VAR

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Massimo schreef: 09 mei 2022, 09:50
Van die 3 keer heeft Ajax 2 keer voordeel gehad, Feyenoord 1 keer voordeel en 1 keer nadeel en PSV 2 keer nadeel. Omdat Ajax voordeel had in de titelstrijd met de beslissing tussen Feyenoord en PSV en PSV juist nadeel had met de beslissing in de wedstrijd Ajax-Feyenoord heeft Ajax in de topwedstrijden 3x voordeel gehad en PSV 3x nadeel. Dan heb je het over 7 of 8 punten. Zelfs als het van de 3x 2-1 in het voordeel van Ajax was geweest dan hadden nu beide ploegen op gelijke hoogte en waarschijnlijk PSV zelfs een punt boven Ajax gestaan.
Je hebt volledig gelijk. Het is mij al langer een doorn in het oog, maar het is helemaal uit de klauwen gelopen sinds Ajax dure spelers ging kopen vier jaar geleden. Toevallig viel het samen met de invoering van de VAR.

In seizoen 2018-19 heeft PSV een krankzinnig aantal strafschoppen niet gekregen en zag je Ajax iedere keer geholpen worden als er een strafschop of rode kaart had moeten komen (o.m. tegen Zwolle, Heerenveen, Groningen). De VAR was steeds in geen velden of wegen te bekennen. Het seizoen erop was het corona seizoen, dat op een 'gunstig' moment afgebroken werd. Vorig seizoen was het verschil op de ranglijst groot tussen PSV en Ajax. Dit jaar zijn de verschillen klein, gaat het om details en we zien ook meteen weer de reeks misstanden voorbijkomen die je hierboven aanhaalt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:05 Ja leuk "volgend seizoen dan maar"
Dat hoor ik alweer een paar jaar te vaak achter elkaar nu. Wie zegt dat we volgend jaar niet weer doodleuk voor 9+ punten worden genaaid en de zak van sinterklaas heel het jaar in Amsterdam blijft staan?
Daarom moet je het tweeledig bekijken want laten we niet vergeten dat PSV zelf de laatste jaren ook verre van goed heeft gepresteerd. En daar kan je als club wel wat aan doen en stappen in zetten. Die wedstrijd in Enschede kan je bijv. eens pakken, als je strijd om de titel en je staat na nog geen half uur met 3-0 achter kan je lullen wat je wil, maar het begint bij jezelf. En dat er dan een aantal (VAR) momenten zijn die je tegenwerken, helemaal eens maar daar kan je weinig aan doen behalve misschien eens als club (intern) van je afbijten richting de KNVB.

PSV kon altijd kampioen worden, zelfs meerdere jaren achter elkaar. Ik zou dus niet weten waarom dat niet meer kan. Dat gaat mij echt te ver. We wonnen onlangs nog de beker waarbij ook 2 VAR momenten waren.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Juancho schreef: 09 mei 2022, 10:18
De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:05 Ja leuk "volgend seizoen dan maar"
Dat hoor ik alweer een paar jaar te vaak achter elkaar nu. Wie zegt dat we volgend jaar niet weer doodleuk voor 9+ punten worden genaaid en de zak van sinterklaas heel het jaar in Amsterdam blijft staan?
Daarom moet je het tweeledig bekijken want laten we niet vergeten dat PSV zelf de laatste jaren ook verre van goed heeft gepresteerd. En daar kan je als club wel wat aan doen en stappen in zetten. Die wedstrijd in Enschede kan je bijv. eens pakken, als je strijd om de titel en je staat na nog geen half uur met 3-0 achter kan je lullen wat je wil, maar het begint bij jezelf. En dat er dan een aantal (VAR) momenten zijn die je tegenwerken, helemaal eens maar daar kan je weinig aan doen behalve misschien eens als club (intern) van je afbijten richting de KNVB.

PSV kon altijd kampioen worden, zelfs meerdere jaren achter elkaar. Ik zou dus niet weten waarom dat niet meer kan. Dat gaat mij echt te ver. We wonnen onlangs nog de beker waarbij ook 2 VAR momenten waren.
Ben het met je eens, alleen is mijn vertrouwen op een integere competitie op dit moment zo laag dat ik er vanwege niet beïnvloedbare factoren niet zo veel vertrouwen in heb
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

Juancho schreef: 09 mei 2022, 10:18
De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:05 Ja leuk "volgend seizoen dan maar"
Dat hoor ik alweer een paar jaar te vaak achter elkaar nu. Wie zegt dat we volgend jaar niet weer doodleuk voor 9+ punten worden genaaid en de zak van sinterklaas heel het jaar in Amsterdam blijft staan?
Daarom moet je het tweeledig bekijken want laten we niet vergeten dat PSV zelf de laatste jaren ook verre van goed heeft gepresteerd. En daar kan je als club wel wat aan doen en stappen in zetten. Die wedstrijd in Enschede kan je bijv. eens pakken, als je strijd om de titel en je staat na nog geen half uur met 3-0 achter kan je lullen wat je wil, maar het begint bij jezelf.
In dat geval leg je alleen PSV langs die meetlat. Alsof de 17 andere eredivisieploegen geen vormdip, vermoeidheid dekkingsfouten of slechte wissels meemaken.

Ja, als je 34 keer soepeltjes wint met 3-0, dan is er niets aan de hand. Zo lust ik er nog wel een paar.

Ook als PSV niet perfect speelt, dan horen nog steeds de spelregels te gelden. Zo moeilijk is een beslissing als die van gisteren niet. Al helemaal niet met een VAR die het moment terug kan kijken.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het Kanon schreef: 09 mei 2022, 10:25
Juancho schreef: 09 mei 2022, 10:18

Daarom moet je het tweeledig bekijken want laten we niet vergeten dat PSV zelf de laatste jaren ook verre van goed heeft gepresteerd. En daar kan je als club wel wat aan doen en stappen in zetten. Die wedstrijd in Enschede kan je bijv. eens pakken, als je strijd om de titel en je staat na nog geen half uur met 3-0 achter kan je lullen wat je wil, maar het begint bij jezelf.
In dat geval leg je alleen PSV langs die meetlat. Alsof de 17 andere eredivisieploegen geen vormdip, vermoeidheid dekkingsfouten of slechte wissels meemaken.

Ja, als je 34 keer soepeltjes wint met 3-0, dan is er niets aan de hand. Zo lust ik er nog wel een paar.

Ook als PSV niet perfect speelt, dan horen nog steeds de spelregels te gelden. Zo moeilijk is een beslissing als die van gisteren niet. Al helemaal niet met een VAR die het moment terug kan kijken.
Nee ik kijk graag vooral naar PSV zelf en wat daar te verbeteren valt. En de laatste jaren is helaas gebleken dat we er nog niet zijn en dat er dus werk aan de winkel is komende periode. Dat is deel 1. Ik zeg verder namelijk dat je je eigen presteren en factoren die je niet in de hand hebt zoals een aantal VAR beslissingen prima los van elkaar kunt zien. Anders zou je dus nooit meer kampioen kunnen worden. En dat kan PSV wel. 100% van overtuigd. Maar om die kans te vergroten zal je eerst naar jezelf moeten kijken. Dat neemt verder niet weg dat een beslissing als gister bepalend is natuurlijk. Dat ontken ik dan ook nergens. Maar andersom bepaalt dat ene VAR moment natuurlijk niet het hele seizoen van PSV. Dat zou wel erg zwart/wit zijn of zoals Gerbrands altijd zegt, gevalletje binnenkant/buitenkant paal.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Oprecht benieuwd naar jouw reactie [mention]deninho32[/mention].
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

[mention]Juancho[/mention] Niemand zal ontkennen dat je vooral naar jezelf moet kijken en je prestaties zo goed mogelijk moet maken, waardoor dit soort fouten zo weinig mogelijk invloed hebben. Maar het is niet alleen dit 'ene VAR-momentje' wat ons nekt. En een eerlijke competitie is wel echt een basisvoorwaarde. Het afdoen als een VAR-momentje maakt de irritatie bij velen ook groter. Elke keer als er vooraf een verwachting wordt uitgesproken is het allemaal Calimero en achteraf is het vaak: "Ach, je hebt ze een keer en een keer tegen". Maar van de echt cruciale beslissingen vallen er stelstelmatig wel heel erg veel toevallig de verkeerde kant op en deze van Gozubuyuk is echt ronduit schandalig. Net zo erg als zijn voetbalcontact onzin eerder. Een gevalletje binnenkant/buitenkant paal kan net pech of kwaliteit zijn, maar van de scheidsrechters mag je onpartijdigheid eisen. En met VAR continu dit soort grove fouten beinvloedt de competitie enorm. Ajax krijgt meerdere malen een veel grotere kans op de punten cadeau en wij krijgen meerdere malen een veel grotere kans op een nederlaag cadeau dankzij de grove fouten die gemaakt worden.

Zoals Massimo al aangaf gaat het alleen in de onderlinge topwedstrijden al om 7-8 punten dit seizoen. En dan vergeten we nog hoe vaak Ajax een goedkope penalty meekrijgt, amper een penalty tegen krijgt, continu wegkomt met natrappen en ga maar door.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:13 Heeft iemand trouwens een lijstje oid met verkeerde beslissingen in ons nadeel en in het voordeel van Ajax van dit seizoen?
Ik kom vooralsnog tot

PSV-ajax 2x2 punten
Feyenoord-PSV 2 punten
Feyenoord-ajax 2 punten
Ajax-Utrecht correctie, Sparta 2 punten
NEC-ajax 2 punten

Maar ik weet dat er een hoop andere wedstrijden zijn geweest waar arbitraire dwalingen beslissend zijn geweest voor het resultaat
Penalty tegen Sparta na een bal in de oksel

Dit zijn al 12 punten (!!!) Nog meer?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Tijn schreef: 09 mei 2022, 10:57 @Juancho Niemand zal ontkennen dat je vooral naar jezelf moet kijken en je prestaties zo goed mogelijk moet maken, waardoor dit soort fouten zo weinig mogelijk invloed hebben. Maar het is niet alleen dit 'ene VAR-momentje' wat ons nekt. En een eerlijke competitie is wel echt een basisvoorwaarde. Het afdoen als een VAR-momentje maakt de irritatie bij velen ook groter. Elke keer als er vooraf een verwachting wordt uitgesproken is het allemaal Calimero en achteraf is het vaak: "Ach, je hebt ze een keer en een keer tegen". Maar van de echt cruciale beslissingen vallen er stelstelmatig wel heel erg veel toevallig de verkeerde kant op en deze van Gozubuyuk is echt ronduit schandalig. Net zo erg als zijn voetbalcontact onzin eerder. Een gevalletje binnenkant/buitenkant paal kan net pech of kwaliteit zijn, maar van de scheidsrechters mag je onpartijdigheid eisen. En met VAR continu dit soort grove fouten beinvloedt de competitie enorm. Ajax krijgt meerdere malen een veel grotere kans op de punten cadeau en wij krijgen meerdere malen een veel grotere kans op een nederlaag cadeau dankzij de grove fouten die gemaakt worden.

Zoals Massimo al aangaf gaat het alleen in de onderlinge topwedstrijden al om 7-8 punten dit seizoen. En dan vergeten we nog hoe vaak Ajax een goedkope penalty meekrijgt, amper een penalty tegen krijgt, continu wegkomt met natrappen en ga maar door.
Tuurlijk is het met Ajax thuis en gister tegen Feyenoord op 2x gebeurt en is het heel cruciaal gebleken. Maar dan draai ik de vraag om, wat wil je nu doen dan? Net als Gotze en Schmidt iedereen maar laten vertrekken? Moet Gerbrands eens uit zijn kantoor komen? Moet heel de club uit de competitie stappen? Bij de eerste volgende keer het team opdragen van het veld te stappen uit protest?

Schelden en vloeken kunnen we allemaal, hebben we gister gezien incl. mezelf. Maar dat is geen oplossing. Wat zie je dan graag gebeuren en op welke manier?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Het Kanon
Nationale topspeler
4
Berichten: 2789
Lid geworden op: 22 apr 2019

De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:58 Penalty tegen Sparta na een bal in de oksel
Is een bal tegen de oksel niet terecht?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Juancho schreef: 09 mei 2022, 11:10 Tuurlijk is het met Ajax thuis en gister tegen Feyenoord op 2x gebeurt en is het heel cruciaal gebleken. Maar dan draai ik de vraag om, wat wil je nu doen dan? Net als Gotze en Schmidt iedereen maar laten vertrekken? Moet Gerbrands eens uit zijn kantoor komen? Moet heel de club uit de competitie stappen? Bij de eerste volgende keer het team opdragen van het veld te stappen uit protest?

Schelden en vloeken kunnen we allemaal, hebben we gister gezien incl. mezelf. Maar dat is geen oplossing. Wat zie je dan graag gebeuren en op welke manier?
Dit is uiteindelijk, nadat alle boosheid aan de kant is geschoven, wel de relevante vraag.
Er moeten dingen verbeteren. Maar om dingen te verbeteren, zal er eerst een discussie moeten komen met de vraag wát er precies verbeterd kan worden, en hoe.

Zolang discussies worden doodgegooid met "calimero" of "de beslissingen heffen elkaar over een heel seizoen wel op", kom je niet tot de kern van het probleem. En als de KNVB en de scheidsrechter van dienst weigeren om uitleg te geven over hun beslissing, dan kom je ook niet in discussie met de relevante partij die zichzelf moet verbeteren.

Je zult een evaluatiemoment moeten opstellen met de KNVB, het scheidsrechterskorps, voetbalclubs en belanghebbenden, en ook écht iets doen met dat evaluatiemoment. Dat evaluatiemoment zal ook meer openbaar moeten, om zo clubs (en supporters) wat meer vertrouwen te geven in wat er in Zeist (op dit moment voornamelijk achter de schermen) gebeurt. Eigenlijk zou de KNVB dit initiatief moeten starten, maar die gaan het niet doen, want het is gewoon een dramatisch amateuristische organisatie. Dus moet het vanuit de clubs komen. Ajax gaat het begrijpelijkerwijs niet doen. PSV heeft wel de schijn tegen als ze zo'n initiatief nu opstarten, maar als je je verhaal goed kunt uitleggen en motiveren, en een paar goede interviews in belangrijke media kunt doen, dan komt er in elk geval op inhoudelijk gebied wat los, qua discussie.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Het Kanon schreef: 09 mei 2022, 11:13
De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:58 Penalty tegen Sparta na een bal in de oksel
Is een bal tegen de oksel niet terecht?
Is al een discussie over hier die is opgehelderd - nee, is geen hands
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Juancho schreef: 09 mei 2022, 11:10 Tuurlijk is het met Ajax thuis en gister tegen Feyenoord op 2x gebeurt en is het heel cruciaal gebleken. Maar dan draai ik de vraag om, wat wil je nu doen dan? Net als Gotze en Schmidt iedereen maar laten vertrekken? Moet Gerbrands eens uit zijn kantoor komen? Moet heel de club uit de competitie stappen? Bij de eerste volgende keer het team opdragen van het veld te stappen uit protest?

Schelden en vloeken kunnen we allemaal, hebben we gister gezien incl. mezelf. Maar dat is geen oplossing. Wat zie je dan graag gebeuren en op welke manier?
Het ging mij in deze reactie meer om hoe jij reageerde. Eerst leek je het moment te bagatelliseren en vervolgens had je het over een VAR-momentje alsof het niet iets structureels is. Hoe verder heeft wat mij betreft 2 sporen:

1. Zorgen dat je zelf beter speelt en minder van dit soort momenten afhankelijk bent in de brede zin. Schmidt had gisteren niet PSV in de situatie moeten laten terecht komen dat het nog zo spannend zou worden. Al is dat met de selectie die we hadden ook wel wat makkelijk gezegd inderdaad.

2. De exacte oplossing voor het structurele KNVB probleem heb ik niet, maar dat het veel meer aandacht verdient is wel het minimale. Het is niet een keer pech hebben, maar stelselmatig benadeeld worden door beslissingen van de KNVB. De media-macht van PSV is ook minimaal, want wij hebben geen grote krant of omroep achter ons staan en worden snel weggezet als zeurders of Calimero's, maar het kost enorm veel punten elk jaar. Het veel zwaardere programma, wedstrijden die veel sneller verzet worden voor Ajax en/of Feyenoord, cruciale beslissingen van scheids en VAR die steeds in ons nadeel uitvallen. Daar mag echt wel meer aan gedaan worden, op zijn minst in de beeldvorming. Want zelfs de PSV fans doen het wel erg vaak af als toeval. Rapporteer als club eens vaker de feiten, ook over het programma en de belasting. Betrek bijvoorbeeld oud-scheidsrechters vaker bij media-momenten na cruciale beslissingen. We kunnen op dit punt echt veel meer doen en veel zichtbaarder zijn.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Tijn schreef: 09 mei 2022, 11:33 Het ging mij in deze reactie meer om hoe jij reageerde. Eerst leek je het moment te bagatelliseren en vervolgens had je het over een VAR-momentje alsof het niet iets structureels is.
Ik bagatelliseer niks hoor, ik kan alleen wel de 2 zaken van elkaar scheiden. Kijk bijv. eens terug hoe die belangrijke 1-1 van Feyenoord tot stand komt. Dat gaf het elftal het laatste beetje energie om er nog voor te gaan. Dat is gewoon eigen falen van PSV, iets dat we veel vaker hebben gezien toch? Guti die onder de bal duikt, Max die weer eens lucht staat te dekken. Valt die goal niet wordt het nooit gelijk. En dat wil ik dus aangeven met dat je de dingen wel van elkaar los moet kunnen zien wil je komend seizoen stappen maken om wel die titel te pakken. Want ik ben iig niet vergeten dat er afgelopen 2 jaar best behoorlijk wat fout is gegaan waar PSV wel zelf verantwoordelijk voor is. En ja, daarom heen zijn er een aantal momenten met arbitrage geweest die bepalend zijn geweest. Ook dat klopt. En samen maakt dat helaas zo dat je weer geen kampioen wordt.
Hoe verder heeft wat mij betreft 2 sporen:

1. Zorgen dat je zelf beter speelt en minder van dit soort momenten afhankelijk bent in de brede zin. Schmidt had gisteren niet PSV in de situatie moeten laten terecht komen dat het nog zo spannend zou worden. Al is dat met de selectie die we hadden ook wel wat makkelijk gezegd inderdaad.
Eens, dat is dus het gedeelte waar jezelf kritisch naar moet kijken want we verliezen niet voor het eerst punten natuurlijk. Ik noem al de 1-1, dat is gewoon eigen gepruts.
2. De exacte oplossing voor het structurele KNVB probleem heb ik niet, maar dat het veel meer aandacht verdient is wel het minimale. Het is niet een keer pech hebben, maar stelselmatig benadeeld worden door beslissingen van de KNVB. De media-macht van PSV is ook minimaal, want wij hebben geen grote krant of omroep achter ons staan en worden snel weggezet als zeurders of Calimero's, maar het kost enorm veel punten elk jaar. Het veel zwaardere programma, wedstrijden die veel sneller verzet worden voor Ajax en/of Feyenoord, cruciale beslissingen van scheids en VAR die steeds in ons nadeel uitvallen. Daar mag echt wel meer aan gedaan worden, op zijn minst in de beeldvorming. Want zelfs de PSV fans doen het wel erg vaak af als toeval. Rapporteer als club eens vaker de feiten, ook over het programma en de belasting. Betrek bijvoorbeeld oud-scheidsrechters vaker bij media-momenten na cruciale beslissingen. We kunnen op dit punt echt veel meer doen en veel zichtbaarder zijn.
Ook eens maar dat is dus een nieuwe discussie want het is nogal wat: achter de KNVB/Arbitrage aan gaan. Eigenlijk zou je het als gehele competitie moeten doen want gister hoorde je dus ook al verhalen van de tegenstander, zowel spelers als trainer, dat het niet meer te begrijpen is. Daar moet je iets mee doen, met z'n allen. Want veel meer clubs hebben hiermee te maken gehad, PEC ook afgelopen weekend wat ze waarschijnlijk degradatie gaat kosten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
TheSyb
Nationale topspeler
2
Berichten: 1721
Lid geworden op: 10 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Het Kanon schreef: 09 mei 2022, 11:13
De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:58 Penalty tegen Sparta na een bal in de oksel
Is een bal tegen de oksel niet terecht?
Nope, de regelgeving is veranderd dat de mouw (bij een shirt met korte mouwen natuurlijk) niet meer geld als hands, dat is ook de reden dat bij buitenspel een deel van de arm kan worden genomen als verste punt van aanvaller of verdediger (bijvoorbeeld Lukaku in de bekerfinale tegen Liverpool was hier een voorbeeld van).
coendillen43
Jeugdspeler
3
Berichten: 46
Lid geworden op: 4 nov 2020

Brael schreef: 09 mei 2022, 11:17 ...
Eigenlijk zou de KNVB dit initiatief moeten starten, maar die gaan het niet doen, want het is gewoon een dramatisch amateuristische organisatie. Dus moet het vanuit de clubs komen. Ajax gaat het begrijpelijkerwijs niet doen.
...
Ajax gaat dit zeker niet doen. Maar de KNVB is geen amateuristische organisatie, het is een doortrapte organisatie met duistere belangen met voor PSV nadelige gevolgen.
Al tientallen jaren is Ajax bevoordeeld met penalties, gemis aan rode kaarten en negatieve beslissingen over de tegenstander in hun voordeel.
Jaar in, jaar uit wordt Ajax beloond met 5 tot 10 punten. PSV wordt jaarlijks 5-10 punten ontstolen.
Waarom zouden ze dat veranderen? Sterker nog, het lijkt erop dat ze zelf sterker met de KNVB samenklitten.
Met de komst van de Champions League-miljoenen werd dit alleen maar erger.

Hoe kan Ajax zijn dure huishouding in stand houden? Juist, daar zich te verzekeren van de eerste plaats in de nationale competitie.
De resultaten kun je niet laten afhangen van alleen de sportieve prestaties. Die zijn te grillig en onzeker.
Daar zijn geraffineerdere methodes voor nodig.

Zo wordt de competitie een schijnvertoning.
Het is een lang toneelstuk met 34 aktes, waarbij na afloop de hoofdrolspeler Ajax wint en de figuranten een bijrol moeten vervullen.
O ja, de figuranten mogen wel wat kruimels verdelen zoals de Cruijffschaal en de KNVB-beker.
Het is geen toeval dat juist in die laatste twee wedstrijden de VAR voor PSV geen negatieve rol speelde.
coendillen43
Jeugdspeler
3
Berichten: 46
Lid geworden op: 4 nov 2020

De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:13 Heeft iemand trouwens een lijstje oid met verkeerde beslissingen in ons nadeel en in het voordeel van Ajax van dit seizoen?
Ik kom vooralsnog tot

PSV-ajax 2x2 punten
Feyenoord-PSV 2 punten
Feyenoord-ajax 2 punten
Ajax-Utrecht correctie, Sparta 2 punten
NEC-ajax 2 punten

Maar ik weet dat er een hoop andere wedstrijden zijn geweest waar arbitraire dwalingen beslissend zijn geweest voor het resultaat
Ik reken ook de benadeelde 2 punten van Twente-PSV (3-3) toen de VAR Cody's doelpunt zogenaamd vanwege buitenspel afkeurde door gemanipuleerde lijntjes-trekkerij.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:58
De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:13 Heeft iemand trouwens een lijstje oid met verkeerde beslissingen in ons nadeel en in het voordeel van Ajax van dit seizoen?
Ik kom vooralsnog tot

PSV-ajax 2x2 punten
Feyenoord-PSV 2 punten
Feyenoord-ajax 2 punten
Ajax-Utrecht correctie, Sparta 2 punten
NEC-ajax 2 punten

Maar ik weet dat er een hoop andere wedstrijden zijn geweest waar arbitraire dwalingen beslissend zijn geweest voor het resultaat
Penalty tegen Sparta na een bal in de oksel

Dit zijn al 12 punten (!!!) Nog meer?
13, want die handsbal tegen NEC was voorsprong voor NEC geweest toch?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Robson de Souza schreef: 09 mei 2022, 12:21
De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:58

Penalty tegen Sparta na een bal in de oksel

Dit zijn al 12 punten (!!!) Nog meer?
13, want die handsbal tegen NEC was voorsprong voor NEC geweest toch?
Was uiteindelijk een overwinning voor ajax dus 3 ipv 1 punt. Wil niet overdrijven.

Buitenspel van Gakpo vind ik om het niet door te laten slaan ook een twijfelgeval, die kan in de bonus. Ook al leek mij dat inderdaad ook gemanipuleerd en veel te gemakkelijk weggewuifd
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

coendillen43 schreef: 09 mei 2022, 11:56 Ajax gaat dit zeker niet doen. Maar de KNVB is geen amateuristische organisatie, het is een doortrapte organisatie met duistere belangen met voor PSV nadelige gevolgen.
Ik snap dat dit soort complotten de overhand krijgen na dit soort beslissingen, maar dit denk ik oprecht niet. De KNVB is trouwens oprecht wel een hele amateuristische organisatie. Wie dit ontkent, heeft er nooit mee/bij gewerkt.

Een van de (vele) zwaktes van de KNVB is gewoon dat er veel te veel invloed is vanuit de Randstad, en meer specifiek Amsterdam. Maar ik geloof niet dat dat opzet is. Het is bovendien niet alleen een probleem van de KNVB, maar eigenlijk is dat een algeheel maatschappelijk probleem, de Randstad-bubbel waar veel invloedrijke bedrijven en instanties zich in bevinden. Het zou het land goed doen als veel van dat soort organisaties eens een hoofdkantoor in Leeuwarden, Middelburg of Maastricht neerzetten.

Maar goed, dat is hier natuurlijk niet de kern van het probleem, dit is een dieper liggende onderlaag die ook aangepakt moet worden.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:58
De Realist schreef: 09 mei 2022, 10:13 Heeft iemand trouwens een lijstje oid met verkeerde beslissingen in ons nadeel en in het voordeel van Ajax van dit seizoen?
Ik kom vooralsnog tot

PSV-ajax 2x2 punten
Feyenoord-PSV 2 punten
Feyenoord-ajax 2 punten
Ajax-Utrecht correctie, Sparta 2 punten
NEC-ajax 2 punten
Twente-PSV 2 punten

Maar ik weet dat er een hoop andere wedstrijden zijn geweest waar arbitraire dwalingen beslissend zijn geweest voor het resultaat
Penalty tegen Sparta na een bal in de oksel

Dit zijn al 12 punten (!!!) Nog meer?
Twente - PSV penalty Ramalho die niet gegeven werd kwam uit een ander topic langs. Nog meer?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Cancel the VAR
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Tja hier hebben we helaas geen fuck meer aan.
Lijkt me een stuk effectiever dat arbiters ook geschorst kunnen worden bij zulke enorme fouten.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Een wedstrijd thuis is inderdaad niet onverdiend.
Maar dan krijgen we het gelul weer wat is een grote fout en niet. Dit was een grote fout, maar er zijn ook weleens situaties dat het een fout is, niet per se groot.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Gaat de KNVB nu PSV een compensatie geven voor de misgelopen CL inkomsten?😡

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

VAR