John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mevrouw Berisha is bij mij in de DM gegleden vorig jaar.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Standbeeld schreef: 11 mei 2022, 08:09 Probleem met Berisha was dat we die Max Meyer erbij zouden moeten nemen als onderdeel van de deal. Daar zat PSV niet op te wachten.

Over Berisha en zijn vrouw gesproken. Ze waren vorige week nog in het nieuws. De vrouw van Berisha had aangifte gedaan tegen Berisha voor mishandeling/huiselijk geweld. Twee maanden contactverbod gekregen. Als mevrouw Berisha besluit een eind aan de relatie te maken, stuur me een PM. Ik zal je goed behandelen. :grin:
Wat een loser, nog een reden om blij te zijn dat die niet is gehaald.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

RIO schreef: 11 mei 2022, 12:01 Mevrouw Berisha is bij mij in de DM gegleden vorig jaar.
:lol: Held! Het was ook jouw post die ze vond..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Prioriteiten lijstje voor John: keeper, centrale verdediger, rechtsback en spits. En dat is op basis van dat er geen belangrijke spelers vertrekken, als dat gebeurt moeten die uiteraard ook worden vervangen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

De 40 miljoen voor Sangare moet de opmaat worden voor John 2.0 en indirect PSV 2.0. Hij heeft het de afgelopen jaren niet makkelijk gehad maar samen met Marcel gaat 'ie nu dan eindelijk shinen. Nu moet de daad nog bij het woord gevoegd worden en dan begint het ergens op te lijken. En mocht Sangare onverhoopt blijven, dan is dat ook een uitstekende prestatie. Laten we deze zomer met zijn allen iets moois neerzetten zodat we volgend seizoen weer gewoon gaan doen waar we goed in zijn: kampioen worden en CL spelen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het treurige is dat al het goede nu zal worden toegeschreven aan Brands, ook als die laatste er geen flikker mee te maken heeft. Afspraak van 40 miljoen voor Sangaré? Mooi, nieuwe lijn van Brands! Inderdaad: reeds gelezen op dit forum. Dat die afspraak al lang en breed gemaakt is voor de komst van Brands? Oninteressant.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ruuddevil schreef: 12 mei 2022, 07:09 Prioriteiten lijstje voor John: keeper, centrale verdediger, rechtsback en spits. En dat is op basis van dat er geen belangrijke spelers vertrekken, als dat gebeurt moeten die uiteraard ook worden vervangen.
Hier kan ik me helemaal in vinden. Je zou zeggen dat een transfervrije Ortega een leuk begin zou zijn. Hoef je geen geld uit te geven en heb je direct een topper. Ik zou dat erg toejuichen, maar verwacht helaas dat die niet gaat (of wil) komen.
Het zou in elk geval mooi zijn als PSV er eens in slaagt om elke positie kwalitatief goed in te vullen, dus niet weer twee posities die twijfelachtig zijn...
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Ykhim schreef: 18 mei 2022, 09:51 Het treurige is dat al het goede nu zal worden toegeschreven aan Brands, ook als die laatste er geen flikker mee te maken heeft. Afspraak van 40 miljoen voor Sangaré? Mooi, nieuwe lijn van Brands! Inderdaad: reeds gelezen op dit forum. Dat die afspraak al lang en breed gemaakt is voor de komst van Brands? Oninteressant.
Er is welgeteld één iemand die dat post t.o.v. 20 andere mensen die het wel op het conto van John schrijven. :think:
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Robson de Souza schreef: 18 mei 2022, 09:56
ruuddevil schreef: 12 mei 2022, 07:09 Prioriteiten lijstje voor John: keeper, centrale verdediger, rechtsback en spits. En dat is op basis van dat er geen belangrijke spelers vertrekken, als dat gebeurt moeten die uiteraard ook worden vervangen.
Hier kan ik me helemaal in vinden. Je zou zeggen dat een transfervrije Ortega een leuk begin zou zijn. Hoef je geen geld uit te geven en heb je direct een topper. Ik zou dat erg toejuichen, maar verwacht helaas dat die niet gaat (of wil) komen.
Het zou in elk geval mooi zijn als PSV er eens in slaagt om elke positie kwalitatief goed in te vullen, dus niet weer twee posities die twijfelachtig zijn...
Transfervrij betekent niet gratis. Zo’n jongen kan dan een fors bedrag aan tekengeld eisen. Bovendien lijkt het erop dat hij vooral uit de koker van Roger Schmidt kwam en die is weg.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

mr.top schreef: 18 mei 2022, 09:59
Robson de Souza schreef: 18 mei 2022, 09:56

Hier kan ik me helemaal in vinden. Je zou zeggen dat een transfervrije Ortega een leuk begin zou zijn. Hoef je geen geld uit te geven en heb je direct een topper. Ik zou dat erg toejuichen, maar verwacht helaas dat die niet gaat (of wil) komen.
Het zou in elk geval mooi zijn als PSV er eens in slaagt om elke positie kwalitatief goed in te vullen, dus niet weer twee posities die twijfelachtig zijn...
Transfervrij betekent niet gratis. Zo’n jongen kan dan een fors bedrag aan tekengeld eisen. Bovendien lijkt het erop dat hij vooral uit de koker van Roger Schmidt kwam en die is weg.
Dat klopt, maar als je een speler voor 30 miljoen haalt kan deze ook tekengeld eisen.
Maar met het tweede deel van je post ben ik het wel eens, hij lijkt nu niet meer in beeld.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

AddoCultheld schreef: 18 mei 2022, 09:58Er is welgeteld één iemand die dat post t.o.v. 20 andere mensen die het wel op het conto van John schrijven. :think:
Het is ook maar één voorbeeld uit een hoop verhalen die er vooral op duiden dat een hoop mensen nog niet begrijpen dat Brands niet over de transfers gaat. Wel het meest schrijnende voorbeeld, inderdaad.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Ykhim schreef: 18 mei 2022, 10:03
AddoCultheld schreef: 18 mei 2022, 09:58Er is welgeteld één iemand die dat post t.o.v. 20 andere mensen die het wel op het conto van John schrijven. :think:
Het is ook maar één voorbeeld uit een hoop verhalen die er vooral op duiden dat een hoop mensen nog niet begrijpen dat Brands niet over de transfers gaat.
In het verleden niet. In de toekomst zal hij echt wel zijn steentje gaan bijdragen daarin. Hij zal die taken van John niet gaan overnemen maar waarom zou je zijn kennis van onderhandelen en zijn netwerk onbenut laten?
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Als er gebruik gemaakt kan worden van de connecties van Marcel Brands dan wordt dit natuurlijk wel gedaan. Dat is toch alleen maar een goed iets? Ik kan me niet voorstellen dat Brands zich helemaal niet gaat bemoeien met transfers?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Had dit eerst gepost in het Sangare topic maar past beter hier: Het is natuurlijk wel een voordeel dat Marcel aan de andere kant van de tafel heeft gezeten. Die weet hoe het in Engeland intern reilt en zeilt bij een club met heel veel centen. Daar kan John ook weer van leren en dat is alleen maar goed.

Het is allemaal ook niet zo zwart/wit, maar wat Ykhim denk ik bedoelt is dat John gewoon eindverantwoordelijk is op transfergebied en dat hij alle credits verdient. Marcel zal wel wat advies geven en kennis delen, maar hij moet uiteindelijk niet de credits krijgen. Terecht natuurlijk.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

AddoCultheld schreef: 18 mei 2022, 10:04In het verleden niet. In de toekomst zal hij echt wel zijn steentje gaan bijdragen daarin. Hij zal die taken van John niet gaan overnemen maar waarom zou je zijn kennis van onderhandelen en zijn netwerk onbenut laten?
Je moet het ook niet onbenut laten, dat zal ik ook niet betogen. Maar uiteindelijk is John de Jong verantwoordelijk voor de voetbaltechnische kant en zo moet je het ook beoordelen. Dat geldt voor de goede dingen, zoals een recordtransfer van Sangaré, maar ook voor slechte dingen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Nu zie je maar weer de andere kant van de medaille als er een gelimiteerde transfersom in het contract komt te staan. Het belangrijkste is natuurlijk dat die transfersom wel aan de bovenkant van realistisch zit, niet perse op dit moment maar op het moment dat je die erin zet uiteraard (2 jaar terug). Ik ben vooral blij dat we niet het gevoel hebben dat hier koopjes te halen zijn want die 40 miljoen is een no-brainer voor de helft van de PL. Er komt sowieso 1 team die dat zonder te morren op tafel legt.

De volgende stap is dan dat Sangaré het ook écht waar gaat maken, daar gaat PSV bij profiteren bij volgende verkopen naar het buitenland. Als je 3x een Donny vd Beek achter elkaar hebt dan gaat de volgende club niet weer 38 miljoen betalen voor de nieuwe vd Beek.

Vorige week lachtte ze nog bij Voetbalpraat dat PSV zonder enige twijfel akkoord zou gaan met 60 miljoen voor Cody en Sangaré.... Think again bitches.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 10:39 Nu zie je maar weer de andere kant van de medaille als er een gelimiteerde transfersom in het contract komt te staan. Het belangrijkste is natuurlijk dat die transfersom wel aan de bovenkant van realistisch zit, niet perse op dit moment maar op het moment dat je die erin zet uiteraard (2 jaar terug). Ik ben vooral blij dat we niet het gevoel hebben dat hier koopjes te halen zijn want die 40 miljoen is een no-brainer voor de helft van de PL. Er komt sowieso 1 team die dat zonder te morren op tafel legt.

De volgende stap is dan dat Sangaré het ook écht waar gaat maken, daar gaat PSV bij profiteren bij volgende verkopen naar het buitenland. Als je 3x een Donny vd Beek achter elkaar hebt dan gaat de volgende club niet weer 38 miljoen betalen voor de nieuwe vd Beek.

Vorige week lachtte ze nog bij Voetbalpraat dat PSV zonder enige twijfel akkoord zou gaan met 60 miljoen voor Cody en Sangaré.... Think again bitches.
Vind dit ook een terechte dikke vinger naar Elfrink en Timmer die altijd maar bedragen noemden in hun podcast en artikelen van 20-25 miljoen. Hopelijk gaan die nu ook eens wat hoger in de boom zitten. Helpt allicht.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Standbeeld schreef: 18 mei 2022, 10:09Het is allemaal ook niet zo zwart/wit, maar wat Ykhim denk ik bedoelt is dat John gewoon eindverantwoordelijk is op transfergebied en dat hij alle credits verdient. Marcel zal wel wat advies geven en kennis delen, maar hij moet uiteindelijk niet de credits krijgen. Terecht natuurlijk.
Vind ik wel erg formeel gedacht. Het ligt er m.i. maar net aan hoe die balans komt te liggen en of er bijv. een dossier grotendeels aan één van de twee toe te wijzen is. Credits moeten gebaseerd zijn op daden, niet op visitekaartjes.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ykhim heeft wat dat betreft gewoon gelijk. John de Jong doet de transferzaken. Er zal vast wel gebruik worden gemaakt van Brands' netwerk en/of skills maar hoe je het wendt of keert, John de Jong is eindverantwoordelijk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is en blijft een Team effort.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 14:27 Het is en blijft een Team effort.
Ja dat klopt, desalniettemin is er natuurlijk wel een duidelijke functiescheiding. Als in, het wil er lang niet bij iedereen in dat Brands een heel andere rol gaat invullen en dat de neiging er is om bij goede zaken, meteen Brands te bedanken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brands zal meedenken over spelers die aangedragen worden en daar waar nodig contacten aanspreken en mede onderhandelingen voeren. Vergeet niet dat Brands de onderhandelingen ook nooit alleen deed. Daar was Peter Fossen altijd bij voor een good cop/bad cop tactiek indien nodig. Fossen sleepte de transfer van Pereiro er uiteindelijk doorheen, niet Marcel. Die liet hem klappen op een ton :lol:

Als het gaat om bedragen die de 10 miljoen overstijgen doe je de onderhandelingen niet alleen. Ja; de hoofdlijnen wellicht. Maar de details, de opties, etc. Daar zitten meer mensen aan tafel. Brands/Fossen of nu De Jong / Brands. Of zelfs De Jong / VoH en misschien in voorkomend geval VoH / Brands. Dat is mooi: kan je schaken op meerdere borden tegelijk en dat zal nodig zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 14:40 Brands zal meedenken over spelers die aangedragen worden en daar waar nodig contacten aanspreken en mede onderhandelingen voeren. Vergeet niet dat Brands de onderhandelingen ook nooit alleen deed. Daar was Peter Fossen altijd bij voor een good cop/bad cop tactiek indien nodig. Fossen sleepte de transfer van Pereiro er uiteindelijk doorheen, niet Marcel. Die liet hem klappen op een ton :lol:

Als het gaat om bedragen die de 10 miljoen overstijgen doe je de onderhandelingen niet alleen. Ja; de hoofdlijnen wellicht. Maar de details, de opties, etc. Daar zitten meer mensen aan tafel. Brands/Fossen of nu De Jong / Brands. Of zelfs De Jong / VoH en misschien in voorkomend geval VoH / Brands. Dat is mooi: kan je schaken op meerdere borden tegelijk en dat zal nodig zijn.
"PSV gaat vandaag voor de laatste keer proberen Gastón Pereiro te contracteren. De deal leek dinsdag tot twee keer toe te zijn afgeketst, maar de partijen zijn nog altijd in onderhandeling. Maandagavond bereikte PSV een akkoord met Pereiro en diens niet zo geliefde zaakwaarnemer Paco Casal. De volgende ochtend reageerde de directie van de Nederlandse topclub dan ook verbijsterd toen Casal de opgestelde contracten verscheurde en doodleuk om een paar ton extra tekengeld vroeg. Technisch manager Marcel Brands en directeur Peter Fossen lieten weten de stekker uit de onderhandelingen te trekken en af te zien van de transfer. Casal zei vervolgens met Pereiro terug naar Uruguay te vliegen, maar op het laatste moment bedacht hij zich en werd er toch weer onderhandeld. In de namiddag bereikten de partijen wederom een akkoord, maar opnieuw kwam Casal hier al snel op terug. De transfer leek alsnog afgeketst, tot Casal in de avond weer toenadering zocht. Na onderhandelingen van een paar uur werd besloten om een dag later, vandaag dus, verder te praten. PSV wil vandaag duidelijkheid, anders wordt er door de club doorgeschakeld naar andere opties, zoals AZ-smaakmaker Steven Berghuis."


Volgens mij zat het zo ^
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 14:27 Het is en blijft een Team effort.
Ja als het goed gaat, maar als het fout gaat is het John de Jong en zijn baco.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Niet alles geloven wat je leest, joh. Die Brands is gewoon een goeiekope. ;) :money:
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Morgen transferfriday John. Ik heb hoge verwachtingen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong