Toon Gerbrands

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ren Höek schreef: 16 mei 2022, 15:07
De Realist schreef: 16 mei 2022, 15:04 Ipv meermaals te zeggen dat zij een hoger budget hebben had ik liever gezien dat bij elke discutabele (lees: onterechte/verkeerde) beslissing in ons nadeel of hun voordeel volle bak daar op geconcentreerd zou worden.
Je had dus gewild dat hij nog vaker een calimero werd genoemd?
Want dat was de realiteit. Zodra Schmidt begon over de arbitrage was hij een calimero die zich daarachter verschool en zich beter kan richten op het spel. Onterecht, maar zo werkte het.
Ja.

Laat ze ons lekker nog 5000 keer Calimero noemen, interesseert me echt geen reet. Zolang er maar sprake is van een eerlijke competitie. Als je enige tegenargument is "jamaar jij bent een calimero" terwijl onze club week in week uit komt met feiten die gewoon overduidelijk wijzen op oneerlijke competitie dan verliest dat 'argument' op een gegeven moment echt zijn waarde, zelfs in de propagandablaadjes en -programma's. Omdat het gewoon niet relevant is en aantoont dat je ofwel niet in discussie wil gaan omdat je weet dat je fout zit, ofwel dat je wel zo vreselijk grote oogkleppen op hebt dat het gewoon pijnlijk is.


De waarheid niet naar buiten brengen uit angst om voor een Calimero uitgemaakt te worden toont wat mij betreft juist aan dat je jezelf kleiner voelt en vindt dat je geen recht hebt op gelijkwaardige behandeling. En zolang je dat doet zal je die ook niet krijgen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

29.04.2007 schreef: 16 mei 2022, 15:10
De Realist schreef: 16 mei 2022, 15:04

Ik ben het met je eens he, ik vind alleen dat het niet de reden is waarom we geen kampioen worden. Dat is dit seizoen wel weer bewezen. En hoe vaker je het roept, hoe minder serieus de ernstigere zaken die aangestipt worden genomen.
Dat vind ik een gemiste kans. Ipv meermaals te zeggen dat zij een hoger budget hebben had ik liever gezien dat bij elke discutabele (lees: onterechte/verkeerde) beslissing in ons nadeel of hun voordeel volle bak daar op geconcentreerd zou worden. Dat speelschema's gewoon niet eerlijk ingepland zijn ook.

Dan waren wij 3 weken geleden al kampioen geweest. En dán had je wat mij betreft het budgetverschil kunnen aanstippen.
Ik zeg niet dat we de arbitrage dit jaar mee hebben gehad, integendeel, maar als je zoals jezelf aangeeft je je volle bak zou moeten concentreren op onterechte/verkeerde beslissingen in ons nadeel of hun voordeel, dan lukt het je niet meer om objectief (realistisch) te kijken. Dan moet je namelijk ook de onterechte/verkeerde beslissingen in ons voordeel of hun nadeel meenemen. En ja, die zijn er ook geweest.
Absoluut. Zijn die er in dezelfde mate of op dezelfde beslissende manier geweest? I think not.

[mention]ziege maar ook zagge[/mention] wie zegt dat het niet allebei kan?
Ik ga er van uit dat Ruud en Fred er voor elke wedstrijd gewoon van uit gaan dat ze al met 1-0 achter staan en ze dus minimaal met 2 doelpunten verschil moeten winnen en dit ook eisen van de spelers. Bijvoorbeeld
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De Realist schreef: 16 mei 2022, 15:17@ziege maar ook zagge wie zegt dat het niet allebei kan?
Je kunt niks met dat scheidsen verhaal, je kunt het een keer roepen en that's it. Vergeet daarbij niet dat elke supporter in Nederland heilig gelooft dat zijn club steevast benadeeld wordt, waarom zouden wij als enige gelijk hebben? Hier op blijven hangen is hoe dan ook een doodlopende weg, net als je verschuilen achter het budget van de concurrent. En het voorkomt ook dat je je eigen rol serieus bekijkt want 'ach er is niks aan de hand, als we betere scheidsen hadden dan waren we kampioen geweest'. Biertje iemand?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Haha ja zo lust ik er nog wel tien. Goed, agree to disagree.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
PSVSupp1913
Ballenjongen
1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 16 mei 2022, 14:26
PSVSupp1913 schreef: 16 mei 2022, 14:21Dus een kampioenschap kun je wel verwachten.
Dat vind ik dus ook.

Ik vind het precedent wat Roger hier geïntroduceerd heeft dan ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, nl. het begin van een PSV wat zich voor zijn prestaties verontschuldigt door naar het budget van Ajax te wijzen. Toon had hem daarvoor m.i. ook best terug mogen fluiten.
Mede hierdoor heeft hij toch het imago gekregen (van de buitenwacht) dat hij altijd excuses zocht.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Realistisch gezien was toen Schmidt instapte het gat tussen Ajax en PSV dermate groot dat je niet mocht verwachten dat wij kampioen zouden worden. De selectie van Ajax op dat moment ten opzichte van de selectie van PSV….de financiële situatie…, wat dat betreft vind ik het geen gekke uitspraken, vanuit die underdog positie hebben we het gat dit jaar kleiner gemaakt. De volgende trainer mag het gelijktrekken en eroverheen gaan.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 16 mei 2022, 09:04 Letterlijke tekst: Twitter verdeelt de wereld in mensen die verantwoordelijkheid nemen en mensen die hier onbezonnen een oordeel over vellen. Als directeur van een topclub betaal je een onterecht hoge prijs hiervoor.

Ik denk niet dat Toon geen bedreigingen had gekregen als ie niet op Twitter zat. Dat staat los van het feit dat Twitter een walgelijk medium is. Zoals zoveel social media.
Is ook een generatie ding denk ik. Maar de drek op Twitter is echt ongehoord en in aantallen dat veel verder gaat dan een brief op hoge poten schrijven: een post is zo geschreven; een brief schrijven kost veel meer moeite, kost een envelop, postzegel enz.

Twitter is een mooi fenomeen maar met zeer donkere kantjes. Als publiek figuur helemaal. Ik kan mij prima voorstellen dat Toon er geen zin meer in heeft; de enige reden waarom hij Twitter had, was op verzoek van Thijs Slegers, maar de noodzaak is er voor hem niet meer nu. Gelijk heeft hij.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 16 mei 2022, 14:59 Daar ben ik het zeker mee eens @Ren Höek, ook als we voortaan nog maar eens in de vijf jaar of minder kampioen worden hebben we nog steeds een hele fijne club. Maar dan is er wel serieus iets veranderd.
Tja, wen er maar aan. Ik riep het 3-4 jaar geleden al en werd weggehoond. Maar toen Ajax hun geld eindelijk eens goed ging benutten en echt hoge salarissen gingen betalen, liepen ze weg. Ik zit meer op de lijn van Toon en Roger dan op de lijn dat ons alleen maar onrecht wordt aangedaan, al vond ik het dit jaar wel heel erg in ons nadeel uitpakken.

Het had wel minder in de excuus Truus hoek gezocht mogen worden, want zo werd het wel net even te vaak benadrukt. 1 keer mag, het elke keer zeggen en steeds wijzen naar hunnie dat had niet zo van mij gehoeven. Zeker niet extern. Wat dat betreft hoop ik vooral dat PSV meer gaat kijken wat ze zelf goed en fout hebben gedaan; was het geld wat besteed werd aan betere spelers, dan hadden we heus wel 1 of 2 titels meer kunnen pakken, want we hebben gezien hoe dicht het dit seizoen bij elkaar had gezeten: 1 beter spits dan Vinicius en een betere keeper dan Drommel en je was er al geweest.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ajax haalt met hun nieuwe beleid gemiddeld meer punten, wat ze een grotere kans op het kampioenschap geeft. Echter betekent dat niet dat de tweede plek voor PSV nu nog het hoogst haalbare is op 1 van de 10 seizoenen na. Daarvoor kan het namelijk op eigen kracht ook een vergelijkbaar aantal punten behalen. Dit i.i.t. tot bijvoorbeeld Dortmund. Daar is hoog is de 70 punten namelijk al erg hoog en is de 69 punten die ze dit jaar gehaald hebben niet een extreem laag aantal voor ze.

Daarom vind ik ook dat je ondanks de financiële verschillen de ambitie en doelstelling op de titel niet mag laten varen. Daarvoor is de Eredivisie te zwak t.o.v. de kwaliteit van PSV en zit er genoeg rek in PSV zelf.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 16 mei 2022, 16:14 Ajax haalt met hun nieuwe beleid gemiddeld meer punten, wat ze een grotere kans op het kampioenschap geeft. Echter betekent dat niet dat de tweede plek voor PSV nu nog het hoogst haalbare is op 1 van de 10 seizoenen na. Daarvoor kan het namelijk op eigen kracht ook een vergelijkbaar aantal punten behalen. Dit i.i.t. tot bijvoorbeeld Dortmund. Daar is hoog is de 70 punten namelijk al erg hoog en is de 69 punten die ze dit jaar gehaald hebben niet een extreem laag aantal voor ze.

Daarom vind ik ook dat je ondanks de financiële verschillen de ambitie en doelstelling op de titel niet mag laten varen. Daarvoor is de Eredivisie te zwak t.o.v. de kwaliteit van PSV en zit er genoeg rek in PSV zelf.
Vroeger maakte we 40-50% kans op een titel. Nu zal dat eerder 30-40% zijn. Maar het is zeker niet onmogelijk en dat zegt Gerbrands ook terecht. Maar PSV moet minder wijzen naar anderen en focussen op het samenstellen van een selectie dat 80-90 punten gaat halen. Dat hebben we dit jaar gedaan en dan zie je dat het verschil maar minimaal is. Dus nee, een Bayern scenario is er niet; het is alleen wel moeilijker geworden dan pakweg 6-7 jaar geleden. Dan kon je nog wel eens een titel pakken met 75 punten; nu moeten er 10 punten bij. Minstens.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Op dit moment is het eerder 30-40%. Zometeen met de nieuwe selectie, mag die balans opnieuw opgemaakt worden. Ik moet het nog maar zien of het zo vanzelfsprekend is dat die kutclub kampioen wordt.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Naar mijn idee bungelt Ajax op een dun koord. Die hebben en CL + grote transfers nodig om hun vlucht naar voren te kunnen financieren. Bij PSV is de basis iets meer solide. Wij hebben CL of een grote transfer nodig om quitte de draaien. Mocht Ajax een keer slecht draaien, bijvoorbeeld in een seizoen met veel blessures of een Tadic/Blind dan kan de paniek daar toeslaan.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

En wat wordt vergeten, wij kunnen zelf ook stappen maken. Als we wel een keer de CL halen, en een paar klappers maken op de transfermarkt.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 16 mei 2022, 18:41 En wat wordt vergeten, wij kunnen zelf ook stappen maken. Als we wel een keer de CL halen, en een paar klappers maken op de transfermarkt.
Dat probeer ik ook te zeggen. We hebben zelf veel in eigen hand en daar moet 100% de focus op. Als je alleen al ziet hoe veel beter Feyenoord is ivm vorig seizoen dankzij 2-3 transfers en een betere trainer terwijl ze ook nog hun beste spelers hebben verkocht; dan moet dat bij PSV ook lukken.

Alleen moeten we dus wel zelf die voorwaarden creëren. Betere spelers halen dus en betere balans in je selectie.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Gerbrands is deze week te gast bij de Skiete Willy podcast.
Ben echt heel heel benieuwd.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Da's echt mooi ja. Ben sowieso al een trouwe luisteraar. Benieuwd wat Ome Toon te vertellen heeft.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik zou er niet al te veel van verwachten, Toon is er sowieso de man niet naar om 'uit de school te klappen' en daarnaast is hij een meester in de politieke taal. Wat dat betreft zou hij zo een zeteltje in Den Haag kunnen bemannen.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

De enige echte misser die Gerbrands heeft gemaakt in die acht jaar is de benoeming van twee rookies in het seizoen 2018/2019 op topposities. Daarbij was Van Marwijk nog als veiligheidsnet voor Van Bommel aangesteld maar veel te vrijblijvend. Achteraf gezien is dat seizoen een belangrijk kruispunt gebleken.

Juist in dat seizoen heeft Ajax risicovol geïnvesteerd en de voorsprong genomen die ze nu hebben. Wij hadden dat seizoen overigens kampioen moeten worden bij de 1-1 in de Arena tegen tien man en vijf punten voor in de competitie. Een ervaren coach had dat moment gepakt.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Inderdaad koetje, over een belangrijk moment gesproken. Trek je die over de streep dan…
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ruuddevil schreef: 19 mei 2022, 07:23 Inderdaad koetje, over een belangrijk moment gesproken. Trek je die over de streep dan…
Speel je voorronde CL tegen PAOK en wordt je daardoor uitgeschakeld terwijl Ajax wel Basel (en daarna LASK en Brugge) aan de kant zou hebben geschoven. Heel veel verschil, buiten die ene titel natuurlijk, had dat niet gemaakt.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

loginnaam schreef: 19 mei 2022, 07:54
ruuddevil schreef: 19 mei 2022, 07:23 Inderdaad koetje, over een belangrijk moment gesproken. Trek je die over de streep dan…
Speel je voorronde CL tegen PAOK en wordt je daardoor uitgeschakeld terwijl Ajax wel Basel (en daarna LASK en Brugge) aan de kant zou hebben geschoven. Heel veel verschil, buiten die ene titel natuurlijk, had dat niet gemaakt.
Ja dat is waar.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Over die 60 miljoen en populistisch gedrag, die vraag werd gesteld door Timmer en Toon gaf antwoord. Het ging voornamelijk over het Bayern München model en dat alleen maar opgaat in grote competities.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Toon is optimistisch met een 7.5.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Ik vond het echt een heerlijke podcast. Toon heeft vrijwel alleen maar zinnige dingen gezegd. Prettige man om naar te luisteren.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik denk niet dat ie helemaal echt is. Een aardige man hoor, maar net als Björn speelt ie een beetje een typetje. Of misschien dat niet eens, maar hij speelt zijn imago wel heel goed uit.
#FreeGeneratie4

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Toon Gerbrands