Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Feyenoord heeft ons gewoon thuis met 0-4 afgestraft. Wij hebben volgend jaar een onervaren trainer aan het roer staan dus moeten nog maar zien hoe dat loopt. Ik denk dat we boven Feyenoord gaan eindigen maar ik denk dat het een stuk spannender wordt dan dit jaar het geval was
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

En alsnog tien punten achter. Wat ik al zei. Dat horen we elk jaar. Ik focus enkel op die schijtclub in amsterdam.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 17 mei 2022, 20:56
Ardbeg schreef: 17 mei 2022, 20:45 Het echt niets maar dan ook niets met arrogantie te maken. De titelstrijd gaat eigenlijk altijd tussen PSV en Ajax. Dat wisselt zich in golven af maar Feyenoord doet daar eigenlijk nooit aan mee. Er is dit jaar geen enkele indicatie geweest dat daar verandering in komt. Dit jaar tien punten afstand. Het jaar daarvoor waren ze 5e met 13 (?) punten achterstand.

Ze mogen van aller hande ambities hebben maar laat maar zien. Zelfde geldt voor ons maar vooralsnog staan er er al jaren een flink stuk beter voor. Dat mag gewoon erkend worden. Ook "wonderdokter" Slot heeft daar niets aan veranderd.

Tevens was de afstand van Ajax voor ons, zelfs met alle tegenslagen maar 2 punten dit jaar.
De laatste 6 jaar is Ajax 3 keer kampioen geworden, 1 keer Feyenoord, 1 keer PSV en 1 keer onbeslist; toen stonden Ajax en AZ bovenaan en Feyenoord derde; wij 4e.

Feyenoord was vorig seizoen 5e en heeft dit seizoen maar liefst 12 punten meer dan vorig seizoen. Dan is het niet zo gek dat ze naar boven kijken ipv zeggen: dit is ons plafond. Je begrijpt toch ook wel dat er niks mis is met hun ambitie en dat het best realistisch is? Bij Ajax rommelt het, PSV krijgt een behoorlijke make-over waarschijnlijk en allebei een nieuwe trainer.

Ik vind de reacties behoorlijk arrogant en overdreven. Als je iemand belachelijk wilt maken, dan is het Ajax dat zegt voor de CL titel te gaan: dan ben je aardig de weg kwijt kwa realisme.
Ja, het is maar net welke periode je pakt natuurlijk. Daarvoor waren ze 19 jaar geen kampioen :)

Ik vind arrogantie echt onzin, sorry. Het gaat niet om de club feyenoord, maar het beleid dat ze daar voeren. Is het arrogant om te zeggen dat ik een bepaalde aankoop van een andere club niet goed vind? Of meerdere aankopen? Ik zeg daarbij niks over onze eigen club. En ik denk dat we het er allemaal mee eens zijn dat de afgelopen 20 jaar, met uitzondering van 5 jaar geleden, wij de (veel) betere selectie hebben gehad. Dat was dan ook bijna altijd terug te zien aan de stand.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Danilo tekent voor 4 jaar.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

En de media vindt het pikant, een transfervrije speler die (veel) tekort voor Ajax.

Lekker opruien weer die media en vervolgens klagen over de haat als de Klassieker weer gespeeld gaat worden
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Lijkt me voor Feyenoord begrippen een prima spits om Linssen te vervangen en te fungeren achter Dessers (ervan uitgaande dat ze daar het spaarvarkentje nog op stuk gaan slaan).
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dr. Gonzo schreef: 17 mei 2022, 20:23 Als Feyenoord inderdaad groot deel basis weet te behouden, dan zijn ze met Slot een zeer serieuze concurrent hoor.
Wij zitten net een beginnende trainer, en waarschijnlijk half nieuw elftal (als het Feyenoord wel, en ons niet lukt om spelers te behouden)
Ze hebben een wereldseizoen gedraaid en wij een zo-zo seizoen en het verschil is groot. En dan hebben ze geen blessures gehad: iets wat ook maar eens in de 10 jaar gebeurt. Als ze dit jaar geen zeer serieuze concurrent zijn geweest, worden ze dat volgend jaar zeker niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Feyenoord heeft het ver boven verwachting gedaan. En alles viel op zijn plek natuurlijk. Zoals hierboven benoemd is de basis vrijwel fit gebleven wat natuurlijk wel meehelpt een ingespeeld elftal te creëren. En ook alle aankopen zoals Trauner, Aarsnes en Dessers vielen goed. Maar ben wel benieuwd hoe dergelijke spelers zich houden als het een keer een periode tegenzit. Feyenoord moet de spelers uit de koopjeshoek halen, nu Danilo, en dat is absoluut geen garantie dat het volgend jaar weer goed gaat. Als club zijn wij Feyenoord op alle vlakken lichtjaren vooruit. Qua organisatie, budget, spelers, opleiding. Ook volgend seizoen hebben we maar één echte concurrent en dat is die diaree club uit Amsterdam.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ze halen straks nog 5 a 7 spelers voor 0 of hooguit 2 miljoen die allemaal in dezelfde categorie zitten waarbij het een voltreffer kan zijn, een simpele breedte speler of een miskoop. Als 80% ineens top blijkt te zijn dan gaan ze mee doen als het een beetje mee zit.

Feyenoord haalde nog even de van AZ mislukte Pelle en die was een sensatie. Daarvoor en daarna nooit iets gepresteerd. Danilo kan toch a la Twente eerste seizoenshelft er gewoon 12 a 13 in schieten en dan kan zo 'n spits gaan vliegen en verkoop hem op het juiste moment en dan heb je de hoofdprijs te pakken. De kans dat ie niet aan de bak komt en a la Dessers af en toe erin komt is groter, maarja hij kost niets.

Zo 'n Bazoer lijkt gelukkig naar het buitenland te gaan want anders was dat ook een kans op de hoofdprijs geweest in combinatie met Slot.

Zolang Feyenoord het doet met afdankertjes van PSV en Ajax kunnen ze ons niet bij halen.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Menno1 schreef: 17 mei 2022, 20:56
Ardbeg schreef: 17 mei 2022, 20:45 Het echt niets maar dan ook niets met arrogantie te maken. De titelstrijd gaat eigenlijk altijd tussen PSV en Ajax. Dat wisselt zich in golven af maar Feyenoord doet daar eigenlijk nooit aan mee. Er is dit jaar geen enkele indicatie geweest dat daar verandering in komt. Dit jaar tien punten afstand. Het jaar daarvoor waren ze 5e met 13 (?) punten achterstand.

Ze mogen van aller hande ambities hebben maar laat maar zien. Zelfde geldt voor ons maar vooralsnog staan er er al jaren een flink stuk beter voor. Dat mag gewoon erkend worden. Ook "wonderdokter" Slot heeft daar niets aan veranderd.

Tevens was de afstand van Ajax voor ons, zelfs met alle tegenslagen maar 2 punten dit jaar.
De laatste 6 jaar is Ajax 3 keer kampioen geworden, 1 keer Feyenoord, 1 keer PSV en 1 keer onbeslist; toen stonden Ajax en AZ bovenaan en Feyenoord derde; wij 4e.
De laatste 8 jaar zijn PSV en Ajax 3 keer kampioen geworden, 1 keer Feyenoord en 1 keer onbeslist; toen stonden Ajax en AZ bovenaan en Feyenoord derde; wij 4e.

De laatste 23 jaar is PSV 10 keer kampioen geworden, 9 keer Ajax, 1 keer AZ, 1 keer FC Twente, 1 keer Feyenoord en 1 keer onbeslist; toen stonden Ajax en AZ bovenaan en Feyenoord derde; wij 4e.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Volgens Johan Inan van het AD heeft Feyenoord Brenet een 3 jarig contract voorgelegd. Blijkbaar heeft John ook met het management gesproken en aangegeven dat ie nog niets kon/wilde doen maar binnen een paar weken duidelijkheid had.

Je bent bijna bang dat Mauro echt op het punt staat te gaan vertrekken en dat PSV Brenet als vervanger ziet 😶.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 08:55 Volgens Johan Inan van het AD heeft Feyenoord Brenet een 3 jarig contract voorgelegd. Blijkbaar heeft John ook met het management gesproken en aangegeven dat ie nog niets kon/wilde doen maar binnen een paar weken duidelijkheid had.

Je bent bijna bang dat Mauro echt op het punt staat te gaan vertrekken en dat PSV Brenet als vervanger ziet 😶.
Ik denk juist eerder dat ze Max en Mwene willen verkopen en Sambo willen verhuren.
Mauro heeft afgelopen zomer nog bijgetekend.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 08:55 Volgens Johan Inan van het AD heeft Feyenoord Brenet een 3 jarig contract voorgelegd. Blijkbaar heeft John ook met het management gesproken en aangegeven dat ie nog niets kon/wilde doen maar binnen een paar weken duidelijkheid had.

Je bent bijna bang dat Mauro echt op het punt staat te gaan vertrekken en dat PSV Brenet als vervanger ziet 😶.
Geen slechte speler. Brenet heeft alleen vaak een kudt mentaliteit gehad.

Ja haalt overigens wel erg veel informatie uit dat artikel. Er staat nergens dat er überhaupt ooit gesproken is met John de Jong.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2165
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Feyenoord neemt Bijlow mee naar de finale, dus blijkbaar is hij fit genoeg om te keepen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Of het vertrouwen in Marciano is inmiddels erg laag.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Laatste wedstrijd van het seizoen, en niet zomaar een, dan zou ik zelfs als ik nog maar 60% fit zou zijn nog op doel willen staan. Daarna zien we wel weer verder.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

mr.top schreef: 18 mei 2022, 09:25
11 Sir Tinus schreef: 18 mei 2022, 08:55 Volgens Johan Inan van het AD heeft Feyenoord Brenet een 3 jarig contract voorgelegd. Blijkbaar heeft John ook met het management gesproken en aangegeven dat ie nog niets kon/wilde doen maar binnen een paar weken duidelijkheid had.

Je bent bijna bang dat Mauro echt op het punt staat te gaan vertrekken en dat PSV Brenet als vervanger ziet 😶.
Geen slechte speler. Brenet heeft alleen vaak een kudt mentaliteit gehad.

Ja haalt overigens wel erg veel informatie uit dat artikel. Er staat nergens dat er überhaupt ooit gesproken is met John de Jong.
Brenet een kutmentaliteit? Waar blijkt dat uit dan?
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ben ik ook benieuwd naar. Je kunt veel zeggen over Brenet, maar op het veld kon je ondanks zijn mankementen wel zien dat hij altijd alles gaf.
Maar misschien zijn er buiten het veld dingen gebeurd, dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Standbeeld schreef: 18 mei 2022, 13:20 Laatste wedstrijd van het seizoen, en niet zomaar een, dan zou ik zelfs als ik nog maar 60% fit zou zijn nog op doel willen staan. Daarna zien we wel weer verder.
Vraag is wat F wil hè, club lijkt mij belangrijker. Ooit complimenteerde ene JC zijn captain, ene D. Blind, dat laatstgenoemde een finale liet lopen omdat hij niet 100% fit was. Een finale wil je hoe dan ook winnen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat het verschil is tussen Bijlow op 60% en Marciano op 100, daarvoor zie ik te weinig F
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Las een stuk over de totstandkoming van de transfer van Dessers. Ik vind het echt onbegrijpelijk. Als je in een normaal bedrijf zo je werk doet word je meteen ontslagen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... ouden.html
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Zolang het maar goed uitpakt hoor je niemand, behalve ruuddevil.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Als hij naar een betere club gaat overschat hij zichzelf wel echt heel erg
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Rikkert1234 schreef: 19 mei 2022, 08:07 Als hij naar een betere club gaat overschat hij zichzelf wel echt heel erg
Ook voor Dessers geldt: hij zal zijn nieuwe status nu kunnen verzilveren. Hij is 28 of zo? Als hij nu nog ergens voor 3 jaar een miljoenencontract eruit kan slepen dan doet hij dat misschien wel. Alhoewel Dessers wel een verstandige kerel is, die zie ik ook zomaar naar Feyenoord gaan terwijl hij ergens anders meer kan verdienen.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ruuddevil schreef: 19 mei 2022, 07:58 Las een stuk over de totstandkoming van de transfer van Dessers. Ik vind het echt onbegrijpelijk. Als je in een normaal bedrijf zo je werk doet word je meteen ontslagen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... ouden.html
Ik snap precies wat je bedoelt, maar er is ook ooit geluk nodig. Kijk maar hoe PSV aan Romario is gekomen. Als de zoon van Ploegsma de naam Romario niet had genoemd hadden we een speler van Club Brugge gehaald.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Robson de Souza schreef: 19 mei 2022, 08:19
ruuddevil schreef: 19 mei 2022, 07:58 Las een stuk over de totstandkoming van de transfer van Dessers. Ik vind het echt onbegrijpelijk. Als je in een normaal bedrijf zo je werk doet word je meteen ontslagen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... ouden.html
Ik snap precies wat je bedoelt, maar er is ook ooit geluk nodig. Kijk maar hoe PSV aan Romario is gekomen. Als de zoon van Ploegsma de naam Romario niet had genoemd hadden we een speler van Club Brugge gehaald.
Grappig genoeg moest ik daar ook aan denken. Maar we hebben het dan wel over 30 jaar geleden, je zou verwachten dat het er nu iets professioneler aan toe gaat…
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dan kan je toch alsnog de volgende dag om tafel over die voorwaarden. Of een week later.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord