Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Van Geel: 'We moesten de keuze maken tussen Jong Feyenoord in de KKD of Dirk Kuyt een contract geven'. Wat een beleid.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Beetje een populistisch uitspraak om een domme beslissing te rechtvaardigen. Beetje inspelen op het gevoel van de fans. Het zal niet zo zwart/wit zijn geweest, zullen vast andere mogelijkheden op tafel hebben gelegen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Feyenoord heeft zelfs 2x de kans gehad om in te stromen. De eerste keer zou het ten koste gaan van PSV, omdat de ranglijst van dat seizoen bepalend was en Jong Feyenoord nipt boven Jong PSV was geëindigd. In die tijd had Feyenoord het financieel wel zwaarder, maar toen Dirk Scherenga vertrok bij AZ gingen ze bij AZ op alles bezuinigen behalve de jeugdopleiding en zouden er aankopen worden gedaan in jonge spelers die voor meer geld in de toekomst zouden kunnen worden doorverkocht. Gelukkig heeft Feyenoord dat toen niet gedaan, want anders was Jong PSV pas een paar jaar later doorgestroomd. Dat ze het de tweede keer hebben laten lopen is echt een miskleun van jewelste geweest wat Van Geel ook een aantal jaar later nooit heeft willen toegeven dat dat een verkeerde beslissing was geweest.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Massimo schreef: 21 mei 2022, 18:23 Jong Feyenoord heeft vandaag de beslissingswedstrijd om het kampioenschap voor Jong teams verloren van Almere City. Die hebben dus nog minimaal een jaar langer nodig in hun route richting de KKD. (Ze hadden bij winst nog tegen Jong FC Volendam gemoeten.)
Nadat ze er toch flink in geïnvesteerd hadden hebben ze nu dus verloren van Jong Almere City. Best hilarisch hoe slecht ze dat elke keer aanpakken bij Feyenoord. En zelfs als ze zouden promoveren zaten ze nog niet in de KKD. Die hebben nog wel een paar jaar nodig
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ondanks dat ze in Almere goed bezig zijn met hun jeugdopleiding geeft het ook wel te denken dat Feyenoord over een heel seizoen niet boven ze is geëindigd. Het eerste (!) van Almere eindigde gewoon achter 3 van de 4 Jong elftallen in de KKD…
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Zou de jeugd van Almere niet beter zijn dan het eerste?
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ja hoe die club steeds heeft kunnen beslissen om geen jong team in de eerste divisie te willen. Wat een wanbeleid.
Massimo schreef: 21 mei 2022, 22:02 Feyenoord heeft zelfs 2x de kans gehad om in te stromen.
Feyenoord volgens mij zelfs 3x de kans gehad. Eerst toen het werd ingevoerd, ten tweede toen Twente zijn jong team uit de eerste divisie zich terugtrok. En ten derde vervolgens met de instroom van meer beloften teams in de voetbalpiramide waarmee nog een jong team in de eerste divisie kwam, waardoor er nu vier jong teams in eerste divisie zitten.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bosz haalt uit: ‘Mourinho is een narcist die altijd bezig is met theater maken’

Ik heb zelf het gevoel alsof Mourinho verantwoordelijk is voor heel veel diepe pijn bij Bosz.

Je wordt inmiddels helemaal doodmoe van alles en iedereen wat het over Feyenoord heeft en the best is yet to come. Ik merk bij mezelf dat ik niet eens meer weet of ik nu hoop dat ze verliezen of niet. Voor mijn gevoel is Feyenoord zelfs licht favoriet omdat Mourinho altijd zo ongelooflijk lelijk speelt dat ik me af vraag of Feyenoord niet eenvoudig op zijn minst 1x gaat scoren. Ook bij United tegen Ajax was het hmmwa en ook tegen Vitesse was het hmmwa... het zal tegen een keer niet goed af moeten lopen denk ik dan.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Haha tuurlijk, ze leren het ook nooit hè:

https://www.dumpert.nl/latest?selectedI ... 9_5a0e994a
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Alsjeblieft Roma, laat dit nou niet gebeuren! Al die euforie heeft nu al lang genoeg geduurd, en het wordt tot morgenavond alleen nog maar erger!
Forza Roma 💪🏻
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Eerlijk is eerlijk, ik heb vanaf moment een gelachen om Feyenoord in die Croky league maar ik ben nu toch wel jaloers op die lui hoor. Had daar graag gestaan met PSV.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Altijd gezellig met de Feyenoord fans

https://www.nu.nl/sport/6202735/voetbal ... epakt.html
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tjompie schreef: 25 mei 2022, 05:37 Altijd gezellig met de Feyenoord fans

https://www.nu.nl/sport/6202735/voetbal ... epakt.html
Altijd gezellig met de Albanese politie ook :zip:
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bookmakers zeggen Roma licht favoriet maar ik denk toch minimaal 50/50. Mourinho angst zit bij Nederlanders diep blijkbaar.

Al die programma's gaat wel wat ver maar het is een voetbalfeest voor die gasten. Iets in mij gunt ze dat feest en die aandacht wel maar die prijs niet. Ik ga er wel voor zitten vanavond, leuk potje en leuke opwarmer naar zaterdag als de CL finale is.

Mocht je nog ergens een tientje hebben liggen is Liverpool en Feyenoord to win the cup bijna 4x je inleg terug.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

DadOfFour schreef: 25 mei 2022, 06:11 Altijd gezellig met de Albanese politie ook
Ik zie op beelden dat Feyenoorders stuk voor stuk gezichtsbedekking dragen. Die komen dus om te rellen. Ze kunnen niet hard genoeg geslagen worden en doe maar een paar maandjes in een Albanese cel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2887
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Heissenberrug schreef: 25 mei 2022, 00:25 Eerlijk is eerlijk, ik heb vanaf moment een gelachen om Feyenoord in die Croky league maar ik ben nu toch wel jaloers op die lui hoor. Had daar graag gestaan met PSV.
Elke prijs - hoe klein ook - moet je willen winnen. Of dat nou de Nederlandse Supercup, KNVB Beker of het laagste Europese toernooi. Vooraf zal het niet de ambitie zijn om dit toernooi te winnen, voor Nederlandse clubs is de CL ver van de realiteit en zelfs de EL is een bijzonder lastige prestatie om zo ver te komen. Dat het nu een club lukt om tot de finale te geraken is enkel positief voor het Nederlandse voetbal.

Hoewel ik graag zie dat PSV al in Februari kampioen is en een kampioenschap als 2006/07 bijzonder blijft is een bredere top in Nederland op langere termijn ook goed voor PSV.

Niet dat het op mij enige impact zal hebben als Feyenoord dit toernooi wel of niet wint maar een prestatie is het zeker.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ik gun (de normale) feyenoordsupporters best deze prijs. Net als dat ik bevriende ajaxsupporters best succes in Europa gun (niet de club, maar de vrienden). Het enige dat mij altijd enorm tegenstaat bij dit soort prestaties is dat bij deze 2 clubs er vanuit de media niet normaal gedaan kan worden. Het is allemaal zo overdreven en elke nuance ontbreekt. Als de Kerkhofjes ongenuanceerd onze successen beschrijven is een (best groot) deel van ons de eerste om er nuchter naar te kijken. Maar dit mis ik bij de successen van specifiek deze andere 2 clubs. En dat is jammer, want daardoor merk ik aan mezelf dat ik ze het stiekem toch ga misgunnen.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ik merk hetzelfde, maar denk ook dat het niet anders zou zijn wanneer PSV (of AZ of Utrecht of Heerenveen) een Europese finale zou halen. Maarja, we hebben niet echt vergelijkingsmateriaal. 🤔

Hoe dan, van mij mogen ze verliezen.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Tjompie schreef: 25 mei 2022, 05:37 Altijd gezellig met de Feyenoord fans

https://www.nu.nl/sport/6202735/voetbal ... epakt.html
Goh, nooit begrepen. Dit evenement is een prestigieus moment voor Albanië. Hoe denk je als Tokkie Rotterdammer dat ze hiermee omgaan?

Zoals ik al eerder in dit topic zei ben ik hartstochtelijk voor AS Roma. Puur en alleen omdat ik geen zin heb om wekenlang naar randstedelijke zelfbevlekking te moeten luisteren.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik geef alleen om PSV en daardoor hoop ik dat Feye in de competitie niets presteert met PSV als directe concurrent. Maar wat ze in Europa doen maakt mij niet zoveel uit, heeft verder geen effect op ons. Laat ze lekker winnen, boeien. Ik kijk wel door de media heen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Wees blij dat je er niet woont... (veronderstel ik). Gouda=Rotjeknor wat dat betreft, maw het blijft hier niet beperkt tot de media. Ik ben niet te benijden zeg maar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dan heb je te maken met andere machten en krachten. :L
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Komt nog bij dat er andere arbitrale machten en krachten uit de directe omgeving afkomstig zijn :think:
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Europees succes voor een Nederlandse club is toch altijd wel goed, geeft de competitie wellicht ook iets meer aanzien voor spelers.
Dat gezegd hebbende, is de finale halen voor Feyenoord al een flinke prestatie (met een relatief makkelijk schema) en ik zie ze dan ook geen enkele kans maken tegen Roma.
La vida és massa curta per no fer broma
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

psvgouda schreef: 25 mei 2022, 08:46 Wees blij dat je er niet woont... (veronderstel ik). Gouda=Rotjeknor wat dat betreft, maw het blijft hier niet beperkt tot de media. Ik ben niet te benijden zeg maar :mrgreen:
Ik leef met je mee. ;) Zonder gekheid, een deel van mijn familie woont daar ook in de regio . Leuke mensen maar erg vermoeiend. :) .

Eigenlijk zou ik, net als [mention]Standbeeld[/mention] , volwassen moeten zijn. Dat komt langzaam..l
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

2-0 voor Roma!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord