Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hier ben ik het wel mee eens. Over het algemeen ben ik tevreden over Schmidt, zeker wat hij heeft achtergelaten. Echter in topwedstrijden viel het kwartje toch te vaak de verkeerde kant op. Soms hadden we beslissingen niet mee, maar vaak stond het tactisch ook niet sterk. Neem als voorbeeld Feyenoord thuis. We komen eigenlijk al met 1/2-0 achter omdat we zo ongelooflijk aanvallend staan te spelen. 4-0 was geflatteerd maar daarvoor stond het ook al niet goed. Als we dan ook nog kansen niet afmaken neem je wel een enorm risico door zo aanvallend te spelen imo.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV



Officieel naar Benfica.
Ik ga met interesse komend seizoen naar Benfica kijken. Hopelijk presteren ze goed want dat gun ik Roger. Behalve tegen PSV natuurlijk.
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 18 mei 2022, 11:41
ruuddevil schreef: 18 mei 2022, 07:01Met andere woorden, Ajax heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Dat kan PSV (in mindere mate gezien verschil in achterban) ook
Verschillen in omvang van achterban zijn m.i. niet relevant voor je winst- en groei percentages.

Is er een goede reden te bedenken waarom wij het procentueel slechter doen behalve beleidskeuzes?
Ja, omdat het geen rechte lijn is. PSV heeft qua structurele groei een aantal problemen:

- het Philips stadion zit al jaren aan zijn max. PSV verkoopt qua seizoenkaarten vrijwel altijd uit of zit er dicht tegenaan. De hoeveelheid kan dus bijna niet meer omhoog, hou je hoogstens de prijs over maar dat is niet bijster klantvriendelijk meer op een gegeven moment.
- PSV heeft een kleinere achterban, achterland en ook internationale historie dan ajax wat ons voor grotere sponsoren die zich buiten NL willen profileren minder interessant maakt. Amsterdam als stad heeft ook een toegevoegde waarde globaal gezien. PSV probeert daar nu wel op een hele slimme manier naar te handelen door de club niet meer neer te zetten als alleen PSV maar als de gehele brainport regio. Dat heeft Frans Janssen echt wel handig gedaan vind ik. Maar qua sponsoring halen we niet binnen wat ajax realiseert. Die profiteren gewoon van hun verleden en sterke naam wereldwijd. En het onhandige voor ons is dat brainport bedrijven over het algemeen zelf niet concreet profiteren qua verkopen van het sponsoren van een voetbalclub. ASML gaat niks extra's verkopen door PSV te sponsoren, het vergroot hoogstens de aantrekkingskracht van de regio een beetje voor hun.
- ajax haalt echt serieuze bedragen uit merchandising. Dat is het directe gevolg van de grotere aanhang in eigen land maar ook wereldwijd. Daar zie je wel echt dat PSV een kleinere achterban heeft dan ajax en Feyenoord, die halen er beide veel meer uit.
- bij verkoop van spelers zit er naast de CL ook een stukje opslag op ajax spelers gebaseerd op het verleden lijkt het.

PSV loopt qua sponsoring, stadion exploitatie en merchandising gewoon al een tijdje tegen de grenzen aan. Op vlak van sponsoring en merchandising valt er heus nog wel wat te winnen met wat creatieve ideeën, met Lozano hebben we echt kansen laten liggen in Mexico vind ik. Maar over de hele linie gezien kunnen we niet extreem meer groeien. Ajax kon dat nog wel, met name dankzij een sterke merknaam wereldwijd die ze steeds meer zijn gaan uitbuiten. Die Menno Geelen is echt een hele sterke commerciële man. Die is de potentie die er was maar nooit gebruikt werd gaan benutten. Frans Janssen doet het bij ons ook erg goed vind ik maar voor hem zijn er iets minder handvatten om mee te werken.

PSV groeit wel wat maar heel veel rek zit er niet meer in. Daarom is PSV zich gaan richten op de jeugdopleiding, daar kan je middels verkopen wel flinke bedragen uit halen. Spelers verkoper en de CL zien te halen, daar zit het geld voor PSV. Verder zitten we helaas vrijwel aan ons plafond momenteel. En die CL haal je makkelijker met meer geld, dat is het cirkeltje. Voor PSV zijn er 2 escapes: een 2e CL plek voor NL zou een zegen zijn, dan kunnen we echt de strijd weer structureel aangaan. Lukt dat niet dan heb je 1 goed jaar van ons en minder jaar van ajax nodig (dat zou komend seizoen kunnen met alles wat er ook daar verandert). Want als wij 1x wel CL halen en zij niet dan komen er direct kansen, dan moet ajax qua begroting flink op de rem. Hun uitgaven zijn ook op CL niveau gebracht namelijk. Ze kunnen niet echt meer zonder.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dankjewel voor de uiteenzeting [mention]Makaveli[/mention], dat cirkeltje is idd duidelijk en levert Ajax veel op. Bovendien hadden ze reserves die Overmars in staat stelde om het transfer inflatiespelletje optimaal te spelen.

Maar tegelijkertijd zit Ajax ook steeds aan de grens van het aantal seizoenskaarten. Zij weten dus bijv. meer merchandise te verkopen aan dezelfde fans of meer fans aan te trekken, wij hebben op die vlakken geen grenzen die zij niet ook kennen.

Maar goed, ik geloof idd wel dat genoemd cirkeltje als een soort vliegwiel opereert zodat je niet alleen absoluut, maar ook relatief meer winst kunt behalen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Makaveli[/mention]. Je zegt een aantal interessante dingen. Ben wel benieuwd wat de ideale uitbreiding van ons stadion zou zijn, willen we wat betreft het stadion een groei doormaken zal het op den duur toch uitgebreid moeten worden.

Ben het met je eens dat Frans Janssen met het Brainport Eindhoven concept een goede stap in de juiste richting heeft gezet, toch zou hier een positieve twist aan moeten gegeven worden voor de bedrijven, waardoor zij 'meer hebben' aan het sponsoren van ons. PSV moet de merknaam in het buitenland juist sterker proberen te maken, dat maakt ons een stuk aantrekkelijk. Jij concludeert echter dat er bij ons een stuk minder rek in zit, dan ben ik wel benieuwd waar je dat exact op baseert.

Je zegt dat Ajax, maar ook Feyenoord echt stuk meer geld haalt uit merchandise. Heb je hier ook concrete feiten en cijfers van? Bijv. wij liggen qua aantal fans toch redelijk in de buurt van Feyenoord, was mijn gedachte altijd. Ajax staat (helaas) wat dit betreft wel op eenzame hoogte, dat geloof ik. Het klopt dat ons achterland minder groot is, maar daar zie ik zelf ook meer potentie in als dat nu gebeurt.

Als wij weer structureel CL gaan spelen komt die CL opslag er bij onze spelers ook echt wel. Zij hebben meer historische naam misschien, maar historie moet geschreven worden, dat geldt net zo goed ook voor ons.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat er voor PSV wereldwijd nog best mogelijkheden zijn, zeker in combinatie met Brainport, maar dat is een kwestie van een gedegen plan en lange termijn. Je moet m.i. écht iets opbouwen waar ook de sociale component duidelijk in wordt meegenomen. Dat je bijvoorbeeld in een land met potentie voetbal combineert met een project voor opleiden en werken.

Aan de andere kant moet je ook gewoon kijken waar je het meeste uit kunt halen. Als je met een investering van 10 miljoen jeugdspelers kunt kopen die bij verkoop méér opleveren dan wanneer je die 10 miljoen steekt in wereldwijde fan ontwikkeling, dan is de keuze snel gemaakt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

PSV heeft ten opzichte van de hudigie situatie nog rek in zijn mogelijkheden door middel van de invulling van het aankoopbeleid. Op dit moment staan aankopen als Baumgartl, Luckassen en Bruma nog ieder seizoen op de balans en ze krijgen tvens een behoorlijk salaris. Dit geld had zo veel beter besteed kunnen worden, op een manier dat PSV wél kampioen wordt en bij doorverkoop ook nog een winst maakt.

Een goed aankoopbeleid is makkelijker gezegd dan gedaan. Deze aankopen zijn echter veel te naief tot stand gekomen.

De miskopen houden een deel van de potentie van de club in slaap en dit deel moet men z.s.m. wakker maken. PSV ging met ASML op het gebeid van data aan de slag en als je het PSV elftal in getallen gaat vatten, dan kun je hier denk ik makkelijker geschikte aankopen bij scouten ter aanvulling.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4191
Lid geworden op: 1 dec 2019

Het Kanon schreef: 18 mei 2022, 23:19 PSV heeft ten opzichte van de hudigie situatie nog rek in zijn mogelijkheden door middel van de invulling van het aankoopbeleid. Op dit moment staan aankopen als Baumgartl, Luckassen en Bruma nog ieder seizoen op de balans en ze krijgen tvens een behoorlijk salaris. Dit geld had zo veel beter besteed kunnen worden, op een manier dat PSV wél kampioen wordt en bij doorverkoop ook nog een winst maakt.

Een goed aankoopbeleid is makkelijker gezegd dan gedaan. Deze aankopen zijn echter veel te naief tot stand gekomen.

De miskopen houden een deel van de potentie van de club in slaap en dit deel moet men z.s.m. wakker maken. PSV ging met ASML op het gebeid van data aan de slag en als je het PSV elftal in getallen gaat vatten, dan kun je hier denk ik makkelijker geschikte aankopen bij scouten ter aanvulling.
Als je data ziet als toverdrank dan ga je van een koude kermis thuiskomen. Miskopen zullen er altijd zijn.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Jörn Wolf, Jens Wissing en fysiek coach Benjamin Kugel gaan met Roger Schmidt mee naar Benfica. Bij PSV gaat het 'fysieke gebeuren' komend seizoen weer op de voorheen gebruikelijke manier plaatsvinden, met ook een belangrijke rol op de achtergrond voor Luc van Agt.

🥳🥳🥳🥳🥳
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat was al even bekend toch? Zij zouden sowieso vertrekken.
Gebruikersavatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
2
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2021
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

AddoCultheld schreef: 19 mei 2022, 07:07 Jörn Wolf, Jens Wissing en fysiek coach Benjamin Kugel gaan met Roger Schmidt mee naar Benfica. Bij PSV gaat het 'fysieke gebeuren' komend seizoen weer op de voorheen gebruikelijke manier plaatsvinden, met ook een belangrijke rol op de achtergrond voor Luc van Agt.

🥳🥳🥳🥳🥳
Nu al medelijden met alle Benfica-spelers die straks als bosjes omvallen met pijn.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12454
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

B. Dzsudzsak schreef: 19 mei 2022, 09:05
AddoCultheld schreef: 19 mei 2022, 07:07 Jörn Wolf, Jens Wissing en fysiek coach Benjamin Kugel gaan met Roger Schmidt mee naar Benfica. Bij PSV gaat het 'fysieke gebeuren' komend seizoen weer op de voorheen gebruikelijke manier plaatsvinden, met ook een belangrijke rol op de achtergrond voor Luc van Agt.

🥳🥳🥳🥳🥳
Nu al medelijden met alle Benfica-spelers die straks als bosjes omvallen met pijn.
Wel fijn hoor, als we nu een transfer-scoop krijgen van iemand met flinke kuiten dan hoeven we niet meer na te denken of het mss gewoon Kugel is.

Achteraf blijkt de naam SloopKugel trouwens toch wel goed te passen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sensation schreef: 19 mei 2022, 09:12
B. Dzsudzsak schreef: 19 mei 2022, 09:05

Nu al medelijden met alle Benfica-spelers die straks als bosjes omvallen met pijn.
Wel fijn hoor, als we nu een transfer-scoop krijgen van iemand met flinke kuiten dan hoeven we niet meer na te denken of het mss gewoon Kugel is.

Achteraf blijkt de naam SloopKugel trouwens toch wel goed te passen :mrgreen:
Blijkt het straks Dirk Kuyt te zijn :bleh:
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 19 mei 2022, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen schreef: 18 mei 2022, 23:13 Je zegt dat Ajax, maar ook Feyenoord echt stuk meer geld haalt uit merchandise. Heb je hier ook concrete feiten en cijfers van?
Dit is uit 2019:
In de opbrengst uit merchandising, met shirtverkoop als voornaamste inkomstenbron, zit wel een verschil. Hier profiteren de Rotterdammers van hun grote en trouwe supportersschare, getuige de 14,6 miljoen euro opbrengst op dit gebied. PSV blijft ver achter met 4,7 miljoen. In Amsterdam levert de merchandising 21,2 miljoen op.
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... sv-ajax-op
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Meer shirtjes kopen dus.

En uiteraard heeft Roger gelijk over het financiële gat tussen Ajax en PSV. Dat gat is enorm. Ruim 40 miljoen per seizoen de afgelopen 4 jaren.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Weliswaar drie jaar oude cijfers, maar toch. Als je de Europese inkomstenbron niet meerekent:
Als de Europese opbrengsten worden weggedacht, staat Ajax nog steeds op eenzame hoogte. Feyenoord en PSV wisselen in dit geval van stuivertje, aangezien de Rotterdammers nationaal 9 miljoen meer ophalen dan hun concurrent onder de rivieren (70,8 miljoen versus 62,9 miljoen)
Die negen miljoen verschil komt niet uit de commercie mbt skyboxen:
Dit verschil wordt niet gemaakt in de commerciële inkomsten, zoals partnerships, de verhuur van skyboxen en zakelijke plaatsen in het stadion. Hier halen Feyenoord en PSV beiden 29 miljoen uit, Ajax doet het beter met 48,4 miljoen
Juist in de shirtverkoop:
Met shirtverkoop als voornaamste inkomstenbron, zit wel een verschil. Hier profiteren de Rotterdammers van hun grote en trouwe supportersschare, getuige de 14,6 miljoen euro opbrengst op dit gebied. PSV blijft ver achter met 4,7 miljoen. In Amsterdam levert de merchandising 21,2 miljoen op.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wat is a en wat is b. Maar als we weer gewoon kampioen gaan worden en successen beleven worden er ook meer shirts verkocht (toestroom van successupporters). Alhoewel tegen de 10mln wel een flink gat is. Wellicht is qua shirtverkoop in Brazilie en Mexico nog een winst te behalen.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

AddoCultheld schreef: 19 mei 2022, 07:07 Bij PSV gaat het 'fysieke gebeuren' komend seizoen weer op de voorheen gebruikelijke manier plaatsvinden, met ook een belangrijke rol op de achtergrond voor Luc van Agt.
Goed om te horen dat Luc weer terug komt. Heeft zijn sporen toch verdiend in het verleden.
Is er al wat meer bekend hoe zijn rol precies wordt en hoe het "fysieke gebeuren" ingevuld gaat worden? Verandering van personen is één maar welke verandering van inzicht gaat er komen op voorbereiding, belasting en het voorkomen van blessures?
One can only hope
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Marco Rose ontslagen bij Dortmund...
Ik ben heel benieuwd hoe Roger hierover denkt.. dat was volgens mij een prima kandidaat geweest...
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Lissabon of Ruhrgebied. Die keus zou voor mij niet moeilijk zijn.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 20 mei 2022, 12:50 Marco Rose ontslagen bij Dortmund...
Ik ben heel benieuwd hoe Roger hierover denkt.. dat was volgens mij een prima kandidaat geweest...
Roger heeft zijn keuze gemaakt en hij zal vast geen gedachte hebben bij Dortmund verder. Ik weet ook niet of Dortmund Roger zou zien zitten nadat Bosz geen succes is gebleken. Lijken qua speelstijl heel erg op elkaar namelijk.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat Dortmund als bijna vaste nummer 2 in Duitsland ook wel hoger mikt dan Roger. En dat zeg ik niet on Roger te dissen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 20 mei 2022, 13:18 Ik denk dat Dortmund als bijna vaste nummer 2 in Duitsland ook wel hoger mikt dan Roger. En dat zeg ik niet on Roger te dissen.
Jij denkt dus dat ze voor Van Bommel gaan?
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Nota bene een landgenoot van hem pakt gelijk z'n koffers nadat Benfica de komst van Schmidt heeft aangekondigd.
Julian Weigl heeft volgens Record zijn vertrekwens bij Benfica bekendgemaakt. De Duitser ziet een samenwerking met landgenoot Roger Schmidt niet zitten. De trainer van PSV neemt na dit seizoen het roer over bij o Glorioso, maar Weigl wil geen deel uitmaken van de selectie die de oefenmeester tot zijn beschikking krijgt. De middenvelder is naar verluidt geen fan van het systeem dat Schmidt graag hanteert.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Is dat ook niet een (jeugd)vriend van Mario?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 20 mei 2022, 13:33
Josef Dettelbacher schreef: 20 mei 2022, 13:18 Ik denk dat Dortmund als bijna vaste nummer 2 in Duitsland ook wel hoger mikt dan Roger. En dat zeg ik niet on Roger te dissen.
Jij denkt dus dat ze voor Van Bommel gaan?
Deze link snap ik niet :wonder:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt