Champions League

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik weet niet of het de bedoeling was om een limitatieve lijst te maken maar Messi heeft toch ook 4x de CL gewonnen? Ik las in ieder geval dat op 6 juni 2015 hij de vierde won.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Kom op Liverpool! Rol dat vreselijke Madrid op.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Hoezo is Real vreselijk?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

:heart: Real
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik heb liever dat Liverpool wint maar ik vind Real niet vreselijk
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Real de mooiste club na PSV.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Ik vind al die Europese topclubs vreselijk. Boeit me echt totaal niet wie er wint. Alleen PSV, verder niets.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Boeit me ook vrij weinig wie er wint. Misschien iets meer voor Liverpool aangezien Real genoeg CL's heeft gewonnen laatste jaren. Hopelijk wordt het een mooie finale in ieder geval, vaak vallen dit soort wedstrijd toch tegen.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind Real geen leuke identiteit hebben. Het beleid om maar op elke positie de beste speler te kopen vind ik niks aan. Publiek bij Real (en Barca) vind ik om te janken.

Ze zijn 2x weggespeeld maar toch 2x een ronde verder gekomen. Knap hoor, maar aangezien ze niet echt een underdogrol hebben vind ik het vooral geluk.

Ik heb respect voor Ronaldo, maar vind het ook een vreselijke, narcistische persoonlijkheid.

Spelers als Benzema vind ik verschrikkelijk, lekker je vrienden afpersen met een sextape. Maar hij doet het weer goed dus iedereen is het vergeten.

Wat wij met ajax hebben (qua scheids/VAR) hebben ze in Spanje met Real.

Zomaar wat redenen voor mij. Met Barcelona heb ik overigens ook niet veel, het vertrek van Messi heeft de lol voor mij compleet uit die club getrokken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25077
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

TomPSV schreef: 28 mei 2022, 11:53 Ik vind al die Europese topclubs vreselijk. Boeit me echt totaal niet wie er wint. Alleen PSV, verder niets.
Precies dit, en de plaatselijke voetbalvereniging trouwens. Dat zijn twee clubs waarmee ik mezelf kan identificeren, verder zal het allemaal wel.
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

De Champions League is imo het beste en leukste toernooi, ik kijk er dan ook graag naar.

Finale Real vs Liverpool is mooi, 2 “klassieke” teams tegen elkaar, liever dat dan PSG vs Man City
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heb niks met de CL, tenzij wij meedoen. Ik ga niet eens kijken, zeker niet op een kostbare zaterdagavond. ik ga liever met m'n vriendin naar een wijnbar ofzo.

Maar hup Real.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Haha ik ga er juist wel voor zitten. De grand final van het jaar met een geweldig Liverpool, dat met beleid dit succes heeft verdiend, tegen een Real dat met alle geluk zo ver is gekomen door 3x door de oog van de naald te kruipen tegen het grote geld.

Mijn voorkeur voor Liverpool vanavond is groot dus ik ga lekker een pilsje drinken op de bank en naar El Sierd luisteren (of Wytse) en hopelijk wint captain Virgil nog even deze prijs.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

DeEintovenaar schreef: 28 mei 2022, 11:16 Ik weet niet of het de bedoeling was om een limitatieve lijst te maken maar Messi heeft toch ook 4x de CL gewonnen? Ik las in ieder geval dat op 6 juni 2015 hij de vierde won.
Klopt. Ik had het gewoon van Nu.nl gekopieerd, maar snapte al niet dat Iniesta erop stond en niet Xavi, Messi en zo. Maar lijst is dus simpelweg incompleet.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 28 mei 2022, 14:39 Haha ik ga er juist wel voor zitten. De grand final van het jaar met een geweldig Liverpool, dat met beleid dit succes heeft verdiend, tegen een Real dat met alle geluk zo ver is gekomen door 3x door de oog van de naald te kruipen tegen het grote geld.
Wat een onzin. Dat is geen geluk hoor, gewoon kwaliteit. En volgens mij is het beleid van Liverpool niet zo heel veel anders dan dat van Real. De tijd van de elftallen vol Galacticos is al even voorbij en de aankopen zijn pragmatisch en gericht.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Thijs schreef: 28 mei 2022, 15:06
DeEintovenaar schreef: 28 mei 2022, 11:16 Ik weet niet of het de bedoeling was om een limitatieve lijst te maken maar Messi heeft toch ook 4x de CL gewonnen? Ik las in ieder geval dat op 6 juni 2015 hij de vierde won.
Klopt. Ik had het gewoon van Nu.nl gekopieerd, maar snapte al niet dat Iniesta erop stond en niet Xavi, Messi en zo. Maar lijst is dus simpelweg incompleet.
Messi stond er gewoon nog niet in, in 2006. Niet in de opstelling of op de bank tijdens de finale in ieder geval.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 28 mei 2022, 15:14 Wat een onzin. Dat is geen geluk hoor, gewoon kwaliteit. En volgens mij is het beleid van Liverpool niet zo heel veel anders dan dat van Real. De tijd van de elftallen vol Galacticos is al even voorbij en de aankopen zijn pragmatisch en gericht.
Je kan niet ontkennen dat er ook een beetje geluk bij kwam kijken, zo werkt dat nou eenmaal. Dat ze bleven strijden tot het laatst fluitsignaal is inderdaad klasse. Maar je was voetballend tegen zowel PSG als Man City gewoon de mindere. En het beleid niet zo heel anders? Denk dat Liverpool wel over het algemeen een categorie lager 'scout'. Spelers als Diogo Jota, of Konate zijn geen spelers die Real over het algemeen aantrekt. Real heeft gewoon een andere aantrekkingskracht.

Mja ik heb sowieso weinig met de Spaanse topclubs waar Real in de lucht is gehouden met een verkapte staatsteun en Barca ook ongelooflijke schulden heeft en nog steeds de leningen aaneenrijgt.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Grasmat schreef: 28 mei 2022, 15:14
11 Sir Tinus schreef: 28 mei 2022, 14:39 Haha ik ga er juist wel voor zitten. De grand final van het jaar met een geweldig Liverpool, dat met beleid dit succes heeft verdiend, tegen een Real dat met alle geluk zo ver is gekomen door 3x door de oog van de naald te kruipen tegen het grote geld.
Wat een onzin. Dat is geen geluk hoor, gewoon kwaliteit. En volgens mij is het beleid van Liverpool niet zo heel veel anders dan dat van Real. De tijd van de elftallen vol Galacticos is al even voorbij en de aankopen zijn pragmatisch en gericht.
Het kan dat je het er niet mee eens ben maar het onzin noemen gaat al weer een paar stappen verder. Wat Liverpool heeft gedaan met een Diaz en Thiago om het goede team wat ze al hadden verder te versterken was al razend knap, maar ook de backs, Henderson en zelfs Milner maken er een voetbalmachine van onder een hele goede coach. City betaald 100+ miljoen voor Grealish en stelt hem niet eens op. Liverpool doet ook niet echt aan stapelen zoals een Chelsea en is al jaren een stabiele club met veel succes.

Dat Real 3x wist te overleven door ver in de 2e helft wonderbaarlijk te ontsnappen is óók een kwaliteit maar ze zijn ook 3x in de situatie gekomen waarbij dat moest. Thuis tegen City 0 1 achter na 89 minuten en tegen Chelsea stonden ze thuis zelfs 0 3 achter ware het niet dat die goal afgekeurd werd van Alonso.
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

mateja schreef: 28 mei 2022, 12:29 Ik vind Real geen leuke identiteit hebben. Het beleid om maar op elke positie de beste speler te kopen vind ik niks aan. Publiek bij Real (en Barca) vind ik om te janken.

Ze zijn 2x weggespeeld maar toch 2x een ronde verder gekomen. Knap hoor, maar aangezien ze niet echt een underdogrol hebben vind ik het vooral geluk.

Ik heb respect voor Ronaldo, maar vind het ook een vreselijke, narcistische persoonlijkheid.

Spelers als Benzema vind ik verschrikkelijk, lekker je vrienden afpersen met een sextape. Maar hij doet het weer goed dus iedereen is het vergeten.

Wat wij met ajax hebben (qua scheids/VAR) hebben ze in Spanje met Real.

Zomaar wat redenen voor mij. Met Barcelona heb ik overigens ook niet veel, het vertrek van Messi heeft de lol voor mij compleet uit die club getrokken.
Ik snap persoonlijk niet dat dit beeld is blijven hangen bij veel mensen.
Daar zijn ze al bijna 10 jaar geleden vanaf gestapt. Ik vind Real zelfs een voorbeeld hoe je ook aan de top kan blijven, zonder bakken met geld uit te geven en te stapelen.
Goede mix tussen ervaring en jeugd en goed gericht inkopen.

kijk zelf maar.
https://www.transfermarkt.nl/real-madri ... verein/418
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/nieuws/youll-never-sa ... pte-vlucht

Haha, mooi dit.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Voijke schreef: 28 mei 2022, 15:34
mateja schreef: 28 mei 2022, 12:29 Ik vind Real geen leuke identiteit hebben. Het beleid om maar op elke positie de beste speler te kopen vind ik niks aan. Publiek bij Real (en Barca) vind ik om te janken.

Ze zijn 2x weggespeeld maar toch 2x een ronde verder gekomen. Knap hoor, maar aangezien ze niet echt een underdogrol hebben vind ik het vooral geluk.

Ik heb respect voor Ronaldo, maar vind het ook een vreselijke, narcistische persoonlijkheid.

Spelers als Benzema vind ik verschrikkelijk, lekker je vrienden afpersen met een sextape. Maar hij doet het weer goed dus iedereen is het vergeten.

Wat wij met ajax hebben (qua scheids/VAR) hebben ze in Spanje met Real.

Zomaar wat redenen voor mij. Met Barcelona heb ik overigens ook niet veel, het vertrek van Messi heeft de lol voor mij compleet uit die club getrokken.
Ik snap persoonlijk niet dat dit beeld is blijven hangen bij veel mensen.
Daar zijn ze al bijna 10 jaar geleden vanaf gestapt. Ik vind Real zelfs een voorbeeld hoe je ook aan de top kan blijven, zonder bakken met geld uit te geven en te stapelen.
Goede mix tussen ervaring en jeugd en goed gericht inkopen.

kijk zelf maar.
https://www.transfermarkt.nl/real-madri ... verein/418
10 jaar geleden? Bekijk het aankooplijstje van 19/20 eens.

En ik heb het niet over stapelen. Ik heb het over geen identiteit hebben. Spelers als Raul en Guti vond ik mooi, dat waren nou echte 'cultuurbewakers' (vreselijk woord vind ik dat). Sergio Ramos was dat ook wel, maar dat vind ik persoonlijk een enorme lul. Je kan Ronaldo, Hazard, Bale en Vinicius halen.. maar wat zegt dat nou? Passen die in je team/speelstijl? Of wil je gewoon een sterrenensemble hebben?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Niks is kunstmatiger dan de PL, vind ik toch. Zelf nieteens kunnen voetballen maar wel de duurste competitie hebben.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Engelsen niet kunnen voetballen? 😂 Wat een onzin. Sancho, Kane, Foden, Sterling, om even een paar zo te noemen uit m'n hoofd. Om maar niet te spreken van een tijdje geleden Gerrard, Lampard, Rooney en nog veel meer.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 28 mei 2022, 17:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Naar verluidt hebben ze het spelletje zelfs uitgevonden...Maar wacht eens: kwamen die niet eigenlijk uit Amsterdam? :dokter:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ardbeg schreef: 28 mei 2022, 17:30 Engelsen niet kunnen voetballen? 😂 Wat een onzin.
2020 was hun eerste finale sinds 19 freakin 66, 'nuff said. En hou je vrouw es weg bij je pc :P
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

mateja schreef: 28 mei 2022, 16:02
Voijke schreef: 28 mei 2022, 15:34

Ik snap persoonlijk niet dat dit beeld is blijven hangen bij veel mensen.
Daar zijn ze al bijna 10 jaar geleden vanaf gestapt. Ik vind Real zelfs een voorbeeld hoe je ook aan de top kan blijven, zonder bakken met geld uit te geven en te stapelen.
Goede mix tussen ervaring en jeugd en goed gericht inkopen.

kijk zelf maar.
https://www.transfermarkt.nl/real-madri ... verein/418
10 jaar geleden? Bekijk het aankooplijstje van 19/20 eens.

En ik heb het niet over stapelen. Ik heb het over geen identiteit hebben. Spelers als Raul en Guti vond ik mooi, dat waren nou echte 'cultuurbewakers' (vreselijk woord vind ik dat). Sergio Ramos was dat ook wel, maar dat vind ik persoonlijk een enorme lul. Je kan Ronaldo, Hazard, Bale en Vinicius halen.. maar wat zegt dat nou? Passen die in je team/speelstijl? Of wil je gewoon een sterrenensemble hebben?
Sorry, maar welke TOP spelers zijn er dan dat jaar gehaald.
Hazard was een prestige aankoop, dat klopt. Totaal overbodig, maar dat is de enige.

Verder was dat jaar een grote schoonmaak het vervolg op het jaar ervoor toen de lijn Ronaldo werd afgebroken. Er vertrokken 22 spelers, schoven 6 man uit eigen jeugd door, werden 8 strategische aankopen gedaan (backup en op de toekomst) en als laatste werd Hazard gehaald om het gat Ronaldo in te vullen..
Echt een slecht voorbeeld om je punt te maken.

Verder over je lijstje.
Ronaldo werd de beste speler ter wereld en was een geweldige aankoop. Paste ook perfect bij Real.
Hazard al besproken en werd gedacht de vervanger van Ronaldo te halen. Wilde ze het jaar eerder al toen Ronaldo vertrok.
Bale was gedacht hetzelfde mee te bereiken als Ronaldo, maar dan voor de rechterkant. Pakte zeer slecht uit.
Vinicius was een gigantisch talent die ze verder op wilden leiden in de luwte van Hazard.

De Galactico tijd werd rond 2000 ingezet, maar daar zijn ze al lang vanaf gestapt.
Real zag tijdig in dat dit niet vol te houden was, verkocht Ronaldo en zette de strategie om, vandaar dat het nu een zeer gezonde club is.
Barca is een voorbeeld als je wel doorgaat met zulk beleid.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Champions League