Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2107
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het is niet bepaald een dialoog. Het zijn 2 monologen en die Khodarenok laat zich niet van de wijs brengen door die Putin-aanhangster. Verrassend dat hij zo lang aan het woord mag blijven. Waren mogelijk zijn laatste woorden in het openbaar. En zoals Ren zegt, hij komt akelig dicht in de buurt van de realiteit en ik dacht dat niet meer kon op de Russiche TV.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Zeer interessant idd.

Erg komisch hoe die Skabeyea (=bekende hawkish Putin propagandist) reflexmatig de zogenaamde waarde van anekdotisch bewijs verdedigt, die kul is immers nogal belangrijk voor haar theater. De wanhoop waarmee ze zich vastbijt in Poetin's retoriek is vervolgens bijna meelijwekkend.

De vraag is in welke mate Khodarenok's optreden geregisseerd is. Het is niet de eerste keer dat hij een minder florissant beeld schept over de gang van zaken in Oekraïne. Het Kremlin organiseert liefst ook zijn eigen oppositie.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5684
Lid geworden op: 2 apr 2019

Het valt op dat die oud generaal zich bijna beschaamd voelt de actualiteit en realiteit te duiden.
En dan eindigt het weer met dat Rusland zogenaamd bedreigt wordt in voortbestaan, de propaganda retoriek.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14276
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur:
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Die vrouw :mrgreen: Een soort verstandelijk gehandicapte die een expert niet gelooft en domme vragen blijft stellen..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Poetin kan een escape gebruiken. Sterker nog, als hij zo doorgaat kan heel Rusland wel eens uit elkaar vallen. De vraag is hoe zo'n escape eruit zou moeten zien.

Als je 'Putin' vervangt door 'Rusland' dan zou die vraag eindeloos veel gemakkelijker te beantwoorden zijn:

https://preview.redd.it/fql1ixxlkkq81.j ... 2babe2901c


Rusland zou afstand kunnen nemen van Poetin en al zijn daden. Ze waren voorgelogen, sie haben es nicht gewusst. Het helen van de relaties zou direct kunnen beginnen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
3
Berichten: 4222
Lid geworden op: 26 mar 2020

deninho32 schreef: 17 mei 2022, 15:52 Die vrouw :mrgreen: Een soort verstandelijk gehandicapte die een expert niet gelooft en domme vragen blijft stellen..
Kwaal van de huidige tijd. Ook Nederland zit er vol mee.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Intussen veel onduidelijkheid over de AZOV vechters uit Mariupol... wie zijn er nu precies geëvacueerd / hebben zich overgegeven? Komt er een gevangenenruil van de grond of wacht ze een nieuwe hel? Een commandant betoogt: niet speculeren aub (kan de tweet niet terugvinden). Deze politieman somt het als volgt op:

Geen idee hoe accuraat dit is... nog veel mensen binnen? Als ik het goed heb is de missie officieel accomplished en beëindigd verklaard. Russische media spreken over 'onconditionele overgave' en doen zich tegoed aan hun prooien. De Oekraïense regering heeft het over levens redden van hun helden.


Intussen lijkt Krimson zelf ervan overtuigd dat ie Europa bij de ballen heeft met stijgende energieprijzen:


Waarvoor hier een aardige suggestie gedaan wordt, hopelijk lezen de dames en heren mee:
https://www.foreignaffairs.com/articles ... ian-energy

En dan nog:
https://pbs.twimg.com/media/FS78UtuWAAE ... name=large
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 17 mei 2022, 20:53
deninho32 schreef: 17 mei 2022, 15:52 Die vrouw :mrgreen:
Kwaal van de huidige tijd. Ook Nederland zit er vol mee.
Helaas wel, maar scheiden kost ook zo veel geld.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... ns-ukraine

Sowieso worden ze als eerste allemaal ondervraagd. Wat we vrees ik moeten lezen als "ondervraagd"....
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 18 mei 2022, 14:25 https://www.theguardian.com/world/2022/ ... ns-ukraine

Sowieso worden ze als eerste allemaal ondervraagd. Wat we vrees ik moeten lezen als "ondervraagd"....
Dat Azov bataljon stond voor de oorlog toch bekend als extreem rechts, of heb ik dat verkeerd begrepen?

In ieder geval zou het me niets verbazen als Poetin met deze mensen een showtje opvoert in de zin van "kijk, hier zijn ze dan die Nazi's. Missie geslaagd".
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tsja dat is al vanaf het begin het hele verhaal rondom AZOV. Maar niet elk radicaal nationalisme is nazisme, met name de constante Russische bemoeienis en uiteindelijk oorlog en annexaties in 2014 hebben het nationalisme logischerwijs nogal aangewakkerd. Er zitten zeker foute figuren in AZOV maar dat bataljon is veel groter (ook groter dan Mariupol/Azostal, een hoop AZOVvers vechten in de Donbas) en ze behoren tot de beste vechters. Maar goed, omdat het nu eenmaal Poetin's riedel is wordt er vol op gemikt, al vanaf de eerste dag van de oorlog worden Oekraïeners bijv. door de Russen op tattoos gecheckt (waarbij natuurlijk ook allerlei onschuldige tattoos als verdacht worden gezien en reden kunnen zijn voor 'ondervraging' (vaak marteling en/of executie of 'verdwijning').

Wat de Russische rechtszaken betreft (Rusland en 'recht' in één zin is op zich al knap): dat zal dan gaan om Russisch recht, maar de Russen hebben natuurlijk helemaal geen jurisdictie in Oekraïne. Meest waarschijnlijk is dat veel van deze helden onmenselijk wreed gemarteld gaan worden en dat een deel inderdaad zal moeten figureren in een Poetin show. Ze zullen daarbij vast schermen met zogenaamde wetten in de zogenaamde volksrepublieken die ze daar verzonnen hebben.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

In dat opzicht wordt het interessant om te zien wat ze gaan doen. Als deze militairen worden vervolgd voor vechten op eigen grondgebied, welk signaal geeft Poetin dan af aan Oekraïne voor wat betreft de prisoners of war die zíj́ nog hebben?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mja, Oekraïne moet sowieso proberen zich niet door oorlogsmisdaden te laten verleiden tot eigen oorlogsmisdaden...

Hopelijk volgt er een uitruil maar dat zal sowieso vast pas gebeuren na Russische 'filtering'. Ik vraag me daarbij af in hoeverre onafhankelijk geregistreerd is wie hier eigenlijk allemaal door de Russen meegenomen zijn... oftewel als er iemand verdwijnt, wie merkt dat dan?

Pro-Russische socials hebben het trouwens ook steevast over buitenlandse huurlingen, nog een punt waar ze mee proberen te scoren ter onderbouwing van de 'we vechten tegen de NAVO' riedel.



Intussen blijven we bouwen aan de Russische isolatie:
https://www.fiba.basketball/news/fiba-d ... mpetitions
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 18 mei 2022, 17:22 Mja, Oekraïne moet sowieso proberen zich niet door oorlogsmisdaden te laten verleiden tot eigen oorlogsmisdaden...

Hopelijk volgt er een uitruil maar dat zal sowieso vast pas gebeuren na Russische 'filtering'. Ik vraag me daarbij af in hoeverre onafhankelijk geregistreerd is wie hier eigenlijk allemaal door de Russen meegenomen zijn... oftewel als er iemand verdwijnt, wie merkt dat dan?

Pro-Russische socials hebben het trouwens ook steevast over buitenlandse huurlingen, nog een punt waar ze mee proberen te scoren ter onderbouwing van de 'we vechten tegen de NAVO' riedel.



Intussen blijven we bouwen aan de Russische isolatie:
https://www.fiba.basketball/news/fiba-d ... mpetitions
Ik heb het eigenlijk verkeerd verwoord. Poging 2: Als je als Rusland krijgsgevangen uit een ander land meent te moeten nemen naar eigen land en ze daar martelt of inbrengt, dan teken je eigenlijk óók het doodvonnis van je eigen militairen die zelf gevangen zitten. Los van wat Oekraïne ermee besluit te doen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2022, 20:21Poging 2:
Ik snap 'm nog steeds niet dan :grin:
Het wordt toch pas een doodvonnis als de Oekraïners dat voorbeeld overnemen? :wonder:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 18 mei 2022, 20:46
Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2022, 20:21Poging 2:
Ik snap 'm nog steeds niet dan :grin:
Het wordt toch pas een doodvonnis als de Oekraïners dat voorbeeld overnemen? :wonder:
Laat ik het zo zeggen: je eigen president stelt een voorbeeld waarbij de buitenlandse versie van jou eraan gaat, en dan moet jij vervolgens maar hopen dat jou niet hetzelfde lot staat te wachten.

Of nog anders gezegd: je eigen president vermoordt liever een Oekraïense soldaat dan dat ie hem ruilt voor eigen gevangen genomen militairen.

Hoe dan ook: jouw president heeft je vogelvrij verklaard en zit niet meer op jou te wachten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ahhh okee ik snap 'm, tnx ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Printjes die opduiken in het door de Russen bezette Kherson.
Vertaling via Google Lens:

Get ready!
We know all your
patrol routes!
KHERSON IS
UKRAINE!

https://pbs.twimg.com/media/FTBczw9WUAA ... name=large

Het lijkt wel Nederland in '40-'45... maar dan erger, de Russen proberen bezette steden zo snel mogelijk compleet Russisch te maken:

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18037
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vind het echt verspilde energie van Russische zijde. Je hebt je energie nog volop nodig voor het behouden van die stad.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 25776
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 18 mei 2022, 14:35 Dat Azov bataljon stond voor de oorlog toch bekend als extreem rechts, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Erger. Dit bataljon is gewoon een bataljon onvervalste nazi's. Niets meer niets minder. Met het uitschakelen van dit bataljon heeft Putler zijn denazificatie bewijs. Dat kan ook gelijk een uitweg zijn voor Putler.

Verder heeft hij ook gezegd dat POW's goed behandeld worden. Maar nazi's zijn geen POW's volgens Putler.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 19 mei 2022, 11:39Erger. Dit bataljon is gewoon een bataljon onvervalste nazi's. Niets meer niets minder.
Een deel ervan. Vrijwel alle analisten zijn het erover eens dat die ideologische basis grotendeels is afgeschud sinds ze opgenomen zijn in de Oekraïense nationale garde, eind 2014.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Indrukwekkend. En de klederdracht van z'n meisje valt op... geen mensen uit het bruisende Moskou, zullen we maar zeggen.

https://www.nu.nl/293121/video/russisch ... fenis.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24661
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

In hoeverre zijn de woorden gemeend? Of is dit hem opgedragen te vertellen (al dan niet door dwang)? Wel heftig hoor, de gehele situatie.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30612
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Standbeeld schreef: 19 mei 2022, 20:31In hoeverre zijn de woorden gemeend? Of is dit hem opgedragen te vertellen (al dan niet door dwang)?
Ja goeie vraag, zou ik ook wel willen weten. Kan ook sowieso gewoon een advies zijn van z'n advocaat.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 25776
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Beelden van executie Oekrainse militairen door de Russen.

Dat hele volk moet naar de tyfus. Gisteren een heel stuk gehoord op BNR dat het nu nog te doen is voor de Russen, maar aan het einde van het jaar zal de economie zo hard in elkaar storten dat 1990 een klein dipje is. Ze gaan helemaal de afgrond in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9131
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Khodaryonok was natuurlijk veel te realistisch, dus zoals gebruikelijk is dat even gecorrigeerd:

“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne