Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Rikkert1234 schreef: 07 mei 2022, 14:50
Sensation schreef: 07 mei 2022, 13:15

CM is het ook, naast Timber met Sangaré (ish) op CVM. Punt naar achter, juist perfect voor Veerman denk ik
Was als reactie op Tijn. Die wou hem op CAM zetten.
zie deze net pas. CAM als een van de 2 in het middenveld met punt naar achteren. Voor cvm vind ik hem defensief te kwetsbaar, wel mag hij zich meer met de opbouw bemoeien idd en mag de andere CAM idealiter meer de diepgang verzorgen. Maar misschien kan hij wel CVM als er 2 types naast staan die hem kunnen aanvullen en hij positioneel wat beter leert verdedigen.
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Jwoeloe schreef: 08 mei 2022, 21:33
DC_PSV schreef: 08 mei 2022, 21:28 Veel succes komend seizoen Ruudje. Met Marcel aan het roer ga ik er vanuit dat John de selectie wel tijdig op orde heeft voor de vCL.
Marcel heeft nog nooit aan het begin van het seizoen een selectie op orde gehad. Die was juist van het lange wachten. John daarentegen pakte afgelopen seizoen wel aardig door.
Klopt, Marcel Brands wachtte nog wel eens op een speler tot na de transferdeadline. Dat heeft ons nog een paar keer lelijk opgebroken. John had kwantitatief gezien spelers voor alle posities aan het begin van dit seizoen.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Zorg maar dat we een topspits, keeper er rb hebben voor de voorrondes.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Jwoeloe schreef: 08 mei 2022, 21:33
DC_PSV schreef: 08 mei 2022, 21:28 Veel succes komend seizoen Ruudje. Met Marcel aan het roer ga ik er vanuit dat John de selectie wel tijdig op orde heeft voor de vCL.
Marcel heeft nog nooit aan het begin van het seizoen een selectie op orde gehad. Die was juist van het lange wachten. John daarentegen pakte afgelopen seizoen wel aardig door.
Ja en van de 5 spelers die hij vroeg haalde was er 1 een versterking…
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Vanmorgen hoorde ik Maarten weer zeggen dat we op 20 juni beginnen en ik dacht meteen oh dat is wel kort na mijn vakantie en toen kwam het besef dat het al over 5,5 week is. Maar de Nations League wedstrijden lopen tot 14 juni en dan moet een gedeelte van onze spelers nog op vakantie. Zoals het er nu uit ziet is het niet ondenkbaar dat het enkel Gakpo is maar het is ook niet ondenkbaar dat Teze en/of Veerman ook mee gaan. Het is eigenlijk bijna te hopen van niet want dan komen ze pas 3 weken later, na een heel lang seizoen, terug bij de club. Andere internationals als Zahavi/Mvogo zijn er dan ook normaal gesproken niet meer en de interesse in Sangaré/Götze zal ook al snel op gang komen. Ook Doan en Guti zouden normaal gesproken dan wedstrijden hebben en van spelers als Vertessen/Bakayoko/Madueke is afhankelijk van hun fitheid voor de jeugdteams.

Ruud wil uiteindelijk 4 keepers en 24 spelers maar wat er normaal gesproken over blijft (fit en wel) is toch bijzonder magertjes op 20 juni;

- Drommel
- Mwene, Mauro, Max, Ramalho, Obispo, Oppegard (Teze)
- Van Ginkel, Saibari (Veerman)
- Bruma, Ledezma, Romero

Dan komt de jaarlijkse instroom van Jong erbij met Seelt, Vos, Vd Blaak, Kjolo, Fofana en Peersman.

Er mag wel wat bij de komende 5,5 week zeg maar :)
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

11 Sir Tinus schreef: 11 mei 2022, 12:38 Vanmorgen hoorde ik Maarten weer zeggen dat we op 20 juni beginnen en ik dacht meteen oh dat is wel kort na mijn vakantie en toen kwam het besef dat het al over 5,5 week is. Maar de Nations League wedstrijden lopen tot 14 juni en dan moet een gedeelte van onze spelers nog op vakantie. Zoals het er nu uit ziet is het niet ondenkbaar dat het enkel Gakpo is maar het is ook niet ondenkbaar dat Teze en/of Veerman ook mee gaan. Het is eigenlijk bijna te hopen van niet want dan komen ze pas 3 weken later, na een heel lang seizoen, terug bij de club. Andere internationals als Zahavi/Mvogo zijn er dan ook normaal gesproken niet meer en de interesse in Sangaré/Götze zal ook al snel op gang komen. Ook Doan en Guti zouden normaal gesproken dan wedstrijden hebben en van spelers als Vertessen/Bakayoko/Madueke is afhankelijk van hun fitheid voor de jeugdteams.

Ruud wil uiteindelijk 4 keepers en 24 spelers maar wat er normaal gesproken over blijft (fit en wel) is toch bijzonder magertjes op 20 juni;

- Drommel
- Mwene, Mauro, Max, Ramalho, Obispo, Oppegard (Teze)
- Van Ginkel, Saibari (Veerman)
- Bruma, Ledezma, Romero

Dan komt de jaarlijkse instroom van Jong erbij met Seelt, Vos, Vd Blaak, Kjolo, Fofana en Peersman.

Er mag wel wat bij de komende 5,5 week zeg maar :)
Eerst eens beginnen met een betrouwbare verdediging opbouwen. 39 tegengoals in een seizoen ( en we zijn nog niet eens klaar) daarnaast van Ginkel in onderling overleg contract ontbinden, laat hem lekker nog 2 a 3 jaar in een lekker warm land voetballen. Dan nog een a 2 fatsoenlijke spitsen. Het zal inderdaad een drukke transferperiode worden, wil je überhaupt serieus mee gaan doen aankomend seizoen.

Edit: en investeren in de fitheid van de spelers dit seizoen te vaak gehad dat ze maar een helft kunnen gaan en de andere helft zwaar door de mand vallen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat is inderdaad al snel, 20 juni. Dat betekent dat we snel moeten kopen. Ik kijk uit naar de eerste inkomende transfer, aankomende week.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Investeren in fitheid begint met een voorbereiding die voldoende is. Minimaal 6, liefste 8 weken.

Dat iedereen die opgeroepen wordt voor die oefenpotjes maar lekker een dikke middelvinger opsteekt naar de hoofdsponsor van Getafe aan de Amstel en lekker op de herdgang blijft. Met dat WK bij die slavendrijvers in de winterstop wordt het seizoen al lang genoeg.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

De Realist schreef: 11 mei 2022, 13:06 Investeren in fitheid begint met een voorbereiding die voldoende is. Minimaal 6, liefste 8 weken.

Dat iedereen die opgeroepen wordt voor die oefenpotjes maar lekker een dikke middelvinger opsteekt naar de hoofdsponsor van Getafe aan de Amstel en lekker op de herdgang blijft. Met dat WK bij die slavendrijvers in de winterstop wordt het seizoen al lang genoeg.
zoveel internationals hebben/hadden we niet he. Dus in die tijd kan je wel gewoon doortrainen ipv elke keer de gehele selectie 6 dagen vrijaf te geven.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat is wel heel simpel en vooral een reactie vanuit supportersoogpunt. Spelers vinden het natuurlijk prachtig om voor hun land uit te komen. En terecht. Dat de speelkalender zo idioot vol is ligt natuurlijk niet aan de spelers of bonden maar op nog hoger niveau.

Ik denk zelf dat er al genoeg gebeurt achter de schermen maar dat je sowieso niet de slotfase van het seizoen wil verstoren met zaken die voor komend seizoen gelden. Dus na komend weekend, als het echt klaar is, zal er wel één en ander los komen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

[mention]Juancho[/mention] dat klopt. En ik hoop dat je gelijk hebt met dat er iets los gaat komen.
PSV kan wel tegen bv Gakpo, Teze en Veerman zeggen hoe het er voor staat. Weer een onderbroken voorbereiding vanwege een potje om des keizers baard in dienst van degene die je het kampioenschap heeft ontnomen, waardoor je het nieuwe seizoen dus ook alweer met een achterstand begint.

Zoals o.a. in de skiete Willy podcast een aantal keer aangegeven is vul je de tank in de voorbereiding op voor de rest van het seizoen. Wordt dit onderbroken/te kort dan ondervind je daarvan later in het seizoen de gevolgen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De voorbereiding is altijd al chaos met een eindtoernooi in de zomer na het seizoen, dus tja, daar zal Ruudje ook maar mee moeten dealen qua opbouw en de Jong met het samenstellen van de selectie. Dat vind ik eerlijk gezegd geen excuus of wat dan ook. Bovendien hebben andere clubs daar ook deels last van.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Eens.
Al scheelt het wel of je op 2 augustus al een leven-of-dood wedstrijd hebt of niet
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ja maar spelers die je nu koopt zouden ook international kunnen zijn, dus die heb je dan ook niet vanaf het begin erbij en ik ben het 100% mee eens dat we eens moeten beginnen met een goede voorbereiding waar geinvesteerd wordt in fitheid, dan heb je namelijk ook minder spelers nodig.

En als er nu nog geen zicht is op herstel Mwene of Obispo dan moet je ze gewoon niet eens mee tellen voor je selectie komend jaar. Leuk voor erbij maar er niet op rekenen, net als Romero of van Ginkel wellicht.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Mooi!
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

In de podcast van VI zei Toon Gerbrands dat hij 8 jaar lang Ruud van Nistelrooy onder zijn hoede heeft genomen. Veel geholpen met het vak coachen en managen. Toon vertelde bijvoorbeeld dat hij ook weleens zei: ga dit is lezen of bekijk dit is en dat deed Ruud van Nistelrooy altijd.
Dat is zo'n kracht als trainer die je dan opbouwt. Ruud van Nistelrooy staat open voor ideeën, maar heeft zelf ook een visie hoe hij het wil hebben. Die combinatie kan weleens enorm succesvol gaan worden.

Het verhaal van Gerbrands vind ik een beetje lijken op dit fragment uit De Wereld Draait Door (2020) waar Van Nistelrooy liet zien hoe Foppe de Haan hem beter heeft gemaakt als voetballer en mens:

Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Ondertussen een mooie analyse van Voetbalprimeur over de tactieken van Ruud van Nistelrooy.
Ja ik zei het echt: mooie analyse van voetbalprimeur... :alien:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... pelen.html
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Het idee is om Joey op de 6 te zetten omdat dat een cruciale positie is. De LCM en RCM moeten allebei voetballend ook sterk zijn, maar de 6 is de QB zeg maar. Je kan eventueel Guti daar ook neerzetten maar de handelingssnelheid is enorm belangrijk.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

VOor wat het waard is maar in de Cor podcast haalt Andries Jonker (I know) RvN wel aan dat hij zwaar onder de indruk was van het spel van zijn ploeg. Los van resultaten, vond hij dat Jong PSV veruit het beste voetbal van de KKD speelde.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

RIO schreef: 20 mei 2022, 12:04 Het idee is om Joey op de 6 te zetten omdat dat een cruciale positie is. De LCM en RCM moeten allebei voetballend ook sterk zijn, maar de 6 is de QB zeg maar. Je kan eventueel Guti daar ook neerzetten maar de handelingssnelheid is enorm belangrijk.
Maar dan moet de verdediging verdedigend ook sterk genoeg zijn. Dan moet je minimaal 2 posities (keeper en 1 van de twee backposities) maar eigenlijk 3 (een CV) significant verbeteren. Je moet eigenlijk een Alex, een Gomes en een Arias hebben. Poh, dat is een uitdaging!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

RIO schreef: 20 mei 2022, 12:04 Het idee is om Joey op de 6 te zetten omdat dat een cruciale positie is. De LCM en RCM moeten allebei voetballend ook sterk zijn, maar de 6 is de QB zeg maar. Je kan eventueel Guti daar ook neerzetten maar de handelingssnelheid is enorm belangrijk.
Joey op 6 vind ik echt een enorm risico. Dan moet je twee absolute toppers als CV hebben staan. Ik vind Joey vooral defensief geregeld steken laten vallen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ShovingNE2 schreef: 20 mei 2022, 12:12
RIO schreef: 20 mei 2022, 12:04 Het idee is om Joey op de 6 te zetten omdat dat een cruciale positie is. De LCM en RCM moeten allebei voetballend ook sterk zijn, maar de 6 is de QB zeg maar. Je kan eventueel Guti daar ook neerzetten maar de handelingssnelheid is enorm belangrijk.
Joey op 6 vind ik echt een enorm risico. Dan moet je twee absolute toppers als CV hebben staan. Ik vind Joey vooral defensief geregeld steken laten vallen.
Yep, jij en Robson hebben gelijk. Je kan ook switchen tussen de 6 en 8 (LCM - Joeys favoriete plek) afhankelijk van hoe de tegenstander druk zet en de passingslijn blokkeert. Guti dus en daarom denk ik dat Guti ook blijft. Guti, Joey, nieuwe RCM.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Bij de komst van Schmidt waren en talloze video's, analyses en (pro-/premium) artikelen gewijd aan zijn manier van spelen. Mede door de publicatie van zijn boek rond dezelfde tijd. We hebben het voorspelde systeem van Schmidt deels terug gezien en elementen vanaf het begin. Maar zelfs hij heeft zijn systeem voor een deel aangepast.
RvN heeft zeker zijn principes/voorkeuren en rolvoorbeelden (zo blijkt uit interviews) maar met de staf om hem heen (m.n. Rutten en Rabanal) en de pragmatische open houding van RvN zelf; denk ik dat we in het eerste half jaar nog wel wat wisselingen gaan krijgen in speelwijze. Wie weet alleen op details, wie weet met behoorlijk tactische aanpassingen.

Overigens vind ik dat ook juist de kracht van de komende technische staf dus voor mij is dit een positieve ontwikkeling.
One can only hope
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hij heeft ook betere spelers tot zijn beschikking maar qua formatie lijkt hij op Cocu, qua druk zetten op Roger.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 20 mei 2022, 12:15 Guti, Joey, nieuwe RCM.
Nieuwe rcm? Sangaré houden en die kan dat als de beste!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ruud van Nistelrooij