Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het Russische volk is wat dat betreft m.i. ook gewoon wat onderontwikkeld, iemand die bang is voor kritiek is natuurlijk inderdaad helemaal geen 'sterke leider'. Maar zo lijken zij dat toch niet te zien.

Het idee ook dat deze oorlog een goede manier zou zijn om internationaal respect af te dwingen, da's toch een soort van holbewonerlogica?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 15 mei 2022, 18:36
Het idee ook dat deze oorlog een goede manier zou zijn om internationaal respect af te dwingen, da's toch een soort van holbewonerlogica?
Vanuit onze optiek wel, maar volgens mij schijten die voormalige Sovjet staten wel allemaal in hun broek bij zo'n actie. "Als Oekraïne al aangevallen kan worden, hoe veilig zijn wij dan in Kazachstan, Georgië, etc?" Nu heeft Georgië direct lidmaatschap tot de EU aangevraagd (gaat het natuurlijk nooit krijgen), maar ik snap wel dat Putin dénkt dat het zo werkt. En die landen waar Rusland mee optrekt, dat zijn ook voornamelijk holbewonerstaten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 15 mei 2022, 21:13 Vanuit onze optiek wel, maar volgens mij schijten die voormalige Sovjet staten wel allemaal in hun broek bij zo'n actie. "Als Oekraïne al aangevallen kan worden, hoe veilig zijn wij dan in Kazachstan, Georgië, etc?" Nu heeft Georgië direct lidmaatschap tot de EU aangevraagd (gaat het natuurlijk nooit krijgen), maar ik snap wel dat Putin dénkt dat het zo werkt. En die landen waar Rusland mee optrekt, dat zijn ook voornamelijk holbewonerstaten.
Mja maar voor zover ik 't opvang heeft de Russische tv veel meer aandacht voor het Westen, ze willen ons respect.


BTW, George W. Bush heeft in 2008 geopperd om Georgië (en Oekraïne) toe te laten tot de NAVO, waarop Poetin reageerde mt de oorlog aldaar:
During the NATO summit in Bucharest in April 2008, American president George W. Bush campaigned for offering a Membership Action Plan (MAP) to Georgia and Ukraine. However, Germany and France said that offering a MAP to Ukraine and Georgia would be "an unnecessary offence" for Russia.[94] NATO stated that Ukraine and Georgia would be admitted in the alliance and pledged to review the requests for MAP in December 2008.[95] Russian President Vladimir Putin was in Bucharest during the summit. At the conclusion of the summit on 4 April, Putin said that NATO's enlargement towards Russia "would be taken in Russia as a direct threat to the security of our country".[96] Following the Bucharest summit, Russian hostility increased and Russia started to actively prepare for the invasion of Georgia.[97] Chief of the General Staff of the Russian Armed Forces Yuri Baluyevsky said on 11 April that Russia would carry out "steps of a different nature" in addition to military action to block NATO membership of former Soviet republics.[98] General Baluyevsky admitted in 2012 that after President Putin had decided to attack Georgia prior to the May 2008 inauguration of Dmitry Medvedev as president of Russia, a military action was planned and explicit orders were issued in advance before August 2008. Russia aimed to stop Georgia's accession to NATO and also to bring about a "regime change".[78]
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Erg interessant interview met een Russische antropoloog over hoe Rusland, Poetin, de russen en de USSR zich tot elkaar verhouden:

https://meduza.io/en/feature/2022/05/10 ... -to-change
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 15 mei 2022, 21:20
Josef Dettelbacher schreef: 15 mei 2022, 21:13 Vanuit onze optiek wel, maar volgens mij schijten die voormalige Sovjet staten wel allemaal in hun broek bij zo'n actie. "Als Oekraïne al aangevallen kan worden, hoe veilig zijn wij dan in Kazachstan, Georgië, etc?" Nu heeft Georgië direct lidmaatschap tot de EU aangevraagd (gaat het natuurlijk nooit krijgen), maar ik snap wel dat Putin dénkt dat het zo werkt. En die landen waar Rusland mee optrekt, dat zijn ook voornamelijk holbewonerstaten.
Mja maar voor zover ik 't opvang heeft de Russische tv veel meer aandacht voor het Westen, ze willen ons respect.


BTW, George W. Bush heeft in 2008 geopperd om Georgië (en Oekraïne) toe te laten tot de NAVO, waarop Poetin reageerde mt de oorlog aldaar:
During the NATO summit in Bucharest in April 2008, American president George W. Bush campaigned for offering a Membership Action Plan (MAP) to Georgia and Ukraine. However, Germany and France said that offering a MAP to Ukraine and Georgia would be "an unnecessary offence" for Russia.[94] NATO stated that Ukraine and Georgia would be admitted in the alliance and pledged to review the requests for MAP in December 2008.[95] Russian President Vladimir Putin was in Bucharest during the summit. At the conclusion of the summit on 4 April, Putin said that NATO's enlargement towards Russia "would be taken in Russia as a direct threat to the security of our country".[96] Following the Bucharest summit, Russian hostility increased and Russia started to actively prepare for the invasion of Georgia.[97] Chief of the General Staff of the Russian Armed Forces Yuri Baluyevsky said on 11 April that Russia would carry out "steps of a different nature" in addition to military action to block NATO membership of former Soviet republics.[98] General Baluyevsky admitted in 2012 that after President Putin had decided to attack Georgia prior to the May 2008 inauguration of Dmitry Medvedev as president of Russia, a military action was planned and explicit orders were issued in advance before August 2008. Russia aimed to stop Georgia's accession to NATO and also to bring about a "regime change".[78]
Volgens mij doet Poetin dat gewoon steeds (hoe verwerpelijk ook) heel slim. Onrust ín een land is vaak een reden om geen lid te kunnen worden. Je ziet het nu gebeuren: Oekraïne staat in de fik en over toetreding wordt moeilijk gedaan, maar Finland en Zweden zijn "zeer welkom". Het is tot nu toe voornamelijk een afschrikmiddel dat hele NAVO, maar zélf optreden ziet men eigenlijk niet zitten. Zodra Poetin dus lucht krijgt van een NAVO toetredingswens, is dat land binnenvallen een efficiënte manier om het te blokkeren.

Eigenlijk zou je het achter de schermen moeten kunnen aanvragen, en pas bekendmaken als het besluit genomen is, maar helaas werkt dat niet qua interne landelijke politiek.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Yep het is zeker efficiënt, super efficiënt zelfs, en het biedt altijd de optie tot meer.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://www.nytimes.com/2022/05/15/worl ... emlin.html
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De Russen zijn bij Kharkiv de grens over geflikkerd. Oekraïners staan letterlijk bij een grenspaal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De Russen gaan in lijkzakken de koeltrein in, maar de autoriteiten halen ze niet op. Kennelijk om niet te hoeven erkennen dat ze dood zijn, waardoor ze én mooi weer kunnen spelen, én geen vergoedingen hoeven uit te keren aan de nabestaanden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25077
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Cliché maar waar: deze oorlog kent echt alleen maar slachtoffers. Het is echt treurig om te lezen hoe die Russen gebruikt worden door Putin. Het is ze vervolgens nog niet eens een waardig afscheid gegund. Ik kan me voorstellen dat het moraal heel laag is bij de Russen. Ik hoop dat de oorlog snel ten einde komt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Azovstal


https://pbs.twimg.com/media/FS3rhhtXwAA ... name=large
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 16 mei 2022, 11:59 Cliché maar waar: deze oorlog kent echt alleen maar slachtoffers. Het is echt treurig om te lezen hoe die Russen gebruikt worden door Putin. Het is ze vervolgens nog niet eens een waardig afscheid gegund. Ik kan me voorstellen dat het moraal heel laag is bij de Russen. Ik hoop dat de oorlog snel ten einde komt.
Klopt, maar toch laten ze het gebeuren. Ze zijn dus wel bereid hun leven te geven om Oekraïne aan gort te schieten, maar niet om Rusland te ontdoen van deze gek.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Kan zo in het rijtje met die Afghaanse met de groene ogen en die Vietnamees die door z'n kop wordt geschoten. Indrukwekkend hoor.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25077
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 16 mei 2022, 12:02
Standbeeld schreef: 16 mei 2022, 11:59 Cliché maar waar: deze oorlog kent echt alleen maar slachtoffers. Het is echt treurig om te lezen hoe die Russen gebruikt worden door Putin. Het is ze vervolgens nog niet eens een waardig afscheid gegund. Ik kan me voorstellen dat het moraal heel laag is bij de Russen. Ik hoop dat de oorlog snel ten einde komt.
Klopt, maar toch laten ze het gebeuren. Ze zijn dus wel bereid hun leven te geven om Oekraïne aan gort te schieten, maar niet om Rusland te ontdoen van deze gek.
Klopt, blijft vreemd. Ik kan het mij zelf niet voorstellen hoe dat werkt.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25077
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Nu wordt het helemaal fraai:

"McDonalds heeft aangekondigd alle restaurants van de fastfoodketen in Rusland te willen verkopen. Het zou gaan om 850 restaurants met in totaal 62.000 werknemers."
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

1/3e van de Russen die de grens overstaken met Oekraïne is inmiddels geslacht. De slachting bij de brug lijkt grote gevolgen te gaan helpen, want het stuurt zo'n beetje alles in de war van de Russen.

Berichten dat Putin terminaal is en een bepaalde vorm van bloedkanker heeft. Mooi. Hopelijk gaat hij snel dood. Dan is het afwachten wat er gebeurt.

Nu ook Finland en Zweden bedreigen.....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Indrukwekkende foto inderdaad.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 16 mei 2022, 13:25 1/3e van de Russen die de grens overstaken met Oekraïne is inmiddels geslacht. De slachting bij de brug lijkt grote gevolgen te gaan helpen, want het stuurt zo'n beetje alles in de war van de Russen.

Berichten dat Putin terminaal is en een bepaalde vorm van bloedkanker heeft. Mooi. Hopelijk gaat hij snel dood. Dan is het afwachten wat er gebeurt.

Nu ook Finland en Zweden bedreigen.....
Kan ook haast niet anders. Zoveel onzin spuien en zoveel landen uitdagen -terwijl je de ene na de andere klap te verduren krijgt als "militaire wereldmacht" - dan weet je gewoon dat je met je functie én je leven all in bent gegaan.

Ik ken nog wel iemand die hem wil bestralen:

https://images-na.ssl-images-amazon.com ... lU9YGL.jpg
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Groot nieuws uit Azovstal, schijnbaar worden de gewonde soldaten geëvacueerd om behandeld te worden, nadat daar overeenstemming over is bereikt - maar wel naar een stadje wat door de Russen bezet is....

Details zijn nog onduidelijk.



Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Overgave, dus. Het einde van een markant, historisch en heroïsch stuk oorlog.

Het wordt spannend om te zien hoe het afloopt voor die mannen... hoeveel zullen er gered kunnen worden uit de Russische klauwen c.q. hoeveel zullen er een marteldood sterven of eindigen als marionetten voor Poetin's propagandamachina?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 17 mei 2022, 08:55 Overgave, dus. Het einde van een markant, historisch en heroïsch stuk oorlog.

Het wordt spannend om te zien hoe het afloopt voor die mannen... hoeveel zullen er gered kunnen worden uit de Russische klauwen c.q. hoeveel zullen er een marteldood sterven of eindigen als marionetten voor Poetin's propagandamachina?
Dat kon natuurlijk ook niet uitblijven. Totaal geen friendlies in de buurt, en laten we eerlijk zijn, wat is er nog te verdedigen aan Mariupol? Volledig aan gort geknald. Voor mij was het vooral een symbolisch gevecht, niet buigen voor de Russische agressor.

Diep respect voor deze mannen de afgelopen twee maanden. Hopelijk zijn ze straks inzetbaar in andere delen van het land.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Josef Dettelbacher schreef: 17 mei 2022, 09:15 wat is er nog te verdedigen aan Mariupol
Omdat ze daar stand hielden, hebben ze de Russen aardig opgehouden, dus tweeledig, symbolisch en militair. Kan me niet indenken hoe die 2 maanden hebben moeten overleven daar, onmenselijk.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Symbolisch inderdaad, maar ook strategisch. Als Mariupol vroeger was gevallen was de oorlog in de Donbas waarschijnlijk heel anders gelopen.

De Russen zullen hier hoe dan ook wel blij mee zijn. Van de tags die ik volg komt al wekenlang de meeste Russische propaganda binnen op #Mariupol, er ligt dus al een riant kingsize zwetsbed klaar voor het Russische bevrijdingssprookje, genoeg materiaal om een complete jaargang geschiedenislessen te vullen op een Russische basisschool. Het is het Oekraïense leger (met AZOV voorop) wat daar burgers vermoordde en de boel platbombardeerde enz. De zo heldhaftige en onbaatzuchtige Russen werden door de huilende bevolking binnengehaald als helden, met de Kadyrovieten voorop.

Mensen die een ander verhaal hadden zijn zoveel mogelijk gedeporteerd richting Vladiwostok, lijken zijn verdwenen, Russen en collaborateurs op hun plek gezet....
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Vincent Vega
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 nov 2020



Die Skabeyeva klinkt redelijk geïrriteerd, interessante dialoog wel op de Russische staatstelevisie.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik zag op Twitter veel reacties over deze Khodarenok, blijkbaar is hij een van de weinige realistische Russische experts en gaf hij voor de oorlog heel precies aan hoe deze oorlog ging verlopen. Tot nu toe komt hij eng dicht in de buurt van de realiteit. Hij is ook erg negatief over de toekomst van Rusland hierdoor.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Het is niet bepaald een dialoog. Het zijn 2 monologen en die Khodarenok laat zich niet van de wijs brengen door die Putin-aanhangster. Verrassend dat hij zo lang aan het woord mag blijven. Waren mogelijk zijn laatste woorden in het openbaar. En zoals Ren zegt, hij komt akelig dicht in de buurt van de realiteit en ik dacht dat niet meer kon op de Russiche TV.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne