Ibrahim Sangaré

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Paco Casal schreef: 18 mei 2022, 10:27
Ryme schreef: 18 mei 2022, 09:42
Dit heeft niets met Marcel Brands te maken aangezien het schijnbaar contractueel vastgelegd is. Hier moet enkel John de Jong credit voor krijgen.
Er zal een maximale transfersom in staan, dat wil niet zeggen dat PSV niet akkoord kan gaan met minder lijkt me toch?

Nou in ieder geval, wie het ook toe komt, het is een goede ontwikkeling. Dit soort spierballentaal hoor ik eigenlijk nooit vanuit PSV.
Het is geen maximale transfersom. Maar wel iets om naar te wijzen. Frenkie de Jong heeft geloof ik een 500 miljoen euro clausule maar dat betekend niet dat Barcelona niet akkoord gaat met 499 miljoen 😬

Het is vooral een mooie richtprijs, en zo hoeven clubs ook geen tijd te verdoen om aan te schijten met 20 miljoen biedingen. Het zal uiteindelijk tussen de 30-40 miljoen worden. En dat is dikke prima
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Sensation schreef: 18 mei 2022, 16:11 Interessant, stel dat hij blijft, Pieter Zwart ziet hem misschien wel juist als CM, wanneer Van Nistelrooy met PNA wilt spelen, dan als CVM. Omdat Sangaré volgens hem de ruimte nodig heeft om druk op de bal te kunnen zetten en vooruit te kunnen verdedigen waar Guti dit seizoen naast hem positioneel juist verdedigender stond. Interessant gegeven aangezien wij hem hier allemaal eigenlijk klakkeloos als CVM zouden noteren, maar ik snap zijn punt wel daar Sangaré een meester is in het opvangen van de afvallende bal, en kan dat wel als je verder naar achter gepositioneerd staat?
Daar heeft Pieter Zwart dan zeker een punt. Ik zie 'm ook niet als CVM. Al zie ik Sangaré sowieso niet blijven eigenlijk. Premier League clubs zouden dan echt liggen te slapen. Ook voor zo'n flink bedrag.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Sensation schreef: 18 mei 2022, 16:11 Interessant, stel dat hij blijft, Pieter Zwart ziet hem misschien wel juist als CM, wanneer Van Nistelrooy met PNA wilt spelen, dan als CVM. Omdat Sangaré volgens hem de ruimte nodig heeft om druk op de bal te kunnen zetten en vooruit te kunnen verdedigen waar Guti dit seizoen naast hem positioneel juist verdedigender stond. Interessant gegeven aangezien wij hem hier allemaal eigenlijk klakkeloos als CVM zouden noteren, maar ik snap zijn punt wel daar Sangaré een meester is in het opvangen van de afvallende bal, en kan dat wel als je verder naar achter gepositioneerd staat?
Misschien zet ie Veerman wel als 6.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het is niet dat Veerman op 6 niet gaat werken, maar toch heb ik mijn twijfels over zijn defensieve kwetsbaarheid en het verdedigend vooral balgeorrienteerd zijn i.p.v. zone georiënteerd. Als het systeem PNA gaat worden en mocht Sangaré blijven dan zou ik eerder denken aan een nieuwe '6' waarbij Sangaré '8' en Veerman '10' die twee meer in hun kracht kunnen komen als CM's. Mocht PSV Q. Timber halen dan zou die wat mij betreft in aanmerking kunnen komen als back-up voor deze twee terwijl er een nieuwe CVM zal moeten worden aangetrokken die weer complementair aan deze twee zullen zijn.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV



Heerlijk altijd zulke reacties. Aursnes mag niet eens de veters van Sangare strikken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Haha niveautje weer hoor.

Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Boeiend wat hij vindt. Dat hij ie lekker gaat fappen op de megaschedel van Trauner. Bloembol met ogen dat het is.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 18 mei 2022, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 08:26 Ik schat in dat 97,4% van het forum hem niet kende uit de krochten van de Franse competitie die ineens out of the blue aangekondigd wordt en voor een serieus bedrag gehaald werd. Nu 2 jaar later voor 40 miljoen door de voordeur is voor John de Jong ook in 1 klap een goede wegstreper van mindere keuzes op de transfermarkt als je enkel de transferbalans bekijkt onder aan de streep.
Dit moet toch ook betekenen dat er meer van dit soort spelers uit de Franse competitie te halen zijn. Graag de scout die Sangare opgeschreven heeft even weer aan het werk zetten. Even afwachten of Saint-Étienne degradeerd en dan snel Lucas Gourna-Douath oppikken :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mikelvb op 18 mei 2022, 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Sensation schreef: 18 mei 2022, 16:11 Interessant, stel dat hij blijft, Pieter Zwart ziet hem misschien wel juist als CM, wanneer Van Nistelrooy met PNA wilt spelen, dan als CVM. Omdat Sangaré volgens hem de ruimte nodig heeft om druk op de bal te kunnen zetten en vooruit te kunnen verdedigen waar Guti dit seizoen naast hem positioneel juist verdedigender stond. Interessant gegeven aangezien wij hem hier allemaal eigenlijk klakkeloos als CVM zouden noteren, maar ik snap zijn punt wel daar Sangaré een meester is in het opvangen van de afvallende bal, en kan dat wel als je verder naar achter gepositioneerd staat?
Niet als je als geheel hoger wil spelen, dan breng je hem automatisch in die positie. Daarnaast zijn CM's met verdedigende kwaliteiten dan ook belangrijk zodat je elkaar kan opvangen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Mikelvb schreef: 18 mei 2022, 16:46
11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 08:26 Ik schat in dat 97,4% van het forum hem niet kende uit de krochten van de Franse competitie die ineens out of the blue aangekondigd wordt en voor een serieus bedrag gehaald werd. Nu 2 jaar later voor 40 miljoen door de voordeur is voor John de Jong ook in 1 klap een goede wegstreper van mindere keuzes op de transfermarkt als je enkel de transferbalans bekijkt onder aan de streep.
Dit moet toch ook betekenen dat er meer van dit soort spelers uit de Franse competitie te halen zijn. Graag de scout die Sangare opgeschreven heeft even weer aan het werk zetten :mrgreen:
Dit is waar ik op uit kwam, na lezen, lezen en lezen en vragen stellen aan mijn oud-collega die voor een voetbalclub als analist werkt. Die weet me nog wel eens te helpen waar ik op moet letten. Ze zijn niet allemaal even haalbaar of er spelers tussen zitten die totaal onhaalbaar zijn, betwijfel ik.

Amadou Onana:



Lucien Agoume:



Khephren Thuram:



Lesley Ugochukwu:



Lucas Gourna-Douath:

Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Mikelvb schreef: 18 mei 2022, 16:46
11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 08:26 Ik schat in dat 97,4% van het forum hem niet kende uit de krochten van de Franse competitie die ineens out of the blue aangekondigd wordt en voor een serieus bedrag gehaald werd. Nu 2 jaar later voor 40 miljoen door de voordeur is voor John de Jong ook in 1 klap een goede wegstreper van mindere keuzes op de transfermarkt als je enkel de transferbalans bekijkt onder aan de streep.
Dit moet toch ook betekenen dat er meer van dit soort spelers uit de Franse competitie te halen zijn. Graag de scout die Sangare opgeschreven heeft even weer aan het werk zetten. Even afwachten of Saint-Étienne degradeerd en dan snel Lucas Gourna-Douath oppikken :mrgreen:
Het heeft ook wel gescheeld dat Jean Musampa de zaakwaarnemer toen al was van Sangaré. Met een buitenlandse zaakwaarnemer was de kans denk ik een heel stuk kleiner dat hij naar PSV zou zijn gekomen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk goede connecties zijn.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 18 mei 2022, 17:07
Mikelvb schreef: 18 mei 2022, 16:46

Dit moet toch ook betekenen dat er meer van dit soort spelers uit de Franse competitie te halen zijn. Graag de scout die Sangare opgeschreven heeft even weer aan het werk zetten. Even afwachten of Saint-Étienne degradeerd en dan snel Lucas Gourna-Douath oppikken :mrgreen:
Het heeft ook wel gescheeld dat Jean Musampa de zaakwaarnemer toen al was van Sangaré. Met een buitenlandse zaakwaarnemer was de kans denk ik een heel stuk kleiner dat hij naar PSV zou zijn gekomen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk goede connecties zijn.
De keuze was toch PSV of Southampton? Dan is de keuze niet zo moeilijk hoor.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Massimo schreef: 18 mei 2022, 17:07
Het heeft ook wel gescheeld dat Jean Musampa de zaakwaarnemer toen al was van Sangaré. Met een buitenlandse zaakwaarnemer was de kans denk ik een heel stuk kleiner dat hij naar PSV zou zijn gekomen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk goede connecties zijn.
Wie is Jean Musampa en wat is zijn link met PSV?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Mikelvb schreef: 18 mei 2022, 17:22
Massimo schreef: 18 mei 2022, 17:07
Het heeft ook wel gescheeld dat Jean Musampa de zaakwaarnemer toen al was van Sangaré. Met een buitenlandse zaakwaarnemer was de kans denk ik een heel stuk kleiner dat hij naar PSV zou zijn gekomen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk goede connecties zijn.
Wie is Jean Musampa en wat is zijn link met PSV?
?

Een buitenlandse zaakwaarnemer. Heeft regelmatig zaken in Nederland gedaan.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Familie van Kiki?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 18 mei 2022, 16:11 Interessant, stel dat hij blijft, Pieter Zwart ziet hem misschien wel juist als CM, wanneer Van Nistelrooy met PNA wilt spelen, dan als CVM. Omdat Sangaré volgens hem de ruimte nodig heeft om druk op de bal te kunnen zetten en vooruit te kunnen verdedigen waar Guti dit seizoen naast hem positioneel juist verdedigender stond. Interessant gegeven aangezien wij hem hier allemaal eigenlijk klakkeloos als CVM zouden noteren, maar ik snap zijn punt wel daar Sangaré een meester is in het opvangen van de afvallende bal, en kan dat wel als je verder naar achter gepositioneerd staat?
Afgelopen seizoen is Schmidt tijdens de wedstrijd vaker naar 4-3-3 PNA geswitcht in de loop van de tweede helft. Ook toen stond Sangare regelmatig als 1 van de voorste 2.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 18:04 Familie van Kiki?
Zijn broer.
Wel een mooi verhaal, stond laatst op VZ: Musampa, zelf oud-voetballer van Go Ahead Eagles en daarnaast de broer van eveneens oud-voetballer Kiki Musampa, ontdekte Sangaré toen hij op zestienjarige leeftijd voor AS Denguélé in zijn vaderland uitkwam. Musampa nam de zorg op zich, steunde Sangaré financieel en ging twee, drie keer per jaar bij hem in Abidjan op bezoek. "Hij bleek geboren te zijn op 2 december, dezelfde dag als mijn zoon. Ik heb meteen gezegd: 'jij bent mijn voetbalzoon'."
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Sensation schreef: 18 mei 2022, 16:11 Interessant, stel dat hij blijft, Pieter Zwart ziet hem misschien wel juist als CM, wanneer Van Nistelrooy met PNA wilt spelen, dan als CVM. Omdat Sangaré volgens hem de ruimte nodig heeft om druk op de bal te kunnen zetten en vooruit te kunnen verdedigen waar Guti dit seizoen naast hem positioneel juist verdedigender stond. Interessant gegeven aangezien wij hem hier allemaal eigenlijk klakkeloos als CVM zouden noteren, maar ik snap zijn punt wel daar Sangaré een meester is in het opvangen van de afvallende bal, en kan dat wel als je verder naar achter gepositioneerd staat?
100% eens met deze analyse van Zwart.

Sangare is sterk en pakt veel ballen af maar heeft een speler als Guti nodig om zijn zwakke punten te camoufleren. Een middenveld Guti, Sangare en Veerman zou prima werken waarbij Sangare dat wat meer alround "8" is en Veerman de creatieve "8" is.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

koetje schreef: 18 mei 2022, 20:22 Sangare is sterk en pakt veel ballen af maar heeft een speler als Guti nodig om zijn zwakke punten te camoufleren.
Wat zijn volgens jou de zwakke punten van Sangaré? Die hij uiteraard ook heeft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Mooie prijs voor Sangare zou ik zeggen. Voldoende ruimte om te herinvesteren.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 19 mei 2022, 13:07
Let the bidding war begin
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gister zegt Rik nog "bijna 40 miljoen". Die hoeft zeker niet op de kleintjes te letten als 3 miljoen verschil niet zo veel is... :mrgreen:

Mag hopen dat er nog bonussen bovenop komen om over die 40 heen te gaan uiteindelijk.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Prima prijs.
Helaas denk ik wel dat het Engelse clubs dit willen betalen.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2357
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

ShovingNE2 schreef: 19 mei 2022, 11:24
koetje schreef: 18 mei 2022, 20:22 Sangare is sterk en pakt veel ballen af maar heeft een speler als Guti nodig om zijn zwakke punten te camoufleren.
Wat zijn volgens jou de zwakke punten van Sangaré? Die hij uiteraard ook heeft.
Nonchalance
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik vind het meer te weinig uitdaging - hij moet op een hoger niveau spelen en past zich dan wel aan. Gaat allemaal te gemakkelijk.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ibrahim Sangaré