Luuk de Jong

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Onder Schmidt had ik ook mijn twijfels over een terugkeer van Luuk.
Maar die twijfel is er komend seizoen totaal niet, ook omdat PSV Luuk duidelijk ziet als de aanvalsleider en er dus sowieso rekening gehouden wordt met zijn kwaliteiten (bij Schmidt dient iedereen zich maar aan te passen aan zijn tactiek).

Een Luuk die gebruikt wordt in zijn kracht, dat zou echt top zijn!
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Ardbeg schreef: 20 mei 2022, 10:24 Luuk de Jong een behoorlijk risico. Nou ja zeg. Dan weet ik het ook niet meer.
Je kunt je niet herinneren dat Luuk hier anderhalf jaar lang geen pepernoot raakte?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Ren Höek[/mention] hoezo twijfel je aan Luuk onder Schmidt? Luuk is juist een speler die uitstekend druk kan zetten en daarin het voortouw neemt. Luuk kan 90 min gaan, speelt altijd in dienst van het elftal en is zeker niet te lui om mee terug te verdedigen als het moet. Dus waarom zou dat niet hebben gepast onder Schmidt?

Of Luuk wel past onder Ruudje...echt geen idee. Ik heb nog geen idee hoe hij wil spelen en welk type spits daarbij past. Haal je Luuk wel als belangrijke pion voorin zal dat zeker invloed hebben op het transferbeleid. Waarbij ik hem graag zie terugkeren, daar niet van. Maar ik aangezien PSV sowieso 2 nieuwe spitsen moet halen hoop ik wel dat echt een serieuze andere spits halen die wat anders brengt en PSV anders kan laten voetballen en die ook gewoon klaar is om de concurrentiestrijd aan te gaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Stel je aub niet zo aan zeg, mijn hemel. Ik geef heel duidelijk aan dat Ruudje voor mij een naam is die ik hem altijd al gaf als speler. Dat gejank hier gaat soms echt nergens over. Ik proviceer niemand, is niet mijn insteek, maar gewoon hoe ik een oud clubicoon altijd noem. Hier, thuis, in de kroeg en in het stadion. Die 2 mensen lezen het dan maar lekker niet. Ik erger me ook wel eens aan uitspraken van anderen. Daar lees ik dan ook maar overheen. Dus nog 1x voor die 2 mensen die lopen te piepen: Ruudje is geen kleineren maar juist een ode naar de geweldige spits die hij ooit was. Zo duidelijk? Mooi! Tot zover weer een heel belangrijk (kuch) offtopic bericht.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 20 mei 2022, 10:43 @Ren Höek hoezo twijfel je aan Luuk onder Schmidt? Luuk is juist een speler die uitstekend druk kan zetten en daarin het voortouw neemt. Luuk kan 90 min gaan, speelt altijd in dienst van het elftal en is zeker niet te lui om mee terug te verdedigen als het moet. Dus waarom zou dat niet hebben gepast onder Schmidt?
Omdat Schmidt bij vlagen zijn team heel agressief druk laat zetten, er ook regelmatig op de counter werd gespeeld en hij als tactiek 4-2-2-2 speelde. Ik vind dat Luuk voor die zaken snelheid en voetballend vermogen tekort komt.
In Schmidt zijn 2e seizoen had het overigens wel gepast lijkt me, aangezien de tactiek toen werd gewijzigd.

Ik vind het daarom wel apart dat jij juist twijfelt over Luuk nu Ruud de coach wordt.
Ik ben juist overtuigd dat het uitstekend gaat passen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 20 mei 2022, 11:01 Omdat Schmidt bij vlagen zijn team heel agressief druk laat zetten, er ook regelmatig op de counter werd gespeeld en hij als tactiek 4-2-2-2 speelde. Ik vind dat Luuk voor die zaken snelheid en voetballend vermogen tekort komt. In Schmidt zijn 2e seizoen had het overigens wel gepast lijkt me, aangezien de tactiek toen werd gewijzigd.
Ah ja als je meer counter voetbal wil spelen klopt dat, alleen wilde Schmidt natuurlijk hoger agressief druk zetten. Dus dan zou Luuk juist perfect geweest zijn, dat deed hij ook al onder Cocu. Altijd de aanjager voorin die vaak het begin was van het drukzetten. Vandaar mijn vraag :). In dat kader is het wel vreemd dat Schmidt dan perse Zahavi wilde want die is ook traag en komt voetballend vermogen te kort.
Ik vind het daarom wel apart dat jij juist twijfelt over Luuk nu Ruud de coach wordt. Ik ben juist overtuigd dat het uitstekend gaat passen.
Snap ik maar dat komt door 2 dingen:
1. ik heb niet goed in beeld hoe hij wil spelen
2. PSV staat een flinke job te wachten qua selectie en als je Luuk optimaal wil gebruiken zal je daar rekening mee moeten houden. Ik ben daar eerlijk gezegd niet zo van. Maar dat wil niet zeggen dat Luuk niet past natuurlijk. Ik zie hem graag komen, maar wel graag ook een 2de nieuwe spits die een ander type spel meebrengt maar ook gewoon de basis in kan. Een combinatie van een fitte Romero met Malen zeg maar :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 20 mei 2022, 11:05 In dat kader is het wel vreemd dat Schmidt dan perse Zahavi wilde want die is ook traag en komt voetballend vermogen te kort.
Vergeleken met Luuk is Zahavi een sprintwonder ;)
Daarbij is Zahavi voetballend beter dan Luuk en kent hij het (4-2-2-2) systeem van Schmidt, dat helpt.
1. ik heb niet goed in beeld hoe hij wil spelen
Ik ook niet, maar in ieder geval geen 4-2-2-2 met hoge agressieve druk en bijbehorende risico's.
Het zal meer lijken op afgelopen seizoen. De beelden die ik heb gezien van Jong PSV stemmen hoopvol, dat zag er goed, attractief en verzorgd uit. Er werd ook hoger druk gezet, maar minder agressief en 'all-in' dan Schmidt. Waarbij er ook duidelijk veel aandacht ging naar het spel aan de bal, wat ik soms miste bij Schmidt.
2. PSV staat een flinke job te wachten qua selectie en als je Luuk optimaal wil gebruiken zal je daar rekening mee moeten houden.
Klopt, maar wat is hier het probleem mee?
Je zegt zelf dat Luuk prima druk kan zetten en als aanvalsleider heeft hij zichzelf al lang bewezen.

Ik ben het met je eens dat de back-up spits het liefst een ander type is, zodat er afgewisseld kan worden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Zahavi in z’n 1E seizoen was sneller dan in zijn 2e, kijk de beelden er maar op na. Heel raar maar die verloor opeens heel veel snelheid.

Luuk is in bijna alle facetten beter behalve vrije trappen en snelheid, maar is een no brainer want captain en goals/assists.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Thoresen schreef: 20 mei 2022, 10:19 Minpunten:

- beperkte techniek
Wellicht kunnen anderen dit onderbouwen of beamen maar zijn techniek is toch helemaal niet zo beperkt? Mijn geheugen is niet al te best maar volgens mij had Luuk best een prima functionele techniek? Zijn aannames etc. waren toch helemaal niet zo slecht? Ik stoorde me ook vaak aan het feit dat er gedaan werd alsof Luuk ook echt helemaal niks anders kon dan koppen maar hij had regelmatig prima combinaties, loopacties en gaf zelfs zo nu en dan een lekkere pass. Mensen verwachten een complete spits op CL niveau, een ontwikkelde Jonathan Reis. Maar deze Luuk is toch gewoon de absolute top voor ons of ben ik gek aan het worden?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Luuk en Joey worden beste matties en gaan samen 50 goals en 25 assists maken in 50 duels.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 20 mei 2022, 12:23 Luuk en Joey worden beste matties en gaan samen 50 goals en 25 assists maken in 50 duels.
En Mauro vanaf RB met de voorzet, Cody vanaf links....
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

En een keeper die eens een bal tegenhoudt, het wordt genieten volgend seizoen.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Robson de Souza schreef: 20 mei 2022, 12:26
11 Sir Tinus schreef: 20 mei 2022, 12:23 Luuk en Joey worden beste matties en gaan samen 50 goals en 25 assists maken in 50 duels.
En Mauro vanaf RB met de voorzet, Cody vanaf links....
En Brenet vanaf rechtsbuiten. :ketchup:
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Middenveld? Remember PEC... 8)
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Hoogste tijd dat-ie op de PSV-bus stapt.
DonyellMalen schreef: 10 apr 2022, 23:09
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Heissenberrug schreef: 20 mei 2022, 12:20
Thoresen schreef: 20 mei 2022, 10:19 Minpunten:

- beperkte techniek
Wellicht kunnen anderen dit onderbouwen of beamen maar zijn techniek is toch helemaal niet zo beperkt? Mijn geheugen is niet al te best maar volgens mij had Luuk best een prima functionele techniek? Zijn aannames etc. waren toch helemaal niet zo slecht? Ik stoorde me ook vaak aan het feit dat er gedaan werd alsof Luuk ook echt helemaal niks anders kon dan koppen maar hij had regelmatig prima combinaties, loopacties en gaf zelfs zo nu en dan een lekkere pass. Mensen verwachten een complete spits op CL niveau, een ontwikkelde Jonathan Reis. Maar deze Luuk is toch gewoon de absolute top voor ons of ben ik gek aan het worden?
In mijn herinnering was zijn aanname vaak niet best. Je zou voor de aardigheid hier terug moeten kunnen halen de periode dat het echt voor geen meter bij hem liep. Toen was het forum behoorlijk kritisch.
Maar goed ik heb er echt geen problemen mee als ie komt. Ik schets alleen dat het ook tegen kan vallen.

Maar goed volgens mij mogen we hier van mening verschillen. Agree to disagree.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Weet iemand de context? Als antwoord op een vraag als: 'Wil je zelf graag weg bij Barca Luuk?' vind ik het niet zo gek. Als hij mocht blijven, dan zou hij inderdaad blijven. Maar volgens mij hoeft Barca hem niet meer. Laten wij na Barca zijn eerste keus zijn alsjeblieft!
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Zou geweldig zijn als hij komt. Echter wel graag duidelijkheid voor 1 juli of liefst nog eerder. Graag of niet hè. Kunnen niet blijven wachten en uiteindelijk met Vinicius 2.0 aan komen zetten.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit zei Luuk ook in de winterstop. Hij wil gewoon blijven daar want is ook verhuisd van Sevilla naar Barcelona. De club heeft alleen aangegeven dat ze hem niet meer nodig hebben en dat hij terug kan naar Sevilla. Bij Sevilla is er ook geen plaats voor Luuk. Althans, dit zijn de berichten vanuit de media.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ik kan er dus echt niet bij dat je bij Barcelona wil blijven om op het bankie te zitten.
Tuurlijk het is een mooie stad enzo, maar als je bij een club kan spelen in Nederland waarbij de fans bijna smeken om je.
Dan is die keuze toch snel gemaakt.

Snel keuze maken Luuk!
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

In Camp Nou schreeuwen ze ook Loek, Loek, Loek bij een corner of als ie klaar staat om in te vallen. Lekker weer, lekker salaris. Ik zou er juist van opkijken als ie wél komt deze zomer.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Idd, afgelopen seizoen was weer de voetbalhemel voor Luukie. Die gaat echt wel minstens even rustig bekijken hoe e.e.a. zich ontpopt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Als je die reacties van de Barca fans ook leest.. die willen echt dat hij blijft.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

PSV zet hem niet op 1 als ze weten dat het niet haalbaar is. Geef het nu gewoon even.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat Luuk gewoon nog wel ff wil afwachten. Tot het echt duidelijk is dat hij klaar is bij Barca. Je zou toch denken dat ze bij Barca hem wel willen houden als 2de spits om iets te forceren of eens wat anders te kunnen spelen. En als Luuk zo'n rol daar accepteert... 🤔
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Luuk de Jong