Joël Piroe

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10147
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

20 goals in de Championship telt wel echt. Knappe prestatie hoor, en ik verwacht ook dat Piroe dat meteen gaat verzilveren met een mooie transfer.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14813
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Gouden kans voor Piroe, Swansea als dus ook PSV. Genoeg opportunistische PL clubs die hier 15 miljoen of meer op gaan stuk slaan. Heeft een Xg van 11,8 en heeft er 20. Dat is echt ongelooflijk
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9854
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

41 competitiewedstrijden tot nu toe en 21 goals. Dat is echt heel erg netjes in een toch wel zware competitie als het Championship. Die loopt gewoon 1op2 daar he.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24654
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 18 apr 2022, 19:50 Gouden kans voor Piroe, Swansea als dus ook PSV. Genoeg opportunistische PL clubs die hier 15 miljoen of meer op gaan stuk slaan. Heeft een Xg van 11,8 en heeft er 20. Dat is echt ongelooflijk
Precies, als hij binnen Engeland een stap maakt dan zit er vaak de verdubbelaar op. Een mln of 15 is dan realistisch. Maar PSV vangt opleidingsvergoeding en heeft een doorverkooppercentage, dus snap niet zo goed hoe Rik dan op tonnen uitkomt ipv miljoenen (wat mij realistischer lijkt).
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9854
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Rik is niet op de hoogte dat die Engelsen voor binnenlandse transfers abnormaal lappen. Want inderdaad, zie Swansea minstens 10 miljoen vragen voor een spits met dergelijke cijfers. Onze kassa gaat in ieder geval rinkelen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12600
Lid geworden op: 21 sep 2017

Bij een Xg van 11,8 terwijl hij er 20 gemaakt heeft, kan het ook zo zijn dat hij nu juist overpresteert en dat dit volgend jaar zomaar een stuk minder zou kunnen zijn. Engelse clubs zijn trouwens bereid hier flink voor te lappen dus als er een leuke doorverkooppercentage op zit zonder (al te grote) maximum dan kan het nog wel eens een hele leuke transfer voor PSV worden. 10 miljoen is dan helemaal geen gek bedrag.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14813
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 18 apr 2022, 19:57
Menno1 schreef: 18 apr 2022, 19:50 Gouden kans voor Piroe, Swansea als dus ook PSV. Genoeg opportunistische PL clubs die hier 15 miljoen of meer op gaan stuk slaan. Heeft een Xg van 11,8 en heeft er 20. Dat is echt ongelooflijk
Precies, als hij binnen Engeland een stap maakt dan zit er vaak de verdubbelaar op. Een mln of 15 is dan realistisch. Maar PSV vangt opleidingsvergoeding en heeft een doorverkooppercentage, dus snap niet zo goed hoe Rik dan op tonnen uitkomt ipv miljoenen (wat mij realistischer lijkt).
Rik is een top gozer (Elfrink dan) maar zit er categorisch naast als het op transfer bedragen komt. Hoor hem wel vaker dingen roepen als; nou als er een club komt die 20 miljoen voor Malen over heeft, dan is hij weg.. enz. Verder niks dan liefde voor Rik (Elfrink dus.)
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11834
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

We weten toch helemaal niet of er een hoog percentage is afgesproken? Als Piroe echt een mooi bedrag oplevert dan kom je met de opleidingsvergoeding waarschijnlijk op de tonnen die Rik bedoelt.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24654
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

[mention]MJPSV[/mention] Heeft contact met Piroe en die noemde toch serieuze bedragen. Dus dan verwacht ik zelf een redelijke doorverkoop, minimaal 10-20%.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10147
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ruuddevil schreef: 18 apr 2022, 22:03 We weten toch helemaal niet of er een hoog percentage is afgesproken? Als Piroe echt een mooi bedrag oplevert dan kom je met de opleidingsvergoeding waarschijnlijk op de tonnen die Rik bedoelt.
Dit schreef Rik vorige week daarover:
PSV incasseerde vorig jaar al zo'n 2 miljoen euro voor Piroe (inclusief bonussen) en daar kan door een doorverkooppercentage nog behoorlijk wat bijkomen. Als hij voor een miljoenenbedrag weggaat, kan hij nog vele tonnen opleveren. Daarnaast heeft PSV recht op een solidariteitsvergoeding van 3,25 procent van elk transferbedrag dat Piroe oplevert. Ook dat kan nog een fors bedrag van tonnen worden.
https://www.ed.nl/PSV/goalgetter-joel-p ... haring_web
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2203
Lid geworden op: 1 feb 2018

Standbeeld schreef: 18 apr 2022, 22:16 @MJPSV Heeft contact met Piroe en die noemde toch serieuze bedragen. Dus dan verwacht ik zelf een redelijke doorverkoop, minimaal 10-20%.
Als het 10% is, dan moet hij straks wel voor een (naar Engelse maatstaven) erg bescheiden bedrag worden doorverkocht als je daarmee op "slechts" tonnen uitkomt.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24654
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 18 apr 2022, 22:28
Standbeeld schreef: 18 apr 2022, 22:16 @MJPSV Heeft contact met Piroe en die noemde toch serieuze bedragen. Dus dan verwacht ik zelf een redelijke doorverkoop, minimaal 10-20%.
Als het 10% is, dan moet hij straks wel voor een (naar Engelse maatstaven) erg bescheiden bedrag worden doorverkocht als je daarmee op "slechts" tonnen uitkomt.
Precies, dat dacht ik ook. Piroe gaat ons een mooie flinke bonus opleveren.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11834
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

nilssonH schreef: 18 apr 2022, 22:17
ruuddevil schreef: 18 apr 2022, 22:03 We weten toch helemaal niet of er een hoog percentage is afgesproken? Als Piroe echt een mooi bedrag oplevert dan kom je met de opleidingsvergoeding waarschijnlijk op de tonnen die Rik bedoelt.
Dit schreef Rik vorige week daarover:
PSV incasseerde vorig jaar al zo'n 2 miljoen euro voor Piroe (inclusief bonussen) en daar kan door een doorverkooppercentage nog behoorlijk wat bijkomen. Als hij voor een miljoenenbedrag weggaat, kan hij nog vele tonnen opleveren. Daarnaast heeft PSV recht op een solidariteitsvergoeding van 3,25 procent van elk transferbedrag dat Piroe oplevert. Ook dat kan nog een fors bedrag van tonnen worden.
https://www.ed.nl/PSV/goalgetter-joel-p ... haring_web
Als je dit zo leest dan zal het doorverkoop percentage zo’n 5 procent zijn. Anders kom je niet op tonnen. Standbeeld merkte terecht op dat iemand hier een veel hoger bedrag heeft genoemd, dan denk je dus aan 25 tot 30 procent. Rik calculeert met een transfersom van zo’n 10 mln denk ik, maar dat zou nog hoger kunnen uitvallen in de gekke Engelse markt.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10147
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja eens, het blijft allemaal een beetje gissen, zelfs voor Elfrink denk ik. Zal komende zomer vanzelf wel duidelijk worden verwacht ik zo.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7176
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 18 apr 2022, 23:06 Als je dit zo leest dan zal het doorverkoop percentage zo’n 5 procent zijn. Anders kom je niet op tonnen. Standbeeld merkte terecht op dat iemand hier een veel hoger bedrag heeft genoemd, dan denk je dus aan 25 tot 30 procent. Rik calculeert met een transfersom van zo’n 10 mln denk ik, maar dat zou nog hoger kunnen uitvallen in de gekke Engelse markt.
Het doorverkooppercentage is nooit 5%. Die ligt altijd standaard tussen de 10 en 15%.
PSV heeft er baat bij dus hij zal eerder rond de 15% zijn dan rond de 10%.
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 899
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Alweer 2x gescoord binnen 12 min. Als je de reacties wat leest op Twitter, schijnt bij ook heel goed te spelen
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3264
Lid geworden op: 19 okt 2020

Joel Piroe first half vs Bournemouth: 34 Touches 71% Pass Completion 15 Completed Passes 1 Successful Dribble 1 Ground Duel Won 100% Aerials Won 2 Shots 2 Goals
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24654
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV



Het mooie is dat die Engelse clubs bij een binnenlandse transfer vaak teveel betalen. Ik ga ervan uit dat Piroe zijn seizoen wil verzilveren met een transfer. De kans dat hij nog eens zo'n topseizoen heeft bij Swansea is nooit zeker.
MJPSV
Bankzitter
3
Berichten: 241
Lid geworden op: 4 nov 2020

PSV heeft al bonus binnen door spelen van +15 wedstrijden

Swansea zal vermoedelijk +20 mln vragen. Ze willen hem sportief gezien niet kwijt, maar de club is zo wel in een keer van schulden af.

OVerigens zie ik hem niet naar de premier league gaan . Veel interesse uit Italie en Duitsland
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24654
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

MJPSV schreef: 17 mei 2022, 09:35 PSV heeft al bonus binnen door spelen van +15 wedstrijden

Swansea zal vermoedelijk +20 mln vragen. Ze willen hem sportief gezien niet kwijt, maar de club is zo wel in een keer van schulden af.

OVerigens zie ik hem niet naar de premier league gaan . Veel interesse uit Italie en Duitsland
Hoe staat Piroe er zelf in? Wil hij een stap maken? Is er al iets concreet dat je weet?
MJPSV
Bankzitter
3
Berichten: 241
Lid geworden op: 4 nov 2020

Standbeeld schreef: 17 mei 2022, 09:41
MJPSV schreef: 17 mei 2022, 09:35 PSV heeft al bonus binnen door spelen van +15 wedstrijden

Swansea zal vermoedelijk +20 mln vragen. Ze willen hem sportief gezien niet kwijt, maar de club is zo wel in een keer van schulden af.

OVerigens zie ik hem niet naar de premier league gaan . Veel interesse uit Italie en Duitsland
Hoe staat Piroe er zelf in? Wil hij een stap maken? Is er al iets concreet dat je weet?
Hij wil wel een stap maken, ook weet hij dat het voor een transfer voor hem gunstig kan zijn nog een jaar te blijven, hij heeft nog twee jaar contract. Volgens jaar is hij dan goedkoper.
Is wel spannnend voor ze, maar er zitten wel mooie clubs tussen als je de namen hoort
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4178
Lid geworden op: 1 dec 2019

Hij zit in de luxe positie dat hij niet per se weg hoeft. Als hij discipline op kan brengen dan kan hij volgend jaar gegarandeerd een hele mooie stap maken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24654
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Nog even wachten dus of het allemaal samenkomt (de juiste club, het juiste bedrag, rondkomen met Swansea, etc.). Ben benieuwd!
MJPSV
Bankzitter
3
Berichten: 241
Lid geworden op: 4 nov 2020

Zo'n tweede seizoen is natuurlijk altijd lastiger, je moet maar bewijzen dat je dit kan vasthouden en men let meer op je. Dus wat dat betreft zou nog een jaar Swansea beter zijn, om nog beter terecht te komen. Echter je wil natuurlijk wel op hoogste niveau.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 642
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

MJPSV schreef: 17 mei 2022, 09:57 Zo'n tweede seizoen is natuurlijk altijd lastiger, je moet maar bewijzen dat je dit kan vasthouden en men let meer op je. Dus wat dat betreft zou nog een jaar Swansea beter zijn,
Dan zou ik juist nu proberen munt te slaan uit je goede seizoen. Zowel speler als club.
Maar voor kopende clubs geldt het omgekeerde; ik ben altijd terughoudend als een speler (zeker spits) het ineens en onverwacht goed doet in zijn eerste jaar bij een nieuwe club. De kans is dan groot dat een externe factor als het systeem, de coach, de omgeving, de teamspirit/flow of bepaalde medespelers bepalend zijn geweest voor het succes en die koop je niet mee met een speler; dus meer risico.
Als een spits over meerdere periodes in meerdere systemen en in meerdere elftallen heeft bewezen te kunnen scoren; is dat risico minder (maar niet weg).
One can only hope
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7679
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dacht al toen ik dit topic weer bovenaan zag staan: wie zou Piroe willen terughalen? :tear:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Joël Piroe