Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Standbeeld schreef: 12 mei 2022, 19:38
Balinho schreef: 12 mei 2022, 19:12 Van heel de batterij aan technische staf die er vanuit de Oosterburen werkzaam is geweest bij PSV weet ik niet genoeg om iets over te kunnen zeggen, maar Schmidt heb ik heel hoog in ieder geval.

Lang verhaal kort; bedankt, alle succes verder en exhale the bullshit.
Nou, zo lang was je verhaal al niet. :L
Haha. Ik overwoog eerst om het Exhale the Bullshit verhaal wat wolliger uiteen te zetten maar zag daar toch maar vanaf.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Balinho schreef: 13 mei 2022, 08:29
Standbeeld schreef: 12 mei 2022, 19:38
Nou, zo lang was je verhaal al niet. :L
Haha. Ik overwoog eerst om het Exhale the Bullshit verhaal wat wolliger uiteen te zetten maar zag daar toch maar vanaf.
Bedankt 🤣
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Nou Roger..
Dat was het dan..
Ik ben er niet rouwig om dat je vertrekt..
Teveel toppers niet gewonnen en Europees was het ook niet echt om naar huis te schrijven..
Veel succes daar in Lisboa..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Net als Gerbrands na vandaag vertrokken. Vanavond nog een etentje met z'n allen om goed af te sluiten. Ik vind het een prima besluit, want het seizoen is nu klaar, sommigen waaronder Schmidt komen toch niet meer terug en over ruim een maand staat alweer de eerste training van het nieuwe seizoen tegemoet, waarbij er volgens mij een gerede kans is dat PSV Schmidt snel nog een keer gaat tegenkomen.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik baal wel dat Schmidt niet langer blijft. Het voetbal was verre van perfect, maar over het algemeen zag je een herkenbare speelstijl met druk naar voren en gericht op het uitspelen van kansen. Veel leuker om naar te kijken dan de jaren daarvoor. Het is zonde dat we niet optimaal hebben gepresteerd in dat 2e seizoen, want die titel zat er zeker in. Maar de vele blessures in combinatie met een aantal discutabele arbitrale beslissingen hebben het Schmidt niet makkelijk gemaakt. Ik ben er van overtuigd dat we met iets minder "blessurepech" (in hoeverre het pech is) de titel ook hadden gepakt. Dan had Schmidt op handen gedragen geweest en als held door de voordeur vertrokken. Nu blijft er voor veel mensen toch een bittere nasmaak achter. Ik gun hem ook niet minder dan alle goeds bij Benfica, tenzij ze wederom tegen ons spelen.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Alleen al de uitbal van ajax had ons achteraf de titel opgeleverd.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Nou, het waren twee interessante seizoenen, waarin Roger niet zal worden herinnerd als toptrainer. Spelers hebben zich individueel goed ontwikkeld, als team is het twee jaar lang enorm wisselvallig geweest. In de toppers kwamen we steeds tekort en ook Europees en op belangrijke momenten liet het team het afweten. Ook het wisselbeleid en vooral de fitheid van spelers waren vraagtekens. Al met al was het matig en had het beter gemoeten.
#simplythebest
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Een jaar gedaan om een tactiek in te slijpen en daarna doodleuk omschakelen naar een ander systeem( wat uiteindelijk sowieso beter was). Te weinig tactisch vermogen om toppers te winnen en zijn omzettingen pakten niet altijd goed uit. Hij heeft in ieder geval gezorgd voor transferwaarde van spelers die al afgeschreven waren. Dat heeft hij knap gedaan. Schmidt moet vooral eens goed analyseren op het gebied van conditie en balans inspanning /ontspanning. Want mede door zijn rare wisselbeleid / selectie langere tijd vrijaf geven, heeft hij er mede voor gezorgd dat spelers niet fit genoeg waren. Ik hoop voor hem op een paar mooie jaren in Lissabon en dat hij zichzelf doorontwikkelt.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Kan je nagaan als het "oke" was geweest. 2 vingers in de neus kampioen en dan zou het niet eens "zeer goed" zijn.
Hij heeft er gewoon uitgehaald wat er uitgehaald kon worden. Hadden zelfs kampioen moeten worden als die kutVAR z'n geld van Ajax niet zat te tellen. Dus, hoezo matig? Dat je eruit vliegt tegen Leicester is kut, maar dat kan gebeuren. Ik snap dus niet dat sommige hier dit seizoen matig vonden.

Gewoon goed met het materiaal wat beschikbaar was.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Jaar 1: 5
Jaar 2: 6.5
Gemiddeld een krap zesje, maar de verwachtingen noet waar kunnen maken
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1715
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vorig seizoen was het niet goed. 16 punten achterstand is veel teveel, bekeruitschakeling was vervelend maar acceptabel omdat het tegen Ajax was en Europees was het weinig bijzonders. Een al door iedereen afgeschreven speler als Boscagli liet zien toch best van waarde te kunnen zijn en Schmidt wist het teamgevoel er na de puinhopen van Van Bommel weer snel in te krijgen.

Dit seizoen valt er resultaattechnisch niet eens zo heel veel op aan te merken, alleen blijven toch die topwedstrijden hangen. In de tweede seizoenshelft in de competitiewedstrijden zat het tegen Ajax en Feyenoord door externe factoren tegen, waardoor het na de kansloze en hopeloze nederlagen tegen dezelfde ploegen in de eerste seizoenshelft onderaan de streep niet goed is. Hetzelfde geldt voor de Europese topwedstrijden, maar dan zonder die externe factoren. Ondanks dat Benfica/Monaco/Sociedad/Leicester allemaal ploegen zijn waar je van kunt verliezen is het wel onvoldoende om van deze acht wedstrijden geen enkele te winnen en daardoor door alle vier de ploegen uitgeschakeld te worden.
81 punten en 2/4 punten achterstand is (redelijk) acceptabel voor de tweede plaats, twee prijzen gewonnen en doorgegaan met afgeschreven spelers te rehabiliteren (Mauro, Guti, Bruma, Doan). Ook spelers als Gakpo, Sangaré en Teze zijn flink gegroeid de afgelopen twee seizoenen.
De vele blessures dit seizoen zijn ook een minpunt, maar ik weet niet of en in hoeverre dit aan Schmidt is te wijten.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Schmidt heeft het al met al goed gedaan. Niet slecht, niet geweldig maar gewoon goed. Het heeft hem niet allemaal mee gezeten en hij was er zelf ook deels verantwoordelijk voor door af en toe rare keuzes te maken. Maar met een beker en een Cruijff schaal als prijzen is het prima en met een fatsoenlijk scheidsrechters korps waren we kampioen geworden.

Nu de pijlen op Ruud. Selectie optuigen, door selecteren en fris beginnen.

Roger bedankt voor je inzet. Zal hem vooral onthouden als gentleman en iemand die echt zijn best voor de club heeft gedaan. Succes bij Benfica en maak er wat moois van.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Het feit dat hij vandaag heeft gezegd dat het een topseizoen was vat het voor mij wel zo’n beetje samen. De lat lag niet hoog genoeg, er was altijd een excuus. Phillip Cocu was dit jaar kampioen geworden, daar ben ik van overtuigd. Ajax was dit jaar te pakken.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

ruuddevil schreef: 15 mei 2022, 20:43 Het feit dat hij vandaag heeft gezegd dat het een topseizoen was vat het voor mij wel zo’n beetje samen. De lat lag niet hoog genoeg, er was altijd een excuus. Phillip Cocu was dit jaar kampioen geworden, daar ben ik van overtuigd. Ajax was dit jaar te pakken.
Dat kan je nooit weten hè. En PSV had Ajax dit jaar gepakt, maar de VAR heeft daar een stokje voor gestoken. En de excuses waar vaak terecht door al die blessures en die kut VAR. Maargoed, dat kunnen sommigen niet zien.
Tuurlijk was het spel vaak niet om aan te gluren, maar er werden wel resultaten gehaald (en dus een prima seizoen).
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind Project Schmidt niet gelukt en ook niet mislukt. Ik vind het vooral niet afgemaakt. Ik had hem graag een derde seizoen gezien hier. Want ik zag dit seizoen een behoorlijke vooruitgang. In spel, team gedrag als resultaten.

Nu is het maar afvragen wat er onder Ruud gaat gebeuren en hoe de selectie zich gaat veranderen.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

De blessures de afgelopen twee seizoenen waren ongekend, elke keer weer viel er iemand uit voor lange tijd. Ik reken dit Schmidt niet aan, maar ergens ging er iets niet goed in zn staf
#simplythebest
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou wel eens willen weten hoeveel spelers er per wedstrijd gemiddeld geblesseerd waren en hoe dat zich verhoudt tot periode pre-Schmidt en onze concurrentie.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Zie Blessures voor onze bloedeigen en steevast opvallend goed geïnformeerde blessures discussies :nerd: :monkey:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik vond het een topseizoen met een geweldige trainer. Als je vandaag ziet dat Meijer van Sparta de bal net met open hand vangt en dat serieus na een check van de VAR geen penalty waard was, dan weet je dat je zwaar genaaid bent.

Dit seizoen begon ijzersterk, waarna een aantal spelers de intensiteit niet vast konden houden en er blessures ontstonden. Precies op dat moment kregen we Ajax uit. Nu moest hij handelen en dat deed hij door de reserves altijd dicht bij het team te betrekken. Hij stelde een Guti, Bruma en Mauro in staat om op te staan. Midden in een lopend seizoen. Razenknap.

Geen enkel seizoen is perfect, maar uiteindelijk zijn er maar een handjevol momenten waarop het beter had gemoeten. Feyenoord thuis, Ajax-uit (maar dat bleek juist een geluk bij een ongeluk), Sociedad uit, AZ thuis en Twente uit. Sociedad en AZ thuis waren daarvan de enigen die voor mij ietwat onverklaarbaar waren.

Nee, ik ben trots op PSV. De context is belangrijk. Cocu bouwde een geheel nieuwe ploeg, maar kreeg met Luuk, Guardado, etc. wat hij nog miste om die laatste stap te zetten. Hoe Schmidt afgelopen zomer is gefaciliteerd, is schandalig. Daarnaast is Schmidt in de eerste plaats gekomen om te repareren. Want jezus, wat was de club kapot. Hij heeft een fundament gelegd, op 2 punten geëindigd en de 2 andere prijzen gepakt. Zeer, maar dan ook zeer onder de indruk. Wens hem het allerbeste daar, behalve tegen PSV.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

En hij gaat maar door. “Uiteindelijk moet je ook kijken naar de financiële mogelijkheden die je als club hebt en in Nederland heeft Ajax gewoon de beste kansen." Met zo’n trainer kan je beter niet meer voetballen, en ieder jaar aan het begin van het seizoen een winnaar uitroepen op basis van de begroting. Volgend jaar wel kampioen worden hoor Roger, want Benfica heeft een hogere begroting dan Porto en Sporting.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

ruuddevil schreef: 15 mei 2022, 22:18 En hij gaat maar door. “Uiteindelijk moet je ook kijken naar de financiële mogelijkheden die je als club hebt en in Nederland heeft Ajax gewoon de beste kansen." Met zo’n trainer kan je beter niet meer voetballen, en ieder jaar aan het begin van het seizoen een winnaar uitroepen op basis van de begroting. Volgend jaar wel kampioen worden hoor Roger, want Benfica heeft een hogere begroting dan Porto en Sporting.
Zo gek is het toch niet wat hij zegt?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nou wel als je kijkt naar z'n andere uitspraken na Ajax thuis en Feyenoord uit. Dan was je dus gewoon kampioen geworden. Met budget heeft het dus lang niet altijd te maken. Juist dit seizoen niet. Ajax heeft altijd meer budget gehad, PSV was alleen vaker slimmer en creatiever en stabieler op haar eigen manier.

Je verschuilen achter een hoger budget in de ED vind ik niet zo goed en slim. Dan geef je gelijk al een excuus aan jezelf, aan de spelers en aan de hele club als je het niet haalt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Uitspraken zijn niet zo belangrijk als dat jij ze nu maakt, vooral als je ze enkel op jouw manier uitlegt. Hij legde simpelweg de feiten op tafel die je als buitenlander ziet als je hierheen komt. Je kunt onmogelijk stellen dat hij zich bij dat financiele gat heeft neergelegd en voor the best of the rest-positie is gegaan. Hij heeft er echt alles aan gedaan en uiteindelijk 2 directe confrontaties in finales weten te winnen. Uit in de Arena was een verschrikkelijke timing, die pot kon niet op een slechter moment komen. En thuis word je gewoon genaaid door de arbitrage.

Ik hou van het out-of-box denken. Hij heeft het lef om in een nieuwe omgeving zijn eigen speelstijl te implementeren en gelooft er ook écht in. Hij heeft er ook echt een hechte groep van weten te maken met spelers die je je 2 geleden niet eens in PSV1 kon voorstellen. Dit PSV was als een bokser die incasseert, maar weigert te gaan liggen totdat de ander zelf ook compleet uitgeput is geraakt. Gratis weggeven doen we niet aan.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Revolinho schreef: 16 mei 2022, 00:01 Uitspraken zijn niet zo belangrijk als dat jij ze nu maakt, vooral als je ze enkel op jouw manier uitlegt. Hij legde simpelweg de feiten op tafel die je als buitenlander ziet als je hierheen komt. Je kunt onmogelijk stellen dat hij zich bij dat financiele gat heeft neergelegd en voor the best of the rest-positie is gegaan. Hij heeft er echt alles aan gedaan en uiteindelijk 2 directe confrontaties in finales weten te winnen. Uit in de Arena was een verschrikkelijke timing, die pot kon niet op een slechter moment komen. En thuis word je gewoon genaaid door de arbitrage.

Ik hou van het out-of-box denken. Hij heeft het lef om in een nieuwe omgeving zijn eigen speelstijl te implementeren en gelooft er ook écht in. Hij heeft er ook echt een hechte groep van weten te maken met spelers die je je 2 geleden niet eens in PSV1 kon voorstellen. Dit PSV was als een bokser die incasseert, maar weigert te gaan liggen totdat de ander zelf ook compleet uitgeput is geraakt. Gratis weggeven doen we niet aan.
En als de VAR zijn werk goed had gedaan dan hadden we bovenaan gestaan met minstens 86 punten. Ik heb veel leuke wedstrijden gezien met geweldige aanvalscombinaties. Als die bij Ajax uitgevoerd waren dan was media Nederland super lyrisch geweest. Niet bij die Duitser, die moest bij voorbaat mislukken.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

ruuddevil schreef: 15 mei 2022, 22:18 En hij gaat maar door. “Uiteindelijk moet je ook kijken naar de financiële mogelijkheden die je als club hebt en in Nederland heeft Ajax gewoon de beste kansen." Met zo’n trainer kan je beter niet meer voetballen, en ieder jaar aan het begin van het seizoen een winnaar uitroepen op basis van de begroting. Volgend jaar wel kampioen worden hoor Roger, want Benfica heeft een hogere begroting dan Porto en Sporting.
Hij geeft toch gewoon een punt? Dat jij dat liever niet hoort, maakt het niet minder waar.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Als Schmidt bij Ajax had gewerkt dan was hij bewierookt hoor. Het gaat niet om de nationaliteit, maar om de club.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt