Ibrahim Sangaré

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Da's gewoon giswerk. Niets van aantrekken.
Nini
Ballenjongen
1
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 mei 2022

Laat mij maar lekker complotdenken, maar het lijkt er aardig op dat bedragen voor de pauperkabouters stelselmatig hoger worden geschat dan voor onze spelers.. En dat draagt uiteindelijk toch allemaal bij aan het creëren van hype..
Nini
Ballenjongen
1
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 mei 2022

Als onze Yvoriaanse held al gaat, dan is het voor een bedrag dat mimimaal begint met een 3, en als het spel goed gespeeld wordt een 4. Laten we niet vergeten dat hij ook uitblonk tegen Leicester..
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

30 miljoen pond wordt er steeds geschreven. Dat is een realistisch bedrag; 35 miljoen euro. Ik vind dat redelijk markt conform en ook een prijs waar PSV het zou moeten overwegen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nini schreef: 17 mei 2022, 16:32 Laat mij maar lekker complotdenken, maar het lijkt er aardig op dat bedragen voor de pauperkabouters stelselmatig hoger worden geschat dan voor onze spelers.. En dat draagt uiteindelijk toch allemaal bij aan het creëren van hype..
Is geen complot. Dat is al sinds jaar en dag ook.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Spelerswaarde wordt op veel dingen bepaald maar ook op dingen die (op dit moment) in het voordeel zijn van Ajax t.o.v. PSV: op welke podia hebben ze gespeeld (Europees (vooral CL), interlands), welke prijzen hebben ze gewonnen (kampioenschappen, individuele prijzen), bij wat voor club spelen ze (clubranking, historie) en wat zijn historische bedragen van spelers van die club (gemiddelde transferwaarde van spelers uit het verleden).
Nu zijn er nog veel meer factoren waar het vanaf hangt maar het gaat nu om de potentiële spelerswaarde, onafhankelijk van de orestatie van de speler zelf.

Dus in meer op mindere mate en of we het nu terecht vinden of niet: spelen bij Ajax geeft je (op dit moment) een hogere potentiële spelerswaarde dan spelen bij PSV. Net als dat spelen bij PSV je een hogere waarde geeft dan spelen bij Feyenoord.
Dat wij als PSV supporters dat anders zien, is een ander verhaal.

On topic: neemt niet weg dat VI er totaal naast zit bij Sangaré
One can only hope
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

40 miljoen, contractueel vastgelegd zelfs. Dikke prima hoor.

Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Opvallend dat er bij Sangare een bedrag is vastgelegd, aangezien PSV dat niet meer deed. Wel prima bedrag overigens.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat PSV dit in de winterstop heeft besproken met de zaakwaarnemer van Sangare. Toen zei John namelijk dit:
"Veerman blijft in ieder geval nog tot het einde van het lopende seizoen teamgenoot van Sangaré, voor wie brede belangstelling uit de Premier League was, aldus De Jong. De bestuurder heeft er naar eigen zeggen 'flink wat tijd ingestoken' om de Ivoriaan tot de zomer te behouden. "Dat is: veel tijd met zijn zaakwaarnemer. Ibrahim heeft zich zelf vooral gefocust op de Afrika Cup, dat is waar hij met zijn hoofd zat. Het zat hem voor mij vooral in het schetsen van het toekomstperspectief: waar wij voor willen gaan in de tweede seizoenshelft. Dat heb ik meerdere malen bij hem en zijn zaakwaarnemer neergelegd. Om samen onze doelen te bereiken." PSV is vooralsnog volop in de race voor het kampioenschap, de TOTO KNVB Beker en de Conference League."
Iets zegt mij dat Sangare afgelopen winter al naar de top kon, of in ieder geval ergens anders zijn salaris al kon vervijfvoudigen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hier de enige twee relevante alinea's:
In de strijd om het behoud van Ibrahim Sangaré heeft PSV een uitstekend wapen in handen. De club bedingt bij gegadigde kopers een transfersom van bijna 40 miljoen euro, zo valt te beluisteren vanuit de markt. In het contract van de Ivoriaan is dit als afkoopsom opgenomen, hebben meerdere clubs inmiddels te horen gekregen. Biedingen van pakweg 20 of 25 miljoen euro lijken daarmee kansloos: PSV wil namelijk fors meer als Sangaré zelf graag wil verkassen. 
PSV kan ook met Cody Gakpo komende zomer een forse financiële klapper realiseren, maar wil hem veel liever nog een seizoen houden. De verwachting is niet dat hij ook een afkoopsom in zijn contract heeft, maar PSV rekent wel minimaal op soortgelijke bedragen als hiervoor gemeld. Gakpo heeft nog een contract tot medio 2026 en als ploegen als Arsenal of Bayern München hem op willen pakken, moeten ze de knip trekken en ook 35 tot 40 miljoen neerleggen met waar mogelijk nog wat bonussen. 
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 18 mei 2022, 07:04 Opvallend dat er bij Sangare een bedrag is vastgelegd, aangezien PSV dat niet meer deed. Wel prima bedrag overigens.
Verschil (zoals ik het lees in de tweet van Elfrink): eerder was het een gelimiteerde afkoopsom, betalen is kopen. Dit is een minimale afkoopsom. Ze hoeven er dus niet per sé als het wordt neergelegd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het is op zich geen goed nieuws maar ook geen slecht nieuws. Er komt iemand om 40 te betalen dus dat is het goede nieuws vanuit financieel oogpunt. Het slechte nieuws is niet enkel dat het sportief een grote aderlating zou zijn maar dat er dus ook een club kan komen 2 dagen voor de CL voorronde en dan is die 40 miljoen ineens niet meer zo veel als je geen vervanger hebt en je mist daardoor een grotere kans op CL.

Als er morgen iemand op de stoep staat met 40 miljoen dan ben ik wel tevreden. Sportief is het jammer maar dan is het aan PSV om van 30 miljoen winst heel snel 2 a 3 spelers te halen die ons sterker maken op andere posities.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Hopelijk kan [mention]ShovingNE2[/mention] even terugkomen op het feit dat Rik enkele weken terug daadwerkelijk flink aan het speculeren was met zijn 25-30 miljoen, wat negatief kan afstralen op de spelers.

Wat Rik nu doet is daadwerkelijk feitelijk onderbouwen, die 25-30 miljoen was lukraak maar wat roepen waar niemand iets mee opschiet.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 07:14
ruuddevil schreef: 18 mei 2022, 07:04 Opvallend dat er bij Sangare een bedrag is vastgelegd, aangezien PSV dat niet meer deed. Wel prima bedrag overigens.
Verschil (zoals ik het lees in de tweet van Elfrink): eerder was het een gelimiteerde afkoopsom, betalen is kopen. Dit is een minimale afkoopsom. Ze hoeven er dus niet per sé als het wordt neergelegd.
En wat is dan de functie van zo’n som? Want als niemand 40 miljoen lapt dan loopt Sangare over een paar jaar uit contract bij wijze van spreken. Of mis ik het hele punt? Bij 40 moet PSV gewoon akkoord lijkt me, net als een gelimiteerde som.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 07:27 Sportief is het jammer maar dan is het aan PSV om van 30 miljoen winst heel snel 2 a 3 spelers te halen die ons sterker maken op andere posities.
Hij zal in de boeken staan voor een miljoen of 6 op dit moment. Van de 34 miljoen winst mogen we denk ik als we heel veel mazzel hebben met de RvC 20 investeren. Maar 15 is more likely. Dat komt dan bij de pot die er al is voor transfers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Chucky schreef: 18 mei 2022, 07:28 Hopelijk kan @ShovingNE2 even terugkomen op het feit dat Rik enkele weken terug daadwerkelijk flink aan het speculeren was met zijn 25-30 miljoen, wat negatief kan afstralen op de spelers.

Wat Rik nu doet is daadwerkelijk feitelijk onderbouwen, die 25-30 miljoen was lukraak maar wat roepen waar niemand iets mee opschiet.
Wat is er dan veranderd waarom ik er op terug moet komen?

Nogmaals: hij is niet in dienst van PSV en iedereen verwacht dat watchers bedragen noemen. Zoals ook VI dat doet en ieder medium. En ja: dat was speculeren, heeft iemand dat tegengesproken dan?

En wat een onzin dat dit negatief afstraalt op PSV. Net als toen met Memphis bedoel je? Waar iedere journalist 27 miljoen riep. Waar het 34 miljoen vast met 7 miljoen aan bonussen werd? Je hecht veel te veel waarde eraan en je ziet de pers bijna als vijand als ze niet meehijgerig gaan lopen hypen zoals de Telegraaf.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Chucky schreef: 18 mei 2022, 07:28 Hopelijk kan @ShovingNE2 even terugkomen op het feit dat Rik enkele weken terug daadwerkelijk flink aan het speculeren was met zijn 25-30 miljoen, wat negatief kan afstralen op de spelers.

Wat Rik nu doet is daadwerkelijk feitelijk onderbouwen, die 25-30 miljoen was lukraak maar wat roepen waar niemand iets mee opschiet.
Precies wat ik toen zei. Als hij die 25 goed had onderbouwd dan had je mij niet gehoord.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Chucky schreef: 18 mei 2022, 07:28 Hopelijk kan @ShovingNE2 even terugkomen op het feit dat Rik enkele weken terug daadwerkelijk flink aan het speculeren was met zijn 25-30 miljoen, wat negatief kan afstralen op de spelers.

Wat Rik nu doet is daadwerkelijk feitelijk onderbouwen, die 25-30 miljoen was lukraak maar wat roepen waar niemand iets mee opschiet.
Die Elfrink, wat een kwakzalver
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hoe kan je die 25 miljoen als het inschatting is onderbouwen dan? Hoe wordt het hier onderbouwd?

Ik vind het heel raar dat jullie verwachten dat journalisten geen inschatting maken van transfersommen tenzij ze het praktisch zeker weten. :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 07:29
11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 07:27 Sportief is het jammer maar dan is het aan PSV om van 30 miljoen winst heel snel 2 a 3 spelers te halen die ons sterker maken op andere posities.
Hij zal in de boeken staan voor een miljoen of 6 op dit moment. Van de 34 miljoen winst mogen we denk ik als we heel veel mazzel hebben met de RvC 20 investeren. Maar 15 is more likely. Dat komt dan bij de pot die er al is voor transfers.
Ik weet dat je altijd voorzichtig moet zijn inderdaad en je weet niet wanneer het binnen komt en in hoeveel termijnen... maar 15 miljoen bestedingsruimte is wel erg voorzichtig.

Timber voor 7, Luuk voor 3 miljoen en Gnonto voor 5 miljoen en je bent er al.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 07:27 Het is op zich geen goed nieuws maar ook geen slecht nieuws. Er komt iemand om 40 te betalen dus dat is het goede nieuws vanuit financieel oogpunt. Het slechte nieuws is niet enkel dat het sportief een grote aderlating zou zijn maar dat er dus ook een club kan komen 2 dagen voor de CL voorronde en dan is die 40 miljoen ineens niet meer zo veel als je geen vervanger hebt en je mist daardoor een grotere kans op CL.

Als er morgen iemand op de stoep staat met 40 miljoen dan ben ik wel tevreden. Sportief is het jammer maar dan is het aan PSV om van 30 miljoen winst heel snel 2 a 3 spelers te halen die ons sterker maken op andere posities.
Ik denk dat Sangare dat ook niet zal maken richting PSV. Ik zie dit alleen maar als positief eigenlijk dat PSV zn stevig bedrag vraagt. Premier League clubs kunnen dit echt wel neerleggen en zullen dit moeten neerleggen. Goed werk John!
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 07:36
ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 07:29

Hij zal in de boeken staan voor een miljoen of 6 op dit moment. Van de 34 miljoen winst mogen we denk ik als we heel veel mazzel hebben met de RvC 20 investeren. Maar 15 is more likely. Dat komt dan bij de pot die er al is voor transfers.
Ik weet dat je altijd voorzichtig moet zijn inderdaad en je weet niet wanneer het binnen komt en in hoeveel termijnen... maar 15 miljoen bestedingsruimte is wel erg voorzichtig.

Timber voor 7, Luuk voor 3 miljoen en Gnonto voor 5 miljoen en je bent er al.
We hebben nog een potje liggen. De grote uitgaande transfers van vorig jaar vallen onder dit boekjaar en de kapitale injecties er ook nog bij. Overigens zal Gnonto denk ik ook gefinanceerd worden uit dat potje voor jeugdspelers.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 07:36
Ik weet dat je altijd voorzichtig moet zijn inderdaad en je weet niet wanneer het binnen komt en in hoeveel termijnen... maar 15 miljoen bestedingsruimte is wel erg voorzichtig.

Timber voor 7, Luuk voor 3 miljoen en Gnonto voor 5 miljoen en je bent er al.
Dit is puur wat erbij de transferpot uit deze transfer komt. Eerder had PSV de stelregel dat 40% van de opbrengst geherinvesteerd mocht worden. Maar dat is een x-aantal jaren geleden. PSV startte ieder jaar al met een potje van ca. 8 miljoen en er is nog over van vorig jaar. Dus ik denk dat je bij deze transfer van 40 miljoen in totaal wel 25-30 te besteden hebt.

Maar goed: dat potje van 8 miljoen en die 40% zijn getallen van een aantal jaar geleden. Nieuwe RVC, nieuwe situatie. Dus het is enorm natte vingerwerk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 07:34 Hoe kan je die 25 miljoen als het inschatting is onderbouwen dan? Hoe wordt het hier onderbouwd?

Ik vind het heel raar dat jullie verwachten dat journalisten geen inschatting maken van transfersommen tenzij ze het praktisch zeker weten. :D
Heb je ik toen ook gezegd. Als hij had gezegd gezien de transfersom van speler A naar club X en speler B naar club Y dan zou je in de huidige markt kunnen denken aan 25 miljoen maar als er meerdere clubs interesse hebben kan het hoger oplopen.

Nu zegt ie ja uh uh uh ik weet niet uh uh ik denk dat PSV heel misschien mocht er een goed bod komen van uh uh in de buurt van 25 miljoen dat ze daar misschien wel naar gaan kijken en dan zou dat wel eens genoeg kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 07:38
11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 07:36
Ik weet dat je altijd voorzichtig moet zijn inderdaad en je weet niet wanneer het binnen komt en in hoeveel termijnen... maar 15 miljoen bestedingsruimte is wel erg voorzichtig.

Timber voor 7, Luuk voor 3 miljoen en Gnonto voor 5 miljoen en je bent er al.
Dit is puur wat erbij de transferpot uit deze transfer komt. Eerder had PSV de stelregel dat 40% van de opbrengst geherinvesteerd mocht worden. Maar dat is een x-aantal jaren geleden. PSV startte ieder jaar al met een potje van ca. 8 miljoen en er is nog over van vorig jaar. Dus ik denk dat je bij deze transfer van 40 miljoen in totaal wel 25-30 te besteden hebt.

Maar goed: dat potje van 8 miljoen en die 40% zijn getallen van een aantal jaar geleden. Nieuwe RVC, nieuwe situatie. Dus het is enorm natte vingerwerk.
Het kan ook nog een voordeel zijn dat partnerfonds II er nu is. Daardoor kunnen er zaken die normaliter dmv transferopbrengsten gefinancierd zouden moeten worden nu met het partnerfonds worden gefinancierd. Dan blijft er vanuit de transferopbrengsten wat meer over om te herinvesteren in nieuwe spelers.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik weet niet of ze dat doen, maar wellicht kan het. Aan de andere kant vind ik het ook geen slechte zet hoor. Versterk je algehele positie maar qua financiën zodat je in een transferzomer met minder opbrengsten toch gewoon kan handelen. En laten we eerlijk zijn: stel die 40 miljoen komt binnen en je hebt 25-30 miljoen te besteden, dan moet je 4 posities toch echt serieus kunnen opwaarderen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ibrahim Sangaré