TV Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

TV Series

Bericht door PCGC » 03 aug 2020, 12:48

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Wat blijft het toch enorm zonde dat er maar 1 seizoen van Hello Ladies (+ film) is gemaakt.

Geweldige serie met dito humor.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 1019 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 04 aug 2020, 14:56

Ik ben weer begonnen aan een van mijn favoriete comedies allertijden: Peep Show.

https://www.imdb.com/title/tt0387764/

Toen we allemaal nog braaf televisie keken, kwam deze serie op Comedy Central. Hoe dat nu zit weet ik niet, want ik heb geen standaard tv-pakket meer. Anyhow, het staat nu ook in diverse landen op netflix, dus met een vpn-account is het makkelijk te bekijken.

Deze serie gaat over twee huisgenoten, waarvan de ene een nerd met communicatieproblemen, en de ander een muzikant zonder talent, die altijd blut is, en vooral ook niet zo snugger. Het leuke aan de serie is dat het veel first person view is, dus als het ware vanuit hun ogen naar de situatie kijkt, en je ze ook hoort denken. Ik vind het erg grappige situaties opleveren waar ik echt hardop om moet lachen.

Hier een voorbeeld

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 919 times
Been thanked: 720 times

Bericht door Sensation » 04 aug 2020, 15:10

PCGC schreef:
01 aug 2020, 15:49
PCGC schreef:
31 jul 2020, 11:33
Last Chance U, 5e seizoen gedropt op Netflix. Fantastisch. Wordt weer een avondje/nachtje doorhalen.

Laney, bring it on!
Beste seizoen tot nu.
Spoiler: show
Coach Beam is een geweldige vent (niet zo’n arrogante lul als Coach Stephens of Brown uit eerdere seizoenen). En de spelers zijn veel relaxter en hebben weinig arrogantie over zich.
Eens, kijkt alweer heerlijk weg. Mooi dat shot in de (volgens mij) tweede aflevering waarop Coach Beam op dat ding rond rijdt over het veld, maar op andere vlakken net zo snel/scherp is als zijn spelers :mrgreen: Echt een gouden vent volgens mij die voor de verandering wél respect heeft voor zijn spelers (en ze niet alleen maar te kakken aan het zetten is) en vooral ook een flinke dosis humor gebruikt.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 04 aug 2020, 15:26

Ik heb nu ook echt voor het eerst bij de meeste spelers dat ik echt hoop dat ze het maken.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Been thanked: 52 times

Bericht door Batsu » 04 aug 2020, 16:45

Ik ben weer begonnen aan That 70s show. Lekker verstand op 0 :)

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2126 times
Been thanked: 1138 times

Bericht door J.B. » 04 aug 2020, 17:37

Batsu schreef:
04 aug 2020, 16:45
Geweldige serie. Behalve het laatste seizoen dan..
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1008 times

Bericht door deninho32 » 04 aug 2020, 19:49

PCGC schreef:
02 aug 2020, 22:54
Hoe zit het eigenlijk met die prequel van The Sopranos?
12 maart 2021
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Been thanked: 52 times

Bericht door Batsu » 05 aug 2020, 08:13

J.B. schreef:
04 aug 2020, 17:37
Batsu schreef:
Klopt. Je main character eruithalen heeft nog nooit een serie goed gedaan geloof ik.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 aug 2020, 09:48

Batsu schreef:
05 aug 2020, 08:13
J.B. schreef:
Batsu schreef:
Klopt. Je main character eruithalen heeft nog nooit een serie goed gedaan geloof ik.
Ashton Kutcher deed het goed bij Two and a Half Men. Zorgde bij mij in ieder geval voor een frisse blik op de serie. Na 8 seizoenen had ik die dronken vrouwenverslinder in bowlingshirt shit wel gehad, en dit zorgde voor nieuwe relaties en personages.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 aug 2020, 11:04

Batsu schreef:
J.B. schreef:
Batsu schreef:
Waren er twee. Topher Grace (werd erg gemist) en het karakter van Kutcher.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 05 aug 2020, 11:09

Josef Dettelbacher schreef:
05 aug 2020, 09:48
Batsu schreef:
J.B. schreef:

Ashton Kutcher deed het goed bij Two and a Half Men. Zorgde bij mij in ieder geval voor een frisse blik op de serie. Na 8 seizoenen had ik die dronken vrouwenverslinder in bowlingshirt shit wel gehad, en dit zorgde voor nieuwe relaties en personages.
Ga je mond spoelen joh!
Two and Half Men = Charlie Harper!

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 919 times
Been thanked: 720 times

Bericht door Sensation » 05 aug 2020, 11:32

PCGC schreef:
05 aug 2020, 11:09
05 aug 2020, 09:48
Batsu schreef:

Ga je mond spoelen joh!
Two and Half Men = Charlie Harper!
Dit! Ashton Kutcher gaf er hooguit even een verfrissende twist aan, maar die chemie tussen Charlie en Alan was geniaal, kon al helemaal stuk gaan om de gezichtsuitdrukking van de één als de ander aan het praten was, met Ashton Kutcher was die chemie er in mijn ogen nooit. Die seizoenen met Charlie kan ik achter elkaar terug kijken.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 aug 2020, 13:33

Smaken verschillen blijkbaar. Weinig gevoel voor kwaliteit hier blijkbaar, gezien ook niemand aanslaat op Peep Show ;)

Laat ik het zo stellen: Die 8 seizoenen met Charlie waren geniaal, eens. Maar op dat punt was een 9e seizoen met Tiger blood Charlie gewoon geen optie meer, en die 4 seizoenen met Ashton Kutcher waren echt wel van voldoende kwaliteit om te zeggen dat het beter was dan stoppen. Heb me met die 4 seizoenen prima vermaakt.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 aug 2020, 14:27

23 jul 2020, 14:44
PCGC schreef:
23 jul 2020, 13:12
Denk dat ik maar eens ga beginnen aan Nashville, serie over country muziek in de VS met 2 hele mooie vrouwen, Hayden Panettiere en Connie Britton.

Iemand al ooit gezien?
Nope, nooit gezien. Ook nog nooit van gehoord behalve dan een klein frontje op netflix of amazon ofzo.

Overigens, mijn vrouw en ik zijn begonnen aan The Head op Amazon. Gaat over een groep onderzoekers op Antarctica, met tussen hen een moordenaar. Een beetje een whodunnit a la And then there were none van Agatha Christie. Qua acteerwerk en realisme houdt het niet altijd over (ze lopen in -30 buiten de compound zonder gezichtsbescherming..), maar ik wil het wel een kans geven. Eerste seizoen is 6 afleveringen, met een hele internationale cast. O.a. El Professor en een hele bekende Japanse acteur (in Japan dan) zitten erin.
Ik moet even terugkomen op The Head van Amazon Prime. Dit is al met al toch wel een enorme teleurstelling:
- Hele slechte computer graphics van de omgeving
- Acteurs zijn enorm slecht in het uiten van hun emoties. Ook El Professor komt niet goed uit de verf
- Totaal onrealistische buitensituaties. Ze doen alsof het -60 is op bepaalde momenten, maar mensen praten doodleuk zonder gezichtsbedekking
- Een plottwist die je op hoofdlijnen mijlenver ziet aankomen

Dus nee, niet bepaald een aanrader.

Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 83 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Jwoeloe » 05 aug 2020, 20:54

Batsu schreef:
Kijk ik geregeld ook weer even 1 of 2 afleveringen van, ook al heb ik ze al meerdere malen gezien. Blijft goed. Ik ben nu zelf bezig aan seizoen 3 van Lucifer.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 06 aug 2020, 00:10

05 aug 2020, 13:33
Smaken verschillen blijkbaar. Weinig gevoel voor kwaliteit hier blijkbaar, gezien ook niemand aanslaat op Peep Show ;)

Laat ik het zo stellen: Die 8 seizoenen met Charlie waren geniaal, eens. Maar op dat punt was een 9e seizoen met Tiger blood Charlie gewoon geen optie meer, en die 4 seizoenen met Ashton Kutcher waren echt wel van voldoende kwaliteit om te zeggen dat het beter was dan stoppen. Heb me met die 4 seizoenen prima vermaakt.
Sheen is een goede comedy acteur. Heeft een paar leuke spoof films gemaakt en was in staat Michael J.Fox op te volgen in Spin City. Dan kun je wel wat.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 06 aug 2020, 06:04

Nav het schitterende reisprogramma Reizen Waes heb ik via de VRT (even een VPN aanzetten) Tomtesterom en Wauters vs Waes gekeken met Tom Waes.
In Tomtesterom test ie aan de hand van een boekje steeds verschillende moeilijke opdrachten, van het overzwemmen van het kanaal tot aan meedoen aan de Marathon de Sables. In Wauters VS Waes neemt ie het in 10 afleveringen op tegen Koen Wauters (oa Bordeaux - Parijs fietstocht op oude fietsen, liften van Albanië naar België en een marathon in een rolstoel). Echt geniale programma’s, fantastisch gemaakt en Tom Waes (en ook Koen Wauters) is een goeie vent!

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 aug 2020, 08:41

J.B. schreef:
06 aug 2020, 00:10

Sheen is een goede comedy acteur. Heeft een paar leuke spoof films gemaakt en was in staat Michael J.Fox op te volgen in Spin City. Dan kun je wel wat.
Ik heb ook nergens de comedykwaliteiten van Sheen in twijfel getrokken he ;) Ik weet niet of je het destijds hebt meegekregen, maar hij is een persoonlijke strijd met producent Chuck Lorre aangegaan, en die heeft ie verloren. Qua populariteit had Sheen voor de kijkers vast nog wel wat seizoenen mogen spelen.

En ja, Spin City is ook een goed voorbeeld waarbij de hoofdrolspeler wordt vervangen, en het nog gewoon bestaansrecht heeft.

Een serie waar ik persoonlijk meer moeite mee had, was Spartacus, al kun je de hoofdrolspeler natuurlijk niet kwalijk nemen dat ie komt te overlijden in real life. Ik vond het daarna wel echt minder worden, maar gelukkig was Lucy Lawless vaak naakt te zien. Dat maakt een hoop goed.

Trouwens, de grootste fail is misschien nog wel The Office. Dat was zonder Michael Scott echt niet meer de moeite waard.

@PCGC Jij mag mij overal mentionen maat, maar als ik zie dat het een mention in het ergernissen topic betreft, sla ik deze vriendelijk over ;)

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 11 aug 2020, 13:10

Iemand de 30 for 30 docu’s gezien van ESPN?
Ik heb er een aantal jaar geleden een aantal gezien, en heb nu online voor een mooi prijsje, maar de gehele series aangeschaft.
Ik krijg van sommige films gewoon de tranen in mijn ogen, zo goed zijn die gemaakt. Wat een verhalen!

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Bericht door RaJitsu » 13 aug 2020, 00:22

PCGC schreef:
11 aug 2020, 13:10
Iemand de 30 for 30 docu’s gezien van ESPN?
Ik heb er een aantal jaar geleden een aantal gezien, en heb nu online voor een mooi prijsje, maar de gehele series aangeschaft.
Ik krijg van sommige films gewoon de tranen in mijn ogen, zo goed zijn die gemaakt. Wat een verhalen!
Zeker. Allemaal zeer mooi gemaakt. Ook voor mensen die helemaal geen interesse hebben in de betreffende sport. Als je enigszins van sport houdt in het algemeen, zul je van al deze reportages gewoon genieten.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 13 aug 2020, 00:24

@Josef Dettelbacher Ik vond The Office US ook na Scott weg was wel leuk. Het miste natuurlijk wel iets, maar ik vind The Office een van de weinige series die het einde perfect afgewerkt heeft.
J.B. schreef:
06 aug 2020, 00:10

Hij zat ook in Platoon dus ook wel wat chops als het om serieus acteren gaat. Alleen is het iemand die niet altijd normaal kan doen als hij geld als water heeft. Hij heeft natuurlijk wat comedic talent, maar het was vooral het schrijfwerk om hem heen dat het voor hem moest doen. In series waarin dat niet goed voor elkaar was, stelde Sheen ook maar weinig voor. Two and a Half Men was best grappig, maar op een gegeven moment was het al over. Vreemd genoeg was Sheen ontzettend populair en bleven mensen het kijken, maar m.i. viel het ontzettend in herhaling en overleefde de serie alleen omdat Sheen zo populair was. Overigens is dit echt een Lorre-ding. Hij kan succesvolle comedy-series maken, maar laat deze ontzettend lang doorlopen. Uiteraard met een financieel motief, omdat dan de serie verkocht kan worden, in syndicatie en hoe meer seizoenen je hebt, hoe meer je verdient. En de acteurs blijven er graag bij betrokken, omdat zij deelnemen in de opbrengsten.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 aug 2020, 10:52

@RaJitsu de meeste sitcoms gaan net even te lang door. Seinfeld heeft ook zoiets gezegd toen met zijn serie stopte. Dat ie eigenlijk het laatste seizoen niet had willen doen, en dat de kwaliteit ervan niet hetzelfde was als eerdere seizoenen, maar dat het financiele plaatje erg interessant was. Eigenlijk wat jij in je laatste punt zegt.

Inderdaad heeft Sheen ook wat serieuzere rollen gespeeld. Wall Street is er ook eentje waar ie een goede rol neerzet. Maar op een gegeven moment (na hot shots) is ie toch vooral de komedie op gaan zoeken. Heeft ie daarna nog wat serieuze rollen gedaan?
Laatst gewijzigd door J.B. op 14 aug 2020, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 13 aug 2020, 14:24

@J.B. Niet alleen sitcoms, veel series gaan te lang door. Maar met de sitcoms van Lorre lijkt het zo te zijn dat ze in het eerste paar (ongeveer 4) seizoenen echt steengoed kunnen zijn en vervolgens 5 seizoenen of meer gewoon maar wat aanmodderen.

Wallstreet is inderdaad ook een goed voorbeeld inz. Sheen. Hij heeft de afgelopen jaren een paar niet-comedyrollen gehad, maar eigenlijk allemaal flops. Ik denk dat Machete Kills de enige was waar ook een degelijk budget achter zit.

Waarschijnlijk is het een beetje het verhaal zoals dat van Adam Sandler. Hij kan best acteren, maar hij verdient het meeste met comedic-rollen. En televisieseries, als die in syndication gaan, verdien je daar meer aan dan iemand als Sheen kan verdienen aan film. Met zijn naam is het niet lastig om daar relatief makkelijk flink aan te verdienen. Series worden namelijk op basis van alleen zijn naam al verkocht en waarschijnlijk maakt hij vooraf al deals dat hij een groter percentage dan normaal krijgt. Dus dan loopt hij al binnen zonder dat zo'n serie echt een succes (zowel kwalitatief als kritisch) is.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 654 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 13 aug 2020, 15:32

Sommige acteurs hebben ook gewoon pech met hun image, waardoor serieuze rollen onhaalbaar worden. Jim Carrey had zo bijvoorbeeld wel een Oscar verdient, maar The Mask en Ace Ventura plakten teveel aan hem om echt serieus genomen te worden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 aug 2020, 10:56

Thijs85 schreef:
13 aug 2020, 15:32
Sommige acteurs hebben ook gewoon pech met hun image, waardoor serieuze rollen onhaalbaar worden. Jim Carrey had zo bijvoorbeeld wel een Oscar verdient, maar The Mask en Ace Ventura plakten teveel aan hem om echt serieus genomen te worden.
Carrey was in die komedies hilarisch. Soms lukt het wel om van komedie naar drama te gaan. Bill Murray heeft dat gedaan op een slimme manier. En kon beide ook goed.

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:

Bericht door RaJitsu » 19 aug 2020, 17:25

Thijs85 schreef:
13 aug 2020, 15:32
Carrey heeft inderdaad in meerdere films laten zien dat hij erg goed kan acteren. Maar een Oscar? Dat gaat me wat te ver. Zijn beste performances waren m.i. in The Truman Show en Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Voor die eerste won hij overigens nog wel een Golden Globe (en ook voor Man on the Moon), maar als je kijkt naar wie de genomineerden waren in die jaren... Dan denk ik niet dat Carrey daar tussen had kunnen staan met deze films. Dat hij elders wel prijzen binnengehaald heeft voor zijn serieuze rollen zegt mij dat hij wel degelijk serieus werd genomen. Hoewel ik wel denk dat een stukje imagopolitiek altijd meespeelt.

Maar goed, die Oscars moet je ook niet al te serieus nemen. Want het is al meermaals bewezen dat je ook typische Oscar-films kan maken, gericht op het winnen van die beeldjes, terwijl de productie zelf niemand aanspreekt.

Overigens, je kan ook zeggen dat het 'karakteracteur'-genre ondergewaardeerd wordt. Ik bedoel, wie had The Mask kunnen spelen zoals Carrey? Of Ace Ventura? Er zullen best wat namen te noemen zijn, maar ik kan ze niet bedenken. Ik dacht over de eerder genoemde performances dat ze ook meer vergeetbaar waren dan de performances in films als Ray Charles, en Gladiator. Maar dat geldt toch zeker niet voor wat hij in Ace Ventura deed, wat m.i. simpelweg een iconische invulling was.

Plaats reactie