NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Wel grappig dat Doncic dus blijkbaar groot fan is van John de Bever en dat zo met een knipoog laat blijken:
,,Ik kan de lach niet van mijn gezicht krijgen. Ik ben echt heel erg blij en vind eerlijk gezegd dat we dit verdienden”, zei Doncic.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Bizarre choke wedstrijd van de Suns. 27 punten in de eerste helft, Doncic had dat in z'n eentje al. Booker, Ayton en vooral ook CP3 moeten zich echt achter de oren krabben. Zo zie je maar weer dat het reguliere seizoen niet meer telt als de playoffs beginnen. Daarentegen heel knap van Dallas, waarvoor de Conference finals al een geweldige prestatie is wat mij betreft. Warriors zijn dan ook wel de favoriet wat mij betreft, maar dat waren de Suns ook. Doncic is inmiddels zo goed, dat ik ze niet gauw meer compleet ga afschrijven in ieder geval.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Oh ja true dat de Bucks Middleton missen, alleen datzelfde geldt toch ook voor de Celtics die vrijwel heel de series Robert Williams missen als elite defender, Marcus Smart 1 game als primaire playmaker en Brown in de eerste leg die wel meespeelde, maar hamstringklachten had? Dat zijn wellicht niet de mensen die punten maken, maar die wel een enorme belangrijke rol spelen met hun defense.

Ik denk dat de Celtics gewoon veelzijdiger zijn qua playmaking en scoring, terwijl hun defense echt elite is. Dat Middleton er niet bij was, speelt ze alleen maar meer in de kaart, maar het is niet zo dat de Bucks geen goede looks hebben gehad of mogelijkheden. De pick 'n roll met Giannis en Holliday zag er enorm sterk uit vanuit de Bucks kant, evenals de match-up van Giannis tegen Brown. En ze hebben ook best een aantal goede 3 point looks gehad die er niet ingingen. Het feit dat hun 3 point shooting zo slecht was, heeft niet alleen met Middleton te maken, maar ook het feit dat zij gewoon in de gehele selectie echt playmaking kwaliteiten missen. Terwijl de Celtics dat veel meer hebben van veel meer verschillende spelers.

Uiteindelijk werd er teveel gevraagd van Giannis. Dat hebben de Celtics goed uitgespeeld. En Grant Williams en Al Horford hebben het Giannis ook erg lastig gemaakt. Ik ben benieuwd nu naar de conference finals. Ik heb ergens best wel mijn twijfels bij Golden State momenteel. Celtics lijkt mij vanuit the West veruit de grote favoriet. Geldt overigens ook als de Bucks waren doorgegaan.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Celtics vanuit het Oosten veruit favoriet? Onderschat je de Heat dan niet? Als er een team is wat echt als team functioneert en vechters heeft, zijn zij het.
Westen met Warriors en Mavericks zie ik als duidelijk minder dan het Oosten, maar de ploegen in het Oosten hebben wel zoveel fysiek basketbal moeten spelen dat zo’n finale toch zomaar nog anders kan lopen.

Hoe dan ook twee geweldige conference finals met ofwel de nieuwe helden met Luka en Tatum (en Brown) ofwel de oude helden met Curry (Klay en Draymond) en Butler.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 16 mei 2022, 10:24 Bizarre choke wedstrijd van de Suns. 27 punten in de eerste helft, Doncic had dat in z'n eentje al. Booker, Ayton en vooral ook CP3 moeten zich echt achter de oren krabben. Zo zie je maar weer dat het reguliere seizoen niet meer telt als de playoffs beginnen. Daarentegen heel knap van Dallas, waarvoor de Conference finals al een geweldige prestatie is wat mij betreft. Warriors zijn dan ook wel de favoriet wat mij betreft, maar dat waren de Suns ook. Doncic is inmiddels zo goed, dat ik ze niet gauw meer compleet ga afschrijven in ieder geval.
Schijnt dat Ayton een fors conflict had met de coach ook. Die zal dus deze zomer wel vertrekken, want die kans was sowieso al aanzienlijk. En zo zie je hoe je met 1 wedstrijd van de beste club naar crisis kunt gaan.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 16 mei 2022, 18:01 Celtics vanuit het Oosten veruit favoriet? Onderschat je de Heat dan niet? Als er een team is wat echt als team functioneert en vechters heeft, zijn zij het.
Westen met Warriors en Mavericks zie ik als duidelijk minder dan het Oosten, maar de ploegen in het Oosten hebben wel zoveel fysiek basketbal moeten spelen dat zo’n finale toch zomaar nog anders kan lopen.

Hoe dan ook twee geweldige conference finals met ofwel de nieuwe helden met Luka en Tatum (en Brown) ofwel de oude helden met Curry (Klay en Draymond) en Butler.
Ja nee ik weet niet. Ik denk dat de Celtics gewoon echt abnormaal goed zijn dit seizoen. En toch wel de overtuiging waarmee ze Milwaukee aan de kant zetten, spreekt ook voor hun imo. Ze hebben offensief heel veel variëteit en goede schutters, terwijl ze defensief de beste defense in de league en play-offs hebben. Over een 7 game series zouden de Celtics dit moeten winnen imo, mits er niks geks gebeurd.

Ik vind juist het westen minder voorspelbaar. Golden State lijkt mij de favoriet, maar het klikt op een of andere manier nog niet daarzo. De puzzelstukjes vallen nog niet precies in elkaar. Hoewel zij natuurlijk wel heel veel hebben. Gebeurd dat wel, dan zijn zij van een ander kaliber en misschien wel de favoriet om alles te pakken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 16 mei 2022, 18:09 Ja nee ik weet niet. Ik denk dat de Celtics gewoon echt abnormaal goed zijn dit seizoen. En toch wel de overtuiging waarmee ze Milwaukee aan de kant zetten, spreekt ook voor hun imo. Ze hebben offensief heel veel variëteit en goede schutters, terwijl ze defensief de beste defense in de league en play-offs hebben. Over een 7 game series zouden de Celtics dit moeten winnen imo, mits er niks geks gebeurd.

Ik vind juist het westen minder voorspelbaar. Golden State lijkt mij de favoriet, maar het klikt op een of andere manier nog niet daarzo. De puzzelstukjes vallen nog niet precies in elkaar. Hoewel zij natuurlijk wel heel veel hebben. Gebeurd dat wel, dan zijn zij van een ander kaliber en misschien wel de favoriet om alles te pakken.
Celtics vind ik ook abnormaal goed inderdaad. Maar de Heat ook. Bam Adebayo is misschien wel de beste verdediger in de NBA en zeker de meest onderschatte. Die kan echt iedereen verdedigen, dus het zou me niet eens verbazen als die in veel momenten Tatum gaat afstoppen als Butler dat niet al doet. En vergeet niet dat Miami ook het thuisvoordeel heeft, omdat zij een beter record hadden dit seizoen. Daarbij ook nog duidelijk meer rust gehad, dus wie gaat die eerste wedstrijd in Miami winnen? En wie heeft het voordeel als er een vermoeiende serie komt met een game 7 in Miami?

Over Westen ben ik het wel redelijk eens. Doncic is duidelijk bezig met zijn eigen legacy en wil in de komende jaren Nowitzki al van de troon stoten als beste Europeaanse basketballer ooit. Aan de andere kant is dit wel zo’n beetje Warriors’ last dance aan het worden met Klay, Draymond en Steph als de legendes en supersterren. Kan bijna niet anders dan dat gasten als Poole en eventueel Wiseman het gaan overnemen daar volgend jaar als de oudjes nu geen kampioen worden. Dus die willen nog wel even laten zien dat zij dé grote drie van Golden State zijn.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Miami heeft inderdaad de eerste wedstrijd gewonnen met een magistrale Jimmy Butler en defensief gruwelijk sterk team onder leiding van Bam.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Celtics slachtten de Heat afgelopen nacht om het thuisvoordeel te stelen. Nu twee wedstrijden in Boston, waar Butler echt wel meer steun moet krijgen van zijn teamgenoten om dit een serie te maken.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja, was te verwachten dat Heat de 1e game zou winnen. Volgens mij is er ook iets van een statistiek waaruit bleek dat de Heat al hun wedstrijden met 3 of meer dagen rust wonnen o.i.d. Celtics mistte overigens ook nog Smart en Big Al. En zo slecht zaten ze niet in de wedstrijd, pas in Q3 ging het mis.

Gisteren inderdaad een super sterke Celtics met beiden weer fit. Belangrijke winst voor Boston. Nu is het aan de Heat zaak om 1 v/d 2 games te winnen in Boston. Anders lijkt het me wel gedaan.

En ondertussen GSW ook erg sterk eergister. Ik ben benieuwd naar vanavond, maar is het dan toch de ervaring etc. die zo'n doorslaggevende rol speelt? Als je kijkt naar hoe zij speelde in hun series tegen Memphis bijv.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Pff, wat een game 2 is dit zeg. Doncic met 24 in de rust, Curry met 20. Dallas enorm sterk, maar GSW blijft toch lichtjes aanhaken nog steeds.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Golden State weer met hun derde kwart run, waarna ze het in het vierde kwart in het slot gooiden. Nu moet Dallas hun twee thuiswedstrijden winnen om hier nog een serie van te kunnen maken.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Kyle Lowry was eindelijk terug voor de Miami Heat en hij hielp Miami de eerste wedstrijd in Boston te winnen. Ondertussen vielen drie sterspelers geblesseerd uit, waarvan Jimmy Butler (dé man van de Heat) niet meer terugkwam vanwege een probleem met de knie. Bam Adebayo speelde vervolgens een fantastische wedstrijd, zodat de Heat deze toch over de streep trokken, maar de 15 punten voorsprong van de eerste helft werd wel een heel stuk kleiner. Bij de Celtics raakten Marcus Smart en Jayson Tatum geblesseerd, maar kwamen beiden ook weer terug. Tatum speelde echter een zwakke wedstrijd (ook al voor de blessure), dus daar zal de vraag zijn in hoeverre hij zich weer te hervinden. In vorige wedstrijden kwam hij dan zeer sterk terug, lukt dat opnieuw? Jaylen Brown nam nu de rol met verve over, maar toch kwamen de Celtics tekort tegen Bam en de ervaren winnaars Lowry en Tucker.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heerlijke serie, maar ook echt een slijtageslag. Erg benieuwd of de winnaar hiervan het nog vol kan houden in de finale.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 22 mei 2022, 09:34 Heerlijke serie, maar ook echt een slijtageslag. Erg benieuwd of de winnaar hiervan het nog vol kan houden in de finale.
Inderdaad! Als de Warriors echt in 4 of 5 wedstrijden hun serie kunnen beslechten hebben die een gigantisch voordeel tov de winnaar van het Oosten. En zeker de Celtics hebben natuurlijk al zo’n fysieke slijtageslag gehad tegen de Bucks, dus dat daar nu bij een aantal spelers pijntjes komen is te begrijpen. Hopelijk kunnen Luka en de Mavericks vannacht in elk geval de sweep alvast voorkomen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Hier trouwens een video, die Bam Adebayo even terecht in de spotlight zet.



Helaas vooral aanvallende acties, maar ook daarin zie je hoe allround hij is. Visie en passen kan hij op een manier die verder alleen Jokic als center kan. Daarbij is Bam zeer atletisch en wendbaar, wat je mogelijk nog bij iemand als Anthony Davis ziet. Dat hij defensief door deze atletische kwaliteiten echt iedereen kan afstoppen krijgt hij mijns inziens te weinig erkenning voor. Hij was nu uitverkozen in de All Defensive second team. Dat Rudy Gobert en Jaren Jackson junior in het eerste team stonden met Marcus Smart, Mikal Bridges en Giannis lijkt terecht, maar ik zie in Bam een veel veelzijdigere verdediger dan Rudy Gobert, die uiteraard ook gruwelijk sterk verdedigd.

Hoe dan ook hoop ik dat jullie de komende wedstrijden met meer aandacht kijken naar Bam, die normaal geen grote statistieken verzameld, maar met screens, boxing out en simpelweg geen makkelijke schoten weggeven zich onmisbaar maakt bij de Heat, terwijl hij volledig ondergeschikt speelt aan wat het team nodig heeft op welk moment.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Warriors wint ook game 3, en deze serie is wel afgelopen lijkt het. Verwacht dat Mavs game 4 'mogen hebben' en Golden State het dan thuis gaat afmaken. Doncic opnieuw met 40 punten, maar de echte ster was eigenlijk Andrew Wiggins. Career-high punten in de playoffs, 11 rebounds en overall erg sterk defensief. Ook nog een geweldige dunk op diezelfde Doncic. Mavs uiteindelijk gewoon net niet goed genoeg, zoals eigenlijk ook wel verwacht.

Warriors straks in de finale hebben dus zowel meer rust gehad als het thuisvoordeel. Voorwaarden voor een nieuwe titel lijken er te zijn.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Steve Kerr gisteren voor game 4 met een sterk en emotioneel betoog over de school shooting in Texas en wapengeweld in het algemeen. Pijnlijk dat het nodig is, maar echt goed gesproken.

Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is voor mij een extra reden om de NBA zo te waarderen. Er zijn een aantal, bevlogen, politiek en maatschappelijk geëngageerde sporters en coaches daar, die zich vaker uitspreken voor en tegen belangrijke issues. Zij zorgen ervoor dat het sportpubliek ook meer stilstaat bij dit soort dingen, dus heel mooi. Uiteraard wel heel triest dat Steve Kerr helemaal gelijk heeft in wat hij zegt (al denk ik dat die regel niet direct heel veel verandert, maar wel een klein stapje in de goede richting is).
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Warriors naar de finale. Na 2 mindere jaren nu dus 6 van de laatste 8 keer. Echt een bijzondere prestatie wel. En bovendien hebben ze in die periode de toekomst niet uit het oog verloren. Kuminga, Poole, Moody waren allemaal goede picks. Andrew Wiggins die pas 27 is. Looney die komt bovendrijven. Zeer benieuwd naar de matchup tegen waarschijnlijk de Celtics. Die gaan het ze in ieder geval héél erg moeilijk maken. Maar ik denk toch dat de Warriors het gaan redden, misschien wel in 7.

Verder echt goed om te zien hoe goed Klay Thompson is terug gekomen na twee zware blessures. Staat gewoon weer als een baas driepunters te schieten. Je ziet het soms in defensie wel terug met snelle gaurds, maar dat wordt over het algemeen wel opgevangen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Idd een krachtig mooi betoog van Kerr. Elk wordt raak en ook met een krachtige intonatie. Hij heeft natuurlijk zelf eenzelfde tragische gebeurtenis ervaren met zijn vader en dat is wel terug te zien in de manier waarop hij dit betoog houdt, enkel maakt dat het alleen nog maar beter imo. Het is alleen jammer dat de Amerikaanse politiek er anders over denkt.

GSW idd netjes naar de finale. Dat mocht ook wel nadat de Suns eruit lagen. Doncic is echt een wereldster, alleen Dallas kan niet louter op hem teren. Verder wel mooi dat na de wedstrijd gister Draymond Green bij TNT even voor alle fans schreeuwt "are you not entertained", nadat Shaq dit al deed bij Game 1 toen Draymond na de wedstrijd ook aanschoof bij de heren aan tafel. Beetje alsof bij PSV-Ajax eerst Arnold Bruggink bij de ESPN analisten tafel aan het veld tegenover Oost "Wie niet springt die is een Jood" roept, waarna Gakpo later na de microfoon in zijn handen krijgt bij de interviews en "Helemaal niets in Amsterdam" schreeuwt. Geweldig imo.



En vanavond dan de Celtics-Heat. Dit zouden de Celtics moeten winnen. En hier zullen ze waarschijnlijk ook alles voor doen om een Game 7 in Miami te voorkomen. Andersom moet Miami. Miami heeft een geweldig collectief, maar individueel missen ze toch een paar spelers die gewoon het verschil maken. Zoals de Celtics dat wel hebben met Brown en Tatum en GSW met Curry en Thompson. En hoewel de Celtics-Heat een fysiek zware series was (en die tegen de Bucks ook), hebben de Celtics dan wel voldoende rustdagen (eentje minder tot aan de finals donderdag).

Als er een team is die het het meest verdient imo dan zijn het wel de Celtics. Geweldige comeback in de regular season en in de play-offs dan de Nets (Kyrie en Durant) echt letterlijk gesloopt, de Bucks met Giannis verslagen en dan nu de Heat (nr. 1 seed). Maar GSW is taai met al hun ervaring en hun kwaliteiten. Ik denk iig dat dat een geweldige series gaat worden. Ik zou er iig niet zo zeker van zijn dat GSW deze zal winnen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

En er komt een game 7, pff. Jimmy Butler fenomenaal, Celtics choken hem lichtelijk.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Jimmy Butler was niet zo blij met je uitspraak dat de Heat individueel spelers missen die het verschil maken. 47 punten, 9 rebounds, 8 assists en 4 steals! Briljante prestatie en nu game 7 in Miami!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Echt geweldig gedaan door de Heat en Butler. Ik had er in ieder geval totaal niet meer op gerekend, maar er komt dus nog een game 7 in Miami!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik vind het ook wel vrij onvoorspelbaar wie die game 7 pakt. De vermoeidheid bij de Celtics zou wel logisch zijn na hun serie met de Bucks ook al. Ik zie ze trouwens echt niet choken. Zij hebben met hun wedstrijden tegen de Nets en Bucks echt wel aangetoond dat ze tegen kampioenskandidaten kunnen winnen en doordrukken om de serie te winnen. De Heat zijn simpelweg ook een fantastische ploeg, waar Butler zich sterk onderscheid, maar Bam Adebayo stiekem ook een echte ster is en ook Kyle Lowry een geweldige speler is/was. Nu is zo’n game 7 wel in Miami, maar de laatste twee wedstrijden werden door de uitspelende ploeg gewonnen. Je kunt van Butler niet nog eens 40+ punten verwachten, dus zou het zomaar kunnen dat niet Tatum-Butler dit beslist maar Brown-Adebayo of Smart/Horford-Lowry.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sow, wat een game 7 zeg. En Boston, als je kijkt naar heel de play-offs en de teams die ze nu hebben uitgeschakeld, zeer verdiend naar de finale.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

NBA Basketbal