Opmerkelijke nieuwsberichten

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Gesloten
milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 767 times
Been thanked: 265 times

Opmerkelijke nieuwsberichten

Bericht door milansandro » 11 jul 2020, 08:08

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als er een populisme bokaal uitgereikt zou moeten worden dan stond hij ergens bovenaan...
Anderhalf week geleden stond hij in het "racisme debat" te oreren over oa de "witheid" in de 2e kamer..
Waarna Wilders hem eens fijntjes wees op zijn "roomboter blanke" partijcongres waarbij er alleen maar blanke mensen aanwezig waren...
Wanneer het op hypocrisie aankomt scoort deze Groen Linkse populist de hoogste punten..

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 391 times
Been thanked: 511 times

Bericht door tijn0 » 11 jul 2020, 09:57

Op zich is hij toch niet hypocriet als er alleen van die witten op zijn congres af komen?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2141 times
Been thanked: 1145 times

Bericht door J.B. » 11 jul 2020, 11:24

tijn0 schreef:
11 jul 2020, 09:57
Op zich is hij toch niet hypocriet als er alleen van die witten op zijn congres af komen?
Wilders wilde deugpuntjes scoren en gooit er een whataboutism tegenaan. Niet serieus te nemen. Stond als de lokale dorpsgek te brallen dat witte Nederlanders gediscrimineerd werden (koekoek) en vond eigenlijk dat er geen racisme in Nederland bestaat. Daar heb je veel drugs voor nodig om tot die conclusie te komen of je komt van een andere planeet. Beiden zou me niet verbazen trouwens.
net mn game library geupdate... laat die lockdown maar komen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2325 times
Been thanked: 873 times

Bericht door Ren Höek » 11 jul 2020, 12:37

ruuddevil schreef:
10 jul 2020, 22:35
Jesse Klaver wil bedrijven (zoals Unilever) die hun hoofdkantoor verplaatsen een naheffing sturen. Goed idee Jesse, daar wordt het vestigingsklimaat heel aantrekkelijk van. Man man man.
Een eindafrekening is een gebruikelijke gang van zaken zodra een bedrijf de activiteiten liquideert.
Hieraan ontsnapt een bedrijf echter bij een verhuizing naar het buitenland, dit lek wil Bart Snels (2e Kamerlid van GL) nu wettelijk gedicht hebben.

Dit is juist een hele slimme actie, aangezien het Nederland wat betreft Unilever een 10 miljard kan opleveren en het een bedrijf als Shell extra laat nadenken over een eventuele verhuizing naar de UK.

Maar ik ben benieuwd naar jouw tegenargumenten.

PS: Het kan zelfs betekenen dat Unilever alsnog blijft en het plan kan rekenen op brede politieke steun:
https://www.trouw.nl/economie/wetsvoors ... gle.com%2F

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 968 times
Been thanked: 1323 times

Bericht door ruuddevil » 11 jul 2020, 12:51

Ren Höek schreef:
11 jul 2020, 12:37
ruuddevil schreef:
10 jul 2020, 22:35
Jesse Klaver wil bedrijven (zoals Unilever) die hun hoofdkantoor verplaatsen een naheffing sturen. Goed idee Jesse, daar wordt het vestigingsklimaat heel aantrekkelijk van. Man man man.
Een eindafrekening is een gebruikelijke gang van zaken zodra een bedrijf de activiteiten liquideert.
Hieraan ontsnapt een bedrijf echter bij een verhuizing naar het buitenland, dit lek wil Bart Snels (2e Kamerlid van GL) nu wettelijk gedicht hebben.

Dit is juist een hele slimme actie, aangezien het Nederland wat betreft Unilever een 10 miljard kan opleveren en het een bedrijf als Shell extra laat nadenken over een eventuele verhuizing naar de UK.

Maar ik ben benieuwd naar jouw tegenargumenten.

PS: Het kan zelfs betekenen dat Unilever alsnog blijft en het plan kan rekenen op brede politieke steun:
https://www.trouw.nl/economie/wetsvoors ... gle.com%2F
Misschien moet je me even uitleggen wat je bedoelt met de gebruikelijke eindafrekening in je eerste alinea.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 11 jul 2020, 13:07

ruuddevil schreef:
11 jul 2020, 12:51
Misschien moet je me even uitleggen wat je bedoelt met de gebruikelijke eindafrekening in je eerste alinea.
Als een bedrijf zelf besluit te stoppen en er is geen sprake van een faillissement, dan wordt het bedrijf geliquideerd.
Het is gebruikelijk om bij een liquidatie een eindafrekening te maken en de opgebouwde waarde die dan aan de aandeelhouders zal worden uitgekeerd uiteindelijk te belasten.

Behalve bij een verhuizing naar het buitenland, dan ontlopen de aandeelhouders deze eindafrekening.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 968 times
Been thanked: 1323 times

Bericht door ruuddevil » 11 jul 2020, 13:37

Ren Höek schreef:
11 jul 2020, 13:07
ruuddevil schreef:
11 jul 2020, 12:51
Als een bedrijf zelf besluit te stoppen en er is geen sprake van een faillissement, dan wordt het bedrijf geliquideerd.
Het is gebruikelijk om bij een liquidatie een eindafrekening te maken en de opgebouwde waarde die dan aan de aandeelhouders zal worden uitgekeerd uiteindelijk te belasten.

Behalve bij een verhuizing naar het buitenland, dan ontlopen de aandeelhouders deze eindafrekening.
Op die manier, ja daar zit wat in. Het is wel zo dat je bij over een liquidatie opbrengst alleen dividend belasting betaalt voor zover die de inleg op de aandelen overschrijdt. Aangezien een liquidatie over het algemeen niet uit luxe gebeurt zal er meestal weinig dividend belasting uit voortvloeien. Bij een verhuizing is er sprake van een going concern dus de situaties zijn niet helemaal vergelijkbaar. Desondanks begrijp ik de logica.

De reden waarom ik het slecht plan vind heb ik eigenlijk al aangegeven. Los van het feit dat ik Unilever met alle plezier 10 mld laat betalen, zal zo’n besluit het vestigingsklimaat niet aantrekkelijker maken. Niet alleen om de regel zelf, maar vooral omdat ik vind dat je de regels van het spel niet tijdens de wedstrijd moet veranderen. En in het geval Unilever wordt dat nu wel geprobeerd. Er wordt zelfs gedacht aan invoering met terugwerkende kracht. Verder betwijfel ik of het plan uitvoerbaar is, ga je dan vanaf nu ieder bedrijf dat wil verhuizen buiten Nederland beschouwen als een liquidatie? Of alleen beursgenoteerde bedrijven? En gelden voor een verhuizing naar de UK dezelfde regels als naar EU landen? Zo ja past dat in Europese wetgeving? Etc.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 12 jul 2020, 11:45

ruuddevil schreef:
11 jul 2020, 13:37
Los van het feit dat ik Unilever met alle plezier 10 mld laat betalen, zal zo’n besluit het vestigingsklimaat niet aantrekkelijker maken. Niet alleen om de regel zelf, maar vooral omdat ik vind dat je de regels van het spel niet tijdens de wedstrijd moet veranderen. En in het geval Unilever wordt dat nu wel geprobeerd.
Hoe noem je de actie van Unilever dan?
Al die jaren geprofiteerd van de uitstekende Nederlandse voorzieningen, ondertussen wel zoveel mogelijk belasting ontwijken, zelfs de overheid onder druk zetten om de dividendbelasting af te schaffen en als dat niet lukt maar verhuizen naar de UK.

Het vestigingsklimaat is al zeer oneerlijk in Europa, voornamelijk dankzij de UK en Nederland. Ook de 2 landen die elke poging tot eerlijkheid tegenhouden, blijkbaar vinden ze het belangrijk om veel brievenbusfirma's te hebben. Niet dat die bijdragen aan de economie, integendeel, maar onze belastingtarieven zijn ontzettend laag voor de grote bedrijven.

Door de Brexit is de UK in Europa het enige land zonder dividendbelasting, als bedrijven daarvoor kiezen dan moeten ze dat vooral doen. Ik hoop dat Nederland eindelijk afstapt van die onzin en de grote bedrijven eindelijk eens fatsoenlijk gaat belasten, het zou de hoogste tijd zijn.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 jul 2020, 11:57

Ren Höek schreef:
12 jul 2020, 11:45
ruuddevil schreef:
11 jul 2020, 13:37
Los van het feit dat ik Unilever met alle plezier 10 mld laat betalen, zal zo’n besluit het vestigingsklimaat niet aantrekkelijker maken. Niet alleen om de regel zelf, maar vooral omdat ik vind dat je de regels van het spel niet tijdens de wedstrijd moet veranderen. En in het geval Unilever wordt dat nu wel geprobeerd.
Hoe noem je de actie van Unilever dan?
Al die jaren geprofiteerd van de uitstekende Nederlandse voorzieningen, ondertussen wel zoveel mogelijk belasting ontwijken, zelfs de overheid onder druk zetten om de dividendbelasting af te schaffen en als dat niet lukt maar verhuizen naar de UK.

Het vestigingsklimaat is al zeer oneerlijk in Europa, voornamelijk dankzij de UK en Nederland. Ook de 2 landen die elke poging tot eerlijkheid tegenhouden, blijkbaar vinden ze het belangrijk om veel brievenbusfirma's te hebben. Niet dat die bijdragen aan de economie, integendeel, maar onze belastingtarieven zijn ontzettend laag voor de grote bedrijven.

Door de Brexit is de UK in Europa het enige land zonder dividendbelasting, als bedrijven daarvoor kiezen dan moeten ze dat vooral doen. Ik hoop dat Nederland eindelijk afstapt van die onzin en de grote bedrijven eindelijk eens fatsoenlijk gaat belasten, het zou de hoogste tijd zijn.
Waarbij gezegd moet worden dat het argument `het levert banen op` ook niet echt heel sterk is. Unilever levert GB belastingtechnisch dus nul komma nul op (zodat de `gewone man` er dus al niets aan heeft) plus het aantal ft`s dat het hoofdkantoor meeneemt is te verwaarlozen.

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 217 times
Been thanked: 333 times

Bericht door koetje » 12 jul 2020, 12:37

Dit zijn altijd ingewikkeld discussies waar je veel technische kennis nodig hebt om het echt goed te kunnen beoordelen.
Dan maar afgaan op de gut feeling (=vooroordeel) dat het economisch beleid niet in goede handen is bij een partij die niet eens zo heel lang geleden is ontstaan uit de CPN, PPR en PSP.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 12 jul 2020, 12:41

koetje schreef:
12 jul 2020, 12:37
Dit zijn altijd ingewikkeld discussies waar je veel technische kennis nodig hebt om het echt goed te kunnen beoordelen.
Dan maar afgaan op de gut feeling (=vooroordeel) dat het economisch beleid niet in goede handen is bij een partij die niet eens zo heel lang geleden is ontstaan uit de CPN, PPR en PSP.
Sinds wanneer is de VVD daaruit ontstaan? Of heb ik iets gemist.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 12 jul 2020, 17:32

koetje schreef:
Dan maar afgaan op de gut feeling (=vooroordeel)
Want feiten en cijfers zijn minder belangrijk?
Je hoort dit vaker, maar ik snap dat nooit.

De VVD maakt er een zooi van, er wordt massaal over geklaagd, maar men blijft VVD stemmen want men denkt dat die linkse partijen economisch slecht zijn? :roll:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 jul 2020, 11:19

Ren Höek schreef:
12 jul 2020, 17:32
koetje schreef:
Dan maar afgaan op de gut feeling (=vooroordeel)
Want feiten en cijfers zijn minder belangrijk?
Je hoort dit vaker, maar ik snap dat nooit.

De VVD maakt er een zooi van, er wordt massaal over geklaagd, maar men blijft VVD stemmen want men denkt dat die linkse partijen economisch slecht zijn? :roll:
Nou hoho, Economisch beleid is wel besteedt aan de VVD. Het is de publieke sector (in de hele breedte) waar het een zooitje is. Economie loopt/liep als een tierelier.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 313 times
Been thanked: 361 times

Bericht door Paco Casal » 13 jul 2020, 14:15

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 13 jul 2020, 15:48

Deze " woordkunstenaar" zit zo diep in zijn slachtofferrol dat hij er met geen mogelijkheid uit kan worden getrokken..
Wat let hem om samen met zijn kinderen een terrasje te pikken, een wijntje te drinken, en te kijken naar zijn spelende kinderen?
Hoezo is dit een wit privilege?
Staan er bordjes bij de terrasjes waarop staat: Slegs vir blanken of zo?
Dit gaat helemaal nergens over..

koetje
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 217 times
Been thanked: 333 times

Bericht door koetje » 13 jul 2020, 16:14

Een terrasje pikken is net zo min een wit privilege als eten bij KFC een zwart privilege is.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 516 times
Been thanked: 1012 times

Bericht door deninho32 » 13 jul 2020, 16:28

milansandro schreef:
13 jul 2020, 15:48
Wat let hem om samen met zijn kinderen een terrasje te pikken
Maak je zijn gezin nu uit voor dief? Racist!
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 313 times
Been thanked: 361 times

Bericht door Paco Casal » 13 jul 2020, 16:32

Is allemaal niet zo erg dat deze mega oen dat denkt en roept, maar geloof maar dat er in het huidige Nederland nog mensen zijn die het met hem eens zijn ook. Het valt me nog mee dat Femke Halsema in Amsterdam nog geen regel heeft ingevoerd dat slechts 50% van het terras blank mag zijn.

Helemaal doorgedraaid.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 jul 2020, 16:34

Afbeelding

Op het randje deze? :mrgreen:

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 13 jul 2020, 16:43

Paco Casal schreef:
13 jul 2020, 16:32
Is allemaal niet zo erg dat deze mega oen dat denkt en roept, maar geloof maar dat er in het huidige Nederland nog mensen zijn die het met hem eens zijn ook. Het valt me nog mee dat Femke Halsema in Amsterdam nog geen regel heeft ingevoerd dat slechts 50% van het terras blank mag zijn.

Helemaal doorgedraaid.
Het wordt intussen zo lachwekkend dat de hele boodschap wordt ondergesneeuwd door gekkies..

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 13 jul 2020, 16:43

J.B. schreef:
13 jul 2020, 16:34
Afbeelding

We hebben daar een speciale topic voor. Nog lang niet op de rand.. :D

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 jul 2020, 16:46

deninho32 schreef:
13 jul 2020, 16:43
J.B. schreef:
13 jul 2020, 16:34
Afbeelding

We hebben daar een speciale topic voor. Nog lang niet op de rand.. :D
Ik vond m hier wel passend..

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: P.S.V.
Has thanked: 623 times
Been thanked: 428 times

Bericht door Grasmat » 13 jul 2020, 16:48

Wauw. Wauw. Hier kan ik met mijn kop echt niet bij. Als je dit echt serieus denkt heb je wel een enorm slachtoffercomplex. En een plaat voor je hoofd.

Treurig eigenlijk want hiermee ridiculiseert hij de zaak waar zijn wat meer verstandige standpuntgenoten voor strijden.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 jul 2020, 16:50

Grasmat schreef:
13 jul 2020, 16:48
Wauw. Wauw. Hier kan ik met mijn kop echt niet bij. Als je dit echt serieus denkt heb je wel een enorm slachtoffercomplex. En een plaat voor je hoofd.

Treurig eigenlijk want hiermee ridiculiseert hij de zaak waar zijn wat meer verstandige standpuntgenoten voor strijden.
Dat is het probleem dat nou iedereen denkt het wiel uit te vinden en er een mening over heeft. Dan krijg je dit soort uitspraken. Ik zag gisteren in het debat (was op de npo) een niet al te snuggere blanke vrouw nog dommere dingen zeggen. Dus deze man is niet alleen. Sommige mensen moeten beter er maar niets over zeggen, dat is denk ik beter want anders blijf je dit soort dombo`s (want eigenlijk zijn het dat) houden.

milansandro
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 13 jul 2020, 21:24

https://www.nfl.com/news/washington-ret ... ckname-tbd
Weer een slachtoffer van de cancel culture..
Volgens dit onderzoek had verreweg het merendeel van de native americans geen enkel probleem met "redskins"

https://www.nbcsports.com/washington/wa ... skins-name
Totdat de woke people zich ermee gingen bemoeien...
En de leiding van de Washington Redskins geen enkele ruggegraat toonde..

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 13 jul 2020, 21:44

Aan de andere kant is die naam wel best raar. Alsof je in de Bundesliga een joods team toelaat en dan FC Untermensch noemt..

Gesloten