Luuk de Jong

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef: 12 apr 2022, 15:49
11 Sir Tinus schreef: 12 apr 2022, 12:11

Precies, je kunt gewoon zeggen beste Luuk, we zien in jou een aanvalsleider, onze eerste 9, absolute basisspeler en bouwsteen van onze nieuwe aanval, grote kans op aanoerderschap en na je carriere kun je ook bij ons aan de gang. We willen en kunnen je dit betalen en we beloven dat we er met Sevilla wel uit komen maar we hebben je wel nodig op de eerste training van het komende seizoen.

Als hij zegt dat dit nog niet het moment is dan is het helemaal prima en dan wellicht tot later maar dan gaan wij Hlozek binnen hengelen.
De vraag is dus of PSV dat wil en kan bieden he. Ligt er ook aan hoe Ruudje wil spelen. Met een type de Jong of juist meer een type Depay/Malen/Bergwijn met diepte en snelheid. Haal je Luuk zal je daar ook je elftal op moeten afstemmen en dat heeft weer gevolgen voor je transferplannen. Niet dat Luuk alles bepalend is, maar je moet hem wel in zijn kracht gaan gebruiken natuurlijk.

Of je daar aan moet beginnen, ik zou de twijfel begrijpen. Bovendien wil PSV 2 spitsen halen waarvan ook een jonge gast die zich al deels bewezen heeft en ook basisspeler moet kunnen zijn. Kortom, je gaat dan gewoon een (gezonde) concurrentiestrijd krijgen. Dat zou ik ook zo communiceren richting Luuk. Aan hem om die strijd wel/niet aan te gaan.
Nog meer reden om hem sowieso voor de eerste training aan boord te hebben. Dat beviel mij dit seizoen heel erg goed want ik denk dat het een voordeel is binnen de CL kwalificaties. Maar inderdaad, enkel als je ook geduldig wilt opbouwen, diepte over de flanken wil en buitenspelers die niet enkel voor het schot gaan maar ook een voorzet kunnen en vooral willen geven.

Of je het moet willen ligt maar net aan de armoede van de scourting. Er zullen vast wel spelers haalbaar zijn waar een soort van risico aan zit a la Romero waarbij je het misschien een keer wel moet doen ipv altijd maar proberen voor goedkoop en degelijk. Ik heb geen vertrouwen dat PSV een scouting heeft die nieuwe pareltjes kan aandragen of de technische leiding die het uiteindelijk tegen houdt. Dan is Luuk een veilige keuze, ook als je je elftal erop aan moet passen. Maar niet pas half augustus.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Natuurlijk maar als Luuk zelf graag terug wil (en dat zal moeten omdat hij financieel flink zal moeten inleveren) dan is dat natuurlijk echt wel geregeld ver voor het nieuwe seizoen. PSV en Luuk staand veelvuldig met elkaar in contact en beide partijen weten echt wel wat er mogelijk zal zijn. Lijkt me een gevalletje van bierviltje en klaar. De vraag is dus echt wat wil PSV en specifiek wat wil Ruud. Spelen met Luuk als spits en daar dus ook zijn elftal voor zal moeten afstemmen of toch liever een ander type spits. Ruud is volgens mij erg enthousiast over Romero en dat is toch een totaal ander type. Dus het zal me niks verbazen als Ruud zo'n spits wil met evt. Luuk als 2de spits erbij of als serieuze concurrent. Maar dan verandert je plaatje naar Luuk natuurlijk wel. Hij zal simpelweg de strijd aan moeten gaan en tja, die kan je verliezen al dan niet gedurende het seizoen. Wil Luuk dat, top! Gelijk rondmaken idd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Edit: zie nu Luuk de Jong topic. Off topic
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... rlijk.html
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Tsja, tijd om door te schakelen. Met zijn ‘ze mogen altijd hopen’.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Heel snel na de laatste wedstrijd een ultieme poging doen en alles uit de kast halen om hem te overtuigen dat het nu of nooit is en deadline stellen.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Terug naar PSV misschien? "Ze mogen altijd hopen. En dat doen ze denk ik ook veel...", lacht De Jong. "Maar nee, ik ben honderd procent eerlijk: ik weet het echt nog niet. Ik ben nog bezig met dit moment bij een prachtige club." De Jong ziet het wel, maar zegt ook: "Ik kan gerust zeggen dat PSV een plek in mijn hart heeft."

Ooit zal De Jong met zijn gezin weer terugkeren naar Nederland. Toch? Met een knipoog: "Nou, het is wel heerlijk wonen hier in Spanje." Voorlopig is thuis voor 'Loek' nog even Barcelona.
Qua positiespel is hij natuurlijk in zijn Barca-periode wel goed vooruit gegaan. Zie hem nog steeds graag komen, maar heb niet mega veel hoop eerlijk gezegd.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Denk dat hij nog een jaartje ergens weer knallen voordat hij weer naar Nederland strijkt. Jammer want had hem wel heel graag weer in het PSV tenue gezien

Hele interview van NOS met Luuk is te lezen hier:

https://nos.nl/l/2426188
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het is graag of niet. En als we nog een paar seizoenen moeten wachten dan is het ook te laat. En anders gewoon doorschakelen.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Die komt gewoon naar PSV hoor!
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Skuddem schreef: 23 apr 2022, 13:16 Die komt gewoon naar PSV hoor!
Dat gevoel heb ik ook, Barca zal verder willen denk ik en op spelers van hoger niveau willen mikken. En het WK staat voor de deur wat hij zelf ook nog benadrukt, dat WK komt ons sowieso wel erg goed uit qua timing.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Prima teksten toch? Je gaat niet gedurende het seizoen zeggen dat je volgend seizoen daar en daar speelt.

De deadline mag ook gesteld worden. Tot 2 weken voor de eerste training. Dan schakelen we door.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik snap wel als Luuk nog wil profiteren van zijn opleving bij Barca door naar een andere mooie club in het buitenland te gaan, mocht die situatie zich voordoen. Zie hem ook graag bij PSV, daar niet van.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Prima teksten ja. Die speelt volgend jaar hier.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Wat zou dat mooi zijn: Luuk, Gakpo, Mauro. Zijn er meer spelers met échte clubliefde die we hier kunnen krijgen? Ruud voor de groep. Ik voorzie een mooi jaar.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

mateja schreef: 23 apr 2022, 15:41 Wat zou dat mooi zijn: Luuk, Gakpo, Mauro. Zijn er meer spelers met échte clubliefde die we hier kunnen krijgen? Ruud voor de groep. Ik voorzie een mooi jaar.
Ik vind dat Teze hier ook bij hoort. Zeker ook zoals hij zich dit seizoen presenteert. Geen basisplaats, niet erover zeuren en er staan zodra hij de kans kreeg.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

En Obispo ook. Dat zijn echt jongens van de club.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mauro teze obispo gakpo luuk, gewoon 5 supporters in de basis. Mooi man.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Tomm schreef: 23 apr 2022, 17:21 Mauro teze obispo gakpo luuk, gewoon 5 supporters in de basis. Mooi man.
Zet mij in de basis en je hebt er 6!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ook hier maar delen in zijn topic. Ik ben er blij mee. En de tweet eronder geeft precies aan waarom. Nu al mooi!

https://www.ed.nl/PSV/PSV-zet-opnieuw-v ... ~af5d74f2/

https://i.gyazo.com/2f656237783d9d7904c ... 55dec3.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 mei 2018

Ik vind het een behoorlijk risico.

Pluspunten:
- een van de beste koppers van Europa
- mentaal top
- leider
- sympathieke stratumganger

Minpunten:
- kan geen man uitspelen 1 op 1
- beperkte techniek
- tergend langzaam
- op leeftijd dus zal hierna niet veel meer opbrengen, volledig afschrijven dus
- vormdip kan heel lang aanhouden is in het verleden aangetoond.

Ik heb er een beetje het Propper-gevoel bij. De goede versie: ja graag, de mindere versie: grote twijfels.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Waar ik vorig jaar wat terughoudend was over zijn terugkeer is dat nu anders.
Luuk lijkt me een perfect persoon om leiderschap te pakken, de opties in de spits te vergroten en om weer een échte spits te hebben.

Hoop alleen niet dat Luuk lang wacht om opties af te wegen. Dit is iemand die je vanaf het begin erbij wil hebben om tijdens de voorbereiding al te wennen aan elkaar en om een voorbeeld te zijn naar de groep.
One can only hope
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Luuk de Jong een behoorlijk risico. Nou ja zeg. Dan weet ik het ook niet meer.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik zie hem ook als aanvoerder. Dan moet je direct na je vakantie aansluiten. De hiërarchie moet snel duidelijk zijn in een ploeg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Thoresen schreef: 20 mei 2022, 10:19 Ik vind het een behoorlijk risico.
[...]
Ik heb er een beetje het Propper-gevoel bij. De goede versie: ja graag, de mindere versie: grote twijfels.
Pröpper... Die vergelijking gaat volledig mank. Lees deze tekst even:
'De dertigjarige Arnhemmer leverde begin januari zijn nog anderhalfjaar durende contract in bij PSV omdat hij 'het plezier in het voetbal langzaam verloor'. Dat ontdekte Pröpper bij Brighton & Hove Albion. "Ik vond het ontzettend lastig de discipline op te brengen die nodig is om optimaal te presteren en mijn leven helemaal te laten bepalen door het drukke voetbalschema. De coronaperiode en het gebrek aan bezoek van familie en vrienden heeft mij toen ook geen goed gedaan", liet de 19-voudig Oranje-international destijds weten op de clubwebsite van PSV.
Pröpper hoopte het plezier in het voetbal weer terug te vinden in Eindhoven, wat tevergeefs bleek. "Helaas is dat niet zo makkelijk gebleken, mede omdat ik mij niet comfortabel voel in de voetbalcultuur. Toch heb ik me er al lang aan aangepast en soms voor afgesloten. Dat wil ik nu niet meer en daarom ben ik er nu klaar mee.'
Denk niet dat dat voor Luuk geldt. Heb ook zo mijn twijfels gehad over een eventuele terugkeer van, maar hij is allesbehalve een Pröpper. (Niets ten nadele van d'n Deef, overigens. Maar dat terzijde. Herken veel van mijzelf in zijn houding tegenover voetbal/werk).
Kortom: ik kom terug op mijn reserve. Welkom terug Luuk...
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Onder Schmidt had ik ook mijn twijfels over een terugkeer van Luuk.
Maar die twijfel is er komend seizoen totaal niet, ook omdat PSV Luuk duidelijk ziet als de aanvalsleider en er dus sowieso rekening gehouden wordt met zijn kwaliteiten (bij Schmidt dient iedereen zich maar aan te passen aan zijn tactiek).

Een Luuk die gebruikt wordt in zijn kracht, dat zou echt top zijn!
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Luuk de Jong