Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7201
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Schmidt komt hier niet vandaan, hij kent het sentimentele gedeelte niet en de geschiedenis van beide clubs kent hij enkel op papier. Wat hij wel kent, zijn de wetten van het hedendaagse topvoetbal. Namelijk dat de club met de grootste begroting de meeste kans heeft op prijzen. En dat een club die in 2 jaar tijd 3x zoveel uitgeeft aan transfersommen en een 2x zo hoge salarisplafond heeft normaal gesproken, in elke competitie, een veel grotere kans heeft om te winnen. Dat vinden wij niet leuk, en het betekent zeker niet dat hij het maar opgaf, maar het is wel hoe het tegenwoordig werkt. Er zijn veel factoren waardoor wij geen kampioen zijn geworden, en dat is er 1 van. Niks mis mee om dat te benoemen, en tegelijkertijd aan de slag te gaan met de andere factoren. Althans, degenen die te beïnvloeden zijn.
Laatst gewijzigd door Persepolis op 18 mei 2022, 05:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

ruuddevil schreef: 17 mei 2022, 22:43 Als ik ergens niet bang voor ben bij RvN is dat we dit Calimero gezeik weer krijgen.


Bijzonder hoe de nieuwe trainer dan altijd gelijk weer de held is. Ik vind Ruud een fijne vent maar naïef om te denken dat hij onder druk niet af en toe vreemde dingen gaat doen, het is een beginnende trainer. Schmidt vertelt geen onwaarheden, het verschil tussen Ajax en PSV is financieel veel groter geworden dan vroeger. Daar is niks calimero aan, dat is gewoon de feiten benoemen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12414
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Makaveli schreef: 17 mei 2022, 22:58
ruuddevil schreef: 17 mei 2022, 22:43 Als ik ergens niet bang voor ben bij RvN is dat we dit Calimero gezeik weer krijgen.


Bijzonder hoe de nieuwe trainer dan altijd gelijk weer de held is. Ik vind Ruud een fijne vent maar naïef om te denken dat hij onder druk niet af en toe vreemde dingen gaat doen, het is een beginnende trainer. Schmidt vertelt geen onwaarheden, het verschil tussen Ajax en PSV is financieel veel groter geworden dan vroeger. Daar is niks calimero aan, dat is gewoon de feiten benoemen.
Volgens mij heeft hij ook in een interview aangegeven spijt te hebben gehad van deze actie en de scheidsrechter dat ook heeft laten weten. In het heetst van de strijd kan je gekke dingen doen, krachtig is juist de zelfreflectie.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11834
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Zoals uit je eigen reactie al blijkt, dat zijn 2 verschillende dingen. RvN is een beginnende trainer dus die zal fouten maken en gekke dingen doen. Maar onder een winnaar als hij zal PSV zich niet zo klein maken als onder onze Duitse vriend.
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Sensation schreef: 17 mei 2022, 23:07 Volgens mij heeft hij ook in een interview aangegeven spijt te hebben gehad van deze actie en de scheidsrechter dat ook heeft laten weten. In het heetst van de strijd kan je gekke dingen doen, krachtig is juist de zelfreflectie.
Ik verwijt hem ook niks, ik vind het alleen vreemd hoe hij direct op een voetstuk wordt geplaatst ten opzichte van Schmidt. Jij noemt overigens de zelfreflectie hier het krachtigste maar iedereen die Ruud als speler gevolgd heeft weet dat hij dit soort dingen altijd al deed. Dat zit in hem. Hij kan niet goed tegen zijn verlies, net als Schmidt dat niet goed kan. Ik heb daar nooit zo'n moeite mee, ik vind het wel grappig eigenlijk.

Schmidt kijkt nuchter van buitenaf naar de situatie en constateert dat er financieel een enorm gat is ontstaan tussen PSV en Ajax. Misschien helpt het om een en ander in perspectief te plaatsen:

In de laatste jaren dat PSV kampioen werd onder Cocu deed het dat met omzetten van 70-85/95 miljoen afhankelijk van of we CL haalden of niet. Ajax zat op dat moment op 92 miljoen omzet. Dat valt prima te overbruggen door creatief en goed te handelen.

Op dit moment (en we zijn 4 jaar verder) bivakkeert PSV nog steeds in diezelfde zone. PSV ontwikkelt zich al heel lang maar mondjesmaat. Ajax daarentegen noteert nu omzetten van 160 tot zelfs 200 miljoen omzet. Dat is een totaal andere werkelijkheid geworden. En ja, een flinke hap daarvan komt uit de CL maar het verschil is immens. Dat Roger dat benoemt is niet calimero, ik zou eerder zeggen dat supporters die dit niet willen horen hun kop in het zand steken. Vingers in de oren en heel hard roepen dat "we dan maar creatiever moeten zijn" of "hij een antwoord moet bedenken". Dat zijn weinig concrete dooddoeners.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14813
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Eens met amigo Makaveli. Helaas is de wereld een stuk anders dan pakweg 4-5 jaar geleden. Sinds Netto geld is gaan uitgeven aan een Tadic en Blind oa hebben ze reuze stappen naar voren gemaakt. En wij hangen op hetzelfde niveau nog. Nu is er deze zomer wel een zomer van transitie aan de gang bij beide clubs, dus begint iedereen op nul en is het de vraag hoe Ajax het gaat oplossen met Vlappie als alleenheerser.

En juist daarom was ik graag doorgegaan met Schmidt omdat er een aardig fundament was ontstaan dit seizoen. Nu gooien we alles weer overboord en is God zegene de greep en kijken we hoe een beginnende trainer (met alle respect) het gaat doen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Makaveli schreef: 17 mei 2022, 23:35
Sensation schreef: 17 mei 2022, 23:07 Volgens mij heeft hij ook in een interview aangegeven spijt te hebben gehad van deze actie en de scheidsrechter dat ook heeft laten weten. In het heetst van de strijd kan je gekke dingen doen, krachtig is juist de zelfreflectie.
Ik verwijt hem ook niks, ik vind het alleen vreemd hoe hij direct op een voetstuk wordt geplaatst ten opzichte van Schmidt. Jij noemt overigens de zelfreflectie hier het krachtigste maar iedereen die Ruud als speler gevolgd heeft weet dat hij dit soort dingen altijd al deed. Dat zit in hem. Hij kan niet goed tegen zijn verlies, net als Schmidt dat niet goed kan. Ik heb daar nooit zo'n moeite mee, ik vind het wel grappig eigenlijk.

Schmidt kijkt nuchter van buitenaf naar de situatie en constateert dat er financieel een enorm gat is ontstaan tussen PSV en Ajax. Misschien helpt het om een en ander in perspectief te plaatsen:

In de laatste jaren dat PSV kampioen werd onder Cocu deed het dat met omzetten van 70-85/95 miljoen afhankelijk van of we CL haalden of niet. Ajax zat op dat moment op 92 miljoen omzet. Dat valt prima te overbruggen door creatief en goed te handelen.

Op dit moment (en we zijn 4 jaar verder) bivakkeert PSV nog steeds in diezelfde zone. PSV ontwikkelt zich al heel lang maar mondjesmaat. Ajax daarentegen noteert nu omzetten van 160 tot zelfs 200 miljoen omzet. Dat is een totaal andere werkelijkheid geworden. En ja, een flinke hap daarvan komt uit de CL maar het verschil is immens. Dat Roger dat benoemt is niet calimero, ik zou eerder zeggen dat supporters die dit niet willen horen hun kop in het zand steken. Vingers in de oren en heel hard roepen dat "we dan maar creatiever moeten zijn" of "hij een antwoord moet bedenken". Dat zijn weinig concrete dooddoeners.
Om dat laatste gaat het mij helemaal niet. We wisten namelijk precies hoe we ervoor stonden na van Bommel en hoe Ajax ervoor stond. Met Schmidt werd een weg ingeslagen om op een sportieve manier met Ajax de strijd aan te gaan, en Roger heeft ook flinke inbreng gehad in de spelers. Je kunt geen kampioenschap eisen, maar achteraf nog eens benadrukken dat het niet meer hetzelfde is als 10 jaar geleden, dát is pas een dooddoener. Er is een waslijst aan trainers waar PSV 2e mee zou worden, en Roger heeft zich gewoon niet kunnen onderscheiden. Dat Ajax 200 miljoen omzet draait, hoeft niet te betekenen dat wij geen Europees potje van naam meer kunnen winnen en dat we 42 doelpunten tegen moeten krijgen in de competitie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Hij heeft dit niet achteraf pas geroepen, eigenlijk al vanaf het begin. Tot irritatie van velen geloof ik. De strijd is dit seizoen volgens mij ook op een sportieve manier aangegaan met Ajax, anders eindig je niet op maar 2 punten. Waarbij het voor iedereen toch wel helder is dat het niet bepaald heeft meegezeten voor wat betreft de factoren waar je als ploeg geen invloed op hebt.

De opmerking dat we Europees geen potjes kunnen winnen en de omzet van Ajax daar niet mee van doen heeft, snap ik niet erg. Het probleem is namelijk niet alleen dat Ajax een flinke omzet is gaan draaien maar tevens dat wij geen centimeter opschieten terwijl de rest van Europa dat wel doet. Die clubs van naam die jij aanhaalt hebben nu juist niet stil gestaan. Een Leicester City heeft ook 180 miljoen omzet. Dan is het geen vanzelfsprekendheid dat we die wedstrijden winnen. Kansloos ben je ook niet maar dat bleek ook in de beide wedstrijden. PSV zat er dicht tegenaan maar was er nog net niet.

Als er iets teleurstellend was wat mij betreft was het vooral de fitheid van de ploeg. Daar staat Roger zich op voor maar in topwedstrijden leken we vaak te kort te komen in het laatste half uur. Daar lijkt iets mis gegaan te zijn. Verder heeft hij het heel behoorlijk gedaan en is de kritiek erg ongenuanceerd vind ik. PSV is daadwerkelijk anders gaan spelen en op een modernere manier. Alleen nog niet top level zoals hij het zelf noemt, we hikken tegen het laatste stapje aan.
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1533
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als je hoger dan een 5 geeft ben je wel snel content. Had er veel meer van verwacht, het was onvoldoende
RIO
Legende
4
Berichten: 12702
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ruuddevil schreef: 17 mei 2022, 23:10 Zoals uit je eigen reactie al blijkt, dat zijn 2 verschillende dingen. RvN is een beginnende trainer dus die zal fouten maken en gekke dingen doen. Maar onder een winnaar als hij zal PSV zich niet zo klein maken als onder onze Duitse vriend.
Jij bent van voor de oorlog? Heeft de opa van Roger je fiets gestolen?

:lol:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RIO schreef: 18 mei 2022, 01:30
ruuddevil schreef: 17 mei 2022, 23:10 Zoals uit je eigen reactie al blijkt, dat zijn 2 verschillende dingen. RvN is een beginnende trainer dus die zal fouten maken en gekke dingen doen. Maar onder een winnaar als hij zal PSV zich niet zo klein maken als onder onze Duitse vriend.
Jij bent van voor de oorlog? Heeft de opa van Roger je fiets gestolen?

:lol:
Messer Schmidt
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11834
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Makaveli schreef: 17 mei 2022, 23:35
Sensation schreef: 17 mei 2022, 23:07 Volgens mij heeft hij ook in een interview aangegeven spijt te hebben gehad van deze actie en de scheidsrechter dat ook heeft laten weten. In het heetst van de strijd kan je gekke dingen doen, krachtig is juist de zelfreflectie.
Ik verwijt hem ook niks, ik vind het alleen vreemd hoe hij direct op een voetstuk wordt geplaatst ten opzichte van Schmidt. Jij noemt overigens de zelfreflectie hier het krachtigste maar iedereen die Ruud als speler gevolgd heeft weet dat hij dit soort dingen altijd al deed. Dat zit in hem. Hij kan niet goed tegen zijn verlies, net als Schmidt dat niet goed kan. Ik heb daar nooit zo'n moeite mee, ik vind het wel grappig eigenlijk.

Schmidt kijkt nuchter van buitenaf naar de situatie en constateert dat er financieel een enorm gat is ontstaan tussen PSV en Ajax. Misschien helpt het om een en ander in perspectief te plaatsen:

In de laatste jaren dat PSV kampioen werd onder Cocu deed het dat met omzetten van 70-85/95 miljoen afhankelijk van of we CL haalden of niet. Ajax zat op dat moment op 92 miljoen omzet. Dat valt prima te overbruggen door creatief en goed te handelen.

Op dit moment (en we zijn 4 jaar verder) bivakkeert PSV nog steeds in diezelfde zone. PSV ontwikkelt zich al heel lang maar mondjesmaat. Ajax daarentegen noteert nu omzetten van 160 tot zelfs 200 miljoen omzet. Dat is een totaal andere werkelijkheid geworden. En ja, een flinke hap daarvan komt uit de CL maar het verschil is immens. Dat Roger dat benoemt is niet calimero, ik zou eerder zeggen dat supporters die dit niet willen horen hun kop in het zand steken. Vingers in de oren en heel hard roepen dat "we dan maar creatiever moeten zijn" of "hij een antwoord moet bedenken". Dat zijn weinig concrete dooddoeners.
Met andere woorden, Ajax heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Dat kan PSV (in mindere mate gezien verschil in achterban) ook, maar met de mindset van Roger en een aantal mensen hier gaat dat niet lukken. Die kijken naar de huidige verschillen als een voldongen feit. Het is zelfs zo dat als PSV na het vertrek van Brands en Cocu betere keuzes had gemaakt het verschil nooit zo groot was geworden. En dit seizoen hadden we kampioen kunnen worden, als John de Jong in plaats van Drommel en Vinicius spelers had gehaald die wel iets kunnen. En Schmidt voor de verandering eens een topwedstrijd had gewonnen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3592
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Of als we niet meermaals keihard waren genaaid en door die acties aantoonbaar veel meer benadeeld zijn dan Getafe aan de Amstel.

Je punt van keuzes na vertrek Cocu/Brands vind ik wel valide
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 25775
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 18 mei 2022, 07:01 Met andere woorden, Ajax heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Dat kan PSV (in mindere mate gezien verschil in achterban) ook, maar met de mindset van Roger en een aantal mensen hier gaat dat niet lukken. Die kijken naar de huidige verschillen als een voldongen feit. Het is zelfs zo dat als PSV na het vertrek van Brands en Cocu betere keuzes had gemaakt het verschil nooit zo groot was geworden. En dit seizoen hadden we kampioen kunnen worden, als John de Jong in plaats van Drommel en Vinicius spelers had gehaald die wel iets kunnen. En Schmidt voor de verandering eens een topwedstrijd had gewonnen.
Je moet juist de mindset hebben om de feiten onder ogen te zien. Betekent dat, dat de kans navenant kleiner is geworden dat we kampioen worden? Nee. Wel iets, maar niet in die verhouding. Simpelweg omdat daar de rest van de Eredivisie te slecht voor is. Voor mijn gevoel hebben we geen geweldig Eredivisieseizoen gedraaid. En zie daar: 81 punten ondanks waslijsten aan blessures. Feyenoord had een geweldig seizoen in de ogen van velen en Slot is het nieuwe wereldwonder op de bank. In februari wisten we al dat we die achter ons zouden houden en AZ zou de nieuwe uitdager worden: 20 punten.

Al draaien wij 300 miljoen omzet en Ajax 100 miljoen: reken ook dan op een spannende Eredivisie.

Om dan de mindset terug te pakken: je moet je er juist van bewust zijn dat er een verschil is wat betekent dat je een team moet smeden dat niet verzaakt tegen het rechterrijtje en 15 van de 17 thuisduels moet winnen. Dat heeft Roger geweldig gedaan. Je mag nooit verslappen, iets wat de tegenstander wel geregeld deed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 07:50
ruuddevil schreef: 18 mei 2022, 07:01 Met andere woorden, Ajax heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Dat kan PSV (in mindere mate gezien verschil in achterban) ook, maar met de mindset van Roger en een aantal mensen hier gaat dat niet lukken. Die kijken naar de huidige verschillen als een voldongen feit. Het is zelfs zo dat als PSV na het vertrek van Brands en Cocu betere keuzes had gemaakt het verschil nooit zo groot was geworden. En dit seizoen hadden we kampioen kunnen worden, als John de Jong in plaats van Drommel en Vinicius spelers had gehaald die wel iets kunnen. En Schmidt voor de verandering eens een topwedstrijd had gewonnen.
Je moet juist de mindset hebben om de feiten onder ogen te zien. Betekent dat, dat de kans navenant kleiner is geworden dat we kampioen worden? Nee. Wel iets, maar niet in die verhouding. Simpelweg omdat daar de rest van de Eredivisie te slecht voor is. Voor mijn gevoel hebben we geen geweldig Eredivisieseizoen gedraaid. En zie daar: 81 punten ondanks waslijsten aan blessures. Feyenoord had een geweldig seizoen in de ogen van velen en Slot is het nieuwe wereldwonder op de bank. In februari wisten we al dat we die achter ons zouden houden en AZ zou de nieuwe uitdager worden: 20 punten.

Al draaien wij 300 miljoen omzet en Ajax 100 miljoen: reken ook dan op een spannende Eredivisie.

Om dan de mindset terug te pakken: je moet je er juist van bewust zijn dat er een verschil is wat betekent dat je een team moet smeden dat niet verzaakt tegen het rechterrijtje en 15 van de 17 thuisduels moet winnen. Dat heeft Roger geweldig gedaan. Je mag nooit verslappen, iets wat de tegenstander wel geregeld deed.
Deels mee eens, maar daarbij vind ik ook dat je mag benoemen dat die waslijst aan blessures mogelijk het gevolg is van de eigen aanpak, dat je als kampioenskandidaat geen 40+ tegendoelpunten moet willen incasseren, dat de aan Roger verbonden speelstijl er niet echt is uitgekomen, en dat er qua topwedstrijden te vaak een teleurstellend resultaat is behaald.

V.w.b. AZ: die hebben heel bewust een tussenjaar genomen, in de zin van de transferopbrengsten grotendeels in de zak houden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4178
Lid geworden op: 1 dec 2019

ruuddevil schreef: 18 mei 2022, 07:01
Makaveli schreef: 17 mei 2022, 23:35

Ik verwijt hem ook niks, ik vind het alleen vreemd hoe hij direct op een voetstuk wordt geplaatst ten opzichte van Schmidt. Jij noemt overigens de zelfreflectie hier het krachtigste maar iedereen die Ruud als speler gevolgd heeft weet dat hij dit soort dingen altijd al deed. Dat zit in hem. Hij kan niet goed tegen zijn verlies, net als Schmidt dat niet goed kan. Ik heb daar nooit zo'n moeite mee, ik vind het wel grappig eigenlijk.

Schmidt kijkt nuchter van buitenaf naar de situatie en constateert dat er financieel een enorm gat is ontstaan tussen PSV en Ajax. Misschien helpt het om een en ander in perspectief te plaatsen:

In de laatste jaren dat PSV kampioen werd onder Cocu deed het dat met omzetten van 70-85/95 miljoen afhankelijk van of we CL haalden of niet. Ajax zat op dat moment op 92 miljoen omzet. Dat valt prima te overbruggen door creatief en goed te handelen.

Op dit moment (en we zijn 4 jaar verder) bivakkeert PSV nog steeds in diezelfde zone. PSV ontwikkelt zich al heel lang maar mondjesmaat. Ajax daarentegen noteert nu omzetten van 160 tot zelfs 200 miljoen omzet. Dat is een totaal andere werkelijkheid geworden. En ja, een flinke hap daarvan komt uit de CL maar het verschil is immens. Dat Roger dat benoemt is niet calimero, ik zou eerder zeggen dat supporters die dit niet willen horen hun kop in het zand steken. Vingers in de oren en heel hard roepen dat "we dan maar creatiever moeten zijn" of "hij een antwoord moet bedenken". Dat zijn weinig concrete dooddoeners.
Met andere woorden, Ajax heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Dat kan PSV (in mindere mate gezien verschil in achterban) ook, maar met de mindset van Roger en een aantal mensen hier gaat dat niet lukken. Die kijken naar de huidige verschillen als een voldongen feit. Het is zelfs zo dat als PSV na het vertrek van Brands en Cocu betere keuzes had gemaakt het verschil nooit zo groot was geworden. En dit seizoen hadden we kampioen kunnen worden, als John de Jong in plaats van Drommel en Vinicius spelers had gehaald die wel iets kunnen. En Schmidt voor de verandering eens een topwedstrijd had gewonnen.
Als niet als. Het wordt meer en meer een opmerking uit de categorie: als mijn moeder een lul had gehad dan was het mijn vader geweest.

Er is hier praktisch niemand, en daar reken ik onze ex trainer bij, die dit presenteert als een voldongen feit. Het is wel zo dat het een factor is die gewoon ontzettend meespeelt.

Denk je echt dat John de Jong na de jaarwisseling geen extra verdediger had gehaald als daar het geld voor was?

Je benoemt in een brei aan onwaarschijnlijkheden ook heel af en toe iets wat wel degelijk zinnig is. PSV zal volgend jaar moeten laten zien dat het eerste team fysiek niet meer zo door het ijs zakt als nu. En het nieuwe trainersduo zal meer topwedstrijden moeten winnen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30611
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ruuddevil schreef: 18 mei 2022, 07:01Met andere woorden, Ajax heeft een ontwikkeling doorgemaakt. Dat kan PSV (in mindere mate gezien verschil in achterban) ook
Verschillen in omvang van achterban zijn m.i. niet relevant voor je winst- en groei percentages.

Is er een goede reden te bedenken waarom wij het procentueel slechter doen behalve beleidskeuzes?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3052
Lid geworden op: 12 aug 2018

Ondanks ik geen groot fan van zijn tactische keuzes was, kan ik niet ontkennen dat hij het heel redelijk gedaan heeft.
Afscheid genomen met de 2 troostprijzen van de eredivisie en daarnaast een rits aan spelers naar een hoger niveau dan wel op PSV niveau gebracht.
Hij laat de club in zichtbaar betere staat achter dan toen hij instapte, waarvoor dank.

Succes bij Benfica Roger.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3995
Lid geworden op: 9 okt 2020

Gemiddeld genomen word alles wat nieuw is, geromaniseerd en het oude was het allemaal net niet. Toen Cocu er zat was iedereen hem beu, slaapverwekkend voetbal, etc. Nee, Bommel en Marwijk zouden het (natuurlijk) allemaal wel beter gaan maken. Geloofde er helemaal niks van, maar je geeft ze een kans: complete ramp. Ik wilde dat Cocu echt nog wel bleef, want we zaten in een winning streak.

Ik heb Schmidt enorm hoog zitten, omdat hij PSV letterlijk door zijn eigen manier van spelen heeft verbeterd. Er zijn er niet veel waarbij ik de hand van de trainer echt kon aanschouwen. Hiddink kwam, maakte van PSV een superdegelijke machine. Koeman vond ik eigenlijk niks, maar die kreeg een kampioensploeg in zijn handen. Cocu was er eentje waarbij ik de degelijkheid en vooral realisme terug vond. Maar Schmidt. Die is volle bak gegaan en heeft PSV op een betere plek achter gelaten als toen hij kwam.

Als je niet voorbij de ranglijst kan kijken, prima. Maar Schmidt man. Niemand is perfect, maar hij heeft fenomenaal werk afgeleverd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 25775
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2022, 09:14
Deels mee eens, maar daarbij vind ik ook dat je mag benoemen dat die waslijst aan blessures mogelijk het gevolg is van de eigen aanpak, dat je als kampioenskandidaat geen 40+ tegendoelpunten moet willen incasseren, dat de aan Roger verbonden speelstijl er niet echt is uitgekomen, en dat er qua topwedstrijden te vaak een teleurstellend resultaat is behaald.

V.w.b. AZ: die hebben heel bewust een tussenjaar genomen, in de zin van de transferopbrengsten grotendeels in de zak houden.
Geheel met eerste alinea eens.

Over AZ. Dat is uitermate dom. Als ze nu geen Europees voetbal halen dan worden ze ver teruggeworpen. Ik vraag mij trouwens af of er bewust een tussenjaar is genomen. Volgens mij is Huijbers gewoon een dramatische TD.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 mei 2022, 14:44
Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2022, 09:14
Deels mee eens, maar daarbij vind ik ook dat je mag benoemen dat die waslijst aan blessures mogelijk het gevolg is van de eigen aanpak, dat je als kampioenskandidaat geen 40+ tegendoelpunten moet willen incasseren, dat de aan Roger verbonden speelstijl er niet echt is uitgekomen, en dat er qua topwedstrijden te vaak een teleurstellend resultaat is behaald.

V.w.b. AZ: die hebben heel bewust een tussenjaar genomen, in de zin van de transferopbrengsten grotendeels in de zak houden.
Geheel met eerste alinea eens.

Over AZ. Dat is uitermate dom. Als ze nu geen Europees voetbal halen dan worden ze ver teruggeworpen. Ik vraag mij trouwens af of er bewust een tussenjaar is genomen. Volgens mij is Huijbers gewoon een dramatische TD.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij is de ranglijst daar momenteel nog niet heilig, en wordt er daar stevig ingezet op talentvolle eigen jeugd, aangevuld met Scandinavische blikvangers.

Huijbers kan ik niet zo goed beoordelen behalve dat ie lekker lijkt te kunnen verkopen, maar volgens mij is Pascal Jansen ook (nog) niet van het niveau Arne Slot. Die voormalige TD van ze, Earnie Stewart, is volgens mij de grondlegger van het AZ fundament, en hem zou ik ook wel overwegen mocht John de Jong vertrekken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1393
Lid geworden op: 10 mei 2018

Revolinho schreef: 18 mei 2022, 12:47 Niemand is perfect, maar hij heeft fenomenaal werk afgeleverd.
Als je zoveel bepalende/beslissende duels verliest door in mijn ogen verkeerde tactische keuzes kan dat wat mij betreft niet het predikaat fenomenaal krijgen.

Ik denkt dat het een prima motivator/peoplesmanager is, maar tactisch overschat.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23305
Lid geworden op: 8 feb 2018

De door in jouw ogen tactisch verkeerde keuzes..Welke zijn dat?
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4626
Lid geworden op: 7 sep 2018

Moeten we die discussie nu weer opnieuw voeren? Dat Schmidt in bepaalde topwedstrijden (Feyenoord, Ajax, Sociedad) verkeerde keuzes heeft gemaakt lijkt me evident. Het pleit voor Schmidt dat hij zo overtuigd was van zijn eigen speelwijze, maar in de praktijk had hij in deze wedstrijden wat behoudener moeten beginnen. Keer op keer hebben we de deksel op de neus gekregen door een bepaalde naïviteit.
Thoresen
Meervoudig international
5
Berichten: 1393
Lid geworden op: 10 mei 2018

Ardbeg schreef: 18 mei 2022, 15:12 De door in jouw ogen tactisch verkeerde keuzes..Welke zijn dat?
Die voorbeelden zijn er voldoende. Ik zal een voorbeeld geven. Tegen Leicester thuis stond het een uur prima en toen Leicester begon te drukken brengt hij Vinicius. Ik denk dat iedereen zou opteren voor op de counter met de snelheid van Vertessen.
Legio voorbeelden dat Max zo hoog stond dat bij de omschakeling problemen ontstonden. Sangare en Rosario hoog zetten als blok met Boscagli erachter die het op snelheid niet kan belopen bij de omschakeling. Allemaal tactische keuzes wsnt Schmidt kent echt wel de sterke en zwakke kanten van zijn spelers.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
1
Berichten: 1941
Lid geworden op: 24 mar 2022

Hier ben ik het wel mee eens. Over het algemeen ben ik tevreden over Schmidt, zeker wat hij heeft achtergelaten. Echter in topwedstrijden viel het kwartje toch te vaak de verkeerde kant op. Soms hadden we beslissingen niet mee, maar vaak stond het tactisch ook niet sterk. Neem als voorbeeld Feyenoord thuis. We komen eigenlijk al met 1/2-0 achter omdat we zo ongelooflijk aanvallend staan te spelen. 4-0 was geflatteerd maar daarvoor stond het ook al niet goed. Als we dan ook nog kansen niet afmaken neem je wel een enorm risico door zo aanvallend te spelen imo.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt