Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 844 times
Been thanked: 934 times

Covid-19

Bericht door El Sordo » 13 aug 2020, 19:51

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voorlopig.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 653 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 13 aug 2020, 20:04

ShovingNE2 schreef:
13 aug 2020, 19:41
Ik ben extreem het tegenovergestelde van die instelling?

Ik zal het netjes houden: je kent mij totaal niet. Nog niet het begin dus hou persoonlijke oordelen gewoon voor je.
:lol:

Blijkbaar lees jij je eigen posts niet terug. Maar oké, blijkbaar ligt dit gevoelig. Ik ken je inderdaad niet, dus mijn oordeel was op basis van je posts, leek me vanzelfsprekend, dus niet over jou als persoon.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

Bericht door PCGC » 14 aug 2020, 02:16

PCGC schreef:
13 aug 2020, 04:59
Bij mij in Queensland mogen we nu eigenlijk alles weer, ik ga morgen voor het eerst weer eens naar het stadion voor een AFL wedstrijd. Ze hebben ook daar maatregelen zoals 1,5 m afstand.
Misschien wel interessant hoe ze het hier doen qua sportwedstrijden. Net een e-mail gekregen over de wedstrijd van vanavond. Overigens speelt Geelong normaal gesproken in Victoria, maar vanwege de 2e golf daar, hebben ze bij de AFL alle teams overgeplaatst naar Queensland en Western Australia.
Event Information – Geelong v Port Adelaide

Dear Ticket Holder,

Important information for all attendees
This Friday’s Metricon Stadium game will be very different to a normal AFL match-day. Strict health and safety measures will be in place that must be adhered to. Please consider the following guidelines before redeeming your ticket.

Seating
Attendees will be allocated seating via Ticketek. There are several seating restrictions in place from Queensland Health and the AFL and we ask for your understanding and support in sitting in the aisle and row listed on your ticket.

Once you arrive at the row listed on your ticket, there is no allocated seating, you may sit with your family and friends ensuring you leave a seat empty between your group and the next group of people/person.

Your Ticket and Entry
Entry tickets will be sent directly to your mobile phone. Please ensure your mobile phone is charged to allow your tickets to scan on arrival at the stadium. Your ticket shows the gate number you must enter through, your ticket will not scan at any other gate. Gates open at 6.30pm and will close at three-quarter time, entry after this time will not be possible.

Please maintain social distancing whilst entering the ground at all times.

Car Parking
Pre-Paid parking will be available in the Blue Car Park, directly across the road from Metricon Stadium. Car parking passes can be purchased via Ticketek at the same time as your ticket(s). Parking must be purchased prior to arrival at the carpark and will not be sold at the entry to the carpark.

If you need to purchase parking after you have purchased your ticket, please visit the event page on www.metriconstadium.com.au.

People with disability parking for people seated in Zone 1 and 2 is available in the Blue Carpark directly opposite Metricon Stadium. People with disability parking for people seated in Zone 3 and 4 is available in the Red Carpark near Gate 5. A valid, government-issued disability parking permit is required to access this parking.

Public Transport
There is no free Nerang Station event shuttles for this event. Car parking is available at the venue in the Blue Carpark and can be pre-purchased . Visit www.metriconstadium.com.au and visit the Event Page for the link to purchase a carpark pass.

Taxis and ride share vehicles may drop off/collect passengers at multiple locations close to the stadium.

Customer Service on the Day
For attendees who have a query, Metricon Stadium staff located at Gates 1 and 3 will be able to assist.

Zones
Listed on your ticket will be a zone in which your seat is located. In order to comply with COVID Safe venue plans, you will need to remain in your zone. There will be toilets and food and beverage facilities within your zone. Staff will be on hand to assist if required.

What can I bring to the stadium?
Bags will be searched on entry to the Stadium. We recommend not bringing a bag if possible to save you time at the gate.

Water in a sealed, plastic contrainer, up to a maximum of 1.5L will be permitted into the Stadium. Any unsealed bottles will be emptied at the entry gates. You will be able to refill your bottles with water from any open bar – just ask the bar staff to refill your bottle. Soft drinks or drinks other water (ex. Alcohol) will be permitted in a sealed, plastic container, up to a maximum of 600mL. All other sizes or unsealed bottles will be emptied on entrance to the Stadium.

Patrons may bring homemade food items or special dietary requirements into the Stadium provided they are packaged appropriately, and the items can be easily viewed by security if requested. Commercially branded takeaway food and beverage will not be allowed into the Stadium. No items in glass, crockery or cans will be allowed into the Stadium, including glass water bottles.

For the full conditions of entry list, please see www.metriconstadium.com.au.

Food and Beverage Purchases
There will be very limited catering offer available to purchase at the stadium. All transactions are cashless and once you've ordered and collected, you must return to your seat with your food/beverage.

Enjoy the game!

Regards,
Ticketek
www.ticketek.com
Iedereen mag dus op eigen tijd binnenkomen (en weer gaan), maar vakken worden dus wel afgeschermd.
Geen vaste stoelen, maar je moet wel op de aangewezen rij gaan zitten. Je kan niet betalen met cash en je ticket kan alleen via mobiel gescand worden. Overigens mag je wel eigen eten en drinken meenemen als het maar geseald is.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

grasveld
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 92 times
Been thanked: 178 times

Bericht door grasveld » 14 aug 2020, 09:59

El Sordo schreef:
13 aug 2020, 19:04
In principe is dat (inclusief ORT en een eindejaarsuitkering (?)) toch een ok salaris? Vergelijkbaar met agenten en basisschoolleerkrachten.

Nu, van mij mag het allemaal (flink) omhoog, hoor. Maar ik begrijp de precedentwerking ook. Laat overigens onverlet dat de verhoudingen momenteel scheef zijn en dat weglopen bijzonder kinderachtig is.
Dat vind ik ook. Ik denk dat 95% van de mensen ontevreden zijn over zijn of haar salaris. En salarisverhoging is leuk, maar daar ben je na een paar maanden ook wel aan gewend. En dan wil je weer meer. Bij een bepaald beroep hoort gewoon een bepaald salaris.

Als we ineens een enorm afvalprobleem krijgen, waarbij overal langs de straten afval en volle containers staan, dan gaan we vuilnismannen toch ook niet ineens 4k bruto betalen?

De verpleegkundigen en artsen enz. hebben nu natuurlijk wel te maken (gehad en misschien opnieuw) met een bijzondere situatie. De enorme toestroom in de ziekenhuizen en op de IC's heeft z'n tol geëist, en dat zij hiervoor een extra beloning verdienen, dat lijkt me evident. Een kleine salarisverhoging en een dikke bonus lijkt me op z'n plaats. Zoals El Sordo zegt, is dat salaris verder toch gewoon prima lijkt me.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2305 times
Been thanked: 870 times

Bericht door Ren Höek » 14 aug 2020, 10:29

Veel mensen kijken alleen naar het bruto bedrag en vergeten vaak de arbeidsomstandigheden.
En die arbeidsomstandigheden zijn bij verpleegkundigen heel anders dan bij 'gewone' kantoormedewerkers, alleen al vanwege het verplichte onregelmatige werk en de zorg voor andere mensen.

Een verpleegkundige verdient een modaal salaris, maar het werk is over het algemeen een stuk zwaarder dan voor een kantoormedewerker met een modaal salaris.

Typisch dat de VVD klapt voor precies die beroepsgroepen waarop ze de afgelopen jaren zo zwaar hebben bezuinigd.
In crisistijden wordt pas duidelijk welke beroepen nu echt belangrijk zijn.
grasveld schreef:
14 aug 2020, 09:59
Ik denk dat 95% van de mensen ontevreden zijn over zijn of haar salaris.
Euhm, nee. Totaal niet zelfs.
Maar liefst 62% van de werkende Nederlanders is tevreden met het salaris:

https://www.personeelsnet.nl/bericht/me ... er%20maand.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 14 aug 2020, 10:41

Volledig mee eens, overigens. Al is het ook afhankelijk van het soort crisis. ;) Dat het per definitie zwaarder is zou ik niet durven stellen. Er komen natuurlijk wel meer en vooral andere verantwoordelijkheden bij kijken. Zowel de zorg als overige dienstverlenende beroepen, maar ook onderwijs en kunst-/cultuur zijn behoorlijk uitgehold sinds de VVD de scepter zwaait.

Wat mij betreft gaat het salaris omhoog, maar het lijkt me ook goed om verder te kijken dan alleen dat: zorg ervoor dat er óók structurele en duurzame oplossingen komen om de arbeidsomstandigheden te verbeteren.

Hatseflats
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Hatseflats » 14 aug 2020, 10:47

grasveld schreef:
14 aug 2020, 09:59
El Sordo schreef:
13 aug 2020, 19:04
In principe is dat (inclusief ORT en een eindejaarsuitkering (?)) toch een ok salaris? Vergelijkbaar met agenten en basisschoolleerkrachten.

Nu, van mij mag het allemaal (flink) omhoog, hoor. Maar ik begrijp de precedentwerking ook. Laat overigens onverlet dat de verhoudingen momenteel scheef zijn en dat weglopen bijzonder kinderachtig is.
Dat vind ik ook. Ik denk dat 95% van de mensen ontevreden zijn over zijn of haar salaris. En salarisverhoging is leuk, maar daar ben je na een paar maanden ook wel aan gewend. En dan wil je weer meer. Bij een bepaald beroep hoort gewoon een bepaald salaris.

Als we ineens een enorm afvalprobleem krijgen, waarbij overal langs de straten afval en volle containers staan, dan gaan we vuilnismannen toch ook niet ineens 4k bruto betalen?

De verpleegkundigen en artsen enz. hebben nu natuurlijk wel te maken (gehad en misschien opnieuw) met een bijzondere situatie. De enorme toestroom in de ziekenhuizen en op de IC's heeft z'n tol geëist, en dat zij hiervoor een extra beloning verdienen, dat lijkt me evident. Een kleine salarisverhoging en een dikke bonus lijkt me op z'n plaats. Zoals El Sordo zegt, is dat salaris verder toch gewoon prima lijkt me.
Hou er ook rekening mee dat er een tekort aan personeel is aan verpleegkundige en IC medewerkers, waardoor de druk alleen maar hoger wordt. Een goede salarisverhoging kan ook juist net dat stapje geven om de opleiding tot verpleegkundige/IC medewerker te doen.

Als er overal vuilnis ligt langs de straten dan weet ik zeker dat het salaris omhoog gaat om zo personeel aan te trekken. Iets met vraag en aanbod.

In de zorg is er jaren een schrijnend te kort aan personeel.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2126 times
Been thanked: 1138 times

Bericht door J.B. » 14 aug 2020, 10:49

Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 178 times
Been thanked: 333 times

Bericht door Brael » 14 aug 2020, 11:08

De coronacrisis is (hopelijk) iets tijdelijks, dus als de zorgmedewerkers naar aanleiding van de coronacrisis een extra'tje verdienen, lijkt het me het meest logisch dat dat ook iets tijdelijks is, een eenmalige bonus dus. Of wellicht een periodiek terugkerende bonus zo lang we met corona te maken hebben.

Een discussie over vaste salarisverhoging staat mijns inziens los van de coronacrisis.

Overigens wordt er gerept over verplichte onregelmatige uren voor zorgmedewerkers, maar bedenk er wel bij dat ze hier ook extra voor betaald worden, bovenop hun standaard salaris. Dat wilde ik even gemeld hebben.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 aug 2020, 11:16

El Sordo schreef:
14 aug 2020, 10:41
Volledig mee eens, overigens. Al is het ook afhankelijk van het soort crisis. ;) Dat het per definitie zwaarder is zou ik niet durven stellen. Er komen natuurlijk wel meer en vooral andere verantwoordelijkheden bij kijken. Zowel de zorg als overige dienstverlenende beroepen, maar ook onderwijs en kunst-/cultuur zijn behoorlijk uitgehold sinds de VVD de scepter zwaait.
Wat denk je van brandweer, politie, belastingdienst, publieke omroepen etc. De VVD heeft een kaalslag georganiseerd. Niet alleen de VVD, want voor een kabinet zijn meer partijen nodig, maar het is wel hun agenda.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2020, 11:35

Brael schreef:
14 aug 2020, 11:08
De coronacrisis is (hopelijk) iets tijdelijks, dus als de zorgmedewerkers naar aanleiding van de coronacrisis een extra'tje verdienen, lijkt het me het meest logisch dat dat ook iets tijdelijks is, een eenmalige bonus dus. Of wellicht een periodiek terugkerende bonus zo lang we met corona te maken hebben.
Je vergeet dat dit ook al een issue was ruim voor de coronacrisis. Ik ken in mijn omgeving 3 personen die de verpleging zijn uitgestapt omdat salaris en werkdruk niet overeenkomen en kiezen voor een minder stressvol bestaan. Dat is dan het gevolg natuurlijk.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 178 times
Been thanked: 333 times

Bericht door Brael » 14 aug 2020, 11:39

Nee, dat vergeet ik dus niet. Ik zeg juist dat een structurele salarisverhoging los moet staan van de coronacrisis.
Dus als de werkdruk vergeleken met het salaris al vóór de coronacrisis niet in evenwicht was, dan moet daar structureel iets aan gedaan worden.

Alle extra druk die er door de coronacrisis bij komt, is (hopelijk) tijdelijk, en kan je dus mijns inziens ook het beste met een tijdelijke salarisverhoging (een bonus dus) compenseren.

Hatseflats
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Hatseflats » 14 aug 2020, 11:56

uiteraard staat dit los van de coronacrisis en speelt de salarisverhoging al jaren, maar juist nu in deze crisis komt het goed naar voren waar de verpleegkundigen al jaren over klagen: zeer hoge werkdruk, want te weinig personeel.
Ook zal een hoger salaris de werkdruk niet verlagen, maar er zullen zoals ik al had aangegeven misschien wel meer mensen die dan wel verpleegkundige willen worden. Maar dat is aan mijn kant ook speculeren.

Woodenshoes
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 144 times

Bericht door Woodenshoes » 14 aug 2020, 12:00

in het kader van deze discussie:

Afbeelding

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

Bericht door ShovingNE2 » 14 aug 2020, 12:02

En deze is ook wel spot on:

Afbeelding
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 aug 2020, 12:27

Hatseflats schreef:
14 aug 2020, 11:56
uiteraard staat dit los van de coronacrisis en speelt de salarisverhoging al jaren, maar juist nu in deze crisis komt het goed naar voren waar de verpleegkundigen al jaren over klagen: zeer hoge werkdruk, want te weinig personeel.
Ook zal een hoger salaris de werkdruk niet verlagen, maar er zullen zoals ik al had aangegeven misschien wel meer mensen die dan wel verpleegkundige willen worden. Maar dat is aan mijn kant ook speculeren.
Dat is geen speculatie. Net als in het basisonderwijs. Wil je het vak verder interessanter maken dan is salaris uiteindelijk doorslaggevend. Natuurlijk heb je de passie voor een vak. Maar in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de zorg werken. En een aantal daarvan hebben of zijn van plan iets anders te gaan doen vanwege alle redenen die gegeven zijn. Dat lijkt me geen goede zaak. En e.e.a. heeft met werkdruk te maken, maar ook met salaris.

grasveld
Nationale topspeler

Bericht door grasveld » 14 aug 2020, 13:55

ShovingNE2 schreef:
14 aug 2020, 11:35
Je vergeet dat dit ook al een issue was ruim voor de coronacrisis. Ik ken in mijn omgeving 3 personen die de verpleging zijn uitgestapt omdat salaris en werkdruk niet overeenkomen en kiezen voor een minder stressvol bestaan. Dat is dan het gevolg natuurlijk.
Als salaris en werkdruk niet overeen komen dan moeten ze wat doen aan toeslag bij overuren of die onregelmatigheidstoeslag.

Als mensen in de verpleging een te hoge werkdruk ervaren, dan gaat een hoger salaris dat toch niet oplossen? De werkdruk is te hoog, een goed salaris maakt dat niet beter. Ze moeten blijkbaar op hun tenen lopen, dáár moet dan wat aan gedaan worden.

Wat @Hatseflats hier boven aanhaalt ben ik het wel deels mee eens. Een beter salaris zorgt (misschien) voor meer toestroom, waardoor natuurlijk ook de werkdruk weer wat afneemt. Echter, vanuit mijn onderbuik, denk ik als 'botte boer', dat salaris niet perse een motivator is om in de zorg te gaan werken. Dat zou mijns inziens ook niet de insteek moeten zijn. Maar het salaris moet natuurlijk wel gewoon evenredig zijn aan de inzet die gevraagd wordt.

Ik weet niet hoe het zit in de zorg, maar je hoort altijd dat vooral het invullen van ellenlange formulieren veel ergernis oproept. Wellicht is dat een goed punt om eens onder de loep te nemen.

Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 254 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 14 aug 2020, 21:24

Ik heb veel verpleegkundigen in mijn familiaire kring, allemaal redelijk druk geweest met de crisis maar allen ervaren zeker druk maar niet in die mate zoals her en der elders. Wel klagen ze over teveel managers, in de laag boven de verpleging.
Ze hebben net structuur 8% erbij gekregen, een bonus en een eenmalig extra van 1200€. Bovendien is het niet overal verplicht om onregelmatig te werken.
Van mij mogen ze er overigens nog meer bijkrijgen maar het is ook niet zo dat ze schandalig weinig krijgen.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 14 aug 2020, 21:48

Precies en ze krijgen ooo gewoon ORT voor die diensten op afwijkende tijden.

Op weg naar nr 25
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 254 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 14 aug 2020, 22:04

Mijn schoonzus kiest daar juist ook voor, genoeg nachtdiensten waarin ze zelfs een boek kan lezen, of ander privéwerk (met goedkeuren en ter compensatie van ander soort dagen) en tikt vooral op zondag lekker door hoor. Ik vind het vd oppositie ook niet chique om de zorg te gebruiken voor electoraal gewin.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 15 aug 2020, 00:49

Stop nou jongens, een verhaal met meerdere kanten en nuances is niet social media-waardig. :mrgreen:

GillesdelaCroquette
International
Has thanked: 112 times
Been thanked: 245 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 15 aug 2020, 09:10

Eén op de tien Nederlanders gelooft in complottheorieën over het coronavirus. Dat blijkt uit een onderzoek van Kieskompas onder 8000 mensen, meldt Trouw. Vooral de aanhang van rechtse partijen denkt dat er vieze spelletjes worden gespeeld.

Een voorbeeld van een sterk staaltje complotdenken is de gedachte dat met het toekomstige vaccin een chip wordt geïnjecteerd om mensen permanent te blijven volgen. 22 procent van de mensen die in 2017 PVV stemde, vindt deze hypothese geloofwaardig of heel geloofwaardig. De SGP-stemmers scoren nog hoger; 29 procent vindt de stelling (heel) geloofwaardig.
Ik vind dat echt schrikbarend veel.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 15 aug 2020, 09:15

GillesdelaCroquette schreef:
15 aug 2020, 09:10
Eén op de tien Nederlanders gelooft in complottheorieën over het coronavirus. Dat blijkt uit een onderzoek van Kieskompas onder 8000 mensen, meldt Trouw. Vooral de aanhang van rechtse partijen denkt dat er vieze spelletjes worden gespeeld.

Een voorbeeld van een sterk staaltje complotdenken is de gedachte dat met het toekomstige vaccin een chip wordt geïnjecteerd om mensen permanent te blijven volgen. 22 procent van de mensen die in 2017 PVV stemde, vindt deze hypothese geloofwaardig of heel geloofwaardig. De SGP-stemmers scoren nog hoger; 29 procent vindt de stelling (heel) geloofwaardig.
Ik vind dat echt schrikbarend veel.
Dat komt doordat jij gehersenspoeld bent door de regering...

GillesdelaCroquette
International
Has thanked: 112 times
Been thanked: 245 times

Bericht door GillesdelaCroquette » 15 aug 2020, 09:17

Thijs85 schreef:
15 aug 2020, 09:15

Dat komt doordat jij gehersenspoeld bent door de regering...
Ja, ik weet het. Ik ben een schaap dat wakker moet worden :D

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 373 times
Been thanked: 492 times

Bericht door tijn0 » 15 aug 2020, 09:19

Ik heb niet zoveel met die complotten. Alsof coronavaccins verkeerd zijn, omdat de regering ons nog moet injecteren met chips. Dat hebben ze toch al lang geleden gedaan? Die vaccins zijn gewoon in orde.

grasveld
Nationale topspeler

Bericht door grasveld » 15 aug 2020, 09:35

Vroeger waren er ook complotgekkies. Maar nu is er het internet. :mrgreen: Wen er maar aan...

Plaats reactie