Financiën

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik vind het ook vreemd dit. Maar ze wilden geen shirt doen want dan kan iedereen zien wie niet gedoneerd heeft... tja... Geef gewoon dan tegoed voor de fanshop of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Noem mij maar goedkoop maar voor mij is het volgens mij richting de 147 euro en dan heb ik de wedstrijd tegen AZ nog wél mogen zien helaas. Als je alleen al kijkt naar de stijging van de ziektekosten verzekering, de energierekening, de boodschappen en de benzine (dus geen luxe producten als vakantie/electronica etc) dan vind ik het nogal wat om aan PSV te schenken. Dan stop ik het persoonlijk dolgraag in mijn seizoenskaart voor volgend seizoen. Dat is óók steun.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Niemand die je dat kwalijk kan nemen lijkt me, zeker in deze tijd.
#FreeGeneratie4
Number 8 On Tour
Lid 2e elftal
3
Berichten: 150
Lid geworden op: 4 nov 2020

Elke keus is te begrijpen. Ik heb mijn 7 kaarten gedoneerd aan PSV. Laat ze maar investeren in fatsoenlijke koffie en normaal eten.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Inderdaad: iedere keuze is prima en iedereen moet daar vooral een eigen afweging in maken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ben ik de enige die er geen bal van snapt? Moet je nou wel of niet de tickets bestellen? Wat mij betreft mogen ze het geld houden, maar ze maken het wel ingewikkeld haha. Als ik x4 doe, krijg ik dan 4 wedstrijden teruggestort? Of gaat dat bedrag dan naar PSV?
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

De tekst klopt ook heeelemaal niet, ik snap er evenmin veel van. Zie wel wat er gebeurt: heb het ook maar beschouwd als investering voor de nieuwe SCC, €€ tellen wel behoorlijk nu... :wonder:
P.s. er zou toch ook nog een refund voor de laatste EL zijn? Niet dat ik er wakker van lig
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Refund was toch een stuk minder maar diegene die dit systeem heeft bedacht mag ook wel even kritisch naar zichzelf kijken.

Je moet dus 0 euro toevoegen aan je mandje om geld terug te krijgen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Daar lijkt het wel op, ja :mrgreen: inmiddels bevestiging ontvangen (4x voor twee SCC's :think: ). Blijkt dus € 158,- incl. EL te zijn
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Is er niet reeds een voorziening opgenomen in de jaarrekening voor de verbouwing van het stadion? Meen me te herinneren dat ik dit ooit ergens gelezen heb. Mocht dat zo zijn dan zou de 'donatie
een creatief boekhoudkundig trucje zijn om de voorziening te laten vrijvallen. Zeker in combinatie met het verdubbelen van het bedrag...
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... de-club%27

Toon is duidelijk!
Geen euro komt er vanuit R. van der Wallen.

Ik vond die berichten altijd al raar, omdat je als RVC lid helemaal geen geld in mag brengen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Iedereen vet enthousiast hierover. :grin:

Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

En hoppa: weer een paar ton erbij:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=405645
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

En waarschijnlijk weer wat inkomsten minder:

https://www.vi.nl/pro/het-politieke-bes ... an-kosten-
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Prima. Gewoon een goed besluit van de polletiek. We halen het wel weer ergens anders vandaan, de cryptoboeren of Bavaria bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ik begin inmiddels wel wat vraagtekens te krijgen bij de financiële situatie van PSV.
Niet dat ik denk dat we er slecht voorstaan, maar ik krijg wel het vermoeden dat het ook niet super rooskleurig is.

Afgaande op de transfers sinds lijken we niet een serieus transferpotje te hebben. De meeste van de transfers zijn transfervrij of huur. De enige "grote" transfer die we sinds 20/21 hebben gedaan is Veerman, voor 6mln. En toen hadden we een half jaar eerder al Malen en Dumfries verkocht, en verder amper uitgaven gedaan aan transfersommen.

Ik vermoed dat we zonder grote verkopen amper transferbudget hebben.

Het partnerfonds zou een extra lening hebben gedaan van 30mln, te besteden aan de opleiding en jonge talenten. Er is veel geschreven dat we fors zouden investeren in jonge talenten met veel groei mogelijkheden. Uiteraard is de markt nog best een tijdje open, maar het blijft wel behoorlijk stil. Eigenlijk nog geen serieus gerucht over een jeugdtransfer voorbij zien komen. Dan ga ik me toch ook afvragen wat er met deze lening aan de hand is, is dat iets voor volgend jaar pas? Of wordt het gebruikt om nu gaten te dichten?

Ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken, ik weet dat bijvoorbeeld [mention]Massimo[/mention] oa de jaarrekeningen altijd aandachtig leest.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Dr. Gonzo schreef: 13 jul 2022, 15:33 Ik begin inmiddels wel wat vraagtekens te krijgen bij de financiële situatie van PSV.
Niet dat ik denk dat we er slecht voorstaan, maar ik krijg wel het vermoeden dat het ook niet super rooskleurig is.

Afgaande op de transfers sinds lijken we niet een serieus transferpotje te hebben. De meeste van de transfers zijn transfervrij of huur. De enige "grote" transfer die we sinds 20/21 hebben gedaan is Veerman, voor 6mln. En toen hadden we een half jaar eerder al Malen en Dumfries verkocht, en verder amper uitgaven gedaan aan transfersommen.
Als je het geld wel hebt, hoef je het toch nog niet per se uit te geven? We hadden ook een keeper voor 10 miljoen kunnen kopen, was je dan blijer geweest? We moeten ons niet blindstaren op transfervrij of niet, maar kijken naar kwaliteit. Met Benitez, Luuk de Jong, Til en Simons hebben we zowel kwaliteit als (toekomstige) waarde weten te creëren. Dit zal daarnaast ook miljoenen kosten aan tekengelden, laat staan mocht Sangare nog bijtekenen.

Een versterking moet vooral beter zijn dan Obispo, Teze en Boscagli. Volgens mij ziet PSV het daar in zitten en dan vind ik het persoonlijk ook zonde om 8 miljoen aan een CV te besteden.
Ik vermoed dat we zonder grote verkopen amper transferbudget hebben.
Volgens mij heeft PSV letterlijk gecommuniceerd niet te hoeven verkopen om te kunnen kopen. Dus dat budget is er wel. We hebben ons al flink versterkt, we moeten geen geld uitgeven 'om het maar uit te geven'.
Ik vermoed dat we zonder grote verkopen amper transferbudget hebben.

Het partnerfonds zou een extra lening hebben gedaan van 30mln, te besteden aan de opleiding en jonge talenten. Er is veel geschreven dat we fors zouden investeren in jonge talenten met veel groei mogelijkheden. Uiteraard is de markt nog best een tijdje open, maar het blijft wel behoorlijk stil. Eigenlijk nog geen serieus gerucht over een jeugdtransfer voorbij zien komen. Dan ga ik me toch ook afvragen wat er met deze lening aan de hand is, is dat iets voor volgend jaar pas? Of wordt het gebruikt om nu gaten te dichten?
De markt is zoals je zegt nog lang open. Dit soort talenten komt wellicht pas later in de window voor een keuze te staan, daar zit vanuit ons natuurlijk ook minder druk op dan een spits of keeper in verband met de naderende vCL. Het verlengen van Van de Blaak, een heel groot talent, is wellicht iets wat (deels) met dit fonds gebeurd, want geloof maar dat daar ook voldoende interesse voor is. Het verhogen van het salarisbudget voor deze tak is ook een investering natuurlijk.

Ik heb weinig tot geen financiële kennis, hoor. Ik zeg ook maar wat. Maar op basis van deze transferzomer ben ik vooral blij dat PSV een verstandig financieel beleid lijkt te voeren. Afgelopen (corona)jaar met winst afgesloten, voldoende waarde op het veld en de jeugdopleiding begint zich in de vorm van Scamacca, Piroe en Danjuma bijvoorbeeld ook uit te betalen zonder dat jongens een rol van betekenis in 1 gespeeld hebben.
#FreeGeneratie4
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

In de winter moest er een keer echt snel gehandeld worden en toen werd Veerman zomaar voor 6 miljoen vastgelegd. Dat kan niet als er weinig geld is..
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Paco Casal schreef: 13 jul 2022, 15:48 Als je het geld wel hebt, hoef je het toch nog niet per se uit te geven? We hadden ook een keeper voor 10 miljoen kunnen kopen, was je dan blijer geweest? We moeten ons niet blindstaren op transfervrij of niet, maar kijken naar kwaliteit. Met Benitez, Luuk de Jong, Til en Simons hebben we zowel kwaliteit als (toekomstige) waarde weten te creëren. Dit zal daarnaast ook miljoenen kosten aan tekengelden, laat staan mocht Sangare nog bijtekenen.

Een versterking moet vooral beter zijn dan Obispo, Teze en Boscagli. Volgens mij ziet PSV het daar in zitten en dan vind ik het persoonlijk ook zonde om 8 miljoen aan een CV te besteden.
Deels mee eens, ben ook tevreden met de transfers tot nu toe. Al vraag ik me dan wel af waarom we een rechtsback huren ipv kopen. Als we geld op andere posities besparen zou er budget moeten wezen om een goede rechtsback te kopen.
Idem voor nu de extra linker CV.

Dan trek ik de conclusie dat er wellicht amper budget beschikbaar is
Volgens mij heeft PSV letterlijk gecommuniceerd niet te hoeven verkopen om te kunnen kopen. Dus dat budget is er wel. We hebben ons al flink versterkt, we moeten geen geld uitgeven 'om het maar uit te geven'.
Ik heb in een andere topic geleerd dat ik de beleidsbepalers niet op hun woord moet geloven ;)
De markt is zoals je zegt nog lang open. Dit soort talenten komt wellicht pas later in de window voor een keuze te staan, daar zit vanuit ons natuurlijk ook minder druk op dan een spits of keeper in verband met de naderende vCL. Het verlengen van Van de Blaak, een heel groot talent, is wellicht iets wat (deels) met dit fonds gebeurd, want geloof maar dat daar ook voldoende interesse voor is. Het verhogen van het salarisbudget voor deze tak is ook een investering natuurlijk.
Met het budget van 30mln had ik veel meer vuurwerk op dit gebied verwacht, ook als slechts een deel voor transfers bedoeld zou zijn. Wellicht komt dat nog, maar het is mij te stil om hierin te geloven.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza schreef: 13 jul 2022, 16:03 In de winter moest er een keer echt snel gehandeld worden en toen werd Veerman zomaar voor 6 miljoen vastgelegd. Dat kan niet als er weinig geld is..
Dat seizoen hadden we tot dat moment voor minder dan 10mln gekocht, en voor meer dan 50 verkocht. En toch bleef het daarna bij 1 aankoop, waarbij ik 6mln niet eens als grote aankoop bestempel.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dr. Gonzo schreef: 13 jul 2022, 16:05 Ik heb in een andere topic geleerd dat ik de beleidsbepalers niet op hun woord moet geloven ;)
Heel goed. ;)

Ik zal er op een later tijdstip nog wel op ingaan.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ComeOnPSV schreef: 24 mei 2022, 09:20 https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... de-club%27

Toon is duidelijk!
Geen euro komt er vanuit R. van der Wallen.

Ik vond die berichten altijd al raar, omdat je als RVC lid helemaal geen geld in mag brengen.
Gebeurde in het verleden gewoon hoor met o.a. Van der Leegte die prive-investeerde in het spelersfonds met o.a. Kezman waardoor later ruzie over is ontstaan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
grasveld
Internationale topspeler
5
Berichten: 3017
Lid geworden op: 8 aug 2018

Op 30 juni 2021 hadden we 11 miljoen op de bank staan.

Kortlopende bezittingen (insclusief cash) was op 30 juni 2021: 27,3 miljoen
Kortlopende schulden was op 30 juni 2021: 51,2 miljoen

kortlopende bezittingen zijn o.a. cash en nog te ontvangen transfersommen.
Kortlopende schulden zijn crediteuren, belastingen, premies en overige schulden (nog te betalen transfersommen).

In dit plaatje echter, is niet meegenomen de transfers van Dumfries, Malen en Rosario. Als ik het jaarverslag mag geloven, hadden we (met dat meegerekend) een positief resultaat van 2 miljoen na belastingen. Het daadwerkelijke resultaat was -23 miljoen. Dus die transfers zouden 25 miljoen opgeleverd moeten hebben. Maar dat zal niet het volledige bedrag zijn. Malen alleen al bracht circa 30 miljoen op. Een deel van die transfergelden worden dus op de balans gezet en later geïnd als die clubs deels in termijnen betalen.

We hebben niet veel vet op de botten, zo lijkt het. Maar we hebben tot nu toe ook weinig uitgegeven. Dus er zal nog wel wat geld beschikbaar zijn. Wat we nu al allemaal (qua bedragen) gedaan hebben in aan- en verkopen weet ik niet precies. Maar van de kaspositie zou wel een inschatting te maken moeten kunnen zijn als je het oude jaarverslag erbij pakt en de sindsdien gedane transfers erbij op- en aftelt.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Van de deal Malen ging echt een flink deel naar Raiola, als ik de verhalen mag geloven. Als we daar netto 15-20 aan overhouden zou mij dat niet verbazen.
grasveld
Internationale topspeler
5
Berichten: 3017
Lid geworden op: 8 aug 2018

Wat me ook direct opvalt (in vergelijking met een jaar of 4, 5 geleden), is de enorme toename in headcount. In 2021 hadden we 290 FTE'ers. In 2016 ofzo lag dat nog op de 215.

35% meer personeel. Maar met de club is het eigenlijk niet veel beter meer gegaan sindsdien. :tear:
Laatst gewijzigd door grasveld op 13 jul 2022, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
grasveld
Internationale topspeler
5
Berichten: 3017
Lid geworden op: 8 aug 2018

Standbeeld schreef: 13 jul 2022, 16:24 Van de deal Malen ging echt een flink deel naar Raiola, als ik de verhalen mag geloven. Als we daar netto 15-20 aan overhouden zou mij dat niet verbazen.
Dat is natuurlijk ook nog iets wat mee speelt. Dat zou het verklaren. Het was trouwens een notitie bij de winst- en verliesrekening volgens mij. Daar wordt de volledige som volgens mij direct meegenomen. Als dat zo is, zie je ook hoe schrikbarend weinig er uiteindelijk onderaan de streep maar overblijft.

Ik google nu even snel de transfersommen.
Malen 30 miljoen (exclusief bonussen)
Drumfries 15 miljoen (inclusief bonussen)
Rosario 6 miljoen (inclusief bonussen)

Dat is bruto dan zo'n 51 miljoen. Daar zou de helft dan van overblijven.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Financiën