TV Series

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 1018 times

Awards:

TV Series

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 jul 2020, 12:19

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Alles over Ray D graag in spoilers, wil het meest recente seizoen binnenkort kijken :)

RaJitsu
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Bericht door RaJitsu » 05 jul 2020, 14:59

Golden Stars schreef:
05 jul 2020, 11:31
Josef Dettelbacher schreef:
26 jun 2020, 10:20
Maar jongens als we een top 5 films doen, dan kan een top 5 series eigenlijk niet ontbreken.
- Homeland mag wat mij betreft ook niet ontbreken.
- Net als House of Cards en Ray Donovan.
Wel een minder seizoen tussendoor of helaas steeds minder boeiend maar overall prima langlopende series.
- Wat korter qua seizoenen maar ook goed zijn natuurlijk Narcos en Fargo.

Onbekend maar daarom niet onbemind:
Van Le Bureau des Légendes heb ik alleen het eerste seizoen gezien en aangezien er toch al vijf gedraaid zijn zit daar zeker iets in. Spionage maar dan niet in 007-vorm.
Bij The Capture kan ik me voorstellen dat het ver gezocht is. Maar 'what if...'. Dus benieuwd naar seizoen 2.
Familie verhalen als Ozark maar toch wat anders: Bloodline en Animal Kingdom.
Tot slot even Mayans M.C. gezegd hebben. Omdat zeven seizoenen S.O.A. even wat veel is om te bekijken, ben ik hier mee begonnen.
Volgt Mayans MC SOA niet op dan? Als ik naar de ratings kijk is het zeker niet zo goed als SOA. Als je SOA goed vindt is the Shield ook wel een aanrader. Wat ouder inmiddels, maar van dezelfde maker. Ik weet niet of Ray Donovan echt breed mensen aanspreekt. Ik ben het zelf ook gestopt te kijken, ondanks dat ik het wel een goede serie vond. Ik was er gewoon een beetje klaar mee, denk ik. Was eerst wel van plan om weer te beginnen, maar eigenlijk nooit gedaan.

Een top 5 is lastig te maken. Ik er zijn zo veel series die op een bepaald moment beter of slechter overkomen of eigen zijn aan de persoonlijke voorkeuren van iemand, dat dit voor mij niet te doen is. Verder zijn bepaalde series als geheel minder goed dan anderen, terwijl de ervaring van de eerste seizoenen het alsnog waard maken.

House of Cards wordt m.i. dan ook erg overschat. Het was goed, de eerste seizoenen, maar op een gegeven moment gebeuren er zaken die ontzettend onwaarschijnlijk zijn en verdwijnt de duidelijke lijn ook. Ik keek het dan ook vooral omdat ik er niet mee op kon houden.

tijn0
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV natuurlijk
Has thanked: 373 times
Been thanked: 492 times

Bericht door tijn0 » 06 jul 2020, 07:58

Ik vond seizoen 1 van House of Cards erg leuk. Alles zat erin en het einde was perfect. Daarna boeide het me niet meer en omdat ze het de nek om hebben gedraaid (volgens mij is Spacey nooit in staat van beschuldiging gesteld?), zou ik 'm nooit meer terugkijken.

Ik vond de eerste (drie á vier) seizoenen van Californication ook erg leuk, en wat erna kwam ruk. Stoppen met de finale van seizoen 3, zou geen ramp zijn geweest. Daarna werd het al snel meer en meer gekte.

Lost was ook briljant, tot ze aan het wiel moesten draaien en het eiland verdween en ze door tijd gingen reizen. Toen gingen ze te ver. De kracht zat erin dat het plaatsvond op een mysterieuze plek in onze wereld, met geweldige personages en een duizendtal raadsels. Toen ze antwoorden gingen geven (verzinnen) werd het minder. Het leukste was ook de online community en alle theorieën.

Mad Men vond ik erg gaaf. Eerste seizoen heb ik mij doorheen gedwongen, omdat ik moest wennen aan de trage manier van vertellen, maar toen ik erin zat: wauw!

BoJack Horseman is geniaal. Beter acteerwerk dan in het echt en spitsvondigheden all over the place. Alleen werd ik gaandeweg gek van de terugkerende grapjes, die heel kunstig waren, maar waardoor duidelijk werd dat het juist een kunstje was.

Ik vond Person of Interest ook een hele gave serie. Ook wat punten meegemaakt die ik moeilijker verteerbaar vond, maar uitermate leuke cast en personages, waar ik me erg verbonden mee voelde en een heel spannend en mooi plot.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 394 times
Been thanked: 647 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 06 jul 2020, 08:14

tijn0 schreef:
06 jul 2020, 07:58
BoJack Horseman is geniaal. Beter acteerwerk dan in het echt en spitsvondigheden all over the place. Alleen werd ik gaandeweg gek van de terugkerende grapjes, die heel kunstig waren, maar waardoor duidelijk werd dat het juist een kunstje was.
Ik vind juist dat Bojack Horseman steeds beter werd. Dat werd van een simpele comedyserie in het eerste seizoen tot een top drama serie in het zesde seizoen. De een na laatste aflevering was de perfecte afsluiting geweest van die serie, maar de allerlaatste is ook erg goed. Ik vind dit echt een serie, die alleen maar beter werd. Dat zie je weinig.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 06 jul 2020, 08:15

De serie werd sterker, de verhalen dieper, maar die geintjes werden uitvergrotingen van henzelf (i.m.o.).

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 06 jul 2020, 08:38

Kan me in veel vinden wat hierboven gezegd is. House of Cards is zo'n typische serie waarvan de bedenker het verhaal in z'n hoofd nog niet af heeft op het moment dat seizoen 1 er al is. Eigenlijk geldt dat nog veel meer voor Lost. Lost was voor mij echt dé serie toen ik het eenmaal ontdekte, en echt jammer hoe het is afgegleden met het einde als dieptepunt. Je ziet momenteel ook bijna geen Lost acteurs meer in toonaangevende series of films.

Person of interest vond ik ook heel leuk. Ze hadden het alleen geen seizoenen van 23 episodes moeten maken. Gewoon 10-12 per seizoen, en dan de opvulling er tussenuit. Ik weet zeker dat de serie dan veel hoger had gescoord en mensen beter was bijgebleven.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 06 jul 2020, 09:52

tijn0 schreef:
06 jul 2020, 08:15
De serie werd sterker, de verhalen dieper, maar die geintjes werden uitvergrotingen van henzelf (i.m.o.).
Daar zit misschien wel iets in, al vond ik het nog wel een leuke afwisseling van het serieuze. Mij blijft telkens die nieuwslezer bij, die een leuk nieuwtje brengt: “and as a special present, they even let the birthday boy fly the plane. There were no survivors.”

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

Bericht door PCGC » 06 jul 2020, 14:22

Blij dat ik Ozark (s3) een tweede kans heb gegeven. Ooit na 2 afleveringen afgezet, gisteren weer terug gekeken en in 1 ruk de laatste 8 afleveringen er doorheen gejaagd. Geweldig seizoen!

Seizoen 4 is bevestigd en tevens het laatste deel.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 jul 2020, 14:55

PCGC schreef:
06 jul 2020, 14:22
Blij dat ik Ozark (s3) een tweede kans heb gegeven. Ooit na 2 afleveringen afgezet, gisteren weer terug gekeken en in 1 ruk de laatste 8 afleveringen er doorheen gejaagd. Geweldig seizoen!

Seizoen 4 is bevestigd en tevens het laatste deel.
Ozark vind ik ook heel tof. Heeft wel wat weg van Breaking Bad, maar dan met wat meer lineaire verhaallijnen en rechttoe rechtaan camerawerk. Desalniettemin een geslaagde serie.

Hopelijk weten ze de laatste twee afleveringen van Fargo ook snel te schieten, want man wat kijk ik daar naar uit.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 jul 2020, 10:22

Ben nu op de Japanse netflix Billions seizoen 5 aan het kijken. Daar komt elke week een nieuwe aflevering op. Hoewel ik het nog steeds een toffe serie vind, merk ik wel dat het vuur van de eerdere seizoenen steeds meer aan het uitdoven is. Het kat en muisspel tussen Axelrod en Rhoades was wat de serie zo geweldig maakte, maar dat is tegenwoordig behoorlijk slapjes. Hoop niet dat ze net als Suits veel te lang door gaan terwijl niemand meer kijkt. Misschien nog een laatste seizoen hierna, en dan klaar.

Johnnie Walker
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 16 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Johnnie Walker » 08 jul 2020, 10:58

Unsolved Mysteries op Netflix gezien, documentairereeks. Waargebeurde cold cases worden besproken/getoond op een serie-achtige manier. Dus een beetje overtrokken storytelling manier, maar dat maakt het wel spannend. 1 juli werden er 6 afleveringen online gegooid. De meesten over onopgeloste moorden/verdwijningen, eentje over een UFO verschijning. Met dat laatste heb ik niet zoveel, de rest vond ik erg interessant. Schijnt ook dat naar aanleiding van de afleveringen de politie honderden nieuwe tips binnenkrijgt over de cases. In dat opzicht kan het ook nog eens heel nuttig zijn.

Ik vind het een aanrader.

Ga nu denk ik Black Mirror rewatchen, want ben door mijn lijstje heen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1008 times

Bericht door deninho32 » 08 jul 2020, 11:36

Ik vond unsolved mysteries toch wat tegenvallen. Het deed een beetje aan als zo'n locked up abroad van NGC. Op zich prima zaken (die UFO aflevering heb ik overgeslagen), maar er had denk ik veel meer ingezeten. Het leek wat low budget vind ik.

Seizoen 2 van Over water begint in ieder geval weer prima!
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 369 times
Been thanked: 700 times

Bericht door PCGC » 08 jul 2020, 12:44

Johnnie Walker schreef:
08 jul 2020, 10:58
Unsolved Mysteries op Netflix gezien, documentairereeks. Waargebeurde cold cases worden besproken/getoond op een serie-achtige manier. Dus een beetje overtrokken storytelling manier, maar dat maakt het wel spannend. 1 juli werden er 6 afleveringen online gegooid. De meesten over onopgeloste moorden/verdwijningen, eentje over een UFO verschijning. Met dat laatste heb ik niet zoveel, de rest vond ik erg interessant. Schijnt ook dat naar aanleiding van de afleveringen de politie honderden nieuwe tips binnenkrijgt over de cases. In dat opzicht kan het ook nog eens heel nuttig zijn.

Ik vind het een aanrader.

Ga nu denk ik Black Mirror rewatchen, want ben door mijn lijstje heen.
Waar ben je op zoek naar? Wellicht kan ik je nog wat tips geven...
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Johnnie Walker
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 16 times
Been thanked: 25 times

Bericht door Johnnie Walker » 08 jul 2020, 13:11

PCGC schreef:
08 jul 2020, 12:44
Waar ben je op zoek naar? Wellicht kan ik je nog wat tips geven...
Spanning en een goed verhaal. Heb al veel gezien, dus het beste kom je met een heel lijstje opties :lol:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 08 jul 2020, 13:42

Leonard & Hap (of Hap & Leonard). Nog behoorlijk onbekend, maar zit best leuk in elkaar. Met James Purefoy and Chalky White (van Boardwalk Empire) ook twee goede acteurs in de lead.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 09 jul 2020, 10:51

Snowpiercer nadert het einde van het eerste seizoen. Ik vind het nog steeds leuk, maar ik zie wel het Prison Break dilemma opdoemen. Namelijk, hoe ga je in godsnaam een tweede seizoen aanpakken? De kans is aanzienlijk dat het verhaal dan op z'n gezicht valt.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 915 times
Been thanked: 719 times

Bericht door Sensation » 09 jul 2020, 20:07

Iemand tips voor simpele comedies, niveautje Modern Family, HIMYM, Friends, dat soort werk #askingforthewifey :mrgreen:
#SzoboszlaiForBallonD'Or

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 09 jul 2020, 21:32

Frasier, That 70's show?

Zijn er eigenlijk nog veel sitcoms, tegenwoordig?

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Thijs85 » 09 jul 2020, 23:06

Please Like Me is wel aardig. F is for Family is wel leuk, maar ik weet niet of jullie ook voor animatie gaan. Master of None is erg goed. En ik weet niet wat je verder qua comedy allemaal kent, maar Parks and Rec, Community, It’s Always Sunny in Philadelphia, arrested Development, Brooklyn nine-nine, grace And Franky, The Kominsky Method, The Good Place, Bored to Death en Mythic Quest zijn allemaal de moeite waard. Niveau verschilt sterk, maar op hun manier allemaal goed om te kijken.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 10 jul 2020, 07:05

Always Sunny... wat een geniale serie! Je moet er echter wel van houden, want het is superlomp.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 10 jul 2020, 08:58

Ik heb het idee dat de sitcom zoals we die kennen van Frasier, Friends, HIMYM, the big bang theory, two and a half men, modern family, etc hun langste tijd hebben gehad door het veranderende kijkgedrag van mensen. Er zijn bijna geen series meer die 20-24 afleveringen per seizoen bieden, en per aflevering een afgerond verhaal presenteren. Het is allemaal 40-60 minuten, en dan 8-12 afleveringen. Sowieso is het concept van "seizoenen" compleet veranderd door streaming diensten, omdat het gros gewoon in één keer gepubliceerd wordt. Vroeger groeide je als je als het ware op met Friends. Dat was gewoon 10 jaar lang elke week op tv, nu is het bingen en klaar. Als gezin zit je niet meer zo vaak samen voor de tv als vroeger. De meeste sitcoms die het de laatste jaren proberen, weten vaak geen groot trouw publiek te trekken.

Als je meer recente sitcoms wil proberen die een beetje lijken op het 90's/00's format, dan kun je Kevin knows best (met Kevin James) of Last Man Standing (met Tim Allen) proberen. DIe laatste heeft behoorlijk was seizoenen, die van Kevin James geloof ik maar 2.

Edit: het heet Kevin can wait.
Laatst gewijzigd door Josef Dettelbacher op 10 jul 2020, 09:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 915 times
Been thanked: 719 times

Bericht door Sensation » 10 jul 2020, 08:59

Thanks voor alle tips ;) Community was ik alweer vergeten haha keek ik vroeger op Comedy Central, das wel een leuke om lekker simpel weg te kijken!
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2301 times
Been thanked: 867 times

Bericht door Ren Höek » 10 jul 2020, 16:38

Big Bang Theory nog niet gezien?
New Girl, Fuller House, The Ranch, Unbreakable Kimmy Schmidt.

En voor iets oudere series: Will&Grace en Scrubs.

tijn0
Nationale topspeler

Bericht door tijn0 » 11 jul 2020, 08:11

Josef Dettelbacher schreef:
10 jul 2020, 08:58
Ik heb het idee dat de sitcom zoals we die kennen van Frasier, Friends, HIMYM, the big bang theory, two and a half men, modern family, etc hun langste tijd hebben gehad door het veranderende kijkgedrag van mensen. Er zijn bijna geen series meer die 20-24 afleveringen per seizoen bieden, en per aflevering een afgerond verhaal presenteren. Het is allemaal 40-60 minuten, en dan 8-12 afleveringen. Sowieso is het concept van "seizoenen" compleet veranderd door streaming diensten, omdat het gros gewoon in één keer gepubliceerd wordt. Vroeger groeide je als je als het ware op met Friends. Dat was gewoon 10 jaar lang elke week op tv, nu is het bingen en klaar. Als gezin zit je niet meer zo vaak samen voor de tv als vroeger.
Dat had wel wat. Dat je wist: vanavond om 8 uur de nieuwste aflevering Friends! Ergens op het eind begon ik ze al te downloaden van Kazaa, wat prima ging, tussen alle virussen door. Maar inderdaad, mijn halve jeugd ging gepaard met Friends kijken. Daardoor zal die serie mij ook nooit gaat vervelen, I guess. Al is het maar door de nostalgie.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 11 jul 2020, 09:07

@tijn0 Friends was dan ook van uitzonderlijk niveau, iig de eerste helft van de serie. Op alle fronten een schot in de roos. Zoiets wordt nooit meer overtroffen.

Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Dagobah United
Has thanked: 273 times
Been thanked: 174 times

Bericht door Skywalker » 11 jul 2020, 22:03

Sensation schreef:
09 jul 2020, 20:07
Iemand tips voor simpele comedies, niveautje Modern Family, HIMYM, Friends, dat soort werk #askingforthewifey :mrgreen:
Seinfeld.
Koning van de sitcom.

Plaats reactie