Toon Gerbrands

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

psvgouda schreef: 14 mei 2022, 11:36
Thijs schreef: 14 mei 2022, 10:51

Het is dan wel goed om naar beide kanten te kijken. Er lijkt namelijk meer en meer “onbeheersbaar” (politici, seksueel grensoverschrijdend gedrag, wappies, internet, grote bedrijven). Ik kan me daarom niet aan de indruk onttrekken dat ook politici, voetbalbestuurders en politie hier zelf een aanzienlijk aandeel in hebben. Kijk hoe Ajax in strijd met Corona maatregelen toen hun feestje vierde. Is het dan gek als Ajacieden nu ook denken dat ze zelf mogen bepalen hoe en waar een feestje plaatsvindt? Kijk hoe Feyenoorders Güzübüyük bestormden toen die niet direct een penalty gaf. Is het dan gek als supporters op hun manier (online bedreigingen aan thuisadres) hetzelfde doen? Maar als het aankomt op deze dingen verwijzen voetballers en voetbalbestuurders telkens naar politie en politiek ipv zelf verantwoording te nemen. Tja.
Niet om lullig te doen, maar eerst constateer jij dat het een bredere maatschappelijke problematiek is (lijkt mij een terechte constatering) en aan het einde verwijt jij voetballers en voetbalbestuurders naar politie en politiek verwijzen? Wat is het?
Brede problematiek betekent toch ook brede verantwoordelijkheid? Als je als voetbalbestuurder je niet houdt aan de regels, die de politiek stelt kun je toch moeilijk verwachten dat je supporters dit wel doen als het jou wel uitkomt? Daar moet een samenwerking in zitten en niet alleen maar wijzen naar elkaar.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Heeft niks met de nieuwe generatie te maken. De oude generatie , mensen die allang met pensioen zijn, zijn net zo asociaal. Is gewoon zo gegroeid.

Raar voorbeeld wellicht,, maar ik vind de kneuterigheid van De Rijdende Rechter (met die oude die nu bij SBS zit) altijd geweldig, kijk het elke week terug, (waar mensen zich maar druk om kunnen maken denk je vaak).
Als je die afleveringen eens vergelijkt met die van 10 - 15 jaar terug (op YouTube terug te vinden), dan zie je pas hoe erg de maatschappij achteruit is gerold. En dan in alle lagen van de bevolking. Alle leeftijden.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dat laatste ben ik volledig met je eens. Maar ja, belangetjes hè?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Deze was ook goud. :mrgreen:

Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Toon wordt dus niet onze Trojan horse bij de corrupte knvb.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... r-mee.html
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://nos.nl/l/2428871

Morgen is voor mij toch wel einde van een tijdperk. Bedankt Toon, je hebt veel betekend voor onze club. Het ga je goed, ga lekker genieten van je pensioen.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Houdoe, voor mij toch de man van de vele beloften en weinig daden. Beetje de Mark Rutte van PSV. Wist het altijd mooi te vertellen, maar echt iets bereiken lukte nooit, met als grote blunder die top 32 belofte en het potje van 30 miljoen hebben een paar jaar geleden.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

PCGC schreef: 15 mei 2022, 10:37 met als grote blunder die top 32 belofte en het potje van 30 miljoen hebben een paar jaar geleden.
Die top 32 was volgens mij voor 2025 gepland. En dat potje was er ook wel geweest als Covid er niet zo had ingehakt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ruuddevil schreef: 15 mei 2022, 10:09 Toon wordt dus niet onze Trojan horse bij de corrupte knvb.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... r-mee.html
En terecht, kut twitter.

Bedankt voor alles Toon. Held.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik zie niet in welke blunder.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

En als we vooruitkijken naar morgen, dan heb ik ook enorm veel zin in het tijdperk Brands. Wat heeft PSV dat toch goed voor mekaar he.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

PCGC schreef: 15 mei 2022, 10:37 Houdoe, voor mij toch de man van de vele beloften en weinig daden. Beetje de Mark Rutte van PSV. Wist het altijd mooi te vertellen, maar echt iets bereiken lukte nooit, met als grote blunder die top 32 belofte en het potje van 30 miljoen hebben een paar jaar geleden.
Vind dit wel negatief. Zijn ook beloftes wel gehaald. Hij kwam binnen en zei ambitie dat PSV overwinterd in de Champions League, terwijl we al jaren geen Champions League speelden. Iedereen lachte hem uit. Die ambitie werd vervolgens snel bereikt.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

In dat interview van de NOS zegt hij dat veel doelstellingen gehaald zijn, onder andere ook op financieel gebied. Behalve op sportief vlak waar hij wou dat PSV eens in de 2 jaar Champions League speelt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De laatste jaren is het helaas alleen weer behoorlijk matig tot zelfs regelmatig PSV onwaardig. Dus dat vind ik wel jammer, dat we sportief weer teruggezakt zijn na een niveau dat eigenlijk niet past bij onze club. Ik ben het er dan ook niet helemaal mee eens dat hij en Schmidt PSV goed achter laat. Ja alleen als je sec kijkt naar de puinhoop die v. Bommel er van gemaakt heeft (waar Gerbrands ook mede voor verantwoordelijke is, laten we dat niet vergeten) maar dat is ondertussen alweer 2 jaar geleden. Ik geloof verder best dat Toon ook heel veel dingen wel goed gedaan heeft en PSV op bepaalde gebieden weer op het juiste spoor gezet heeft.

Wbt Brands wil ik het eerst wel eens zien, net zoals met Ruudje. Niet negatief bedoelt maar gezien de afgelopen jaren ben ik gewoon wat voorzichtiger geworden. Laat ze het eerst maar eens zien.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Juancho schreef: 15 mei 2022, 11:58 De laatste jaren is het helaas alleen weer behoorlijk matig tot zelfs regelmatig PSV onwaardig. Dus dat vind ik wel jammer, dat we sportief weer teruggezakt zijn na een niveau dat eigenlijk niet past bij onze club. Ik ben het er dan ook niet helemaal mee eens dat hij en Schmidt PSV goed achter laat. Ja alleen als je sec kijkt naar de puinhoop die v. Bommel er van gemaakt heeft (waar Gerbrands ook mede voor verantwoordelijke is, laten we dat niet vergeten) maar dat is ondertussen alweer 2 jaar geleden. Ik geloof verder best dat Toon ook heel veel dingen wel goed gedaan heeft en PSV op bepaalde gebieden weer op het juiste spoor gezet heeft.

Wbt Brands wil ik het eerst wel eens zien, net zoals met Ruudje. Niet negatief bedoelt maar gezien de afgelopen jaren ben ik gewoon wat voorzichtiger geworden. Laat ze het eerst maar eens zien.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, het positivisme is de laatste jaren niet altijd terecht gebleken. Een nieuwe trainer, ondanks een hele mooie en ik denk ook complementaire staf er omheen blijft altijd afwachten. Tevens blijf ik het ook opmerkelijk vinden dat de RvC Gerbrands met een nog langjarig contract vervangt. Dat vind ik toch nog steeds veel groter dan dat PSV het zelf naar buiten heeft gebracht en hoe er door diverse media destijds op gereageerd is. Wel verwacht ik met Brands t.o.v. Gerbrands een flinke upgrade wat betreft voetbalknowhow, ook al is Brands op dat vlak zeker niet onfeilbaar en verwacht ik een groter netwerk naast John de Jong wat we hopelijk gaan terugzien in de aankopen voor zowel het eerste als voor van O18 en Jong PSV. Wat betreft het eerste team komt daar denk ik ook wel meer ruimte voor omdat Schmidt door zijn ervaring in het buitenland spelers wist die hij wilde aandragen, terwijl Van Nistelrooij het moet hebben van spelers die in aanmerking komen vanuit Jong PSV. Ik zou graag weer spelers vanuit Zuid-Amerika weer zien komen. Brands had dat doorgaans aardig in kaart. Ook bij Everton zal hij kennis en netwerk wat betreft spelers verruimd hebben.

Gerbrands heeft met PSV de stap gemaakt waar er kampioenschappen weer werden gewonnen. Daarna heeft hij een aantal missers gemaakt en nu lijkt de weg weer omhoog te worden ingezet. Er staat wel weer een fundament om verder te bouwen en daar zijn Brands en Van Nistelrooij met de (financiële) rugdekking hopelijk van de RvC de juiste mensen voor. Op sportief vlak vind ik dat PSV er wel een beetje vergelijkbaar voorstaat toen Gerbrands bij PSV begon. PSV is op de goede weg, maar er moet nog wel een stap omhoog worden gezet om weer kampioen te kunnen worden en om weer CL te kunnen gaan spelen. En dat is wat ze nu moeten gaan laten zien en op voorhand zeker geen garantie is. De komende maanden zullen al veel gaan uitwijzen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik vind het heus mooi hoe sommigen een positieve draai geven aan de twee jaren Schmidt maar onder de streep moeten we helaas concluderen dat ook dit project gefaald heeft - wat twee gecrashte ambitieuze projecten achter elkaar maakt, dus logisch dat het einde oefening is voor Toon Gerbrands. Het falen van Schmidt kan (door de wrijving tussen trainer en TD) denk ik ook daadwerkelijk als een bestuursprobleem worden aangemerkt. Dat neemt niet weg dat Toon zeker goeie dingen gedaan heeft waarvoor we 'm dankbaar mogen zijn, met name de investeringen en de commerciële upgrade zijn mooi werk, daarnaast was het opvallend knap hoe hij op het meest turbulente moment (toen Marcel en Phillip opeens verdwenen) de rust bewaarde.

Ik denk ook dat er nu goede keuzes gemaakt zijn maar weg omhoog, het zal nog moeten blijken. Grootste risico is het wederom aanstellen van een trainer zonder ervaring op dit niveau. Hoe langer successen uitblijven, hoe pijnlijker het wordt en hoe zwaarder de last voor degene die het tij moet keren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wrijving tussen trainer en TD?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Tja, die is ook nieuw voor mij.

En ik vind het project Schmidt echt niet gefaald. Nee: het is ook niet geweldig geweest, maar daar zit nog een wereld tussen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

RIO schreef: 15 mei 2022, 13:20 Wrijving tussen trainer en TD?
Idd. Licht dat maar eens toe.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dat nos filmpje, wat is die vBommel een smeerlap je, hoe ie naar de bestuursloge keek toen tegen Fortuna. Ik had hem er direct uitgeflikkerd. Moeten we niet vergeten wat een kwaadaardig mannetje dat is.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ardbeg schreef: 15 mei 2022, 13:25
RIO schreef: 15 mei 2022, 13:20 Wrijving tussen trainer en TD?
Idd. Licht dat maar eens toe.
Ik bedoel niet op persoonlijk vlak maar qua verwachtingen, ik ga ervan uit dat Schmidt verwacht had dat de TD meer zou kunnen leveren, bijvoorbeeld in de laatste transferperiode.

Wat ook niet aan de TD zelf hoeft te liggen, kan een budgettair probleem zijn. Hoe dan ook kwam de boel niet goed afgestemd over.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 15 mei 2022, 13:24En ik vind het project Schmidt echt niet gefaald. Nee: het is ook niet geweldig geweest, maar daar zit nog een wereld tussen.
Precies. Er is volgens mij wel een fundament gelegd waarmee randvoorwaarden voor succes zijn gecreëerd. Maar het is wat vroeg om daar wat definitiefs over te zeggen, denk ik.

Overigens hebben we ook gewoon twee prijzen gepakt dit seizoen. Dan kunnen we roepen dat het geen hoofdprijzen zijn en dat is misschien terecht, maar dit is ook weleens anders geweest. Verder ook 2e geworden en we moeten niet vergeten dat zoiets ook nog eens tientallen miljoenen kan gaan opleveren. Top is het allemaal niet, maar we staan er ook helemaal niet slecht voor.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind wel dat het project Schmidt mislukt is. PSV is onder Schmidt geen kampioen geworden, heeft Europees naar mijn mening onvoldoende gepresteerd en er zal nog een stap moeten worden gezet om bovenstaande wel te kunnen realiseren. Van Nistelrooij komt niet in een kant en klaar bedje terecht. (Wel in een compleet andere dan Schmidt destijds)

Dat neemt niet weg dat omdat ik het project Schmidt mislukt vind, dat hij PSV niet verder heeft geholpen en een bodem van een fundament zeker heeft gelegd. Hij kwam op een moment dat PSV vrijwel niet dieper kon en heeft spelers weer opgelapt en heeft het negativisme kunnen omdraaien in positivisme. Tevens heb ik nog steeds begrip voor de keuze die ze destijds hebben gemaakt door Schmidt aan te stellen. Er is alleen niet het succes behaald waarvoor hij destijds was aangesteld. Tevens dat ik ondanks ik het mislukt vind, ik ook van mening ben dat het mislukken niet volledig aan Schmidt heeft gelegen. Ook John de Jong heeft met zijn technisch beleid daar een rol in gespeeld. Die heeft ook goede dingen gedaan, maar over het geheel ook niet goed genoeg.

Wat dat betreft moet de lat omhoog als PSV weer meer topwedstrijden en 50/50 wedstrijden wil gaan winnen wat nodig is om kampioen te kunnen worden en om Europees weer goed te presteren.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Of er een betere basis staat vind ik nog maar de vraag eerlijk gezegd. Zeker als Gakpo en Sangare vertrekken. Onder v. Bommel was de sfeer door en door verrot. Dat is idd weggewerkt. Echter hebben we er een ander groot probleem voor teruggekregen, namelijk de zwakke fysieke gesteldheid in de selectie.

Of dit pure pech was of weldegelijk de fout van de hele staf is afwachten, maar voor mij wel echt een zorgenkindje met oog op komend seizoen.

Daarnaast presteren we PSV onwaardig in wedstrijden als de weerstand omhoog gaat, op een incidentele wedstrijd zoals de beker finale na.

Dat we 2de worden vind ik niet knap, dat mag je van werkelijk iedere coach minimaal verwachten. Zelfs als 1 van ons voor de groep staat.

Nee ik moet het eerst allemaal maar eens zien komend seizoen. Ik loop niet zo snel meer mee in de polonaise. Ik vind zelfs dat PSV wederom een grote gok neemt met een onervaren trainer en relatief onervaren AD (zeker op PSV niveau).

Een mooie naam zegt me na hrt falen van v. Bommel, de Jong en Schmidt niet meer zoveel. Ik haal er maar even een Rotterdamse uitspraak bij: geen woorden maar daden.

Daar snak ik naar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vind het echt zo grappig dat je een hele post kunt schrijven op basis van standpunten die helemaal nooit gedeeld zijn. Neem die tweede plek, die door helemaal niemand knap genoemd wordt, maar waar je wel op reageert. Ik wil slechts aangeven dat het wel perspectief biedt richting volgend seizoen. Je had ook derde of vierde kunnen worden zoals de voorganger van Schmidt.

Dat jij geen basis ziet om op verder te gaan, dat mag je vinden. Ik denk daar totaal anders over. Dat maakt project Schmidt niet geslaagd, maar mislukt vind ik persoonlijk een ander uiterste.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Veerman is veels te slap in de duels. Max raakt geen pepernoot, Madueke 1 trick pony, kappen kappen balverlies. Blunder van jewelste dat Guti LCV moet spelen in de meest beslissende fase van de competitie. Had je met hem op LCV gespeeld in de bekerfinale dan had je hem verloren.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Toon Gerbrands