niet optimaal te profiteren van dit seizoen waarin hij boven zichzelf is uitgestegen. Ik denk dat je minimaal dertig miljoen moet kunnen vangen en daar zou ik ook meteen op happen.
ShovingNE2 schreef: 27 mei 2022, 11:32 Vader Gravenberch was anders heel erg duidelijk hoor.
Hmm, die heb ik er meer gezien en gehoord. Kluivert en Brobbey zouden ook bijtekenen maar vertikten dat uiteindelijk ook. Mazraoui ging ook serieus praten en nam het in overweging. Allemaal jongens die in mijn beleving helemaal niet de intentie hebben gehad om dat ook echt te doen. Ik geloof het eerlijk gezegd niet, maar aan eenieder om dat zelf te bepalen. Het kan zomaar zijn dat die intentie er wel echt was, maar het rijmt in mijn beleving niet met de eerdere stroperige onderhandelingen waarbij hij als 18-jarige al een topsalaris ging verdienen en voor maximaal drie jaar wilde tekenen.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Johan-Cruijff[/mention] uoteraard zouden beiden dom zijn om een dergelijk bod te weigeren, ik vraag me alleen oprecht af of je het ook gaat krijgen.
Zal wellicht meer een 20M plus bonussen verhaal worden? En zelfs dat vind ik al veel, maar wat je zegt, hij heeft de cijfers van afgelopen seizoen mee, ongeacht dat hij als een zoutzak over het veld hobbelt soms.
Tel daarbij op dat voor Ajax spelers nog extra (lees: teveel) steeds betaald wordt voor de naam, dus 20-25 is wellicht reëel.
La vida és massa curta per no fer broma
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Haller was elke 81,2 minuten bij een goal betrokken, wat enorm veel is. Daarna volgen Dessers met elke 82,8 minuten, Vertessen 91,1 minuut, Zahavi 93,2 en Gakpo met 94,5. Laat ik Brobbey gezien zijn weinige minuten buiten beschouwing, maar die komt op elke 62 minuten en Danilo zelfs elke 53 minuten. Ajax heeft 10 wedstrijden minder gespeeld dan wij, maar wel vaker gescoord, waarbij ook meerdere zaken wel in hun voordeel uitpakten:
1. Betere rustverhouding door de CL ipv de EL
2. Veel geluk met blessures bij tegenstanders in de CL, onder andere Sporting had praktisch een C-elftal tegen Ajax en dat werd ook een dikke uitslag.
3. Tegenstanders die maar naief bleven voetballen, zoals Cambuur dat er met 9-0 af ging.

Als ze voor Haller nu 30 kunnen vangen is hij weg gok ik, maar laat hem maar blijven. Die zal ook wel een flink salaris krijgen bij Ajax.

T.a.v. Gravenberch: Ajax kan wel steeds zielig doen dat die spelers niet verlengen, maar ze worden ook continu tegengewerkt bij transfers. Nu lees je weer dat ze zelf afstand moesten doen van allerlei inkomsten om de transfer rond te krijgen. En Ajax vraagt altijd de hoofdprijs en zet spelers net zo makkelijk ernaast als ze even minder presteren. Zelfs voor een 1-jarig contract van Gravenberch gaan ze nog lopen traineren en willen ze per se 20 miljoen vangen, dan weet hij ook dat als hij verlengt hij zijn transfer wel kan vergeten deze zomer.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Mooi Ajax in pot 1. Dus die kunnen het nog lastig krijgen.
Pot 2 is sterker dan pot 1, in pot 2 drie Spaanse en drie Engelse clubs.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ach Sevilla Atletico of Dortmund is prima te doen. Had ze liever tegen City Real Bayern of PSG gehad.

Wij kunnen wel mooi Frankfurt Sevilla en Napoli treffen. Leuke poule 😁
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 28 mei 2022, 23:51 Ach Sevilla Atletico of Dortmund is prima te doen. Had ze liever tegen City Real Bayern of PSG gehad.

Wij kunnen wel mooi Frankfurt Sevilla en Napoli treffen. Leuke poule 😁
Dortmund zit in pot 3. Pot 2 bestaat uit Liverpool, Chelsea, Barcelona, Juventus, Atletico, Sevilla, Leipzig en Tottenham.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tis gewoon allemaal lastig behalve pot 4, waar wij graag in willen zitten. CL meedoen is belangrijker dan winnen, understatement voor ons natuurlijk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 28 mei 2022, 23:51 Ach Sevilla Atletico of Dortmund is prima te doen.
:lol: :lol: :lol:

Tuurlijk. Prima te doen. Wij zaten maar 2 punten achter Ajax dit seizoen. Voor ons ook prima te doen als we de groepsfase halen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 29 mei 2022, 08:26
11 Sir Tinus schreef: 28 mei 2022, 23:51 Ach Sevilla Atletico of Dortmund is prima te doen.
:lol: :lol: :lol:

Tuurlijk. Prima te doen. Wij zaten maar 2 punten achter Ajax dit seizoen. Voor ons ook prima te doen als we de groepsfase halen?
Laat het lotingsgeluk daar maar eens echt op zijn.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Van dat soort clubs verliezen ze in de knock out fase afgelopen jaren. En nog wel van mindere clubs.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En dat was met een elftal dat bij elkaar bleef en ingespeeld was.

Benieuwd met een nieuwe selectie en een assistent als hoofdcoach.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ShovingNE2 schreef: 29 mei 2022, 10:12 En dat was met een elftal dat bij elkaar bleef en ingespeeld was.

Benieuwd met een nieuwe selectie en een assistent als hoofdcoach.
Jij bent helemaal niet benieuwd. Jij wil ze gewoon op hun bek zien gaan!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Afbeelding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik heb net als iedereen hier een hekel aan Ajax, maar we moeten nog één seizoentje met z'n allen zorgen voor goede Europese resultaten. Dan kunnen we volgend jaar gegarandeerd met Ruud de CL in.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mits we minimaal tweede worden. Ik wordt al misselijk van de gedachte als Ajax en Feyenoord CL gaan spelen en de grote knaken verdelen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 29 mei 2022, 08:26
11 Sir Tinus schreef: 28 mei 2022, 23:51 Ach Sevilla Atletico of Dortmund is prima te doen.
:lol: :lol: :lol:

Tuurlijk. Prima te doen.
Het gaat mij er meer om dat je tegen de PSG City of Bayern helemaal ondersteboven wordt gespeeld als Ajax zijnde en tegen bv die clubs als sterkste tegenstander in de poule (pot 3 en 4 zit weinig heel sterks tussen) is overwinteren volgens mij prima te doen voor Ajax.

Voor PSV is de gemiddelde loting al 3x zwaarder omdat we geen 'mindere' uit 4 voor krijgen omdat we daar maximaal zelf in zitten. Of je moet Frankfurt loten, dan is alles mogelijk. Frankfurt is het Qatar van de WK loting.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Feyenoord gaat volgend jaar weer netjes onder de 70 punten eindigen, zoals gebruikelijk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik lees net dat pot 2 al een jaar of 6 zwaarder is dan pot 1. Ze hebben vanaf dat moment de landskampioenen in pot 1 gedaan en de rest op basis van coëfficienten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Ajax