Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voor deze ronde dacht ik:
FC Eindhoven heeft kans tegen Exelsior, maar niet tegen Heracles.
ADO is denk ik de favoriet als ze de finale halen, maar ik zie FC Eindhoven op een of andere manier toch gewoon winnen zaterdag.
Finale FC Eindhoven - Excelsior is wat mij betreft in het voordeel van Eindhoven.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gezellig de degradatie vieren

AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Heerenveen gewonnen van AZ. Blijft mooi die playoffs
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tjompie schreef: 19 mei 2022, 20:30 Gezellig de degradatie vieren
Als ik Twentesupporter zou zijn dan zou ik toch wel even een kijkje gaan nemen hoor. :opzijnkop:
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Wow, Bazoer is me een partijtje aan het muiten tegen FC Utrecht. Weigert gewoon al meerdere keren bij dieptepasses te sprinten, waardoor FC Utrecht zowat in 1op1 doorkan op de keeper. :lol:
Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 550
Lid geworden op: 2 okt 2017

Juancho schreef: 15 mei 2022, 17:05 Nee hoor, dat vertikken ze:

https://www.twenteinsite.nl/gepromoveer ... angen.html
Ik begrijp de haat tegen kunstgras, zelf ook zeker geen fan, maar in het geval van Emmen is het wel begrijpelijk (al kijk ik een beetje door een roze bril). De plannen voor het nieuwe stadion bevinden zich in de afrondende fase, dat moet er in 2024-2025 staan. De kunstgrasmat die in het stadion ligt, ligt op een betonnen ondergrond. Die laten verwijderen en een nieuw veld (met verwarming en drainage) aanleggen schijnt ruim een miljoen euro te kosten. Dat is een vijfde van het het spelersbudget van de club. Ik snap dat je dat niet doet wanneer je over twee jaar verhuist.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Klinkt plausibel. Dit verhaal hebben ze zelf ook naar buiten gebracht. Maar voor nuance is geen plek als het om ku(ns)tgras gaat.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Logisch. Toont aan dat de KNVB destijds nooit zo de mogelijkheid open hadden moeten gooien.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ribbelchips schreef: 20 mei 2022, 13:05
Juancho schreef: 15 mei 2022, 17:05 Nee hoor, dat vertikken ze:

https://www.twenteinsite.nl/gepromoveer ... angen.html
Ik begrijp de haat tegen kunstgras, zelf ook zeker geen fan, maar in het geval van Emmen is het wel begrijpelijk (al kijk ik een beetje door een roze bril). De plannen voor het nieuwe stadion bevinden zich in de afrondende fase, dat moet er in 2024-2025 staan. De kunstgrasmat die in het stadion ligt, ligt op een betonnen ondergrond. Die laten verwijderen en een nieuw veld (met verwarming en drainage) aanleggen schijnt ruim een miljoen euro te kosten. Dat is een vijfde van het het spelersbudget van de club. Ik snap dat je dat niet doet wanneer je over twee jaar verhuist.
Het gaat dan om wel erg veel geld, maar was het verhaal niet dat de grote clubs de kosten zouden compenseren? Zo ja dan zou het wellicht ietwat vreemd zijn als Emmen eigenhandig de streep trekt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ribbelchips schreef: 20 mei 2022, 13:05
Juancho schreef: 15 mei 2022, 17:05 Nee hoor, dat vertikken ze:

https://www.twenteinsite.nl/gepromoveer ... angen.html
Ik begrijp de haat tegen kunstgras, zelf ook zeker geen fan, maar in het geval van Emmen is het wel begrijpelijk (al kijk ik een beetje door een roze bril). De plannen voor het nieuwe stadion bevinden zich in de afrondende fase, dat moet er in 2024-2025 staan. De kunstgrasmat die in het stadion ligt, ligt op een betonnen ondergrond. Die laten verwijderen en een nieuw veld (met verwarming en drainage) aanleggen schijnt ruim een miljoen euro te kosten. Dat is een vijfde van het het spelersbudget van de club. Ik snap dat je dat niet doet wanneer je over twee jaar verhuist.
Vanuit de club zeker te begrijpen maar linksom of rechtsom blijft het hun keuze. Want dat ze een nieuw stadion gingen maken... dat plan licht er natuurlijk al veel langer. Dus dan had je ook al eerder echt gras kunnen implementeren. En los daarvan vind ik dat de KNVB daar nou echt eens harde keuzes in moet maken: wil je de ED in moet je op echt gras spelen. Geen uitzonderingen. Desnoods zoek je als gepromoveerde club maar een ander stadion in de buurt en ga je dat met de KNVB afstemmen ivm wedstrijdschema. Het is maar 1 jaartje, dat moet je dan maar accepteren.

Dat kunstgras moet gewoon uit de ED alleen doet de KNVB er helemaal niks aan. Echt bizar. Zeker als Heracles eruit vliegt moeten ze die regel echt direct instellen want Heracles is zo'n beetje de enige club die ook uitspreekt het niet te willen doen vanwege de sponsor. Dus die hebben niet eens de intentie om het zsm te vervangen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 20 mei 2022, 13:43 Dat kunstgras moet gewoon uit de ED alleen doet de KNVB er helemaal niks aan. Echt bizar. Zeker als Heracles eruit vliegt moeten ze die regel echt direct instellen want Heracles is zo'n beetje de enige club die ook uitspreekt het niet te willen doen vanwege de sponsor. Dus die hebben niet eens de intentie om het zsm te vervangen.
Gerbrands zei in de podcast dat de topclubs erop hameren. Hij zei ook dat het redelijk is om die clubs een overbrugging van 3 jaar te geven, omdat er natuurlijk veel moet gebeuren ook qua trainingsfaciliteiten. Nu invoeren en ook een Emmen zal dik tevreden zijn.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Hoe eerder hoe beter. Absoluut verbieden dat kunstgras. Volgend seizoen echt veel te veel clubs met zo'n mat.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik lees helemaal niets plausibels aan dat hele bericht. Die betonnen ondergrond had je ook dusdanig kunnen ontwerpen dat het makkelijker verwijderbaar zou zijn (of eventueel een andere ondergrond). En voor wat betreft die drainage: je kunt ook wat vaker je grasmat vervangen en hier eventueel financiële steun voor vragen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Laat ik vooropstellen dat ik Heracles een grauwe saaie club vind die echt niet gemist zal worden in de Eredivisie. Sterker nog, ik moet nog zien dat ze zonder het thuisvoordeel (de helft heeft kunstgras) überhaupt terugkomen.

Maar als ik zie dat het stadion praktisch leeg is voor zo 'n wedstrijd dan vind ik het eigenlijk onbegrijpelijk. Die 3 0 helpt niet mee in de kaartverkoop maar zó leeg is wel ernstig.

We mogen blij zijn dat Heracles eruit vliegt.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

11 Sir Tinus schreef: 21 mei 2022, 20:24 Laat ik vooropstellen dat ik Heracles een grauwe saaie club vind die echt niet gemist zal worden in de Eredivisie. Sterker nog, ik moet nog zien dat ze zonder het thuisvoordeel (de helft heeft kunstgras) überhaupt terugkomen.

Maar als ik zie dat het stadion praktisch leeg is voor zo 'n wedstrijd dan vind ik het eigenlijk onbegrijpelijk. Die 3 0 helpt niet mee in de kaartverkoop maar zó leeg is wel ernstig.

We mogen blij zijn dat Heracles eruit vliegt.
Er mogen niet meer supporters in ivm verbouwingen.
#simplythebest
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

DC_PSV schreef: 21 mei 2022, 20:26
11 Sir Tinus schreef: 21 mei 2022, 20:24 Laat ik vooropstellen dat ik Heracles een grauwe saaie club vind die echt niet gemist zal worden in de Eredivisie. Sterker nog, ik moet nog zien dat ze zonder het thuisvoordeel (de helft heeft kunstgras) überhaupt terugkomen.

Maar als ik zie dat het stadion praktisch leeg is voor zo 'n wedstrijd dan vind ik het eigenlijk onbegrijpelijk. Die 3 0 helpt niet mee in de kaartverkoop maar zó leeg is wel ernstig.

We mogen blij zijn dat Heracles eruit vliegt.
Er mogen niet meer supporters in ivm verbouwingen.
Sorry, dat wist ik niet. Blijft een kutclub.
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

11 Sir Tinus schreef: 21 mei 2022, 20:24 Laat ik vooropstellen dat ik Heracles een grauwe saaie club vind die echt niet gemist zal worden in de Eredivisie. Sterker nog, ik moet nog zien dat ze zonder het thuisvoordeel (de helft heeft kunstgras) überhaupt terugkomen.

Maar als ik zie dat het stadion praktisch leeg is voor zo 'n wedstrijd dan vind ik het eigenlijk onbegrijpelijk. Die 3 0 helpt niet mee in de kaartverkoop maar zó leeg is wel ernstig.

We mogen blij zijn dat Heracles eruit vliegt.
Ze pakken wel relatief veel punten tegen Ajax.
En nu voor. Misschien gaan ze het toch nog flikken.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Zou het mooi vinden als Heracles degradeert, lekker man. ADO mag er wel lekker in. Die gaan altijd volle bak tegen die neuzen.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Schrik toch wel van Heracles. Zag deze degradatie niet aankomen. Sinds hun promotie waren ze uitgegroeid tot een zeer stabiele eredivisie club. Naar mijn idee zijn onder de nieuwe td veel matige buitenlandse spelers gehaald waardoor het niveau in de selectie drastisch is gedaald. Vind het persoonlijk wel jammer. Ondanks het kunstgras een leuke club.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8974
Lid geworden op: 26 jun 2019

Plastic gaat de hens al in
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Weer een personeelslid extra die morgen ontslag krijgt, door dat verbrande kunstgras
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Afbeelding
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Zo ben je jarenlang een stabiele club geweest in de Eredivisie en weet je het als club zijnde in een half jaar tijd helemaal naar de klote te helpen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

En nu gauw bij de eerstvolgende Eredivisievergadering meteen het verbod op kunstgras er doorheen stouwen. Een FC Emmen ofzo dat zal mauwen gewoon afkopen. Die hebben geen kunstgrassponsor dus die gaan niet dwarsliggen zoals Heracles dat deed.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ben er totaal niet rouwig om. Maar het is wel vrij bizar hoe Heracles dit de laatste weken heeft weggegeven zeg. Drie weken voor het einde werd er nog zachtjes over de Europese playoffs gepraat.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen