AZ

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Huijbers werd nog wel eens genoemd hier als mogelijke opvolger van John de Jong. Pascal Jansen was heel even weer een geweldige trainer. AZ zou het allemaal wel gaan doen, want het beleid is er geweldig.

AZ staat weer met beide benen op de grond. 61 punten na 34 duels. 20 punten achter ons en zelfs 10 achter Feyenoord en klap op de vuurpijl: 7 punten achter FC Twente.

Ik hoop dat ze Europees voetbal halen, ik denk dat zij toch volgend jaar het sterkste team hebben van de kanshebbers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Die playoffs bekijk ik altijd maar met argusogen. Toch altijd bang dat een laag team stunt en ineens Europees voetbal haalt. De kans dat een dergelijk team vervolgens vroeg wordt uitgeschakeld is dan groot (lage club coëfficiënt en topspelers verkocht) en dan heb je daar het hele Europese seizoen last van door de deelfactor in de landen coëfficiënt. In die zin ook niet heel blij dat Twente 4de is geworden.

Dus ik hoop altijd op de club waar de kans het grootst is dat ze volgend seizoen een goede selectie hebben en Europees ver komen. In dit geval AZ of Vitesse. Utrecht en Heerenveen zijn mindere ploegen, is het maar afwachten wat de selectie is (hoewel dat voor Vitesse ook geldt) en hebben een lage club coëfficiënt:
AZ; 58ste
Vitesse: 133ste
Utrecht: 277ste (in 2019 voor het laatst in Europa gespeeld, uitgeschakeld in de eerste voorrondes tegen Zrinjski)
Heerenveen: 280ste (in 2012 voor het laatst in Europa gespeeld, uitgeschakeld in de tweede voorrondes tegen Molde FK)

Edit: Twente staat op plek 278 (in 2014 voor het laatst in Europa gespeeld, uitgeschakeld in de eerste voorrondes tegen Qarabag FK)
One can only hope
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

d'Oude schreef: 16 mei 2022, 15:24 Die playoffs bekijk ik altijd maar met argusogen. Toch altijd bang dat een laag team stunt en ineens Europees voetbal haalt. De kan dat een dergelijk team vervolgens vroeg wordt uitgeschakeld is dan groot (lage club coëfficiënt en topspelers verkocht) en dan heb je daar het hele Europese seizoen last van door de deelfactor in de landen coëfficiënt. In die zin ook niet heel blij dat Twente 4de is geworden.

Dus ik hoop altijd op de club waar de kans het grootst is dat ze volgend seizoen een goede selectie hebben en Europees ver komen. In dit geval AZ of Vitesse. Utrecht en Heerenveen zijn mindere ploegen, is het maar afwachten wat de selectie is (hoewel dat voor Vitesse ook geldt) en hebben een lage club coëfficiënt:
AZ; 58ste
Vitesse: 133ste
Utrecht: 277ste (in 2019 voor het laatst in Europa gespeeld, uitgeschakeld in de eerste voorrondes tegen Zrinjski)
Heerenveen: 280ste (in 2012 voor het laatst in Europa gespeeld, uitgeschakeld in de tweede voorrondes tegen Molde FK)
Helemaal eens maar in dit geval is het nog veel belangrijker omdat AZ in de Conference League gewoon de meeste punten van heel NL kan halen. Ajax en mogelijk PSV in de CL (maar zelfs in de EL) gaan echt niet zoveel punten halen verwacht ik en Feyenoord in de EL is ook weer een flinke upgrade tov de Conference League waar ze nu in ballen.

Als AZ het niet redt dan hebben we als NL meteen een groot probleem omdat we dan alles door 5 mogen delen maar met 4 clubs punten kunnen pakken. En dan kun je Twente eigenlijk niet eens meerekenen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 16 mei 2022, 15:09 Huijbers werd nog wel eens genoemd hier als mogelijke opvolger van John de Jong. Pascal Jansen was heel even weer een geweldige trainer. AZ zou het allemaal wel gaan doen, want het beleid is er geweldig.

AZ staat weer met beide benen op de grond. 61 punten na 34 duels. 20 punten achter ons en zelfs 10 achter Feyenoord en klap op de vuurpijl: 7 punten achter FC Twente.

Ik hoop dat ze Europees voetbal halen, ik denk dat zij toch volgend jaar het sterkste team hebben van de kanshebbers.
AZ had ook echt een geweldige reeks waarbij ze stabiel leken maar uiteindelijk hebben ze met een fitte selectie veel te weinig punten gehaald. Maar wel gewonnen en gelijk tegen Ajax, gewonnen bij PSV, gewonnen van Feyenoord en Europees ook flink wat punten gehaald.

Onder aan de streep kun je zeggen dat Pascal Jansen het heeft verkloot, maar zo zag het er in februari niet uit. Overigens zijn de aankopen van AZ ook heel matig gebleken afgelopen zomer terwijl er bijna 50 miljoen binnen kwam aan transfers. Natuurlijk helpt Corona en het dak dan niet mee maar dit is echt onvoldoende. Hadden ze een miljoentje meer geboden dan hadden ze Veerman gehad.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

AZ’s beste speler (Karlsson) is van het niveau van Bruma. Die gaat nu normaal gesproken cashen en dan nooit meer serieus genomen worden (behalve door een paar forumleden hier die na een mislukt jaar in Italië vragen of het niks voor PSV is als opvolger van Gakpo). AZ zal normaal gesproken volgend seizoen veel beter zijn dan dit seizoen, want die hebben echt een ontzettend matig team waar niet 1 speler bij ons een toegevoegde waarde hebben. Goede prestatie dus van Pascal Jansen als hij Europa haalt, maar met een onberekenbaar Vitesse zie ik dat zelfs nog misgaan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 16 mei 2022, 21:21 AZ’s beste speler (Karlsson) is van het niveau van Bruma. Die gaat nu normaal gesproken cashen en dan nooit meer serieus genomen worden (behalve door een paar forumleden hier die na een mislukt jaar in Italië vragen of het niks voor PSV is als opvolger van Gakpo). AZ zal normaal gesproken volgend seizoen veel beter zijn dan dit seizoen, want die hebben echt een ontzettend matig team waar niet 1 speler bij ons een toegevoegde waarde hebben. Goede prestatie dus van Pascal Jansen als hij Europa haalt, maar met een onberekenbaar Vitesse zie ik dat zelfs nog misgaan.
Je bedoelt de Bruma van toen hij net zo jong als Karlsson? Of de Bruma van nu? Karlsson doet het nu namelijk wel echt meer dan prima bij AZ. Die schat ik hoger in dan Bruma hoor.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Standbeeld schreef: 16 mei 2022, 21:31
Thijs schreef: 16 mei 2022, 21:21 AZ’s beste speler (Karlsson) is van het niveau van Bruma. Die gaat nu normaal gesproken cashen en dan nooit meer serieus genomen worden (behalve door een paar forumleden hier die na een mislukt jaar in Italië vragen of het niks voor PSV is als opvolger van Gakpo). AZ zal normaal gesproken volgend seizoen veel beter zijn dan dit seizoen, want die hebben echt een ontzettend matig team waar niet 1 speler bij ons een toegevoegde waarde hebben. Goede prestatie dus van Pascal Jansen als hij Europa haalt, maar met een onberekenbaar Vitesse zie ik dat zelfs nog misgaan.
Je bedoelt de Bruma van toen hij net zo jong als Karlsson? Of de Bruma van nu? Karlsson doet het nu namelijk wel echt meer dan prima bij AZ. Die schat ik hoger in dan Bruma hoor.
Toen hij die leeftijd had. Al denk ik dat hij nu niet veel minder is, maar simpelweg te maken heeft gekregen met andere verwachtingen (meer constant, functioneler, defensief sterker, meer voor het team ipv eigen succes). Van Karlsson wordt nu geaccepteerd dat hij voor zijn eigen bv speelt, maar als hij nu een stap maakt naar een club waar er druk opstaat en hij ook in dienst van het team moet spelen, zul je zien dat hij er doorheen zakt. En bij Bruma zul je zien dat als hij bij een club als AZ, Twente, Vitesse, Feyenoord of dergelijke zou spelen, hij plots gezien zal worden als een heel goede speler.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maar Bruma heeft dan op zich nog best een staat van dienst qua clubs (Sporting, Gala, Sociedad, Leipzig, PSV). Dat moet Karlsson nog maar zien te fixen. Wat je zegt zou zomaar waarheid kunnen worden.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 16 mei 2022, 21:40 Maar Bruma heeft dan op zich nog best een staat van dienst qua clubs (Sporting, Gala, Sociedad, Leipzig, PSV). Dat moet Karlsson nog maar zien te fixen. Wat je zegt zou zomaar waarheid kunnen worden.
Ja of hij speelt de pannen van het dak. Zijn carrière vertoond een stijgende lijn, die van Bruma was al 4 jaar dalende toen we hier 15 miljoen voor neerlegde.

Wat betreft AZ: prestaties zijn niet verrassend als ze 3 top spelers verkopen en het beleid blijven hanteren van een salary cap van 5 ton.

Dan is het makkelijk kritisch te zijn maar het is ook een teken van gezond financieel beleid, zeker na Corona. Dan neem je een seizoen als deze op de koop toe. Niks schokerends aan. Beetje raar dus om te zeggen dat Huiberts en/of Janssen er niks van kunnen. Beetje goedkoop zelfs.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Karlsson is wel een stukje beter dan Bruma, echter komt hij ook weer niet in de buurt van Gakpo of andere linksbuitens die PSV de afgelopen jaren heeft gehad. Echter voor AZ een topspeler die ze uiteindelijk ook nog wel wat geld gaan opleveren. Dat de meeste spelers na AZ het lastig vinden om de volgende stap te kunnen maken is dan weer geen toeval.

[mention]11 Sir Tinus[/mention] Je geeft aan dat ze in februari een geweldige reeks hadden en stabiel leken, maar dan haal je dus het topniveau en het gemiddeld niveau van AZ door elkaar. De laatste periode was juist weer ondergemiddeld. Een seizoen is niet alleen maar met pieken en een maand goed spelen met dito resultaten kan je bijna nooit in zijn geheel doortrekken. Helemaal niet als je qua kwaliteit niet ver boven de rest uitsteekt.

Wat betreft de play-offs is het inderdaad het beste als AZ deze wint.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Massimo schreef: 18 mei 2022, 10:35
@11 Sir Tinus Je geeft aan dat ze in februari een geweldige reeks hadden en stabiel leken, maar dan haal je dus het topniveau en het gemiddeld niveau van AZ door elkaar. De laatste periode was juist weer ondergemiddeld. Een seizoen is niet alleen maar met pieken en een maand goed spelen met dito resultaten kan je bijna nooit in zijn geheel doortrekken. Helemaal niet als je qua kwaliteit niet ver boven de rest uitsteekt.

Wat betreft de play-offs is het inderdaad het beste als AZ deze wint.
Uiteraard heb je tijden waar het goed en slecht gaat maar AZ werd leeggekocht nadat hun spits, rechtsbuiten, rechtsback, keeper en centrale middenvelder/aanvoerder vertrokken en daar alleen maar een beperkte spits van Willem II voor terug kwam. Dat ze in het begin moesten zoeken en andere spelers moesten op gaan staan kost nu eenmaal tijd. Daarna begonnen ze in Europa ook prima te presteren en hadden ze een hele lange reeks waarin ze ongeslagen waren en wonnen zelfs van Feyenoord, Ajax en PSV en deden Europees nog mee in zaten nog in de beker. Als je het in dat daglicht plaatst was Pascal Janssen niet slecht bezig toch? Maar daarna is het rap minder geworden waarbij ze belangrijke wedstrijden gingen verliezen en het spel werd ook minder. Dat stabiele wat er stond was inderdaad niet het AZ niveau maar zat daar boven.

Nu moet AZ even 2 weken knallen voor volk en vaderland want anders hebben we een groot probleem.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het was niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk goed. En toen AZ in een bovengemiddelde periode zat, was er de tendens dat AZ het weer heel goed deed, terwijl ik het meer een momentopname vond en vaak zie je dan ook waar het over een geheel seizoen uitkomt. Mijn punt is/was dat de goede periode in de 'heat of the moment' vaak wordt overschat omdat er gedaan wordt dat dit het huidige gemiddelde niveau is geworden. En dat valt vaak tegen. Journalisten en analisten zijn hier trouwens koning in om op deze manier te redeneren.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Massimo schreef: 18 mei 2022, 11:03 Het was niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk goed. En toen AZ in een bovengemiddelde periode zat, was er de tendens dat AZ het weer heel goed deed, terwijl ik het meer een momentopname vond en vaak zie je dan ook waar het over een geheel seizoen uitkomt. Mijn punt is/was dat de goede periode in de 'heat of the moment' vaak wordt overschat omdat er gedaan wordt dat dit het huidige gemiddelde niveau is geworden. En dat valt vaak tegen. Journalisten en analisten zijn hier trouwens koning in om op deze manier te redeneren.
Guilty hoor, het leek of AZ het allemaal niet zo ingewikkeld maakte zoals PSV dat in die tijd wel deed. Speelde met een vaste groep van 13 a 14 spelers (mijn absolute voorkeur) had iedereen fit, spelers konden gewoon 90 minuten spelen, een spits in de spits, een aanvaller voorin en een verdediger achterin en dat leverde toch voor veel teams problemen op.

Hetzelfde is natuurlijk met Guti die na jaren eindelijk die kans heeft gepakt. Ga je hem nu beoordelen op wat hij sinds november heeft gedaan of heel zijn periode hier? En bij Bruma heb ik hetzelfde, die was eigenlijk dit jaar hier en daar bruikbaar en maakte goals maar nu de laatste maand is het weer net zo slecht als vorig jaar. Nu mag ie van mij gratis weg terwijl ik 3 maanden geleden nog wel hoopte (wellicht tegen beter weten in) op 3 a 4 miljoen.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Weten jullie nog dat er om Pascal Janssen geschreeuwd werd eerder in het seizoen door sommige mensen hier :lol:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

:mrgreen:

Blijkt het toch maar gewoon een Slotje light te zijn.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hopelijk trekken ze het nog recht. Niet dat ik iets met AZ heb, maar voor de strijd met Portugal moet je niet met clubs als Heerenveen Europa in gaan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Precies dat
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

AZ heeft dit seizoen wel een flinke jas uitgedaan. Enerzijds niet verwonderlijk gezien de spelers die zijn vertrokken. Maar ik vind het wel apart dat er helemaal niks voor is teruggehaald en er in dit tussen seizoen ook amper jeugdspelers zijn ingepast. Qua ranking zou het beste zijn als AZ deze playoffs nog zou winnen. Maar als Wijndal, Midtsjø en Karlsson vertrekken dan stelt dit AZ weinig voor.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9999
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 19 mei 2022, 21:17 Hopelijk trekken ze het nog recht. Niet dat ik iets met AZ heb, maar voor de strijd met Portugal moet je niet met clubs als Heerenveen Europa in gaan.
Hier sluit ik me wel bij aan. AZ heeft net een hogere potentie wat dat betreft.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 19 mei 2022, 21:17 Hopelijk trekken ze het nog recht. Niet dat ik iets met AZ heb, maar voor de strijd met Portugal moet je niet met clubs als Heerenveen Europa in gaan.
AZ moet dan wel echt goed gaan investeren.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als AZ niet investeert is de kans ook nog 32x groter dat ze meer punten halen dan de lamme en de blinde die anders Europa in gaan.

Mensen die tegen mij zeggen dat ik moet hopen dat Ajax en Feyenoord Europees potjes winnen 'voor de punten' zou ik vooral even willen wakker schudden dat AZ naar de voorronde Conference league potentieel de hoofdprijs is qua punten want je krijgt in de voorronde 50% van de punten maar met 3 rondes door komen tegen Jantje en Mieke levert al een vol punt op voor NL en als ze in de groepsfase nog wat wedstrijdjes winnen is het ook al een punt. Heerenveen of Vitesse lijken me alleen maar punten te kosten.

Hup AZ verdorie, die hebben door hun punten in ieder geval altijd een geplaatste status en dan mag het echt geen probleem zijn. Voor Utrecht wordt het al bijna een mission impossible, laat staan voor Vitesse en Heerenveen.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Mee eens, voor Nederland is het sowieso het beste dat AZ Europa in gaat.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat zeggen jullie nu wel, maar dit AZ heeft eigenlijk helemaal niks in Europa te zoeken. Straks gaan hun overgebleven toppers ook weg en dan staat er een elftal van niks, terwijl ze ook weigeren om stevig te investeren. Ik durf niet zomaar te zeggen dat AZ het duidelijk beter gaat doen dan Utrecht, Vitesse of zelfs Heerenveen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Vitesse zit met een ownership probleem. Heerenveen is niets, was niets, wordt nooit wat. Als het dan een andere club moet zijn laat het alsjeblieft FC Utrecht zijn dan. Maar daar gaan er ook veel weg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 20 mei 2022, 12:04 Dat zeggen jullie nu wel, maar dit AZ heeft eigenlijk helemaal niks in Europa te zoeken. Straks gaan hun overgebleven toppers ook weg en dan staat er een elftal van niks, terwijl ze ook weigeren om stevig te investeren. Ik durf niet zomaar te zeggen dat AZ het duidelijk beter gaat doen dan Utrecht, Vitesse of zelfs Heerenveen.
Heerenveen heeft weinig geld (ze hebben wel een topaankoop gedaan met Sarr), Vitesse heeft nog minder geld en huurt vooral, Utrecht heeft wel wat geld maar geeft structureel minder geld uit aan transfers dan AZ (en ze halen Viergever, dan win je dus nooit iets ;) ).
AZ is veruit de rijkste club van deze 4 en presteert de afgelopen jaren structureel veel beter.

Dus als AZ niets in Europa te zoeken heeft, dan de rest al helemaal niet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja, mijn conclusie ging vooral toe richting de constatering dat geen enkele uitkomst echt wenselijk is :mrgreen:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

AZ