Muziektopic

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 14 mei 2022, 22:40 Te laat. Maak 17 BTC over op een rekening dat je in dm zal ontvangen en je kan weer posten
Ik betaal je in plezier:

Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Donderdag avond trouwens voor het eerst weer naar een feestje geweest, 2 jaar geleden, bizar! Was Above & Beyond in de Westergasfabriek. Heerlijk om weer mee te maken!

“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Dit.



Ethel Cain. Die naam ga je nog vaker horen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ben nu bezig met een flink project, misschien wel mn grootste ooit. Ook een geweldige kans, namelijk een remix maken van onderstaande original. Leuk feitje... Bo Bruce, de zangeres, stond in 2002 in de finale van the Voice Engeland.:

“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 21 mei 2022, 13:23 Ben nu bezig met een flink project, misschien wel mn grootste ooit. Ook een geweldige kans, namelijk een remix maken van onderstaande original. Leuk feitje... Bo Bruce, de zangeres, stond in 2002 in de finale van the Voice Engeland.:
Nice! Hoe ben je aan die kans gekomen?


Ik ben zelf net weer opnieuw opnieuw aan het beginnen met muziek maken. M'n harde schijf ging vorige week op ongekende wijze volledig kapot, uit het niets en zonder dat ik iets kon redden. Een half jaar muziek en geluidjes weg. :wall:

Enige wat over is, zijn onafgemaakte demo's die ik op soundcloud had gezet:
https://soundcloud.com/voskat/seegull-demo
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ok, ik heb niet bij de pakken neergezeten. Dit is denk ik m'n beste remix tot nu toe.



Alleen de vocale stems gebruikt, nieuwe melodieën eronder, en mijn favoriete ding: nieuwe voc harmonieën maken van het bestaande materiaal. :)

HET ORIGINEEL:
► Laat Spoiler zien
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Mwah, zou je normale job nog maar even niet opgeven, tis geen Ben Liebrand zeg maar…
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

PCGC schreef: 24 mei 2022, 17:23 Mwah, zou je normale job nog maar even niet opgeven, tis geen Ben Liebrand zeg maar…
Haha, ik maak dan ook normaal gesproken geen muziek voor Radio Veronica etc.
Appels en peren.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25082
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Laat het je niet ontmoedigen, gewoon lekker doorgaan. Wat voor genre is dit eigenlijk?
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Standbeeld schreef: 24 mei 2022, 21:41 Laat het je niet ontmoedigen, gewoon lekker doorgaan. Wat voor genre is dit eigenlijk?
100 gecs is... een apart fenomeen. :)
Twee producers die elkaar via internet leerden kennen en samen hun geheel eigen ding gingen doen, zonder concessies.

Sindsdien zijn er enorm veel imitaties verschenen, en heeft een of andere Spotify-beheerder er het labeltje "hyperpop" op geplakt.
Dat is op zich best een geschikte naam: het bevat veel elementen van de huidige popmuziek, maar dan... extremer?

Ze flikkeren gewoon alles erin wat ze leuk vinden. Dus er komen veel dingen uit de jaren '00 voorbij, zoals emo en pop punk.





Ik blijf inderdaad lekker doorgaan, dank je. :nerd:
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]voskat[/mention] heb het even beluisterd maar ik kan het maar verdomt lastig plaatsen. Het is zo onsaamhangend, niet in balans, de mix klinkt ook vreselijk muddy en rommelig. Los van dat het niet mijn smaak is overigens, want zoals altijd is muziek smaakgevoelig. Maar ik kan dit gewoon niet plaatsen, sorry! haha.

Terwijl ik als producer echt wel open sta voor andere stijlen of het combineren van stijlen. Iets als dubstep is ook absoluut niet mijn ding, maar daar kan ik wel bepaalde elementen uithalen.
Verder, wat doe je dan zoal als gebruiker? Ik heb dat misschien gemist maar ben je net als mij bezig in je DAW, met sythns (in mijn geval digitale clones van hardware syntys (Diva/Hives/H2H) of een Spire/Sylenth/Omnnisphere.

Mijn happy place btw, stelt niet zoveel voor maar tis een fijne eigen studio/werkkamer waar ik dan mijn muziek produceer :)

Afbeelding

1. Hedd Audio Type 07 MK2 monitorspeakers
2. Arturia Minilab MK2 midi keyboard
3. Focusrite Scarlett 2i2 audiointerface
4. Prodipe subwoofer
5. Flinke PC
6. Benodigde software
7. Room accoustics

Meer heb je niet nodig om in de show van Armin te komen :mrgreen: ;)

Of wordt je track door ook een grote meneer in de trance & progressive scene gedraaid op een unieke locatie, namelijk het National Art Museum of Moldova :applaus:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 25 mei 2022, 16:43 @voskat heb het even beluisterd maar ik kan het maar verdomt lastig plaatsen. Het is zo onsaamhangend, niet in balans, de mix klinkt ook vreselijk muddy en rommelig. Los van dat het niet mijn smaak is overigens, want zoals altijd is muziek smaakgevoelig. Maar ik kan dit gewoon niet plaatsen, sorry! haha.

Terwijl ik als producer echt wel open sta voor andere stijlen of het combineren van stijlen. Iets als dubstep is ook absoluut niet mijn ding, maar daar kan ik wel bepaalde elementen uithalen.
Alles wat je zegt klopt!
Hoewel artiesten als 100 gecs en six impala zeker perfecte (doch vreemde) popliedjes met een redelijk vertrouwde structuur kúnnen bakken, laten ze het net zo vaak bewust ontsporen, over de kop gaan, en allerlei doodlopende weggetjes in verdwijnen.

Ook boeit het ze niet altijd zoveel als de mixer in het rood uitslaat. Laat maar spillen. :)
Mede door invloeden uit het Soundcloud-wereldje is er sprake van een zekere lo-fi esthetiek.

Voorbeeldje 1 en 2:



Iets "cleaner" voorbeeld, met nogal duidelijke happy hardcore vibes:

1. Hedd Audio Type 07 MK2 monitorspeakers
2. Arturia Minilab MK2 midi keyboard
3. Focusrite Scarlett 2i2 audiointerface
4. Prodipe subwoofer
5. Flinke PC
6. Benodigde software
7. Room accoustics
1, Laptop die ook dienst doet voor werk en sociale aangelegenheden
2. Paar Apple earphonetjes.. ok, ik ben bezig die te upgraden naar een acceptabele headset
3. FL Studio 5 :lol:
4. Audacity voor het betere knip- en schaafwerk
5. Aardige bak samples en VST's, verzameld of zelf opgenomen in de loop van de jaren
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 25 mei 2022, 16:43 Meer heb je niet nodig om in de show van Armin te komen :mrgreen: ;)

Of wordt je track door ook een grote meneer in de trance & progressive scene gedraaid op een unieke locatie, namelijk het National Art Museum of Moldova :applaus:
Hele nette remix en wat moet dat een geweldig gevoel geven als je muziek door zulke jongens (armin & andrew rayel) wordt gedraaid. Binnenkort eens wat meer van je werk luisteren.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Sunyella remix gaat inderdaad lekker hoor.
Piekfijne locatie ook. :)

Hee, remix anders 100 gecs eens... ben benieuwd naar jouw take!
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

voskat schreef: 25 mei 2022, 20:27 Mede door invloeden uit het Soundcloud-wereldje is er sprake van een zekere lo-fi esthetiek.
Gerelateerd:
https://pitchfork.com/features/article/ ... c-fandoms/
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ja ik ken dat soort platformen, ook waar producers en vocalisten elkaar tegen kunnen komen. En dan bedoel ik vooral de personen die nog willen door breken of pas net zijn begonnen. Ik vind dat ook wel tof, dat zie je ook wel in trance. Daar zijn een flink aantal bekende namen zoals Haliene tegenwoordig helemaal hot is, maar je hoort haar vaak en vele grote producers/dj's werken met jaar. Maar daarnaast zie je ook de producers daaronder, die ik vaak super tof vindt, die niet duizenden euros kunnen/willen betalen voor een vocal en die gaan dan op zoek. Zijn een paar platforms voor, wat [mention]voskat[/mention] al noemt is Soundcloud er daar één van maar ook een Discord. En dan hoor je opeens super gave onbekende vocals in een track waarvan je de vocalist niet kent. En die breken dan beetje bij beetje weer verder door en dan begint het opnieuw.

wel tof, beetje nieuw talent de kans te geven! Ik zoek zelf ook nog een vocalist voor een nieuwe track, beetje de opvolger van Paradise met Tanya die nu ook helemaal is doorgebroken. Ik was echt net op tijd, ze wilde het nog voor de royalties doen zonder fee. Nu is ze niet meer te betalen, behalve voor de grote namen. Dus ik moet ook weer op zoek naar zo'n nieuw talent die het wil doen voor de royalties en natuurlijk de kans om een track te releasen en wellicht gave support te krijgen en zo een naam op te bouwen. Daar moet ik het in deze fase ook nog gewoon van hebben.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 31 mei 2022, 22:59 wel tof, beetje nieuw talent de kans te geven! Ik zoek zelf ook nog een vocalist voor een nieuwe track, beetje de opvolger van Paradise met Tanya die nu ook helemaal is doorgebroken. Ik was echt net op tijd, ze wilde het nog voor de royalties doen zonder fee. Nu is ze niet meer te betalen, behalve voor de grote namen. Dus ik moet ook weer op zoek naar zo'n nieuw talent die het wil doen voor de royalties en natuurlijk de kans om een track te releasen en wellicht gave support te krijgen en zo een naam op te bouwen. Daar moet ik het in deze fase ook nog gewoon van hebben.
Kan heel mooi zijn, de wisselwerking tussen producer en zanger/es. Als de ene echt de andere aandrijft en ook andersom. Dat vind ik ook erg boeiend bij de combo A. G. Cook + Charli XCX. Dat zijn echt twee duidelijk aanwezige persoonlijkheden die allebei bijdragen qua songwriting *.

In sommige andere gevallen, vroeger vaker dan nu, was de zanger/es meer een veredeld instrument terwijl de producer vrijwel alles voorkauwt.

Maar steeds vaker schrijven en producen zangeressen hun zaakjes zelf. Doja Cat kan het bijvoorbeeld, om maar een grote naam te noemen. En daarvoor ook al Sia.
Benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt. We hebben het tijdperk van de popster gehad, in de 00's kwam het tijdperk van de producer, en nu balanceert zich dat uit. De scheidslijn wordt dunner.



* Perfect voorbeeld: A. G. had een track genaamd Xxoplex liggen.
Een tijd later heeft Charli daar eigen melodieën aan toegevoegd en is het een heel nieuw beestje geworden. Mooi vinkda. :nerd:

Xxoplex:


Xcxoplex:
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

@Juancho Die Scarlett AI van jou zit ik nu te overwegen om binnen te halen. Ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 06 jun 2022, 00:59 @Juancho Die Scarlett AI van jou zit ik nu te overwegen om binnen te halen. Ziet er goed uit.
Ja als je praat over geld/kwaliteit dan is dat 1 van de betere. Wordt ook enorm veel gebruikt, ook door grotere namen, metname voor artiesten die onderweg moeten produceren. Handig ding, ook om mee te nemen dus. En de kwaliteit is top.

Ik heb er wel eens over nagedacht om up te graden, maar eigenlijk is die mogelijkheid er niet tenzij je echt zwaar professioneel materiaal gaat kopen van een paar duizend euro voor een audio interface. Overkill voor ons en vele andere produceren. Alleen de echt grotere artiesten of beter gezegd, de audio engineers van die personen, gebruiken dat zwaardere spul. Dus die Focusrite is zeker aan te raden! Ze zijn er ook in diverse uitvoeringen, als je bijv. meer ingangen nodig hebt kan je ook een grotere nemen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 06 jun 2022, 19:39
voskat schreef: 06 jun 2022, 00:59 @Juancho Die Scarlett AI van jou zit ik nu te overwegen om binnen te halen. Ziet er goed uit.
Ja als je praat over geld/kwaliteit dan is dat 1 van de betere. Wordt ook enorm veel gebruikt, ook door grotere namen, metname voor artiesten die onderweg moeten produceren. Handig ding, ook om mee te nemen dus. En de kwaliteit is top.
Ik heb vooralsnog nooit buitenshuis geproduceerd, maar ik heb wel eens een foto gezien van Skrillex, Diplo en nog wat anderen die op een trein allemaal in een kringetje aan hun laptops zaten te sleutelen. :D Mooi.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 07 jun 2022, 04:17
Juancho schreef: 06 jun 2022, 19:39

Ja als je praat over geld/kwaliteit dan is dat 1 van de betere. Wordt ook enorm veel gebruikt, ook door grotere namen, metname voor artiesten die onderweg moeten produceren. Handig ding, ook om mee te nemen dus. En de kwaliteit is top.
Ik heb vooralsnog nooit buitenshuis geproduceerd, maar ik heb wel eens een foto gezien van Skrillex, Diplo en nog wat anderen die op een trein allemaal in een kringetje aan hun laptops zaten te sleutelen. :D Mooi.
Je mag mijn Focusrite wel overnemen... Kan ik ook weer upgraden :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 14 jun 2022, 10:37
voskat schreef: 07 jun 2022, 04:17

Ik heb vooralsnog nooit buitenshuis geproduceerd, maar ik heb wel eens een foto gezien van Skrillex, Diplo en nog wat anderen die op een trein allemaal in een kringetje aan hun laptops zaten te sleutelen. :D Mooi.
Je mag mijn Focusrite wel overnemen... Kan ik ook weer upgraden :mrgreen:
Interessanttt aanbod, maar ik weet niet hoeveel extra meerwaarde ik eraan zou hebben binnenshuis...
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Morgen EINDELIJK weer naar het tofste (trance) festival! Tevens het grootste beach festival van heel Europa: Luminosity Beach Festival. Dit jaar op een nieuwe grotere locatie op het strand van Zandvoort. De grootste trance/progressive djs komen daar, zowel van deze tijd als ook de oldies uit de vroegere jaren. Dat maakt het super tof. Ik kan ook altijd maar lastig uitleggen waarom het mij zoveel doet maar ik ben daar altijd om mijn allerbeste, voel me zo gelukkig en vrij. De muziek, de mensen, de liefde die het festival uitstraalt. Ik kom er al jaren, werkelijk nog nooit iets gebeurt of voorgevallen en het is oprecht een #trancefamily. Dat typeert die groep echt en ik vind dat prachtig. Los van de geweldige muziek die vaak recht door mijn ziel gaat, de setting aan het strand (overdag lekker de zon en savonds genieten van de zonsondergang en lasers)... gewoon echt absoluut top. Mensen komen ook echt vanuit de hele wereld, ik meen dit jaar zelfs 90 landen.

Hier een after movie van de laatste keer in 2019...uiteraard door Corona.... En dat zet je toch ook wel weer aan het denken, hoe mooi en goed we het toch eigenlijk hebben. Na die Corona shit, nu weer de oorlog. Soms mooie dingen om bij stil te staan, dat moet je dan maar als het positieve zien. Echt, gruwelijk veel zin in!



En als je live wil meekijken, het is al vanaf gister begonnen t/m zondag en mainstage wordt altijd live uitgezonden op FB/Youtube/Twitch: https://www.facebook.com/watch/live/?re ... 0484012608
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

voskat schreef: 20 mei 2022, 12:08 Ethel Cain. Die naam ga je nog vaker horen.
Bij deze.
Ik hou van deze predikantendochter. :money:



:heart:
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Muziektopic