Formule 1

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Op 't forum ook een stuk minder discussie over Mercedes en Hamilton.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Verstappen gaat wel hard
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Is Hamilton inmiddels al gefinisht?

Mooie opsteker voor Verstappen deze race. Het kan nog.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Verstappen uitgeroepen tot beste sportman ter wereld
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Onterecht vind ik.

Maar dat standpunt heb ik al vaker verkondigd bij sportverkiezingen. Appels met peren vergelijken is dat.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Kleine appeltjes met grote appels.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Kinderachtig :mrgreen:

Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mooie actie Verstappen, benieuwd of ie dit vast kan houden
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Weten jullie nog, vroeger toen het nog speciaal en bijzonder was wanneer Verstappen een race won... ;)

Mooi gevecht weer met de Klerk en toch mooi weer als winnaar uit de bus. Als die auto nu eens de rest van het seizoen gewoon heel blijft dan kan het nog prima, die prolongatie.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Prachtig weer! Toch iets te genieten vandaag.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ferrari moet wel echt gaan updaten, iets waar zo doorgaans niet heel bekend om staan.

Verstappen was heel sterk, even onder druk gestaan maar uiteindelijk toch best simpel weggereden weer. Jammer dat Perez een 'Bottas' deed en Sainz niet voorbij kwam ondanks veel betere banden.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit topic was even ondergesneeuwd, hoe kan dat toch. Maar prima race gister, zonde dat Perez niet voorbij Sainz kwam en druk op Leclerc kon gaan zetten, maar ik twijfel of dit ook überhaupt gebeurd was als Perez Sainz voorbij was gekomen. Leclerc, maar vooral Verstappen, zijn echt een klasse apart op de zondag.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 09 mei 2022, 09:17 Dit topic was even ondergesneeuwd, hoe kan dat toch. Maar prima race gister, zonde dat Perez niet voorbij Sainz kwam en druk op Leclerc kon gaan zetten, maar ik twijfel of dit ook überhaupt gebeurd was als Perez Sainz voorbij was gekomen. Leclerc, maar vooral Verstappen, zijn echt een klasse apart op de zondag.
Mede door Drive to survive zou ik graag veel meer zien en volgen. Zeker de wedstrijd dag. Alleen is het zoals bekend van Ziggo gehaald en ik vertik het om weer een extra aan ieder te nemen, puur voor de wedstrijddag. Jammer maar ik moet het doen met samenvattingen en die zijn al buitengewoon kort.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 09 mei 2022, 13:12
Sensation schreef: 09 mei 2022, 09:17 Dit topic was even ondergesneeuwd, hoe kan dat toch. Maar prima race gister, zonde dat Perez niet voorbij Sainz kwam en druk op Leclerc kon gaan zetten, maar ik twijfel of dit ook überhaupt gebeurd was als Perez Sainz voorbij was gekomen. Leclerc, maar vooral Verstappen, zijn echt een klasse apart op de zondag.
Mede door Drive to survive zou ik graag veel meer zien en volgen. Zeker de wedstrijd dag. Alleen is het zoals bekend van Ziggo gehaald en ik vertik het om weer een extra aan ieder te nemen, puur voor de wedstrijddag. Jammer maar ik moet het doen met samenvattingen en die zijn al buitengewoon kort.
Snap ik. F1TV is nog vrij "goedkoop", 65eu per jaar, maar het is wel weer extra idd..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Precies het houdt een keer op. Het kost los allemaal misschien niet zoveel maar als je alles bij elkaar op telt + het Ziggo pakket dan betaal je gewoon idioot veel. Je moet een keer een grens zetten. Zo hebben we ook Disney+ opgezegd.

Er komt denk wel een keer een kantelpunt om Ziggo helemaal stop te zetten en alleen te werken met streamingsdiensten. Maar nu vinden we dat nog geen optie, ook omdat we nog een oudere TV hebben. Misschien iets voor later :).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 09 mei 2022, 13:21 Precies het houdt een keer op. Het kost los allemaal misschien niet zoveel maar als je alles bij elkaar op telt + het Ziggo pakket dan betaal je gewoon idioot veel. Je moet een keer een grens zetten. Zo hebben we ook Disney+ opgezegd.

Er komt denk wel een keer een kantelpunt om Ziggo helemaal stop te zetten en alleen te werken met streamingsdiensten. Maar nu vinden we dat nog geen optie, ook omdat we nog een oudere TV hebben. Misschien iets voor later :).
Tipje; ik weet niet of je ook nog pakketten hebt bij Ziggo, maar het helpt om af en toe te klagen over de prijs en te dreigen met een overstap. Zo heb ik een jaar gratis ESPN afgetroggeld :mrgreen:
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 09 mei 2022, 13:24
Juancho schreef: 09 mei 2022, 13:21 Precies het houdt een keer op. Het kost los allemaal misschien niet zoveel maar als je alles bij elkaar op telt + het Ziggo pakket dan betaal je gewoon idioot veel. Je moet een keer een grens zetten. Zo hebben we ook Disney+ opgezegd.

Er komt denk wel een keer een kantelpunt om Ziggo helemaal stop te zetten en alleen te werken met streamingsdiensten. Maar nu vinden we dat nog geen optie, ook omdat we nog een oudere TV hebben. Misschien iets voor later :).
Tipje; ik weet niet of je ook nog pakketten hebt bij Ziggo, maar het helpt om af en toe te klagen over de prijs en te dreigen met een overstap. Zo heb ik een jaar gratis ESPN afgetroggeld :mrgreen:
We hebben/hadden wel zo'n plus pakket die we er altijd 'gratis' bij konden kiezen en dat was eerder altijd HBO. Maar dat hebben ze er ook uitgehaald dus er valt nu weinig te kiezen. Misschien komend seizoen idd eens klagen en zo ESPN een jaartje gratis. Scheelt behoorlijk wat knaken dan :).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Juancho schreef: 09 mei 2022, 13:26
Sensation schreef: 09 mei 2022, 13:24

Tipje; ik weet niet of je ook nog pakketten hebt bij Ziggo, maar het helpt om af en toe te klagen over de prijs en te dreigen met een overstap. Zo heb ik een jaar gratis ESPN afgetroggeld :mrgreen:
We hebben/hadden wel zo'n plus pakket die we er altijd 'gratis' bij konden kiezen en dat was eerder altijd HBO. Maar dat hebben ze er ook uitgehaald dus er valt nu weinig te kiezen. Misschien komend seizoen idd eens klagen en zo ESPN een jaartje gratis. Scheelt behoorlijk wat knaken dan :).
Btw, als je er behoefte aan hebt, kan je ook ipv samenvattingen de volledige races gratis terugkijken, maar mss beetje mosterd na de maaltijd ;)

https://f1full.com/
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Juancho[/mention] en [mention]Sensation[/mention] , ik zit bij KPN en die hebben volgens mij dezelfde werkwijze als Ziggo.
Oftewel, een jaarcontract met daarin korting en/of een extra TV pakket. Zodra dat contract is afgelopen kun je gewoon de klantenservice contacteren (afdeling abonnementen) en aangeven dat je een nieuw jaarcontract wil, daar gaan ze altijd op in.

Bij KPN is dit helemaal makkelijk geworden, aangezien dit tegenwoordig gewoon kan via de chat en je niet meer hoeft te bellen (waarbij je meerdere keren minutenlang in de wacht wordt gezet als ontmoediging). Dus binnen enkele minuten is een nieuw jaarcontract geregeld.

Wat betreft de race, een knappe overwinning van Max.
De Ferrari komt qua topsnelheid net wat tekort op RBR en ze hebben wat meer last van bandenslijtage. RBR had echter last van technische problemen, die nu grotendeels verholpen lijken te zijn. Dus zoals gebruikelijk vochten Max en LeClerc om de overwinning, waarbij Max won. Zoals Max dit seizoen iedere keer won, mits hij de eindstreep haalde.

Sainz en Perez zijn prima coureurs, maar Max en LeClerc maken wekelijks duidelijk de echte toppers te zijn.

Mercedes lijkt weer enigszins op de weg terug, waarbij Russell beter om kan gaan met de huidige auto dan Hamilton. Deze laatste zal steeds meer balen van vorig seizoen en zijn daardoor doorgaan dit seizoen, wat ik prima vind :mrgreen:
Na zijn gedrag en dat van Toto gun ik ze een tegenvallend seizoen, weten ze ook eens hoe het is om niet veruit de beste en snelste auto te hebben.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

*kuch* zoals zo vaak aangehaald, IPTV.

$50 per jaar, +4000 zenders wereldwijd in FULL HD.
VOD, XXX, alle sport, film en serie kanalen die je maar kan bedenken.

Te besturen vanaf een app op je Smart TV en op je tablet voor als je je bed niet wil uitkomen.

Ideaal!
#FreeGeneratie4
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Wat een grap, racen godverdomme. Niks safety car.

Dat je teams 5-10 min extra geeft om een andere banden keuze te geven ok, maar dit is een lachertje.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Het is toch wel een aardige rivier geworden daar dus toch een goede beslissing, ook al dacht ik 15min geleden hetzelfde als jij
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Zo'n matig weekend en dan toch uitlopen op de Klerk. Dan ben je wel de morele winnaar. Naast Perez als echte winnaar uiteraard, mooi voor hem.
Sheepies
Bankzitter
2
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 mei 2021
Seizoenkaart: Vak E

Ik probeer niet meer zoveel in dit topic te posten, ik vind het flauw om het plezier van de Oranje fans te verstoren met mijn gezeik ;), maar ik ben oprecht benieuwd wat men hier van het porposing verhaal vindt. Komt ook omdat ik wat gefrustreerd ben geraakt door op Twitter even rond te kijken en ik te veel mensen heb gezien die een blinde haat aan Toto hebben.

Ik vind het een lastige situatie omdat er iets gedaan moet worden: we zijn op het punt gekomen waar een snelle auto hebben overlapt met de coureur pijn doen — niet alleen de Merc boys, maar ook Sainz, Riccy, Ocon, Gasly en de Haas coureurs hebben ook geklaagd: eigenlijk heeft ieder team er last van behalve RB en Alfa Romeo. Alhoewel de simpelste oplossing de rijhoogte verhogen is (al zitten hier ook wat haken en ogen aan), gaan de teams dat nooit vrijwillig doen, al gaan de coureurs kapot. Het is immers een (letterlijke) race to the bottom. Als je teamgenoot een paar tienden per ronde sneller dan je is, ga jij als coureur dan echt klagen dat je niet tegen een beetje porposing kan? Nee, je hebt als coureur te lang en te hard gewerkt om nu door wat pijn je droom uiteen te zien spatten.

Zo gaat het eigenlijk met alles wat met veiligheid te maken heeft: als de FIA het bij wijze niet zou verplichten halen de teams de gordels nog uit de auto om gewicht te besparen.

Maar wat wél te doen dan? Allereerst lijkt het me logisch dat de ophanging voor volgend jaar te veranderen, de FIA heeft achteraf flink geblunderd door de ophanging ongelooflijk te simplificeren waardoor de problemen nu veel groter zijn.

Maar wat nu? Ik zie eigenlijk twee oplossingen: óf je stelt een minimale rijhoogte in voor alle teams, of je zorgt voor een maximale hoeveelheid toegestane porposing.

Allereerst de rijhoogte: het heeft een aantal nadelen, allereerst het overduidelijke probleem dat het mogelijk competitievervalsing is, nu heeft de FIA echt al heel vaak tijdens het seizoen de regels aangepast (party mode verbieden, FRIC en het veranderen van de banden na Silverstone 2013 om wat recente voorbeelden te noemen) maar het is natuurlijk niet ideaal/eerlijk. Ook heb je geen garantie dat porposing is opgelost vanwege aerodynamische redenen die ik niet begrijp en moeten de teams waarschijnlijk een nieuwe vloer bouwen.

Over de maximale toegestane porposing zal ik wat korter zijn want m’n eten is klaar: maar ik denk dat hier het grootste probleem is hoe je dat op een logische, eerlijke manier gaat meten, wat is ‘te veel’, mag je het 1x overschrijden? Wat als het een hobbelig circuit is? Heel veel gezeik waar waarschijnlijk niemand het over eens zou worden.

Kort gezegd, hele lastige discussie en ik ben blij dat ik niet de FIA ben maar ik ben wel benieuwd wat anderen hier van vinden.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Geen zorgen, dit topic is doder dan de gemiddelde Russische generaal. Zelfs winst van Max boeit schijnbaar niet meer. :mrgreen:

Als RB en Alfa hun zaakjes op orde kunnen hebben zouden de andere teams dat natuurlijk ook kunnen doen. Of zeg ik dan iets heel geks.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Sheepies schreef: 13 jun 2022, 19:14 Over de maximale toegestane porposing zal ik wat korter zijn want m’n eten is klaar: maar ik denk dat hier het grootste probleem is hoe je dat op een logische, eerlijke manier gaat meten, wat is ‘te veel’, mag je het 1x overschrijden? Wat als het een hobbelig circuit is? Heel veel gezeik waar waarschijnlijk niemand het over eens zou worden.

Kort gezegd, hele lastige discussie en ik ben blij dat ik niet de FIA ben maar ik ben wel benieuwd wat anderen hier van vinden.


Nou ik wil daar even op reageren, wat volgens mij belangr…. Ooh het eten is klaar

:mrgreen:

Nee zonder dollen, er mag van mij best naar een algehele oplossing gekeken worden, wat mij betreft wordt (een deel van) de zomerstop gebruikt om te evalueren met alle teams. Ook al hebben sommigen hun voordeel eraan doordat ze het wel op orde hebben, als je Hamilton zo uit de auto zag klimmen, dat leek nergens meer op. Dat gaat de sport ook niet aantrekkelijker maken. Hoe op te lossen? Geen idee. Ik snap ook dat een RB niet hun “geheim” deelt, en ik denk ook dat wat voor RB werkt voor andere teams weer niet hoeft te werken. Zonde dat het inherent is aan het grondeffect, want het dicht achter elkaar racen is echt mooi om te zien dit seizoen. Alleen jammer dat de meeste auto’s insturen als een tractor, je ziet zelden lekker vloeiende rondes waar je bek van open valt (zoals je vorige seizoenen echt vaak on-boards van pole-laps had die geweldig waren).

Anyway, mooi kampioenschap tussen Verstappen, Leclerc en Perez. Leclerc wordt alweer afgeschreven maar 2 uitvalbeurten van Verstappen en 2 podia van Leclerc en hij zit er gewoon weer bij, Parijs eeeuh Abu Dhabi is nog ver.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Formule 1