John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De bezem er door John, en zelf ff een stapje terug doen. Lijkt me een mooi plan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Heeft JdJ het weer gedaan. Of was het Guzubuyuk? Of Schmidt? Of het stelletje slappe wijven die in de 2e helft niet kwamen opdagen? Snap dat de meesten gefrustreerd zijn, vertel mij wat, maar dit continue gezeur op JdJ iedere keer als we punten verliezen gaat me te ver. Dit is inderdaad geen FM, de spelers moeten deze wedstrijd gewoon uitspelen.

Mentaliteit staat los van talent. Waardeloze instelling vandaag in de 2e helft en het eerste halfuur in Enschede kosten je de titel. Heeft met inzet te maken. En tegen al deze blessures valt niet op te kopen. Onderzoek liever waarom we zoveel blessures hebben tov Ajax en Feyenoord.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hup John! Komt goed deze zomer! alle vertrouwen!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Kingfisher schreef: 08 mei 2022, 20:09 Heeft JdJ het weer gedaan. Of was het Guzubuyuk? Of Schmidt? Of het stelletje slappe wijven die in de 2e helft niet kwamen opdagen? Snap dat de meesten gefrustreerd zijn, vertel mij wat, maar dit continue gezeur op JdJ iedere keer als we punten verliezen gaat me te ver. Dit is inderdaad geen FM, de spelers moeten deze wedstrijd gewoon uitspelen.
Uhm... Het gaat me niet om 1 potje hé. Seizoen zit er op, evaluatie kunnen beginnen met evt bij behorende gevolgen. Ik zeg nergens dat John het als enige fout doet. Maar dit is zijn topic.

Overal te grote gaten wat je mede te veel punten heeft gekost (geen fatsoenlijke RB, geen fatsoenlijke oa. Dus wat ik al zei, de bezem er door en liefst zie ik John een stapje terug doen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Handje vasthouden Juancho. Brands is ervoor gekomen! Je weet tog
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

De selectie was niet af, de vraag is hoe verwijtbaar het is. Niet elke aankoop kan raak zijn. Drommel heeft het echt slechter gedaan dan je had mogen verwachten, Teze de kans geven op rechtsback leek ook niet zo heel raar en met Mwene had je een prima stand-in. Zahavi als nummer 1 spits zien is wat mij betreft nog het ergst, waarbij je van Vinicius in principe veel meer had mogen verwachten dan hij heeft laten zien. En ten aanzien van Zahavi ligt de fout misschien wel meer bij Schmidt, want die lijkt echt fan. Verder is het met name de blessures en de breedte van de selectie die je opbreekt. In de winterstop het risico nemen geen verdediger erbij te halen leek nog enigzins acceptabel, maar als Seelt al niet eens kan invallen als we geen CV over hebben dan was het risico nog wel iets groter dan we toen dachten.

Dit seizoen heeft hij het een stuk beter gedaan dan eerder, maar de hitrate qua aankopen moet wel verder omhoog weer. En als alle twijfelgevallen verkeerd uitpakken doe je toch iets niet goed. Komende zomer verwacht ik dat hij wat meer te besteden heeft weer en dan mag de lat qua verwachtingen ook verder omhoog. En het aantal blessures moeten echt geanalyseerd worden, want dat is echt niet normaal hoeveel spelers wij dit seizoen hebben moeten missen. Dus niet weer allerlei blessuregevoelige spelers aantrekken s.v.p.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

ShovingNE2 schreef: 08 mei 2022, 20:12 Hup John! Komt goed deze zomer! alle vertrouwen!
Hierdoor gaan we als club kapot. Het komt wel goed….. PSV moet als topclub vandaag presteren en volgend jaar. Morgen is alles beter….
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Deze winter vonden we allemaal dat er een CV bij moest, door de blessure van Ramalho. Vandaag moeten we een middenvelder als CV opstellen die bij de 2-1 onder de bal door gaat en buitenspel opheft, omdat hij op een onnatuurlijke positie staat. Het is gewoon het zoveelste moment dat je op de blaren zit door het falen van De Jong. En daarom is dit topic vandaag relevant.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Elke ploeg komt in de problemen als er 3 centrale verdedigers, waarvan de beoogde basis 2, niet aanwezig zijn. Op elk niveau. Er zitten genoeg hiaten in de selectie en John de Jong scoort bij mij ook een onvoldoende, maar ik wijt het vandaag een heel stuk meer aan het gebrek aan fitheid, waardoor het ook al tegen Leicester misging, dan aan de selectie vandaag.
Danny03
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 okt 2021
Clubvoorkeur: PSV

Klopt deze man is al voor de zoveelste keer door de mand gevallen met als hoogtepunt dat we een kampioenschap verspellen omdat onze man niet eens een behoorlijke cv op tafel kan neerzetten
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Massimo schreef: 08 mei 2022, 22:33 Elke ploeg komt in de problemen als er 3 centrale verdedigers, waarvan de beoogde basis 2, niet aanwezig zijn. Op elk niveau. Er zitten genoeg hiaten in de selectie en John de Jong scoort bij mij ook een onvoldoende, maar ik wijt het vandaag een heel stuk meer aan het gebrek aan fitheid, waardoor het ook al tegen Leicester misging, dan aan de selectie vandaag.
Dat schijnt alleen niet benoemd te worden wat er mis ging na rust. Maar dat is het natuurlijk wel, minder fit dan een ploeg die een zware wedstrijd op donderdag heeft gespeeld.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dit topic is al bijna het hele seizoen relevant en dat zegt genoeg over het (niet) functioneren van Johnny boy.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Dit topic komt al bijna twee jaar lang omhoog bij elke wedstrijd die we niet winnen en dat zegt meer over het vermogen van degenen die hier dan weer los gaan om alles goed in beschouwing te nemen dan over het functioneren van De Jong.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Galactico schreef: 08 mei 2022, 20:36 Hierdoor gaan we als club kapot.
Onze club gaat kapot!!!!!1111ONE!!!ELF11!!!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

ruuddevil schreef: 08 mei 2022, 22:36
Massimo schreef: 08 mei 2022, 22:33 Elke ploeg komt in de problemen als er 3 centrale verdedigers, waarvan de beoogde basis 2, niet aanwezig zijn. Op elk niveau. Er zitten genoeg hiaten in de selectie en John de Jong scoort bij mij ook een onvoldoende, maar ik wijt het vandaag een heel stuk meer aan het gebrek aan fitheid, waardoor het ook al tegen Leicester misging, dan aan de selectie vandaag.
Dat schijnt alleen niet benoemd te worden wat er mis ging na rust. Maar dat is het natuurlijk wel, minder fit dan een ploeg die een zware wedstrijd op donderdag heeft gespeeld.
Ik snap het sentiment wel maar zo wonnen wij ook de beker van Ajax. Zo simpel als het nu gesteld wordt is het kennelijk dus niet.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Stel we hadden een cv gewoon gehuurd voor een half jaartje van de jeugd van een topclub, zou dat niet beter zijn geweest? Bijv een cv van Man City, een cv van Liverpool etc.

Zouden we dan het probleem hebben opgelost denken jullie?
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Beter hadden we een scheids gekocht.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Toch wel benieuwd hoe hij het deze zomer gaat doen met Marcel. Behoudt hij Gakpo; dikke prima, maar hoe gaan we nieuwe aankopen financieren? Het zou mooi zijn als PSV voor de verandering echt een koopje kan scoren dat goud blijkt te zijn; beetje zoals de Farfan transfer destijds.

Linksom of rechtsom, de selectie gaat waarschijnlijk flink op de schop en helaas gaan er een hoop spelers straks gratis of voor weinig weg en zouden dus toch opgevuld worden met nieuwe spelers. Wel gaan we flink wat salarisruimte creeren.

Mvogo, Zahavi, Vinicius, Thomas, Gaan allemaal gratis weg en dat is zo 10 miljoen besparing aan salaris. Maar moeten dus wel nieuwe spelers voor teruggekocht of gehuurd worden.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

kastoekast schreef: 09 mei 2022, 18:26 Stel we hadden een cv gewoon gehuurd voor een half jaartje van de jeugd van een topclub, zou dat niet beter zijn geweest? Bijv een cv van Man City, een cv van Liverpool etc.

Zouden we dan het probleem hebben opgelost denken jullie?
Alleen als deze speler een dusdanige kwaliteit had gehad dat hij ook direct iets aan toegevoegd aan de eerste selectie. En laten we elkaar geen mietje noemen. Geloof maar dat hier naar gekeken is binnen de scouting.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

kastoekast schreef: 09 mei 2022, 18:26 Stel we hadden een cv gewoon gehuurd voor een half jaartje van de jeugd van een topclub, zou dat niet beter zijn geweest? Bijv een cv van Man City, een cv van Liverpool etc.

Zouden we dan het probleem hebben opgelost denken jullie?
Veel te groot risico. Je wil dan iemand die er direct staat waarvan je weer dat diegene o.a. ook de inhoud heeft en druk aan kan. Dus nee daar heb je het probleem niet zomaar mee opgelost.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 09 mei 2022, 18:31 Toch wel benieuwd hoe hij het deze zomer gaat doen met Marcel. Behoudt hij Gakpo; dikke prima, maar hoe gaan we nieuwe aankopen financieren?
Zoals Timmer al zei van de week: PSV heeft geem verkopen nodig om het team te versterken.

Kom eens uit je mantra vriend. Je wil. Heel graag doen geloven dat we blut zijn. Keer op keer zit je mis. Keer op keer weiger je alle berichten te geloven. En ajax krijgt 100 miljoen voor Doan.

Kom eens terug in het nest en kap ermee. Het gaat er niet om wat we kunnen uitgeven, maar hoe we het uitgeven. Al die 'we zijn blut' verschouwingen zijn nog nooit uitgekomen. We hebben 30 miljoen uit te geven. Wat gaan we ermee doen de Menno. Dat wil ik een keer van je lezen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Danny03
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 okt 2021
Clubvoorkeur: PSV

[mention]loginnaam[/mention]
Is toch ook logisch de Jong, is al weer gefaald en dat zag je gister duidelijk terug met guti op cv want bij die 1-2 had een normaal verdediger wel die bal weg gekopt dus het is volkomen normaal dat deze topic bovenaan aanstaat.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 09 mei 2022, 19:27
Menno1 schreef: 09 mei 2022, 18:31 Toch wel benieuwd hoe hij het deze zomer gaat doen met Marcel. Behoudt hij Gakpo; dikke prima, maar hoe gaan we nieuwe aankopen financieren?
Zoals Timmer al zei van de week: PSV heeft geem verkopen nodig om het team te versterken.

Kom eens uit je mantra vriend. Je wil. Heel graag doen geloven dat we blut zijn. Keer op keer zit je mis. Keer op keer weiger je alle berichten te geloven. En ajax krijgt 100 miljoen voor Doan.

Kom eens terug in het nest en kap ermee. Het gaat er niet om wat we kunnen uitgeven, maar hoe we het uitgeven. Al die 'we zijn blut' verschouwingen zijn nog nooit uitgekomen. We hebben 30 miljoen uit te geven. Wat gaan we ermee doen de Menno. Dat wil ik een keer van je lezen.
In bitcoin stoppen...YOLO

30 miljoen is het geld van vd Walle And friends? Dat is toch voor jeugdaankopen? Of heeft PSV ergens een pot goud gevonden?

Maar leg mij even uit hoe we geld hebben voor transfers als:

- het eigen vermogen van 40 miljoen naar 17 miljoen is gezakt
- we na einde boekjaar verkocht hebben: Malen; 30 miljoen, Rosario 6 miljoen, Dumfries 15 miljoen, Fatboy: 2 miljoen: totaal 53 miljoen. Echter dat is bruto, dus gaat er 40% af aan zaakwaarnemers, belasting en andere zooi, dus 30 miljoen hou je over
- Veerman gekocht: 6 miljoen
- Het standaard te kort dat we hebben zonder verkopen: 15 miljoen (als het niet meer is.)

Kortom:

inkomsten 30 miljoen
Kosten en tekorten 21 miljoen


En ja, dat is rekenen op de achterkant van een bierviltje, maar linksom of rechtsom: we hebben echt geen 30 miljoen plus om uit te geven zonder dikke verkopen.

Correct me if I am wrong.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

[mention]Danny03[/mention] We hebben 4 spelers in de selectie die centraal in de verdediging kunnen spelen waarvan er 3 geblesseerd waren en die allen recent (weer) geblesseerd raakten. Dat is De Jong niet aan te rekenen. Voor de periode januari tot begin april was een extra verdediger wel prettig geweest omdat begin januari bekend was dat Ramalho een paar maanden eruit zou liggen maar kennelijk hebben ze geen geschikte, haalbare opties gevonden en uiteindelijk zijn we die periode ook nog goed doorgekomen. Dat daarna er weer drie verdedigers omvallen is overmacht en niet tegenop te plannen tenzij je een onbeperkt budget hebt en dat heeft hij niet.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Als je alle sterkhouders hier houdt heb je toch ook niet veel nodig qua aankopen? Haal je Ortega (transfervrij), Sambia/Zedadka (transfervrij) en Luuk de Jong (transfersom zal niet al te hoog liggen) en dan is je selectie compleet. Alles wat je daarnaast haalt is in principe stapelen zonder uitgaande transfers. Een vertrek van spelers zoals Max, Baumgartl, Doan, Bruma zou voldoende op moeten leveren om ze (één op één) te vervangen voor zover nodig.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

PSV90 schreef: 09 mei 2022, 20:08 Als je alle sterkhouders hier houdt heb je toch ook niet veel nodig qua aankopen? Haal je Ortega (transfervrij), Sambia/Zedadka (transfervrij) en Luuk de Jong (transfersom zal niet al te hoog liggen) en dan is je selectie compleet. Alles wat je daarnaast haalt is in principe stapelen zonder uitgaande transfers. Een vertrek van spelers zoals Max, Baumgartl, Doan, Bruma zou voldoende op moeten leveren om ze (één op één) te vervangen voor zover nodig.
Wat betreft dit onderwerp praten mensen al tijden langs elkaar heen. De een gelooft dit en de ander gelooft dat. Je kan wat dat betreft roepen wat je wil. Volgende week hebben we weer dezelfde discussie maar dan in het transfertopic.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong