NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Overigens mochten de Bucks niet klagen dat Smart geen drie vrije worpen kreeg volgens mij. Al is het niet eenvoudig om die allemaal raak te schieten uiteraard. Maar oei Tatum. 4 uit 19... Als hij zelfs maar gemiddeld had gespeeld, was het waarschijnlijk genoeg geweest.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 08 mei 2022, 00:30 Overigens mochten de Bucks niet klagen dat Smart geen drie vrije worpen kreeg volgens mij. Al is het niet eenvoudig om die allemaal raak te schieten uiteraard.
Mwah. Hij was er wel heel erg naar op zoek en zou nooit dat schot hebben genomen als er niet een overtreding werd gemaakt. Leek me dus een prima beslissing.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

De Golden State Warriors wonnen met 30 punten van de Grizzlies. Met Ja Morant on court was het verschil 6 punten en het ergste is dat juist hij geblesseerd raakte na een rare situatie, waarbij Jordan Poole Ja’s knie wegtrekt en Ja dus zijn knie blesseerde. De Grizzlies overwegen de NBA te vragen hier onderzoek naar te doen.

nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als Davis Bertans 4 driepunters achter elkaar raakt schiet, weet je als Suns dat het een moeilijke wedstrijd kan gaan worden :mrgreen:
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Toch moet Doncic zijn hoofd koel houden, want die blijft so geagiteerd rondlopen. Dat kan ze zomaar nog veel kosten, terwijl ze comfortabel in de wedstrijd zitten met absurde driepuntpercentages. Bertans is wel een echte streak-shooter, dus die kan er straks ook zomaar 4 achter elkaar missen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Chris Paul halverwege al 4 fouls, Mikal Bridges al 3. Beiden belangrijk in de verdediging. Je ziet dat Crowder dat slimmer aanpakt en echt onder Luka’s huid probeert te zitten. Luka deed het richting einde eerste helft echter ook goed en slim, al blijft ie een loose cannon qua emotie soms. Ondertussen wel sprankjes van goed basketbal, maar deze wedstrijd doet bijna denken aan de jaren 90 qua fysieke en mentale strijd.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En dat is nog wel erg vroeg voor CP3 om een 5e persoonlijke fout te maken. Stomme actie, want het momentum lijkt wat te verschuiven richting Phoenix.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zwaar gestraft hoor, als ze nog een challenge hadden gehad denk ik dat ze het hadden terug gedraaid. Overigens echt geen goede wedstrijd meer de tweede helft. Luka schiet matig, maar krijgt vandaag voldoende hulp van met name Finney-Smith & Kleber.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Huge win voor Boston in game 4. Tatum, Horford en Smart trokken Q4 naar zich toe. Wat een wedstrijd en wat een veldslag.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Vannacht hebben Phoenix en Miami weer een voorsprong gepakt in hun series. Opvallend is dat de Mavericks als team slechts 9 assists hadden. Het lijkt me dat dit wel duidt waar daar het probleem zat. Het is toch echt een teamsport , Doncic en co!
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wat een game weer. En de Bucks met een huge win. Wordt het dan toch Milwaukee in six?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het heeft even geduurd, maar er komt nu dan toch voor het eerst tijdens deze playoffs enen game 7. Dallas had het in de eerste 2 wedstrijden erg moeilijk tegen de Suns, maar winnen wel alle 3 de thuiswedstrijden. Suns zijn voor mij nog wel de favoriet, omdat ze simpelweg beter zijn en thuis spelen. Maar Chris Paul speelt erg matig de laatste wedstrijden en Doncic is ook wel de speler die opstaat in deze situaties. Ben heel benieuwd, hopelijk wordt het gespeeld op een acceptabele tijd komende zondag!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 13 mei 2022, 09:16 Het heeft even geduurd, maar er komt nu dan toch voor het eerst tijdens deze playoffs enen game 7. Dallas had het in de eerste 2 wedstrijden erg moeilijk tegen de Suns, maar winnen wel alle 3 de thuiswedstrijden. Suns zijn voor mij nog wel de favoriet, omdat ze simpelweg beter zijn en thuis spelen. Maar Chris Paul speelt erg matig de laatste wedstrijden en Doncic is ook wel de speler die opstaat in deze situaties. Ben heel benieuwd, hopelijk wordt het gespeeld op een acceptabele tijd komende zondag!
Dat hoop ik ook. Fantastische wedstrijd, waarin Booker kan laten zien of hij een superster kan zijn en Doncic zijn status verder kan uitbreiden. Chris Paul zal ook zien dat hij een goede (en misschien ook laatste) kans heeft dit jaar om NBA kampioen te worden. Heel interessante wedstrijd dus.

Miami trouwens vrij comfortabel voorbij de 76-ers. Situatie met Danny Green zag er pittig uit en zal indruk gemaakt hebben, maar dan nog kun je niet anders dan concluderen dat je met Harden-Embiid geen kampioenschaps-duo in huis hebt.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:



Jimmy Butler duidelijk over de extra motivatie die hij had om van zijn oude ploeg te winnen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Jayson Tatum liet zich even zien vannacht. 46 punten met uitstekende schotpercentages 9 rebounds, 4 assists en 4 turnovers. Giannis zette daar 44-20-6 tegenover, maar kreeg minder steun vanuit zijn team. De beslissende wedstrijd is zondag om 21:30 uur. Geweldige affiche met thuisvoordeel voor de Celtics.

De wedstrijd tussen de Suns en Mavericks is helaas pas om 2 uur in de nacht, waardoor dat voor ons werkenden niet zo haalbaar zal zijn. Ook een geweldige affiche uiteraard, dus voor de studenten of werkelozen misschien wel de moeite waard…
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Jammer inderdaad, 2 uur 's nachts is net wat te laat. Maar wel echt twee gruwelijke wedstrijden achter elkaar.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind de halve finale series sowieso echt ziek, op de Miami Heat - 76ers series na dan. Ik had bij de Warriors het gevoel dat alles opeens klikte na hun overtuigende en dominante series tegen de Nuggets. Poole die er even een paar keer 30 dropt, Curry terug, Thompson en Green fit en sterk. Maar tegen de Grizzlies deze series oogde ze toch niet optimaal vond ik. De blamage in game 5 tegen een Grizzlies zonder Morant kan gewoon niet. Game 6 Klay is daarentegen wel echt facking ziek, ook heel zijn instragam posts daarna. Het is zo jammer dat hij zolang geblesseerd is geweest, want hij is een van de meest fijne catch and shoot schutters in de NBA. En ik vind hem ook gewoon echt een esthetische speler. De manier waarop hij dribbelt en springt, echt mooi om te zien. Maar goed, GSW dus. Feit dat als er een game 7 was gekomen en iedereen er wel van overtuigd was dat de Grizzlies die gingen pakken, zegt wellicht wel genoeg. Grizzlies zijn echt een geweldig team aan het bouwen voor de toekomst iig. En tegelijkertijd overtuigen de Suns ook nog niet echt, de voorafgaande absolute favoriet.

En dan Celtics - Bucks. Pff, wat een series is dat. Giannis en Tatum speelde echt een huge game 6 beide om hun team te helpen. Giannis die als Steph Curry opeens free throws raakt en 3 driepunters maakt in Game 5 en 6 en Tatum die in Game 6 echt werkelijk waar 3 punters raakt schiet en lay-ups maakt waarvan je u tegen zegt. Ik dacht dat de Celtics het hadden verspeeld na game 5, maar ze hebben vanavond een kans nog. En ik denk dat ze die gaan pakken, want ik vind de Celtics als team beter (ogen) dan de Bucks, ook gedurende deze series.

Verder ben ik benieuwd naar de offseason trades en signings. Dat de 76ers eruit liggen is geen verrassing. Maar die Harden deal, manmanman. Hij is nog een elite playmaker, maar hij mist gewoon de explosiviteit. Doc Rivers zegt ondertussen dat ze het roster moeten gaan verbeteren, maar dat gebeurd nu al zowat elk jaar bij de 76ers en hij krijgt de boel maar niet in de praat. Is hij wel zo'n goede trainer? En wat gaat er gebeuren bij de Nets? Die zitten volgens mij tegen capspace aan en hebben absoluut geen trade value op Durant na. Ze moeten ook haast wel Irving een max contract geven. En de Lakers ofcourse, wat gaat daar gebeuren.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Tatum levert tot nu toe absoluut. Aanvallend zeer efficient, en defensief ook aanwezig. Celtics in z'n geheel weer heel sterk hoor.

En op het moment dat ik dit typ maakt Tatum z'n vierde fout en moet hij zo vroeg in het derde kwart echt gaan oppassen. Beetje pech deze fout wat mij betreft, maar wel terecht.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het feit dat de Celtics met Tatum bijna heel de 3rd quarter op de bench nog zo gemakkelijk scoort, de voorsprong behoudt en defensief controle houdt, zegt genoeg over de kwaliteiten van de Celtics. Dit mogen ze niet meer weggeven met een 15 point lead. En wmb zijn zij ook de favoriet om vanuit het westen naar de finals te gaan.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Celtics zijn echt geweldig. Giannis startte de wedstrijd op fenomenale wijze, maar maakt inmiddels foute keuzes onder hevige druk. Team van de Celtics is simpelweg veel sterker zonder Middleton bij de Bucks, waardoor Giannis teveel moet dragen. Wedstrijd lijkt wel al beslist nu. Celtics mijns inziens ook direct dé favoriet al zullen de Heat het nog harder maken in de Conference Finals.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En dat terwijl Ime Udoka in feite een beginnend trainer is. Zo knap gedaan, zeker omdat ze echt een behoorlijke aanlooptijd hebben gehad. Celtics - Heat gaat wel echt hard tegen hard worden. Weer een mooie matchup, waar Celtics inderdaad wel de favoriet zijn. En het helpt ook dat Grant Williams ineens een soort Kawhi Leonard is geworden haha.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

En Peyton Pritchard aanvallende rebounds pakt. Zo’n wedstrijd van die twee kan eens gebeuren, maar beiden tegelijk zegt ook iets over de vermoeidheid bij de Bucks, die in de tweede helft op beide fronten hun niveau niet halen, terwijl een aantal Celtics boven hun niveau uitstijgt. Dan is het gat plots groot in de zevende wedstrijd.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Als deze wedstrijd een voorspeller is voor Mavs-Suns dan winnen de Suns, die hebben ook niet de beste speler (Doncic) in die match-up, maar wel het beste team. Al oogt Devin Booker in het eerste kwart vaak wel als een superster, maar laat ie later in de wedstrijd vaak zien het toch nog niet helemaal te zijn.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 15 mei 2022, 23:58 En Peyton Pritchard aanvallende rebounds pakt. Zo’n wedstrijd van die twee kan eens gebeuren, maar beiden tegelijk zegt ook iets over de vermoeidheid bij de Bucks, die in de tweede helft op beide fronten hun niveau niet halen, terwijl een aantal Celtics boven hun niveau uitstijgt. Dan is het gat plots groot in de zevende wedstrijd.
Het is niet alleen vermoeidheid denk ik. De Bucks schieten de bal ook gewoon heel slecht, dat is eigenlijk al heel de series het geval imo. Het is Giannis en Holliday en dan hopen dat ze defensief de Celtics kunnen ontmantelen en nog wat andere Bucks spelers wat punten kunnen maken. Bij de Celtics is het elke game toch wel een speler naast Brown of Tatum die in of richting de 20 points gaat in de vorm van Horford, Williams of Smart
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15288
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 16 mei 2022, 00:14
Thijs schreef: 15 mei 2022, 23:58 En Peyton Pritchard aanvallende rebounds pakt. Zo’n wedstrijd van die twee kan eens gebeuren, maar beiden tegelijk zegt ook iets over de vermoeidheid bij de Bucks, die in de tweede helft op beide fronten hun niveau niet halen, terwijl een aantal Celtics boven hun niveau uitstijgt. Dan is het gat plots groot in de zevende wedstrijd.
Het is niet alleen vermoeidheid denk ik. De Bucks schieten de bal ook gewoon heel slecht, dat is eigenlijk al heel de series het geval imo. Het is Giannis en Holliday en dan hopen dat ze defensief de Celtics kunnen ontmantelen en nog wat andere Bucks spelers wat punten kunnen maken. Bij de Celtics is het elke game toch wel een speler naast Brown of Tatum die in of richting de 20 points gaat in de vorm van Horford, Williams of Smart
Niet helemaal eens. De Bucks hebben ook wel spelers, die dat kunnen zoals Williams, Horford en Pritchard. Het is alleen dat Tatums tweede optie, Brown er gewoon was. Bij de Bucks was die er met Middleton niet. Holliday en Smart kun je tegen elkaar wegstrepen, maar doordat de Celtics niet zo hoefden te verdedigen bij een Middleton, zoals de Bucks dat wel moesten bij Brown, stonden er altijd een aantal Celtics vrij. Denk maar niet dat Williams gisteren zoveel raak had geschoten onder druk als nu hij bijna al zijn schoten vrij kon nemen. Op dit niveau is een blessure gewoon dodelijk.

Ondertussen hebben vannacht de Suns zich laten afslachten door de Mavericks, die zelfs spelers konden sparen in hun game 7. Vrij ontluisterend als je kijkt wat de Suns brachten in de beslissende thuiswedstrijd. Die moeten echt de fans hun geld teruggeven. Totale offday.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wel grappig dat Doncic dus blijkbaar groot fan is van John de Bever en dat zo met een knipoog laat blijken:
,,Ik kan de lach niet van mijn gezicht krijgen. Ik ben echt heel erg blij en vind eerlijk gezegd dat we dit verdienden”, zei Doncic.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

NBA Basketbal