Toon Gerbrands

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 15 mei 2022, 20:32 Als iedere trainer die geen kampioen wordt mislukt is dan leg je de lat te hoog.

Budget is veel minder dan de concurrent. Je ka. 3 jaar op rij geen kampioen worden.
Ik zie vooral hoe de boel wat dat betreft in best een korte periode veranderd is...

Als je een paar jaar geleden zei dat het geld van Ajax ook structurele sportieve gevolgen gaat krijgen voor PSV, was je een doemdenker. De beker was geen echte prijs, de JC schaal werd helemaal om gelachen in Eindhoven.

Maar intussen zijn onze ambitites er al op aangepast, beker en JC schaal maken een heel mooi jaar. Kampioenschap verwachten kan niet meer, je moet blij zijn als het nog een keer gebeurt. De trainer zegt het ook gewoon ronduit het hele seizoen door: het is niet realistisch om van PSV hetzelfde te verwachten als van Ajax. En niemand vindt dat vreemd.

Zo snel kunnen de dingen dus gaan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik vind dat we ook niet moeten overdrijven met "kampioenschap verwachten kan niet meer". We zijn 2 punten achter ajax geeindigd. 2!
Met alle blessures, corona shit, verschil in budget, een spits die te weinig scoort en al. Kom op jongens.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat is zo Ardbeg, maar je kan bij Ajax eveneens omstandigheden aandragen die invloed hebben op de resultaten. Dat je daar een halfjaar aan eindeloze rellen en conflicten hebt om de meest bizarre redenen, dat is ook niet bepaald normaal.

Op een gegeven moment is het budget nauwelijks een issue meer omdat Ajax ook niet veel beter of meer kan halen dan dat ze nu hebben staan, die zitten wel zo'n beetje aan hun plafond. Dat niveau kun je als PSV ook aantikken in een goed jaar, maar het is vooral zaak dat we financieel een stap gaan zetten zodat we daadwerkelijk weer echt competitief worden. Tegenover twee gewonnen finales staan namelijk ook een 5-0 oorwassing en een nederlaag in eigen huis, waarin we weliswaar genaaid zijn door de VAR, maar verder ook niet heel veel klaarspeelden. Dat is nogal een contrast ten opzichte van een jaar of 5 geleden.
PSVSupp1913
Ballenjongen
1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Het is niet zo dat Ajax nu steevast 90+ punten per seizoen pakt, wat op basis van verschil in begroting / selectie wellicht zou passen.

Kijk je naar het aantal punten om kampioen te worden, is dat al jaren ongeveer gelijk:
83, 88, 86, 83, 86, 88, 88 en in 13/14 71.

Kortom, je moet 27 wedstrijden winnen in een seizoen. Dit seizoen 26, 1 te weinig.
Dus een kampioenschap kun je wel verwachten.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ardbeg schreef: 16 mei 2022, 13:55 Ik vind dat we ook niet moeten overdrijven met "kampioenschap verwachten kan niet meer". We zijn 2 punten achter ajax geeindigd. 2!
Met alle blessures, corona shit, verschil in budget, een spits die te weinig scoort en al. Kom op jongens.
Ik vind dat niet overdreven. Het is gewoon een feit dat de knvb hoofdsponsor is van die anderen, en dat wij wel echt heel erg overduidelijk beter moeten zijn dat we er boven kunnen eindigen. Elke wedstrijd met minimaal 4-0 winnen oid (ietwat overdreven maargoed)

Maw het ligt niet aan Getafe aan de Amstel, want zo goed zijn ze namelijk niet, het ligt niet aan ons, maar het ligt aan de partij die de competitie organiseert. Zo lang die andere plannen hebben dan eerlijke competitie dan hebben wij gewoon een probleem
Laatst gewijzigd door De Realist op 16 mei 2022, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
PSVSupp1913
Ballenjongen
1
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 16 mei 2022, 14:22
Ardbeg schreef: 16 mei 2022, 13:55 Ik vind dat we ook niet moeten overdrijven met "kampioenschap verwachten kan niet meer". We zijn 2 punten achter ajax geeindigd. 2!
Met alle blessures, corona shit, verschil in budget, een spits die te weinig scoort en al. Kom op jongens.
Ik vind dat niet overdreven. Het is gewoon een feit dat de knvb hoofdsponsor is van die anderen, en dat wij wel echt heel erg overduidelijk beter moeten zijn dat we er boven kunnen eindigen. Elke wedstrijd met minimaal 4-0 winnen oid (ietwat overdreven maargoed)
Dat laatste, wedstrijden makkelijker/overtuigender winnen, daar ligt wel de crux. Hoeveel wedstrijden hebben we dit seizoen met samengeknepen billen over de streep getrokken? Als je een paar wedstrijden overtuigend wint, komt de volgende tegenstander toch anders naar de wedstrijd, als dat ze het gevoel hebben dat er altijd wel iets te halen valt.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

PSVSupp1913 schreef: 16 mei 2022, 14:24
De Realist schreef: 16 mei 2022, 14:22

Ik vind dat niet overdreven. Het is gewoon een feit dat de knvb hoofdsponsor is van die anderen, en dat wij wel echt heel erg overduidelijk beter moeten zijn dat we er boven kunnen eindigen. Elke wedstrijd met minimaal 4-0 winnen oid (ietwat overdreven maargoed)
Dat laatste, wedstrijden makkelijker/overtuigender winnen, daar ligt wel de crux. Hoeveel wedstrijden hebben we dit seizoen met samengeknepen billen over de streep getrokken? Als je een paar wedstrijden overtuigend wint, komt de volgende tegenstander toch anders naar de wedstrijd, als dat ze het gevoel hebben dat er altijd wel iets te halen valt.
Ik bedoel meer met overtuigend winnen dat het niet uitmaakt dat de arbitrage een goal afkeurt, ons rood of een penalty tegen geeft. Je kan moeilijk elke pot 8 cruciale beslissingen tegen krijgen zeg maar
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ykhim schreef: 16 mei 2022, 14:11 Dat is zo Ardbeg, maar je kan bij Ajax eveneens omstandigheden aandragen die invloed hebben op de resultaten. Dat je daar een halfjaar aan eindeloze rellen en conflicten hebt om de meest bizarre redenen, dat is ook niet bepaald normaal.

Op een gegeven moment is het budget nauwelijks een issue meer omdat Ajax ook niet veel beter of meer kan halen dan dat ze nu hebben staan, die zitten wel zo'n beetje aan hun plafond.
Dat niveau kun je als PSV ook aantikken in een goed jaar, maar het is vooral zaak dat we financieel een stap gaan zetten zodat we daadwerkelijk weer echt competitief worden. Tegenover twee gewonnen finales staan namelijk ook een 5-0 oorwassing en een nederlaag in eigen huis, waarin we weliswaar genaaid zijn door de VAR, maar verder ook niet heel veel klaarspeelden. Dat is nogal een contrast ten opzichte van een jaar of 5 geleden.
Dit is mijn voornaamste reden om PSV nooit te zien als iemand waar je geen rekening mee moet houden mbt het kampioenschap. Als PSV nu echt die stap gaat zetten om vol de aanval in te gaan, dan is dat wel iets waar een financieel groter risico bij moet worden genomen. Als dit slaagt, genereert dit ook weer hogere inkomsten. Door bijvoorbeeld Europese successen. Ik ben me bewust van het feit dat de kaarten voor ajax gunstiger zijn. Dat is ook gewoon zo.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

PSVSupp1913 schreef: 16 mei 2022, 14:21Dus een kampioenschap kun je wel verwachten.
Dat vind ik dus ook.

Ik vind het precedent wat Roger hier geïntroduceerd heeft dan ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, nl. het begin van een PSV wat zich voor zijn prestaties verontschuldigt door naar het budget van Ajax te wijzen. Toon had hem daarvoor m.i. ook best terug mogen fluiten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Dat met het budget vond ik ook rare uitspraken. Die uitspraken halen de angel ook enigszins uit het terechte verwijt dat er geen sprake is van een eerlijke competitie, en dat is erg jammer.
Vooral omdat PSV al decennia aantoont dat het gewoon niet relevant is omdat wij toch wel doodleuk kampioen worden.
Dat de hoofdsponsor van Getafe aan de Amstel er nu al een paar jaar steeds een schepje bovenop doet vind ik wel behoorlijk verontrustend. Het lijkt wel of ze kijken hoe ver ze kunnen gaan
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Het budget van Ajax is bijna 2 keer (!) dat van PSV, hoezo zijn de opmerkingen van Schmidt daarover raar?
Dat constateren is namelijk heel wat anders dan op de rug liggen met de pootjes omhoog.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Misschien niet raar, wel onnodig aangezien dit voor PSV eigenlijk nooit echt een probleem is geweest dat onoverkomelijk was.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De Realist schreef: 16 mei 2022, 14:30 Dat met het budget vond ik ook rare uitspraken. Die uitspraken halen de angel ook enigszins uit het terechte verwijt dat er geen sprake is van een eerlijke competitie, en dat is erg jammer.
Vooral omdat PSV al decennia aantoont dat het gewoon niet relevant is omdat wij toch wel doodleuk kampioen worden.
Dat de hoofdsponsor van Getafe aan de Amstel er nu al een paar jaar steeds een schepje bovenop doet vind ik wel behoorlijk verontrustend. Het lijkt wel of ze kijken hoe ver ze kunnen gaan
Je doet je naam niet echt eer aan.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Niet? 2 jaar geleden Champions League cadeau geven om onbegrijpelijke redenen en dit jaar een kampioenschap cadeau. What's next? Dat wanbeleid daar wordt puur hiermee in stand gehouden he, anders was dat simpelweg niet te houden voor ze
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 16 mei 2022, 14:35 Misschien niet raar, wel onnodig aangezien dit voor PSV eigenlijk nooit echt een probleem is geweest dat onoverkomelijk was.
Dit grote verschil is dan ook pas relatief recent.
Schmidt komt van buitenaf, ziet dit grote verschil en zegt daar iets van, vrij logisch eigenlijk.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 16 mei 2022, 14:32 Het budget van Ajax is bijna 2 keer (!) dat van PSV, hoezo zijn de opmerkingen van Schmidt daarover raar?
Dat constateren is namelijk heel wat anders dan op de rug liggen met de pootjes omhoog.
Roger constateerde niet zomaar, hij probeerde de verwachtingen ermee in overeenstemming te brengen. Dat kun je terecht vinden maar het is wel nieuw en m.i. verschrikkelijk pijnlijk.

Daarom ben ik ook een beetje verbaasd over de tevredenheid waarmee mensen over Toon en Roger praten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 16 mei 2022, 13:54 Maar intussen zijn onze ambitites er al op aangepast, beker en JC schaal maken een heel mooi jaar. Kampioenschap verwachten kan niet meer, je moet blij zijn als het nog een keer gebeurt.
Dit heb ik echt nog nergens gelezen hier. Wellicht een hele hoge uitzondering, maar zelfs dat betwijfel ik.

Dus je bent aan het ageren tegen iets wat niet aan de hand is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 16 mei 2022, 14:49 Daarom ben ik ook een beetje verbaasd over de tevredenheid waarmee mensen over Toon en Roger praten.
Ondanks dit grote verschil eindigt PSV maar 2 punten achter Ajax, is er rust en duidelijkheid in de organisatie (in tegenstelling tot bij Ajax), wordt in ieder geval de 2e plek behaald met daardoor kans op CL voetbal en is het loonhuis niet zo opgeblazen als bij Ajax.

En laten we vooral ook niet vergeten dat Schmidt en met name Gerbrands wel beschikken over normen en waarden en hier ook naar handelen, een enorme wereld van verschil met Ajax en eigenlijk sowieso een uitzondering in de voetballerij.
Er is meer dan voldoende om positief over te zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Daar ben ik het zeker mee eens [mention]Ren Höek[/mention], ook als we voortaan nog maar eens in de vijf jaar of minder kampioen worden hebben we nog steeds een hele fijne club. Maar dan is er wel serieus iets veranderd.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ren Höek schreef: 16 mei 2022, 14:56
ziege maar ook zagge schreef: 16 mei 2022, 14:49 Daarom ben ik ook een beetje verbaasd over de tevredenheid waarmee mensen over Toon en Roger praten.
Ondanks dit grote verschil eindigt PSV maar 2 punten achter Ajax, is er rust en duidelijkheid in de organisatie (in tegenstelling tot bij Ajax), wordt in ieder geval de 2e plek behaald met daardoor kans op CL voetbal en is het loonhuis niet zo opgeblazen als bij Ajax.

En laten we vooral ook niet vergeten dat Schmidt en met name Gerbrands wel beschikken over normen en waarden en hier ook naar handelen, een enorme wereld van verschil met Ajax en eigenlijk sowieso een uitzondering in de voetballerij.
Er is meer dan voldoende om positief over te zijn.
Ik ben het met je eens he, ik vind alleen dat het niet de reden is waarom we geen kampioen worden. Dat is dit seizoen wel weer bewezen. En hoe vaker je het roept, hoe minder serieus de ernstigere zaken die aangestipt worden genomen.
Dat vind ik een gemiste kans. Ipv meermaals te zeggen dat zij een hoger budget hebben had ik liever gezien dat bij elke discutabele (lees: onterechte/verkeerde) beslissing in ons nadeel of hun voordeel volle bak daar op geconcentreerd zou worden. Dat speelschema's gewoon niet eerlijk ingepland zijn ook.

Dan waren wij 3 weken geleden al kampioen geweest. En dán had je wat mij betreft het budgetverschil kunnen aanstippen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 16 mei 2022, 15:04 Ipv meermaals te zeggen dat zij een hoger budget hebben had ik liever gezien dat bij elke discutabele (lees: onterechte/verkeerde) beslissing in ons nadeel of hun voordeel volle bak daar op geconcentreerd zou worden.
Je had dus gewild dat hij nog vaker een calimero werd genoemd?
Want dat was de realiteit. Zodra Schmidt begon over de arbitrage was hij een calimero die zich daarachter verschool en zich beter kan richten op het spel. Onterecht, maar zo werkte het.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

PSV is helemaal niet kansloos ondanks de financiële voorsprong van Ajax.

2018/2019: Bij 1-1 tegen 10 man van Ajax en 5 punten voorsprong had Van Bommel de ideale kans om kampioen te worden
2019/2020: PSV kansloos. AZ dreigde over Ajax heen te wippen en toen greep Overmars in door te reppen over het maatschappelijke belang waarna de competitie werd stilgelegd.
2020/2021: Ajax overtuigend kampioen.
2021/2022: Ajax kampioen met een klein verschil. PSV had met een goede keeper of wat minder blessures bovenaan geëindigd.
Laatst gewijzigd door koetje op 16 mei 2022, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De Realist schreef: 16 mei 2022, 15:04
Ren Höek schreef: 16 mei 2022, 14:56

Ondanks dit grote verschil eindigt PSV maar 2 punten achter Ajax, is er rust en duidelijkheid in de organisatie (in tegenstelling tot bij Ajax), wordt in ieder geval de 2e plek behaald met daardoor kans op CL voetbal en is het loonhuis niet zo opgeblazen als bij Ajax.

En laten we vooral ook niet vergeten dat Schmidt en met name Gerbrands wel beschikken over normen en waarden en hier ook naar handelen, een enorme wereld van verschil met Ajax en eigenlijk sowieso een uitzondering in de voetballerij.
Er is meer dan voldoende om positief over te zijn.
Ik ben het met je eens he, ik vind alleen dat het niet de reden is waarom we geen kampioen worden. Dat is dit seizoen wel weer bewezen. En hoe vaker je het roept, hoe minder serieus de ernstigere zaken die aangestipt worden genomen.
Dat vind ik een gemiste kans. Ipv meermaals te zeggen dat zij een hoger budget hebben had ik liever gezien dat bij elke discutabele (lees: onterechte/verkeerde) beslissing in ons nadeel of hun voordeel volle bak daar op geconcentreerd zou worden. Dat speelschema's gewoon niet eerlijk ingepland zijn ook.

Dan waren wij 3 weken geleden al kampioen geweest. En dán had je wat mij betreft het budgetverschil kunnen aanstippen.
Ik zeg niet dat we de arbitrage dit jaar mee hebben gehad, integendeel, maar als je zoals jezelf aangeeft je je volle bak zou moeten concentreren op onterechte/verkeerde beslissingen in ons nadeel of hun voordeel, dan lukt het je niet meer om objectief (realistisch) te kijken. Dan moet je namelijk ook de onterechte/verkeerde beslissingen in ons voordeel of hun nadeel meenemen. En ja, die zijn er ook geweest.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]De Realist[/mention] je leek de goede kant op te gaan met die gemiste kans, maar vervolgens ga je toch de mist in ;)

Budget Ajax en zogenaamde partijdigheid van Zeist zijn zaken waar je totaal niks aan kunt veranderen, je moet je juist richten op wat je zelf kunt verbeteren, anders blijf je onherroepelijk stilstaan en verlies je de race.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

koetje schreef: 16 mei 2022, 15:08 2021/2022: Ajax overtuigend kampioen.
2022/2023: Ajax kampioen met een klein verschil. PSV had met een goede keeper of wat minder blessures bovenaan geëindigd.
Neem aan dat je de verkeerde jaartallen hebt geschreven?
Verder eens; het zit sportief dichter bij elkaar dan financieel. En dat is zeker een prestatie. Maar PSV moet wel CL gaan halen wil het financieel niet nóg meer verschillen want dan wordt dat sportief ook steeds moeilijker.
One can only hope
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ren Höek schreef: 16 mei 2022, 15:07
De Realist schreef: 16 mei 2022, 15:04 Ipv meermaals te zeggen dat zij een hoger budget hebben had ik liever gezien dat bij elke discutabele (lees: onterechte/verkeerde) beslissing in ons nadeel of hun voordeel volle bak daar op geconcentreerd zou worden.
Je had dus gewild dat hij nog vaker een calimero werd genoemd?
Want dat was de realiteit. Zodra Schmidt begon over de arbitrage was hij een calimero die zich daarachter verschool en zich beter kan richten op het spel. Onterecht, maar zo werkte het.
Ja.

Laat ze ons lekker nog 5000 keer Calimero noemen, interesseert me echt geen reet. Zolang er maar sprake is van een eerlijke competitie. Als je enige tegenargument is "jamaar jij bent een calimero" terwijl onze club week in week uit komt met feiten die gewoon overduidelijk wijzen op oneerlijke competitie dan verliest dat 'argument' op een gegeven moment echt zijn waarde, zelfs in de propagandablaadjes en -programma's. Omdat het gewoon niet relevant is en aantoont dat je ofwel niet in discussie wil gaan omdat je weet dat je fout zit, ofwel dat je wel zo vreselijk grote oogkleppen op hebt dat het gewoon pijnlijk is.


De waarheid niet naar buiten brengen uit angst om voor een Calimero uitgemaakt te worden toont wat mij betreft juist aan dat je jezelf kleiner voelt en vindt dat je geen recht hebt op gelijkwaardige behandeling. En zolang je dat doet zal je die ook niet krijgen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Toon Gerbrands