Ritsu Doan

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Trixm schreef: 12 mei 2022, 10:09 Ik lees dingen als moeiteloos inzetten en goed om er bij te hebben, maar Doan is op dit moment (als LV) een klasse beter dan Madueke. Daar heb je veel meer aan. Natuurlijk heeft Madueke een onbegrensde potentie die hij moet ontwikkelen, maar kijk je naar wat beiden spelers op dit moment brengen dan is het mijn inziens een no-brainer wie je opstelt. Kan me dan ook niet voorstellen dat ze hem zomaar laten gaan.
Dat heeft ook heel erg met de speelwijze te maken. Als je weinig diepte hebt en snelheid in de opbouw dan komen de buitenspelers vaker aan de bal met een man in hun rug en dan via korte passes langzaam richting doel past dan beter bij het elftal. Wanneer je sneller de buitenspelers kan aanspelen en ze met het gezicht naar de goal in de 1-op-1 te krijgen zal Madueke veel meer excelleren. Madueke is een dribbelaar met snelheid en die heeft ruimte nodig.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Tijn schreef: 12 mei 2022, 10:12
Trixm schreef: 12 mei 2022, 10:09 Ik lees dingen als moeiteloos inzetten en goed om er bij te hebben, maar Doan is op dit moment (als LV) een klasse beter dan Madueke. Daar heb je veel meer aan. Natuurlijk heeft Madueke een onbegrensde potentie die hij moet ontwikkelen, maar kijk je naar wat beiden spelers op dit moment brengen dan is het mijn inziens een no-brainer wie je opstelt. Kan me dan ook niet voorstellen dat ze hem zomaar laten gaan.
Dat heeft ook heel erg met de speelwijze te maken. Als je weinig diepte hebt en snelheid in de opbouw dan komen de buitenspelers vaker aan de bal met een man in hun rug en dan via korte passes langzaam richting doel past dan beter bij het elftal. Wanneer je sneller de buitenspelers kan aanspelen en ze met het gezicht naar de goal in de 1-op-1 te krijgen zal Madueke veel meer excelleren. Madueke is een dribbelaar met snelheid en die heeft ruimte nodig.
Ruimte krijg je alleen niet veel in de top.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als we met de punt naar achteren gaan spelen is het de perfecte rechter aanvallende middenvelder denk ik. Houden. Of het bod moet echt richting de 10 miljoen gaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Underrated zeg ik altijd wat betreft Doan. Kan een cultheld worden voor ons, beetje JSP, maar dan iets minder goed.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Volgens mij postte ik laatst een keer een bericht dat je met Doan als basisspeler eigenlijk de lat te laat legt. Mocht Gotze echter vertrekken, zou ik het helemaal niet erg vinden als hij gaat strijden om die positie, daar waar hij gisteren ook speelde.
Ik zie hem daar liever dan aan de zijkant, omdat er een andere manier van diepgang wordt verlangd dan op de flanken. Het korte positiespel van Doan is over het algemeen prima en hij verzaakt ook niet om z'n verdedigende taken te doen.

In een ideaal scenario behoudt PSV zowel Gakpo als Sangare. Als het dan lukt om een aantal andere spelers te verkopen (Max, Gotze, Guti, Bruma bijvoorbeeld) en voor dat geld oa een fatsoenlijke spits kunnen kopen, kan je echt een prima middenveld + aanval opstellen:

Middenveld met Sangare/Veerman/Doan
Aanval Gakpo/nieuwe spits/Madueke

Dan heb je diepgang, voetballend vermogen, fysiek vermogen, specifieke individuele kwaliteiten en inmiddels ook behoorlijk wat eredivisie ervaring enz.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 12 mei 2022, 10:16 Als we met de punt naar achteren gaan spelen is het de perfecte rechter aanvallende middenvelder denk ik. Houden. Of het bod moet echt over de 10 miljoen gaan.
Correctie.
Saibari is underrated.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

RIO schreef: 12 mei 2022, 10:18 Underrated zeg ik altijd wat betreft Doan. Kan een cultheld worden voor ons, beetje JSP, maar dan iets minder goed.
Ik vind het ook gek dat mensen hem willen verkopen onder de 10 miljoen. Met een bedrag onder de 10 miljoen ga je nooit een betere speler halen dan Doan in mijn ogen.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Mensen vergeten wel eens dat Doan van origine geen flankspeler is. Ik zie hem dan ook liever in een centrale rol. Speelde tegen NEC niet eens in zijn geliefde rol als meest aanvallende middenvelder, maar deed dat naar behoren.

Middenveld met PNA, icm Veerman, Götze en/of Sangaré (indien deze laatste 2 blijven). Dan heb je die posities al dubbel bezet. Wanneer we Guti behouden voor de PNA en we hier een basiswaardige concurrent voor kunnen halen (Timber?), staat het middenveld in mijn ogen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Eindhovenvoetbal schreef: 13 mei 2022, 00:35
RIO schreef: 12 mei 2022, 10:18 Underrated zeg ik altijd wat betreft Doan. Kan een cultheld worden voor ons, beetje JSP, maar dan iets minder goed.
Ik vind het ook gek dat mensen hem willen verkopen onder de 10 miljoen. Met een bedrag onder de 10 miljoen ga je nooit een betere speler halen dan Doan in mijn ogen.
Ik wil hem niet perse verkopen hoor. Maar afhankelijk van wat je op de radar hebt staan is dat wel een bedrag waar ze over na gaan denken dan. En dat is begrijpelijk. Laten we eerlijk zijn: als je de eerste pagina's van dit topic doorleest vonden we 5 miljoen nog overpriced en dat is een jaar geleden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Eindhovenvoetbal schreef: 13 mei 2022, 00:35
RIO schreef: 12 mei 2022, 10:18 Underrated zeg ik altijd wat betreft Doan. Kan een cultheld worden voor ons, beetje JSP, maar dan iets minder goed.
Ik vind het ook gek dat mensen hem willen verkopen onder de 10 miljoen. Met een bedrag onder de 10 miljoen ga je nooit een betere speler halen dan Doan in mijn ogen.
En ik vind dit altijd gek. Waarom is het niet mogelijk om een betere speler te halen dan Doan onder de 10 mil? Tuurlijk is dat mogelijk, maar dan moet er goed gescout worden (zoals Sangare).
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Het is een misvatting dat goede scouting alleen maar tot successen leidt. Voor elke sangare scout je een Thomas. Je moet er alleen voor zorgen dat je niet te vaak een vaumgartl/ drommel scout.
Saibari is underrated.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Hatseflats schreef: 13 mei 2022, 08:32
Eindhovenvoetbal schreef: 13 mei 2022, 00:35

Ik vind het ook gek dat mensen hem willen verkopen onder de 10 miljoen. Met een bedrag onder de 10 miljoen ga je nooit een betere speler halen dan Doan in mijn ogen.
En ik vind dit altijd gek. Waarom is het niet mogelijk om een betere speler te halen dan Doan onder de 10 mil? Tuurlijk is dat mogelijk, maar dan moet er goed gescout worden (zoals Sangare).
Omdat ze markt duurder is dan ooit en dan met name aanvallend. Een Sinisterra moet al 25 miljoen kosten. Noem maar eens een goede optie. Ik vind Doan niet minder dan Karlsson, daar wordt al 20 miljoen besproken. Het is echt allemaal niet zo makkelijk als soms wordt gedacht.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Eindhovenvoetbal schreef: 13 mei 2022, 12:00
Hatseflats schreef: 13 mei 2022, 08:32

En ik vind dit altijd gek. Waarom is het niet mogelijk om een betere speler te halen dan Doan onder de 10 mil? Tuurlijk is dat mogelijk, maar dan moet er goed gescout worden (zoals Sangare).
Omdat ze markt duurder is dan ooit en dan met name aanvallend. Een Sinisterra moet al 25 miljoen kosten. Noem maar eens een goede optie. Ik vind Doan niet minder dan Karlsson, daar wordt al 20 miljoen besproken. Het is echt allemaal niet zo makkelijk als soms wordt gedacht.
Ik zeg ook nergens dat het makkelijk is, maar een Sinisterra is toch ook gewoon voor 2miljoen gekocht door Feyenoord. Karlsson voor 2.6mil.
Dus het is gewoon onzin wat je zegt. De Sinisterra's, Karlssons of Doans lopen er nog genoeg rond, maar wat ik dus al zei: je moet ze wel zien te scouten. Ik ben geen scout en hou me daar ook absoluut niet mee bezig, dus ik kan geen opties aandragen. Daarbij hebben andere leden hier volgens mij voldoende betaalbare opties aangedragen. Of ze slagen is natuurlijk ALTIJD de vraag, hoe hoog/laag de transfersom ook is. Buitenspelers die goed genoeg zijn voor PSV in de eredivisie zijn vrijwel nooit meer te betalen. Daarom moet er in het buitenland gekeken worden. Makkelijk? Absoluut niet. Mogelijk? 100%!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Hatseflats schreef: 13 mei 2022, 15:17
Eindhovenvoetbal schreef: 13 mei 2022, 12:00

Omdat ze markt duurder is dan ooit en dan met name aanvallend. Een Sinisterra moet al 25 miljoen kosten. Noem maar eens een goede optie. Ik vind Doan niet minder dan Karlsson, daar wordt al 20 miljoen besproken. Het is echt allemaal niet zo makkelijk als soms wordt gedacht.
Ik zeg ook nergens dat het makkelijk is, maar een Sinisterra is toch ook gewoon voor 2miljoen gekocht door Feyenoord. Karlsson voor 2.6mil.
Dus het is gewoon onzin wat je zegt. De Sinisterra's, Karlssons of Doans lopen er nog genoeg rond, maar wat ik dus al zei: je moet ze wel zien te scouten. Ik ben geen scout en hou me daar ook absoluut niet mee bezig, dus ik kan geen opties aandragen. Daarbij hebben andere leden hier volgens mij voldoende betaalbare opties aangedragen. Of ze slagen is natuurlijk ALTIJD de vraag, hoe hoog/laag de transfersom ook is. Buitenspelers die goed genoeg zijn voor PSV in de eredivisie zijn vrijwel nooit meer te betalen. Daarom moet er in het buitenland gekeken worden. Makkelijk? Absoluut niet. Mogelijk? 100%!
Laten we inderdaad van de uitzondering de regel maken.
Daarbij is het nog steeds dubieus, want met een voorhoede met Sinisterra en Karlsson op de flanken en Doan op 10 kom je volgens mij nog veel tekort voor een kampioenschap of zelfs overwintering op EL niveau. Dan is Gakpo-Götze-Madueke onnoemelijk veel beter. Dus zelfs met drie voltreffers voor bedragen onder de €5m zit je niet op het niveau wat je wilt nastreven.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2360
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Voor mijn gevoel is elke aankoop boven de 10mil een miskoop dus laten we daar beter niet meer aan beginnen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Skuddem schreef: 13 mei 2022, 17:46 Voor mijn gevoel is elke aankoop boven de 10mil een miskoop dus laten we daar beter niet meer aan beginnen.
Dan maar geen Hlozek
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Skuddem schreef: 13 mei 2022, 17:46 Voor mijn gevoel is elke aankoop boven de 10mil een miskoop dus laten we daar beter niet meer aan beginnen.
Ja, die Kezman en Lozano waren echt prutsers.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Hatseflats schreef: 13 mei 2022, 15:17
Eindhovenvoetbal schreef: 13 mei 2022, 12:00

Omdat ze markt duurder is dan ooit en dan met name aanvallend. Een Sinisterra moet al 25 miljoen kosten. Noem maar eens een goede optie. Ik vind Doan niet minder dan Karlsson, daar wordt al 20 miljoen besproken. Het is echt allemaal niet zo makkelijk als soms wordt gedacht.
Ik zeg ook nergens dat het makkelijk is, maar een Sinisterra is toch ook gewoon voor 2miljoen gekocht door Feyenoord. Karlsson voor 2.6mil.
Dus het is gewoon onzin wat je zegt. De Sinisterra's, Karlssons of Doans lopen er nog genoeg rond, maar wat ik dus al zei: je moet ze wel zien te scouten. Ik ben geen scout en hou me daar ook absoluut niet mee bezig, dus ik kan geen opties aandragen. Daarbij hebben andere leden hier volgens mij voldoende betaalbare opties aangedragen. Of ze slagen is natuurlijk ALTIJD de vraag, hoe hoog/laag de transfersom ook is. Buitenspelers die goed genoeg zijn voor PSV in de eredivisie zijn vrijwel nooit meer te betalen. Daarom moet er in het buitenland gekeken worden. Makkelijk? Absoluut niet. Mogelijk? 100%!
Sinisterra en Karlsson waren op het moment van hun komst ook veel minder goed dan dat Doan nu is. Dus ga je er dan per saldo op achteruit 1 of 2 seizoenen. Daar heb ik weinig trek in. Dan heb ik liever Doan.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 20 mei 2022, 17:33
ShovingNE2 schreef: 20 mei 2022, 17:30 Kut. Verkopen dan maar. 12 miljoen?
Ik heb een lijntje uitgezet:

Aangezien het misschien wel eens interessant kan worden plaats ik het hier even
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Nee hoor, gaat om Maxim Leitsch
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vfl-bochum.de/news/uebersic ... ach-mainz/
Jammer
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Gewoon een heel goed seizoen van Ritsu.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Doan = Underrated [mention]Trixm[/mention]
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

En ik wed dat hij nog beter kan, wanneer hij meer centraal zou komen te spelen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ritsu Doan