Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Nou, het zal wel calimero berichtjes regen nu?

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 19 mei 2022, 10:48 Nou, het zal wel calimero berichtjes regen nu?

Jammer dat hij niet veel vaker verloren heeft, hoe had hij zich gedragen als het kampioenschap ze door de vingers was geglipt.
Met zijn pipo-gedrag en zijn liefde voor vieze Marc hoeven we hem hier hoop ik nooit meer te zien.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

In Engeland maken ze gehakt van hem. Geen zorgen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Idd, binnen de kortste keren weer werkzoekend
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Die kan met kerst bij Anderlecht met Marcie’s pik gaan spelen. Bommel is daar dan wel klaar.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 19 mei 2022, 10:48 Nou, het zal wel calimero berichtjes regen nu?

Ergste vind ik misschien nog wel dat hij echt doet alsof ze de titel aan zichzelf te danken hebben met hun geweldige mentaliteit. Terwijl ze tegen AZ ook weer punten lieten liggen en de scheidsrechter weer nodig hadden om ons op afstand te houden. Dat hij het raar vindt dat de scheidsrechter een beslissing nam die niet in hun voordeel uitviel is wel te begrijpen, dat is in al die jaren ook echt amper voorgekomen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als er iemand is die zijn mond niet mag opentrekken over arbitrage, dan is het wel Erik ten Hag. Of iemand anders die op de loonlijst staat bij Ajax. De titel is je verdomme in de schoot geworpen door dubieuze strafschoppen, niet-gegeven kaarten en goals die nooit hadden mogen tellen. Smoel houden en dankbaar zijn, dat moet je.

Wil je het over mentaliteit hebben? Prima, laten we het dan maar eens hebben over PSV in de bekerfinale. Mentaal en fysiek gesloopt na Leicester, een goal afgekeurd in de finale én daarin op achterstand gekomen tegen een club waar alleen al de spits zo'n beetje evenveel heeft gekost als de hele basiself van PSV bij elkaar. Dát is mentaliteit, Erik.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25064
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Niet chique hoor, om je ex-club te beroven van goede spelers. ;)
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=404090
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ykhim schreef: 19 mei 2022, 11:19 [..] tegen een club waar alleen al de spits zo'n beetje evenveel heeft gekost als de hele basiself van PSV bij elkaar. Dát is mentaliteit, Erik.
Dat was idd. mijn 'frame' bij de opening van het seizoen, JC schaal. Als je dat goed tot je laat doordringen... :mrgreen:
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Bommel is slechts een zoethoudertje, totdat Erik beschikbaar is.

Blijkbaar is het een trend om in Belgie als Marc zijnde met je pikkie te spelen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 19 mei 2022, 11:19Als er iemand is die zijn mond niet mag opentrekken over arbitrage, dan is het wel Erik ten Hag. Of iemand anders die op de loonlijst staat bij Ajax. De titel is je verdomme in de schoot geworpen door dubieuze strafschoppen, niet-gegeven kaarten en goals die nooit hadden mogen tellen. Smoel houden en dankbaar zijn, dat moet je.
Ik vind het juist leerzaam voor degenen hier die denken dat 'Zeist' anti-PSV is en dat PSV daarom allerlei actie zou moeten ondernemen: ook bij Ajax geloven ze heilig dat ze onheus benadeeld worden en dat geldt voor alle clubs. Ga je als PSV hier een hoop heisa over maken dan kun je dus vanuit het hele land ongeveer net zo'n reactie verwachten als jij Hag hier geeft.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik hield op met lezen bij de combinatie van iets wat Ten Hag en leerzaam.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 19 mei 2022, 17:50Ik vind het juist leerzaam voor degenen hier die denken dat 'Zeist' anti-PSV is en dat PSV daarom allerlei actie zou moeten ondernemen: ook bij Ajax geloven ze heilig dat ze onheus benadeeld worden en dat geldt voor alle clubs. Ga je als PSV hier een hoop heisa over maken dan kun je dus vanuit het hele land ongeveer net zo'n reactie verwachten als jij Hag hier geeft.
Ik vind dit echt een vreemde reactie. Want los van het feit dat ikzelf vandaag helemaal niet betoog of wil betogen dat Zeist anti-PSV is, we actie moeten ondernemen (en het daarmee dus ook helemaal geen relevant punt is), is er een serieus verschil tussen geloven dat je heilig wordt benadeeld en het daadwerkelijk worden. We kunnen alle waardeloze beslissingen van dit seizoen nog een keer onder de loep leggen, maar laten we niet doen alsof de afgekeurde 2-0 van Ajax of de niet gegeven penalty ook maar enigszins gelijke waarde hebben als een bal over de zijlijn (die 1-2 betekende uiteindelijk precies het verschil tussen titel Ajax en titel PSV, inderdaad) of een penalty in de slotseconde van een topwedstrijd die nooit een penalty had mogen zijn en waarmee de competitie in het slot is gegooid. Het zijn beslissingen die zelfs zonder het bestaan van de VAR al volstrekt belachelijk waren tegenover beslissingen waarover je hooguit een laagdrempelig gesprek bij het koffieautomaat kunt voeren.

Ik zie hier helemaal niet zoveel leerzaams in terug, laat staan dat het voor dit seizoen überhaupt relevante leerpunten zijn.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Inderdaad. Tussen denken dat je genaaid wordt en daadwerkelijk genaaid worden zit een wereld van verschil.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 19 mei 2022, 17:50
Ykhim schreef: 19 mei 2022, 11:19Als er iemand is die zijn mond niet mag opentrekken over arbitrage, dan is het wel Erik ten Hag. Of iemand anders die op de loonlijst staat bij Ajax. De titel is je verdomme in de schoot geworpen door dubieuze strafschoppen, niet-gegeven kaarten en goals die nooit hadden mogen tellen. Smoel houden en dankbaar zijn, dat moet je.
Ik vind het juist leerzaam voor degenen hier die denken dat 'Zeist' anti-PSV is en dat PSV daarom allerlei actie zou moeten ondernemen: ook bij Ajax geloven ze heilig dat ze onheus benadeeld worden en dat geldt voor alle clubs. Ga je als PSV hier een hoop heisa over maken dan kun je dus vanuit het hele land ongeveer net zo'n reactie verwachten als jij Hag hier geeft.
Prachtig onderbouwde argumentatie. Ik heb rijke mensen ook zien klagen over de belastingdienst, hebben de mensen die slachtoffer geworden zijn van de toeslagaffaire dan ook minder recht van spreken?

De mate waarin Ten Hag nu klaagt is zwaar buiten proportie, maar voor jouw reden om dan maar te doen alsof iedereen even zwaar getroffen is en dus maar niet moet klagen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Ten Hag heeft recht op zijn eigen mening, niet zijn eigen feiten.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

En, misschien ook relevant, hij hoorde of las er weinig over juist omdát het twee keer buitenspel was. Net als de goal van Zahavi in de 11e minuut, daar las je ook weinig over. Als aan de gelijkmaker een overtreding voorafging (en een dergelijke situatie volgens hem dus als overtreding moet worden gezien), had hij vanuit sportiviteit wel wat meer situaties doorheen de competitie mogen noemen waarin Ajax voor dergelijke situaties eveneens, en vaak terecht, óók niet is teruggefloten.

Ik begrijp best dat je baalt van een aantal gebeurtenissen waarvan je denkt dat die onterecht waren, maar het is toch wel een beetje sneu dat je daar na een aantal weken op terugkomt, zeker als je in die periode de mogelijkheid hebt gehad om in te zien dat er geen snars klopt van je machten en krachten.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

ziege maar ook zagge schreef: 19 mei 2022, 17:50 Ik vind het juist leerzaam voor degenen hier die denken dat 'Zeist' anti-PSV is en dat PSV daarom allerlei actie zou moeten ondernemen: ook bij Ajax geloven ze heilig dat ze onheus benadeeld worden en dat geldt voor alle clubs.
Laatst was er ook een soortgelijke discussies waarbij je iets schreef in de trant van dat PSV als grote club nog altijd vaker de scheids mee heeft dan een kleine club en daarom niet moet klagen.

1. Het is natuurlijk vooral relevant hoe dat uitwerkt t.o.v. je directe concurrenten. Als Heracles dit seizoen structureel benadeeld zou zijn ten opzichte van PSV zal ze dat een stuk minder boeien dan wanneer ze dat ten opzichte van Fortuna zouden zijn.

2. Het zou niet onlogisch zijn om te verwachten dat tussen PSV en Ajax het grootste onderlinge tussen directe concurrenten bestaat. De populairste club met de grootste (en meest verspreide) achterban vs. hun grootste concurrent (met een veel regionalere achterban). Er is minder reden om aan te nemen dat zo'n verschil zou bestaan tussen bijvoorbeeld Heerenveen en Groningen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]PSV90[/mention] ik denk ook echt dat het (zeker op de langere termijn) klopt dat PSV vaker benadeeld wordt, maar dat dat idd grotendeels in het niet valt bij het leed van kleinere clubs.

Het punt is gewoon: het is niet te bewijzen. Paar jaar geleden hebben we er een flink project van gemaakt hier op het forum en toen kwamen we er ook niet uit. En zonder
Tijn schreef: 19 mei 2022, 18:23feiten
blijft er alleen sentiment over. En datzelfde sentiment leeft overal, zoals we hier kunnen zien aan de kale neet. Wij noemen dat aanstellerij (wat denk ik terecht is) maar zodra we gaan beweren dat wij de gebeten hond zijn kunnen we dezelfde hoon verwachten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat laatste zijn we al zonder ons daadwerkelijk te verzetten tegen duidelijk onrecht. Als Schmidt of Götze ook maar één woord van kritiek proberen te uiten, dan staat het halve land in brand en buitelen de mensen over elkaar heen om de Calimero-stickers uit te delen. Is dus ook niet zo interessant.

Maar zoals gezegd is de hele vergelijking kansloos, want daar waar je vanuit onze positie hele redelijke standpunten kunt aandragen over dat onrecht, kun je dat vanuit de positie van Erik Ten Hag natuurlijk niet. Buitenspel is sowieso buitenspel, maar als je sterkste punt is dat Tadic een penalty had moeten krijgen terwijl hij nauwelijks of zelfs helemaal niet wordt aangeraakt, tja, dan heb je natuurlijk niet zo'n sterk betoog. Je kan daar met hetzelfde gemak de overtredingen van Martínez tegenover zetten, want die is in die finale, ondanks een gele kaart, ook gewoon weer aan meerdere duidelijke kaarten ontsnapt. In dat geval moet je als trainer gewoon je muil houden over die zogenaamde machten en krachten. Sterker nog: zo'n beetje alle machten en krachten werkten weer eens met Ajax mee, zoals ik eerder uiteenzette. Vervolgens gooien ze het zelf alsnog weg. Dit soort teksten zijn dan gewoon een zwakke poging om het eigen falen goed te praten.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... k2JeartKg0

Wedstrijd op dit forum starten wie het dichtst bij zit met hoeveel KG overgewicht Mo zal aankomen op de 1e training?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 19 mei 2022, 20:25Maar zoals gezegd is de hele vergelijking kansloos, want daar waar je vanuit onze positie hele redelijke standpunten kunt aandragen...
Mijn reactie was sowieso helemaal niet op jouw woorden maar puur op het feit dat die kale liep te Calimeroën. Na die pingel van Feyenoord gingen bij ons nl. weer stemmen op om het hoog te gaan spelen bij de KNVB ofzoiets, waarop ik zeg: iedereen vindt dat ie overdreven benadeeld wordt.

Een zaak maken van een individueel voorval met 'redelijke standpunten' ja dat kan wel zoals bij de pingel van Feyenoord (en zoals hier waar je dan uit kunt concluderen dat Hag zich aanstelt), tuurlijk, maar met een individueel voorval (of desnoods 100 individuele voorvallen) bewijs je geen structurele zaak. Dan moet je gaan turven zoals we hier wel eens geprobeerd hebben, wat niet lukte, waar onlangs weer een paar mensen mee wilden beginnen, wat ik support maar wat m.i. desalniettemin helaas gewoon een kansloos project is. En dus zul je nooit kunnen bewijzen dat je structureel genaaid wordt en dus blijft er slechts sentiment over en dan weegt elk sentiment even zwaar, ook dit gezwets van de Haaksbergense aardappel. Niet aan beginnen dus, is mijn welgemeend advies ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7236
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het gaat er alleen niet om dat een bewust complot gaande is jegens PSV, het gaat erom dat er meerdere foute beslissingen ervoor hebben gezorgd dat PSV geen kampioen werd. Ja, deels waren het factoren vanuit PSV zelf, maar het is erg pijnlijk dat die beslissingen ook daarvoor hebben gezorgd. In een tijdperk met een video scheidsrechter nog wel. Of het nou bewust was of niet: op die manier de titel verliezen is erg pijnlijk en er schande van spreken volledig terecht.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik hoop dat ten Hag faalt, keihard faalt.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

No worries, dat wordt lachen daar met kabouter Plop.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Dat denk ik ook. De spelers, de media en het publiek gaan hem waarschijnlijk niet heel serieus nemen wanneer hij in het Engels begint.
Ex unitate vires
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Ardbeg schreef: 19 mei 2022, 18:09 Ik hield op met lezen bij de combinatie van iets wat Ten Hag en leerzaam.
Dat is dus twee woorden voor het einde

Ajax