Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

DadOfFour schreef: 24 mei 2022, 20:51Daar ben ik het dus niet mee eens..
Ja, hij zegt dat het makkelijk scouten is en weinig creatief, om in de volgende alinea te roepen dat je er met Brobbey en Berwijn op vooruitgaan tov Haller. Dat vind ik dus niet kritisch.
En ja, het is een Ajacied en dat mag hij ook helemaal zelf weten, maar hij zit wel op een PSV forum.
Dan mag jij mijn posts (of de andere reacties op JC) kinderachtig vinden, jij doet hetzelfde tegen mij/ons. Nu is mijn huid dik genoeg, en waardeer ik jou met jouw staat van dienst en jouw - vaak - inhoudelijke post, maar ook jij hoeft niet overal je neus (no pun intended) in te steken.
Maar even goede vrienden, ik vind JC over het algemeen een zeveraar met een roze Ajaxbril en jij ziet dat anders. Let's agree to disagree zou ik zeggen
Ik steek mijn neus erin omdat ik het zonde vind dat zulke posts op dergelijke reacties kunnen rekenen. De man steekt er zijn tijd in, houdt het beschaafd en legt uit waarom hij dingen vindt. De post is beter dan 95% van de posts die hier in dit topic langskomen. Dat het vanuit Ajax-perspectief is aangevlogen vind ik dan niet eens zo interessant. En je kan het oneens zijn met z'n conclusies, maar dezelfde redenaties zijn niet exclusief voorbehouden aan Ajacieden. Je ziet dezelfde redenaties bij medesupporters, maar daar worden mensen niet om afgefakkeld. Terecht ook, maar ik vind dat we dat dan ook niet bij anderen hoeven te doen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik zie het wel gebeuren, Bergwijn speelt nu namelijk te weinig voor het WK en bij ajax zal hij vast en zeker basis staan. Moet er alleen wel echt grof gelapt worden, zelfs voor Amsterdamse begrippen.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

En ik dacht dat Suus ervoor lag?
Anyways, het zou een topaankoop zijn.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Klopt, alleen ze zijn nu weer verzekerd van CL miljoenen en ze gaan wat goede verkopen doen. Er zal nu vast meer mogelijk zijn dan in de winterstop. De vraag is ook welke opties Bergwijn heeft en of hij daar gegarandeerd aan spelen toekomt, anders zal hij misschien nog wat water bij de wijn kunnen doen.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Standbeeld schreef: 24 mei 2022, 21:29 Ik zie het wel gebeuren, Bergwijn speelt nu namelijk te weinig voor het WK en bij ajax zal hij vast en zeker basis staan. Moet er alleen wel echt grof gelapt worden, zelfs voor Amsterdamse begrippen.
Hij kan toch vast wel naar een Roma of Sevilla of Leverkussen of Marseille dus waarom Amsterdam.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Skuddem schreef: 24 mei 2022, 21:30 En ik dacht dat Suus ervoor lag?
Anyways, het zou een topaankoop zijn.
Enige wat niemand weet is continuïteit

Het zal mij verder echt worst wezen waar Stevie speelt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem schreef: 24 mei 2022, 21:33
Standbeeld schreef: 24 mei 2022, 21:29 Ik zie het wel gebeuren, Bergwijn speelt nu namelijk te weinig voor het WK en bij ajax zal hij vast en zeker basis staan. Moet er alleen wel echt grof gelapt worden, zelfs voor Amsterdamse begrippen.
Hij kan toch vast wel naar een Roma of Sevilla of Leverkussen of Marseille dus waarom Amsterdam.
Relatief zwakkere competitie, makkelijk om je te onderscheiden. Het zal vast niet zijn eerste optie zijn, maar wel een eenvoudig back-up plan.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Nouja, van hem mag je minimaal hetzelfde verwachten als dat wat hij bij PSV leverde, en waarschijnlijk meer vanwege de opgedane ervaring. Daarbij wordt hij als Ajacied meteen international en waarschijnlijk aanvoerder op het WK gemaakt. Schiet hij er daar een paar in vragen ze 80 miljoen voor hem, en staan de kranten vol. Dat bedrag krijgen ze natuurlijk nooit maar egotrippen en het enorme zelfgenoegen heeft dan al een climax bereikt waarvan ik de bittere nasmaak in mijn smoel al haast kan proeven terwijl ik dit typ.

Dus wat dat betreft maakt het mij ook niet uit waar Stevie speelt, zolang het maar niet bij onze vrienden, de joden is.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 24 mei 2022, 21:13
Thijs schreef: 24 mei 2022, 21:09

Bij Ajax verdwijnen alle potentiële toppers met Gravenberch, Antony en mogelijk ook Timber. Als je die dan vervangt met dure, potentiële subtoppers ga je er zowel sportief als potentieel-financieel op achteruit.
Maar dat is toch helemaal prima?
Jazeker is dat prima. Niet voor JC natuurlijk, maar voor het algemeen belang zeker wel.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Johan-Cruijff schreef: 24 mei 2022, 18:28 Onder het beleid van 'Hamstelaar' lijkt er voor de makkelijke weg gekozen te worden wanneer namen als Brobbey, Wijndal en wederom Bergwijn op het wensenlijstje staan. Daar heb je geen scouting voor nodig. Voor alle drie die jongens moet je veel geld op tafel leggen. Wijndal en Brobbey zullen rond de tien miljoen zitten en Bergwijn zeker het dubbele. Je haalt dan wel (potentiële) internationals in huis en blijkbaar vindt Ajax het belangrijk om een Nederlandse kern te houden. Ik vind het echter getuige van weinig creativiteit, ondanks dat ik verwacht dat het stuk voor stuk goede spelers voor Ajax kunnen zijn.

Met een verkoop van Haller en de komst van Bergwijn en Brobbey ga je er per saldo op vooruit. Zelf zou ik graag een voorhoede met Tadic in de spits en twee vleugelflitsers aan de buitenkant. Jongens met een actie, diepgang en snelheid. Dan heb je een vrij complementair trio. Ik vond Tadic de afgelopen weken namelijk beter in de as dan de weken daarvoor op de flank. Qua overzicht en combinerend vermogen vind ik Tadic nog steeds erg sterk en zijn rendement behoudt hij ook ondanks een serie mindere wedstrijden na de winterstop. Brobbey mag zijn rol als supersub vervullen mits hij niemand uit de basis weet te spelen (of weer eens pijntjes heeft...). Dat aangevuld met Daramy - ik vind het nog te vroeg om hem af te schrijven - en een talent als Van Axel Dongen die hopelijk eens fit kan blijven durf ik het seizoen wel in te gaan. In nood kun je namelijk nog met Berghuis naar rechtsbuiten schuiven, al heeft hij daar nog maar weinig goede wedstrijden gespeeld in een Ajax-shirt.

Verder vind ik het heel belangrijk om het duo Timber en Martinez in stand te houden. Die waren dit seizoen ijzersterk en er staan nog geen vervangers klaar om hen op te vangen. Rensch was centraal een ramp tegen Vitesse en zal zich moeten richten op de backpositie. Schuurs mag hooguit een back-up zijn. Met Stekelenburg, Pasveer en Gorter durf ik wel een jaartje door te gaan. Ik zou investeren op andere posities. Onze oudjes hebben het verrassend goed gedaan onder de lat en het is aan Gorter om hen eruit te spelen. Het talent heeft hij, maar hij moet net als Onana destijds wat rustiger worden en sterker bij hoge ballen. Qua reflexen vind ik hem wel heel sterk. Ook probeert hij de voetballende oplossing te vinden van achteruit.

Gravenberch zal de club gaan verlaten, de laatste berichtgeving van Bild ging over 25 miljoen vast en nog wat mogelijke bonussen. Een mooi bedrag voor een speler met een 1-jarig contract. Al vind ik het zonde dat hij nu al gaat. Had wat mij betreft nog best een jaar kunnen blijven, wellicht ook het meest verstandig met het oog op het WK. Van de andere kant snap ik dat het salaris dat hem wordt voorgeschoteld in combinatie met een stap naar een prachtige club. De jeugd is nu eenmaal niet geduldiger en is hij met meer dan 100 wedstrijden in het eerste relatief ervaren. Hopelijk weet samen met Mazraoui succesvol te zijn daar, het is hem gegund.
Ik mis in je verhaal alleen nog dat Turkse toptalent waar Ajax mee bezig was. Echt zo een die een wedstrijd kan bepalen. Hebben jullie die al officieel weten vast te leggen?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Skuddem schreef: 24 mei 2022, 21:33
Standbeeld schreef: 24 mei 2022, 21:29 Ik zie het wel gebeuren, Bergwijn speelt nu namelijk te weinig voor het WK en bij ajax zal hij vast en zeker basis staan. Moet er alleen wel echt grof gelapt worden, zelfs voor Amsterdamse begrippen.
Hij kan toch vast wel naar een Roma of Sevilla of Leverkussen of Marseille dus waarom Amsterdam.
Er wordt nog wel eens vergeten dat voetballers ook mensen zijn, met een gezin in de meeste gevallen. Er wordt vaak zo gemakkelijk gedaan zoals jij nu doet; zo van, dan gaat ie toch in Leverkussen werken en wonen of in Marseille. Wat als die jongen zich fijn voelt in Amsterdam en met z'n kind dichtbij familie wil zijn etc.? Al kan ik me het in het geval van Amsterdam niet voorstellen dat je je daar prettig voelt maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wijndal, bergwijn en brobbey zijn prima aankopen maar gaan op middellange termijn wel voor grote problemen mbt je beleid zorgen. Na afschrijving van alle kosten ga je daar onmogelijk veel op verdienen. Zelfs met cl geld hebben ze 50miljoen transferwinst nodig en die maak je alleen als je eigen jeugd of relatief goedkoop gekochte spelers in de hype kan verkopen. Een elftal met tadic-brobbey-bergwijn-klaassen-alvarez-berghuis-blind-martinez-timber-rensch-pasveer. Prima elftal maar daar zitten weinig transferklappers meer tussen. Wel veel hele dure krachten waardoor de balans langzaam scheef gaat groeien.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

En waarom zouden ze geen winst op brobbey en wijndal kunnen maken?
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wellicht gaat Ajax een nieuwe transfertacktiek hanteren:
1. Koop speler en leid deze verder op
2. Verkoop speler aan club waarbij je weet dat hij niet gaat spelen
3. Huur speler voor heel/half seizoen
4. Koop speler terug voor meer geld dan verkoop
5. Terug naar stap 1

Zo lijkt het alsof je goede spelers koopt, maar graven ze eigenlijk hun eigen graf
Ik zie het wel zitten
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Voor elke NL club is een goede NL speler net wat meer waard. Als Ajax straks 3 NL internationals erbij koopt voor pakweg 40 miljoen dan kunnen ze op die 3 spelers ook weer 40 miljoen verdienen en je hebt gewoon spelers die 'ready' zijn om het meteen voor je te gaan doen. Ik vind het slim beleid en ik denk dat het Ajax meer houvast geeft dan dat ze 5 nieuwe talenten halen waarvan er 3 slagen en 2 mislukken.

Bergwijn kan na 2 goede jaren in de pretdivisie gewoon echt wel een stap maken zolang hij elke week speelt. Maar Ajax kan niet elke week met en Tadic en Anthony en Bergwijn en Haller en Brobbey spelen. Je kunt die kwaliteit wel stapelen maar stapelen moet je niet doen met dure spelers die transferwaarde verliezen.

De leeftijden van die 3 gasten zijn eigenlijk perfect voor dat beleid. Ik zou zelfs jaloers zijn als ze alle drie gekocht kunnen worden omdat het mijn inziens the clossest you can get is qua zekerheid dat je volgend jaar weer meteen mee doet voor de prijzen. Het zou zelfs kunnen dat ze alle 3 starten in de basis van Oranje over 6 maanden op het WK.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Als ze alledrie voor Ajax tekenen kan je er donder op zeggen dat ze starten op het WK inderdaad...
Overigens zou ik de aankopen van Bergwijn en Wijndal (het nieuwe dynamische duo BergWijnDal) beter begrijpen dan Brobbey. Die knakker wilde perse weg bij die club, en nu willen ze hem als verloren zoon weer binnenhalen..

Het is alsof je ex-vriendin zegt, "ik heb net met een buitenlandsevent geslapen, maar daarna kwam ik niet meer aan de bak bij hem, dus voor paar diamantjes kom ik weer terug. Je mag me ook eerst een half jaar hoeren huren als je wilt?"
Steek je toch ook je middelvinger op, of niet?
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Nou Ajax wilde Brobbey wel behouden maar zijn wensen waren buiten proportioneel en nu hij dat geld elders heeft gekregen wil ie wel naar Ajax terug. Het is een smerige zaak maar ik vind Brobbey wel echt een spits die er bij Ajax zo 30 maakt. Daar mag je best 10 a 15 miljoen voor betalen als Ajax zijnde. Lijkt me dat Leipzig niet alleen genoegen neemt met dat bedrag maar dat ze ook mee willen profiteren als Ajax er flink aan verdiend.

Overigens kan het ook zomaar zijn dat hij niet in staat blijft om 90 minuten te spelen en 2x in de week te spelen want tot nu toe heeft ie bij Ajax geen dubbel programma gehad als basisspeler en hij speelt nooit 90 minuten.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

DadOfFour schreef: 25 mei 2022, 06:10 Wellicht gaat Ajax een nieuwe transfertacktiek hanteren:
1. Koop speler en leid deze verder op
2. Verkoop speler aan club waarbij je weet dat hij niet gaat spelen
3. Huur speler voor heel/half seizoen
4. Koop speler terug voor meer geld dan verkoop
5. Terug naar stap 1

Zo lijkt het alsof je goede spelers koopt, maar graven ze eigenlijk hun eigen graf
Ik zie het wel zitten
De pers gaat dit wel pluggen als geweldig beleid gelukkig. Geeft maar eens aan wat voor een mentaal beperkte Ajax-watchers er zijn. Koste wat kost alles recht lullen voor hun cluppie. De meest fanatieke positivo onder de PSV-supporters zou dit nog niet rechtlullen als PSV dit zou doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Heissenberrug schreef: 24 mei 2022, 23:06 Wat als die jongen zich fijn voelt in Amsterdam en met z'n kind dichtbij familie wil zijn etc.?
Bij Bergwijn is dit in ieder geval niet aan de orde.
Van hem weet ik toevallig dat Ajax zijn laatst mogelijke optie is, hij wil veel liever naar een club in een top 5 competitie. En salaris inleveren ziet hij ook niet zitten.
11 Sir Tinus schreef: 25 mei 2022, 06:45 maar ik vind Brobbey wel echt een spits die er bij Ajax zo 30 maakt.
Dit seizoen scoort hij veel in de minuten die hij maakte, maar hij mag niet voor niets al na 1 seizoen weer weg bij Leipzig.
Tactisch is hij te beperkt (hij snapt het druk zetten niet goed genoeg), hij werkt niet hard genoeg en hij is regelmatig geblesseerd. Meestal betreffen het korte(re) blessures, maar hij heeft er elk seizoen meerdere gehad. Dat is opvallend.
Laatst gewijzigd door Ren Höek op 25 mei 2022, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Bayern wil 19 miljoen + 5.5 miljoen aan variabelen gaan betalen voor Gravenberch.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat is zo'n 40 miljoen minder waar ze Gravenberch op inschatte bij Getafe aan de Amstel als hij verlengd had. Maar Overmars had gezopen en dacht dat er een optie in het contract zat.

Overmars was te traag. Gek: zelfde wat GadA wordt verweten als het om Wijndal gaat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
MJPSV
Bankzitter
3
Berichten: 241
Lid geworden op: 4 nov 2020

Las net ergens dat zijn contract nog maar 1 jaar is, dus dat bid van 19 miljoen is zo slecht nog niet. Take it of over een jaar gratis weg
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

19 miljoen is gewoon slecht als je kansen hebt laten liggen om te verlengen omdat je dacht dat er een optie in zat. Gravenberch moest de nieuwe Frenkie/De Ligt worden voor Ajax qua transfersom.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Geen slechte deal, maar als ze dit goed hadden gemanaged hadden ze er nog veel meer uit kunnen halen. Nu zitten de boerenpummels Huntelaar en Hamstra de onderhandelingen te doen, toe maar.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Geen wereldbedrag voor Gravenberch, maar ook weer niet spotgoedkoop.

Wat betreft de Nederlandse genoemde namen:

Wijndal: Past prima in de manier van spelen en voor de genoemde bedragen kan je er niet echt een buil aan vallen. Die houdt zijn waarde minimaal. Enige zwakke punt is dat hij defensief (positioneel) zwak blijft.
Brobbey: Een speler die het goed gedaan heeft afgelopen half jaar. Heeft wel wat [mention]Ren Höek[/mention] mijns inziens terecht aangeeft vaak kleine blessures en is tactisch beperkt. Daarnaast haal je dan een spits die nog alles te bewijzen heeft voor een Leipzig salaris die ook nog eens extra hoog waarschijnlijk is door zijn transfervrije status. Wel iemand waar je op jonge leeftijd al wel goals van kan verwachten.
Bergwijn: Zou het denk ik geweldig doen bij Ajax en ik hoop vurig dat hij naar een andere club gaat.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Massimo schreef: 25 mei 2022, 09:59 Daarnaast haal je dan een spits die nog alles te bewijzen heeft voor een Leipzig salaris die ook nog eens extra hoog waarschijnlijk is door zijn transfervrije status. Wel iemand waar je op jonge leeftijd al wel goals van kan verwachten.
Bedoel je dat zijn salaris bij Leipzig waarschijnlijk extra hoog is? Want hij is nu niet transfervrij toch?

Ajax