Europa League

Landen, clubs, spelers en competities.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mocht PSV 2e worden en die kans acht ik op dit moment groot, dan is het goed als Barcelona of anders Leipzig, mits ze bij de eerste vier eindigen, de EL wint. Dan ontloopt PSV de nummer 3 van Frankrijk in de voorrondes en schuift het een plekje op.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Rangers tegen Eintracht Frankfurt. Dat is nou ook niet echt een droomfinale. Als je daar begin van het seizoen een betje op had gezet was je rijk geworden.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Je kunt best zeggen dat het een kutfinale is, de Conference League heeft een mooier affiche.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik zie niet wat er mis mee is. Twee prachtige clubs met een enorme, fanatieke achterban.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Leuk voor Van Bronkhorst.
Frankfurt is een leuke club wordt onderschat
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Leuk voor en knap van Van Bronckhorst, maar wel balen dat het nu zeker is dat de winnaar zich niet rechtstreeks via de competitie plaatst en dus de nummer 3 van Frankrijk meedoet in de voorronde komende zomer.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Massimo schreef: 05 mei 2022, 23:11 Leuk voor en knap van Van Bronckhorst, maar wel balen dat het nu zeker is dat de winnaar zich niet rechtstreeks via de competitie plaatst en dus de nummer 3 van Frankrijk meedoet in de voorronde komende zomer.
Geen probleem als dat Marseille is :mrgreen:
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Met alle ploegen die in de Europea League zaten is het wel beetje sneu dat de finale tussen de nummer 2 van Schotland en tegen de nummer 11 van Duitsland gaat. Het toernooi had wel veel potentie
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Massimo schreef: 13 apr 2022, 22:36 Mocht PSV 2e worden en die kans acht ik op dit moment groot, dan is het goed als Barcelona of anders Leipzig, mits ze bij de eerste vier eindigen, de EL wint. Dan ontloopt PSV de nummer 3 van Frankrijk in de voorrondes en schuift het een plekje op.
Nou dit is dus duidelijk. Maar verder wel mooi dat Leipzig niet heeft gehaald. Een grafclub zonder supporters.
En als je de beelden ziet van supporters van Rangers en supporters van Frankfurt, is dit echt een prachtfinale.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Topprestatie van Van Bronckhorst. Hopelijk weet hij de finale te winnen. Het is hem van harte gegund.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Gio is iemand die ik alles gun, schat van een jongen. De Cocu van Feyenoord. Maar uiteraard was Phillip wel net wat beter.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

De Europese finales van dit jaar, zo kan ieder zijn eigen conclusies trekken over de affiches:
ECL: AS Roma - Feyenoord.
Nummer 5 van Italië tegen de nummer 3 van Nederland

EL: Eintracht Frankfurt - Rangers
Nummer 11 van Duitsland tegen de nummer 2 van Schotland

CL: Liverpool - Real Madrid
Nummer 2 van Engeland tegen de nummer 1 van Spanje
One can only hope
Fc Denzel
Basisspeler
2
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 mar 2022
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Zo zie je maar dat als het gaat leven bij de teams/supporters je zomaar een halve of zelfs de finale kan halen.
Dat mis is ik bij ons wel eens soms.

In deze toernooien zet je de club en de spelers goed in de etalage.
Je spelers krijgen meer waarde en de club krijgt meer aanzien.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

d'Oude schreef: 06 mei 2022, 08:37 EL: Eintracht Frankfurt - Rangers
Nummer 11 van Duitsland tegen de nummer 2 van Schotland
Dit is echt bijzonder. Na de winterstop kwamen grote namen Barcelona, Sevilla, Dortmund in de Europa League en was de gedachte dat een van die clubs wel even de Europa League zouden winnen. Nou niet dus, de underdogs winnen.
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Het zijn idd niet de beste teams, maar voor beide teams is het wel een absolute hoofdprijs en wordt het hoe dan ook een finale voor de geschiedenisboeken voor die clubs en supporters.

Ik heb kaartjes voor de finale, dus hoopte echt dat dat zielloze Leipzig niet de finale zou halen.
Wordt denk ik een super sfeervolle dag in Sevilla met de Schotten en de Duitsers, zin in!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En laten we wel wezen: Frankfurt en met name Rangers hebben deze plek absoluut verdiend. Die hebben Barcelona en Dortmund in eigen huis hard afgestraft en los daarvan genoeg pittige oppositie gehad. Het zijn uiteindelijk ook twee grote clubs. Wordt gewoon een gave finale.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Park schreef: 06 mei 2022, 09:36
d'Oude schreef: 06 mei 2022, 08:37 EL: Eintracht Frankfurt - Rangers
Nummer 11 van Duitsland tegen de nummer 2 van Schotland
Dit is echt bijzonder. Na de winterstop kwamen grote namen Barcelona, Sevilla, Dortmund in de Europa League en was de gedachte dat een van die clubs wel even de Europa League zouden winnen. Nou niet dus, de underdogs winnen.
Ja altijd leuk. Lang leve de onderhonden. Qua supporters is het wel een vette finale. Inderdaad beter dan zielloze clubs als Leipzig en Barcelona. Hopelijk maken ze er een mooi feestje en aantrekkelijke wedstrijd van.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Ik vind dit juist een hele mooie finale. Twee traditionele clubs met een grote aanhang. Geen nep clubs van een energiedrankje of een speeltje van een vervelende Rus of Arabier. Twee clubs die hun ups and downs hebben, twee clubs met een enorme aanhang waarvoor deze finale een hoogtepunt is. Deze finale geeft juist hoop dat ook wij weer eens een keer in een Europese finale kunnen staan
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Dat juist de underdogs ver komen zal, naast onderschatting, ook te maken hebben met motivatie en wel/geen focus op de eigen competitie.
Bijv. Rangers zijn praktisch klaar in de eigen competitie dus gingen vol voor de EL. Teams als Tot. Hot., Barca of Dortmund speelde tegen wil en dank in een ander Europees toernooi dan de CL. Daar merk je wel een effect in opstelling (met je A-selectie spelen) en motivatie van spelers.

Fans en teams van een underdog zullen het eerder zien als prijs.
One can only hope
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ben benieuwd of we deze gaan horen in de finale. Leuke actie van de fans en club dat ze dit nummertje hebben overgenomen speciaal voor Gio. :grin:
https://www.ed.nl/sport/fans-rangers-om ... ~a9c9ee1e/
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Ik ben sinds vanochtend 10:00u in Sevilla, lijkt wel alsof er 2x zoveel Schotten zijn dan Duitsers. Tot nu toe iig goeie sfeer overal
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat kan kloppen want in de media heb ik gelezen dat er 100k Schotten worden verwacht en zo'n 50k Duitsers. De clubs kregen ieder 9500 kaarten. Ga je naar de wedstrijd ook?
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Lekker sfeertje van die duitsers.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Tot op heden is Frankfurt sterker. Gelukkig nog 0-0 voor PSV en Rangers.
King Cobra
Bankzitter
5
Berichten: 272
Lid geworden op: 28 jan 2019

Huevera schreef: 18 mei 2022, 13:53 Ik ben sinds vanochtend 10:00u in Sevilla, lijkt wel alsof er 2x zoveel Schotten zijn dan Duitsers. Tot nu toe iig goeie sfeer overal
Ik ben er vanaf vrijdag met een paar maten (zondag Sevilla-Bilbao), laten jullie nog een paar biertjes over?
“I am a traveler of both time and space, to be where I have been”
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Sevilla is echt een geweldige en vooral enorm mooie stad. [mention]King Cobra[/mention] enjoy daar!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Europa League